endriuu Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Porownaj maju sobie. Wejdz na strone motula i pobierz karte. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onkel Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 A pieprze to wszystko. Zostaje przy motulu. Od 5 lat na nim jezdze, dzisiaj rozmawialem z dzikiem i tez mowil ze woli motul. Jesli cos jest dobre to po co zmieniac :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilbert1990 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 LM Synthoil High Tech 5W-40 jest wpelni syntetyczny ale podejdzie do PD? Nie, ale według Liqui Moly: Top Tec 4100 5W-40 Top Tec 4200 5W-30 Top Tec 4600 5W-30 Longtime High Tech 5W-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 każdy handlarz woli to na czym więcej zarabia:) motul jest dobry do zdrowego silnika i co bardzo ważne do przepisowej jazdy, do silnika upalanego w minimalnie nadwątlonej kondycji się nie nadaje bo po 8tys km silnik pracuje jak sieczkarnia, on po 8tys ostrej jazdy traci parametry podobnie jak mobil 10W-40 który jest sporo tańszy i według moich testów więcej wytrzymuje w ekstremalnym stresie, motul dobrze sobie radził w jeździe na wysokim biegu z bardzo niskimi obrotami i to w sumie jedyny jego atut jaki zauważyłem full syntetyk w LM są wyłącznie w fioletowej butli, często sprzedawcy próbują wciskać top4100 pytanie czemu tak robią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majuDJ Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ja olej zawsze szukam kupuję 5W40 i wydaję max 60zł, W przypadku Motula max 100zł. Kupuję zazwyczaj od kogoś kto wygrał na jakimś zlocie/spocie lub kupił i mu zostało bo sprzedał auto, albo mu "Mietek" powiedział, że olej się nie nadaję bo on wcześniej jeździł na 10W40 i 5W40 jest za rzadki Tak więc kupiłem już Lukoil Lux 5W40 4l za 40zł na olx (świeży miał jeszcze 3 lata do końca terminu przydatności jaki wynosi 5 lat od daty rozlania)!!! + filtr oleju Mann za 16zł w pewnym sklepie na Łopuszańskiej w Wawie + wymiana 20-30zł i za 86zł mam wymieniony dobry olej i filtr MANN i śmieje się z tych co wydają za olej 150zł i więcej Teraz historia ta sama Lukoil Lux 5W40 4l (data rozlania 12.2012) z przesyłką kurierska DPD za 59,99zł z allegro od prywatnego sprzedawcy + filtr oleju Mann 21,60zł z przesyłką + wymiana 20-30zł . W sumie za 112zł będę miał zrobione wszystko za cacy. A dwa razy kupiłem już na portalu dawniej tablicy, Motul X-cess 5W40 za 100zł w Lublinie będą po drode, oraz Motul X-Clean 5W40 za 100zł w rodzinnym miejscie mojej dziewczyny. Sprzedał mi go jakis fanatyk bo wygrał na zlocie i podwiózł mi go swoja Audi S3 8P wykręconą pewnie na ponad 400KM. Pewnie sprzedawcy się obrażą na mój post, ale takie są fakty i jak ktoś ma czas i chęci to za 100zł może mieć wymianę, olej i filtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamrolly Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 spoko ale w wymianie żadnej filozofii nie widzę więc mógłbyś nawet więcej przyoszczędzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 tylko pozazdrościć że się mieścisz w 100zł, ja się mieszczę w 250zł(kupuje tam gdzie najtaniej bo tak to było by 400zł) i to jest trzy razy w roku bo trochę stukam tych km także 100zł kontra 750zł(1200zł) pewnie spadłeś z fotela:) pomimo takiego dbania w tym roku po 8 latach katowania jednego silnika(rewelacja, u mnie rekord)silnik padł, powodem był zerwany pasek rozrządu przy 220km/h który nie tylko rozwalił głowice ale i panewkę na trzecim cylindrze czego od razu nie wykryłem, po wymianie tylko głowicy silnik jeszcze 7tys km jeździł ok no i po non stop jeździe 200-220km przez przeszło 100km na drugi dzień umarł w trakcie normalnej jazdy, możliwe ze ty byś raz się przejechał tak i było by po silniku, do nie dawna co dziennie raz czy dwa razy zamykałem licznik i gdyby nie all ori zestaw z aso który rzekomo jest na 90tys km(zerwał się przy 75tys km) silnik jeszcze kolejne 17lat mógł by pożyć, oczywiście wymieniam sam, a to że lejesz za każdym razem inny olej to nic dobrego, w silniku numer 3(benzyna nie wymieniałem wcale oleju bo brał 1L na 1000km:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Terzet Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 A ten "poradnik" olejowy widzieliście http://google.plartykuly/jaki-olej-do-diesla,110.html? Zapewne dla większości z Was nie będzie w nim nic odkrywczego, ale wydaje mi się, że znajdzie się jednak ktoś komu się przyda Jeśli uznacie inaczej -> delete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI 110km, 1998r jaki lać do niego olej ? wiele lat jest lany 10w-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 MOTUL X-Cess 5W40 VALVOLINE SynPower 5W40 LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 mogę tak po prostu spuścić tamte olej, wymienić filtr, zalać nowy 5w40 i nic sie nie stanie ? nie wydmucha uszczelniaczy żadnych ani nic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Ja olej zawsze szukam kupuję 5W40 i wydaję max 60zł, W przypadku Motula max 100zł. Kupuję zazwyczaj od kogoś kto wygrał na jakimś zlocie/spocie lub kupił i mu zostało bo sprzedał auto, albo mu "Mietek" powiedział, że olej się nie nadaję bo on wcześniej jeździł na 10W40 i 5W40 jest za rzadki Tak więc kupiłem już Lukoil Lux 5W40 4l za 40zł na olx (świeży miał jeszcze 3 lata do końca terminu przydatności jaki wynosi 5 lat od daty rozlania)!!! + filtr oleju Mann za 16zł w pewnym sklepie na Łopuszańskiej w Wawie + wymiana 20-30zł i za 86zł mam wymieniony dobry olej i filtr MANN i śmieje się z tych co wydają za olej 150zł i więcej Teraz historia ta sama Lukoil Lux 5W40 4l (data rozlania 12.2012) z przesyłką kurierska DPD za 59,99zł z allegro od prywatnego sprzedawcy + filtr oleju Mann 21,60zł z przesyłką + wymiana 20-30zł . W sumie za 112zł będę miał zrobione wszystko za cacy. A dwa razy kupiłem już na portalu dawniej tablicy, Motul X-cess 5W40 za 100zł w Lublinie będą po drode, oraz Motul X-Clean 5W40 za 100zł w rodzinnym miejscie mojej dziewczyny. Sprzedał mi go jakis fanatyk bo wygrał na zlocie i podwiózł mi go swoja Audi S3 8P wykręconą pewnie na ponad 400KM. Pewnie sprzedawcy się obrażą na mój post, ale takie są fakty i jak ktoś ma czas i chęci to za 100zł może mieć wymianę, olej i filtr Niedługo będę zmieniał minęło 8 kkm więc jeszcze z 2, albo 7 kkm zrobisz i jeszcze bardziej przyoszczędzisz U mnie w mieście wymieniacz oleju jasno stwierdził, że 1. Do nowego samochodu 5W40 2. Jak już ma kilka lat 10W40 3. Jak zacznie brać, albo jest starszy to 15W40 Leją głównie castrol albo mobila - największe rabaty mają. Motule, Valvoline, Liqui moly tam nigdy się nie przewinęło. Pytanie co sądzicie o wysysaniu oleju ? Lepiej spuszczać przez odkręcenie śruby czy wysysać ? Chodzi mi o mojego afn'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 no właśnie i tu są różne zdania o tym Teoretycznie powinno jeździć się na 10w40 bo auto ma 16 lat i wg.. ale z drugiej strony, 5w lepsze właściwości, smarowania itp. więc teraz mam dylemat, pare lat był lany 10w-40. boję się troche przejść na 5w-40, chociaż wiem, że lepiej by chodził pewnie i ciszej troche. ktoś ma jakieś inne zdanie jeszcze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Bylo. Caly watek jest o tym co lac. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 tak cały wątek jest, ale każdy ma różne zdania o tym. trzymać sie tego : Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:505.00 lub 506.00Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cessLIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowychMillers Oils XFS 0W40Millers Oils XFD 5w40 i lać np tego MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 jo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 tylko wcześniej przepłukać silnik oczyszczaczem ? wlać go na 15-20 minut do rozgrzanego starego oleju a potem wyłączyć silnik, olej zlać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 wlej płukanke LMa na goracy silnik przez lejek od bagnetu, 15 minut pracy silnika i go zlej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_92 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 (edytowane) MOTUL ENGINE CLEAN to wlać na włączonym silniku ? Edytowane 13 Grudnia 2014 przez dawid_92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 na wyłaczonym, potem zapalasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się