jamrolly Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 (edytowane) Witam! jestem właśnie po zmianie oliwki z Motul Specyfic 5w40 na LM top tec 5w40 zastowowałem płukanke LM pro-line oraz filter knechta ( zestaw od Dzika z forum polecamm!!) jeżeli chodzi o samą jazde to LM sprawuje się lepiej nie wiem czy to płukanka tak zadziałała ale auto stało się bardziej elastyczne ciut lepsze przyspieszenie no i spadek spalania chyba o 0,5 l /100 km . Jeżeli chodzi o prace silnika to nie zauważyłem większych różnic możliwe, że na motulu z początku ciszej pracował LM na wyższych obrotach za to ma cichszą pracę na jałowym motul cichszy ..z apetytem na oliwke to jeszcze nie wiem bo po zalaniu LM na bagnecie nie ubylo jeszcze mm wiekszy apetyt miał na motula wymieniałem co 9 tysi ze względu na eksploatacje ( dwa razy w roku wymiana) to motula był w stanie wciągnąć nawet do 400 ml po ok tysiaku na LM nic ,..zobaczymy jak dalej ..przy ujemnych temp praca silnika zdecydowanie lepsza na LM-ie, naprawde ZDECYDOWANIE! ogólnie obserwuje auto codziennie jak sie sprawuje ze względu na dojazdy do pracy i szczerze powiem ze rano LM przy ujemnych temp spisuje się o niebo lepiej po odpaleniu auto wskakuje w "swoje tory" i nie klekoce jak na Motulu . Ogólnie to motula nic nie mam ale przy następnej wymianie zastosuje ten sam zestaw ! mam nadzieje że od dzika ! pozdr@wiam >>> btw cena LM TOP TEC 4100 ok 250 zł za piatke w auto partner u dzika po dorzuceniu paru groszy mamy prawie dwie bańki po 5l w tej cenie ! Edytowane 25 Grudnia 2014 przez jamrolly
dawid_92 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 No tak dowiedziałem się wtedy dużo, ale tych roznych opini jest. Dlatego wole troche pogadac, zapoznac sie.
cabanmat Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Wiadome że LM jest lepszy od Motula szczególnie te w różowych bańkach (full syntetyki a nie technologia syntetyczna) Niestety nie ma full syntetyków od LM do pompowtrysków, Common Rail itp... Full jest tylko dla starszych motorów z normami 502/505. A z MOTULa są A czy LM technologia syntetyczna jakieś TOP TEC 5W40 jest lepsza od Motula Full 5W40 XClean, Specific to już nie wiem... kwestia sporna.. Edytowane 26 Grudnia 2014 przez cabanmat
tomasz102 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Na forach polskich i zagranicznych dużo osób pisze, że motul X-CESS 8100 jest olejem HC (powstającym w procesie hydrocracingu). Ktoś może potwierdzić że to prawda ? Edytowane 26 Grudnia 2014 przez tomasz102
endriuu Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Jest to nieprawda. Swiadczy o tym chociazby kwestia cła jakie jest placone za oleje Motul. Ale to z kolegą Dzik musicie porozmawiac. Kiedys juz o tym wspominal. Wysłane z prodiża
tomasz102 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Może kolega dzik się wypowie w tym temacie ? Jako dystrybutor ma większą wiedzę i jak widać LM też ma w bardzo dobrych cenach Edytowane 26 Grudnia 2014 przez tomasz102
veegoo9 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 ..wszystko spoko z tym LM Top Tec 5w40 (sam go używam) tylko że jest to olej typu "lekki bieg" czyli przy mocno obciążonych silnikach pracujących w górnym zakresie obrotowym + wysokie temperatury nie nadaje się ponieważ ulega szybkiej degradacji i nie chroni należycie silnika. I jeszcze jedna ciekawostka, warto kupować w bańkach 5 litrowych a nie w 4 L ponieważ firma LM na swój rynek i na zachodnią część europy wypuszcza bańki 5L (mamy pewność żę jest to orginał) a na wschodnią część europy idą bńki 4 L (taka specyfika rynku) i tam właśnie rozlewany jest ten lubrykant. Zresztą na opakowaniu 4l znajdziemy instrukcje w językach wschodniego bloku a na 5l zachodnie. Możemy sie tylko domyślać czy to ten sam olej w środku
Hezen Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Motul też chyba nie lubi wysokich zakresów obrotów, bo szybko traci swoje właściwości? Edytowane 26 Grudnia 2014 przez Hezen
tomasz102 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Z moich obserwacji wynika, że Motul faktycznie nie lubi wysokich obrotów i jego czas wymiany to maks 7-8 kkm, później silnik pracuje bardzo metalicznie już. Do bardzo dużych obciążeń (czytaj palenie gumy, drifty itp) żaden olej z klasą 5W40 do naszych silników się nie nadaje, a druga sprawa to 1.9 tdi to silnik do innych celów. Jeżeli chodzi o lepkość to LM i Motul oraz wiele innych oliw 5W40 lepkość w przypadku 100 C ma bardzo zbliżoną. Lekki bieg w przypadku LM charakteryzuje się szerokim zakresem roboczym. Temperatura nie ma drastycznego wpływu na jego lepkość dzięki czemu zimny silnik ma "lżej" czego konsekwencją jest mniejsze zużycie paliwa. Podczas mocniejszego deptania w trasie też prawidłowo będzie chronił silnik HTHS ma w granicach 3,5 co zapewnia stabilny film olejowy. Do tego diesel ma niższe EGT niż benzyna. Druga sprawa to większość oliw HC (czyli zwykle tanie "syntetyki") stają się smołą w przypadku mocnego upalania. Tyczy się to również półsentetyków i mineralnych. Tak czarna maź na silniku to właśnie ten efekt. Dlatego najlepszą oliwą w największych obciążeniach jest pełny prawdziwy syntetyk Edytowane 26 Grudnia 2014 przez tomasz102
dawid_92 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 No i teraz jesy dylemat czy brac motula czy LM. hehe. Bo lubie czasem wcisnac pedał gazu czy jeździć szybko ;p
GreGoriO Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 kumpel mnie namówił na na Petronas. zobaczymy jaki będzie efekt..
endriuu Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Zejdzcie na ziemie panowie. Z calym szacunkiem ale Wasze wysokoprezne silniki to nie wyscigowe monstra. Kazdy 5w40 wytrzyma tzw "upalanie". Wysłane z prodiża Edytowane 26 Grudnia 2014 przez endriuu
tomasz102 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Upalanie ? Jak napisałem zależy kto co ma na myśli, bo jeżeli palenie gumy i drift to może być różnie Natomiast dynamiczna jazda i do tego + 38 C na dworze to każdy dobry syntetyk 5W40 będzie prawidłowo chronił silnik. dawid92 - moim zdaniem lepiej wybrać LM. Zimą - silnik będzie lepiej chroniony oraz będzie miał lżej, a latem przy bardziej dynamicznej jeździe będzie dalej dobry film olejowy, gdzie Motul po 5 tysiącach km traci znacznie parametr HTHS.
Hezen Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) No i się zastanawiam czy warto dokładać do Top Tech'a 4100, względem motula x-cess 8100. Lekkiej nogi nie mam, często przekraczam 2,5-3k rmp. Czy to trasa czy miasto, ehh...bez różnicy dla mojej "giery" Edytowane 26 Grudnia 2014 przez Hezen
endriuu Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Top tec to niezbyt udana seria. Szybka traca wlasciwosci. Xcess jest bez porownania lepszym olejem. Wysłane z prodiża
Hezen Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Czyli zostać przy motulu i nie kombinować?
POWER-KRIS Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830 https://forum.roverki.eu/printview.php?t=78013&start=0 Tak sobie czytam i czytam.... Moje pytanie da sie jezdzic bez tego pieprzonego oleju? [emoji35] Ale fakt ze niemieckie normy teraz najpewniejsze.
tomasz102 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Top tec to niezbyt udana seria. Szybka traca wlasciwosci. Xcess jest bez porownania lepszym olejem. Wysłane z prodiża Tej seri LM nie sprawdziłem, jednak X-CESS też bardzo traci swoje właściwości. Brałbym LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL lub jeżeli nie chcesz tyle wydawać to Valvoline - jest lepszy niż Motul X-CESS 8100, a nieco gorszy niż LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL
nitroo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 LM Diesel Synthoil nie spełnia normy 505.01, więc przy PD odpada.
cabanmat Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Czyli zostać przy motulu i nie kombinować? Śmiało możesz zostać przy X-Cessie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się