Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! jestem właśnie po zmianie oliwki z Motul Specyfic 5w40 na LM top tec 5w40 zastowowałem płukanke LM pro-line oraz filter knechta ( zestaw od Dzika z forum polecamm!!) jeżeli chodzi o samą jazde to LM sprawuje się lepiej nie wiem czy to płukanka tak zadziałała ale auto stało się bardziej elastyczne ciut lepsze przyspieszenie no i spadek spalania chyba o 0,5 l /100 km . Jeżeli chodzi o prace silnika to nie zauważyłem większych różnic możliwe, że na motulu z początku ciszej pracował LM na wyższych obrotach za to ma cichszą pracę na jałowym motul cichszy ..z apetytem na oliwke to jeszcze nie wiem bo po zalaniu LM na bagnecie nie ubylo jeszcze mm wiekszy apetyt miał na motula :D wymieniałem co 9 tysi ze względu na eksploatacje ( dwa razy w roku wymiana) to motula był w stanie wciągnąć nawet do 400 ml :) po ok tysiaku na LM nic ,..zobaczymy jak dalej ..przy ujemnych temp praca silnika zdecydowanie lepsza na LM-ie, naprawde ZDECYDOWANIE! ogólnie obserwuje auto codziennie jak sie sprawuje ze względu na dojazdy do pracy i szczerze powiem ze rano LM przy ujemnych temp spisuje się o niebo lepiej po odpaleniu auto wskakuje w "swoje tory" i nie klekoce jak na Motulu . Ogólnie to motula nic nie mam :) ale przy następnej wymianie zastosuje ten sam zestaw ! mam nadzieje że od dzika ! pozdr@wiam >>> btw cena LM TOP TEC 4100 ok 250 zł za piatke w auto partner u dzika po dorzuceniu paru groszy mamy prawie dwie bańki po 5l w tej cenie !

Edytowane przez jamrolly
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No tak dowiedziałem się wtedy dużo, ale tych roznych opini jest. Dlatego wole troche pogadac, zapoznac sie. ;)

Opublikowano (edytowane)

Wiadome że LM jest lepszy od Motula szczególnie te w różowych bańkach (full syntetyki a nie technologia syntetyczna)

Niestety nie ma full syntetyków od LM do pompowtrysków, Common Rail itp... Full jest tylko dla starszych motorów z normami 502/505.

A z MOTULa są :decayed:

A czy LM technologia syntetyczna jakieś TOP TEC 5W40 jest lepsza od Motula Full 5W40 XClean, Specific to już nie wiem... kwestia sporna..

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Na forach polskich i zagranicznych dużo osób pisze, że motul X-CESS 8100 jest olejem HC (powstającym w procesie hydrocracingu). Ktoś może potwierdzić że to prawda ?

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

Jest to nieprawda. Swiadczy o tym chociazby kwestia cła jakie jest placone za oleje Motul. Ale to z kolegą Dzik musicie porozmawiac. Kiedys juz o tym wspominal.

Wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Może kolega dzik się wypowie w tym temacie ? Jako dystrybutor ma większą wiedzę i jak widać LM też ma w bardzo dobrych cenach :)

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

..wszystko spoko z tym LM Top Tec 5w40 (sam go używam) tylko że jest to olej typu "lekki bieg" czyli przy mocno obciążonych silnikach pracujących w górnym zakresie obrotowym + wysokie temperatury nie nadaje się ponieważ ulega szybkiej degradacji i nie chroni należycie silnika. I jeszcze jedna ciekawostka, warto kupować w bańkach 5 litrowych a nie w 4 L ponieważ firma LM na swój rynek i na zachodnią część europy wypuszcza bańki 5L (mamy pewność żę jest to orginał) a na wschodnią część europy idą bńki 4 L (taka specyfika rynku) i tam właśnie rozlewany jest ten lubrykant. Zresztą na opakowaniu 4l znajdziemy instrukcje w językach wschodniego bloku a na 5l zachodnie. Możemy sie tylko domyślać czy to ten sam olej w środku ;)

Opublikowano (edytowane)

Motul też chyba nie lubi wysokich zakresów obrotów, bo szybko traci swoje właściwości?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Z moich obserwacji wynika, że Motul faktycznie nie lubi wysokich obrotów i jego czas wymiany to maks 7-8 kkm, później silnik pracuje bardzo metalicznie już.

Do bardzo dużych obciążeń (czytaj palenie gumy, drifty itp) żaden olej z klasą 5W40 do naszych silników się nie nadaje, a druga sprawa to 1.9 tdi to silnik do innych celów.

Jeżeli chodzi o lepkość to LM i Motul oraz wiele innych oliw 5W40 lepkość w przypadku 100 C ma bardzo zbliżoną. Lekki bieg w przypadku LM charakteryzuje się szerokim zakresem roboczym. Temperatura nie ma drastycznego wpływu na jego lepkość dzięki czemu zimny silnik ma "lżej" czego konsekwencją jest mniejsze zużycie paliwa. Podczas mocniejszego deptania w trasie też prawidłowo będzie chronił silnik HTHS ma w granicach 3,5 co zapewnia stabilny film olejowy. Do tego diesel ma niższe EGT niż benzyna.

Druga sprawa to większość oliw HC (czyli zwykle tanie "syntetyki") stają się smołą w przypadku mocnego upalania. Tyczy się to również półsentetyków i mineralnych. Tak czarna maź na silniku to właśnie ten efekt. Dlatego najlepszą oliwą w największych obciążeniach jest pełny prawdziwy syntetyk

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

No i teraz jesy dylemat czy brac motula czy LM. hehe. Bo lubie czasem wcisnac pedał gazu czy jeździć szybko ;p

Opublikowano

kumpel mnie namówił na na Petronas. zobaczymy jaki będzie efekt..

Opublikowano (edytowane)

Zejdzcie na ziemie panowie. Z calym szacunkiem ale Wasze wysokoprezne silniki to nie wyscigowe monstra. Kazdy 5w40 wytrzyma tzw "upalanie".

Wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Upalanie ? Jak napisałem zależy kto co ma na myśli, bo jeżeli palenie gumy i drift to może być różnie :) Natomiast dynamiczna jazda i do tego + 38 C na dworze to każdy dobry syntetyk 5W40 będzie prawidłowo chronił silnik.

dawid92 - moim zdaniem lepiej wybrać LM. Zimą - silnik będzie lepiej chroniony oraz będzie miał lżej, a latem przy bardziej dynamicznej jeździe będzie dalej dobry film olejowy, gdzie Motul po 5 tysiącach km traci znacznie parametr HTHS.

Opublikowano (edytowane)

No i się zastanawiam czy warto dokładać do Top Tech'a 4100, względem motula x-cess 8100.

Lekkiej nogi nie mam, często przekraczam 2,5-3k rmp.

Czy to trasa czy miasto, ehh...bez różnicy dla mojej "giery" :decayed:

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Top tec to niezbyt udana seria. Szybka traca wlasciwosci. Xcess jest bez porownania lepszym olejem.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Czyli zostać przy motulu i nie kombinować?

Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830

https://forum.roverki.eu/printview.php?t=78013&start=0

Tak sobie czytam i czytam....

Moje pytanie da sie jezdzic bez tego pieprzonego oleju? [emoji35]

Ale fakt ze niemieckie normy teraz najpewniejsze.

Opublikowano

Top tec to niezbyt udana seria. Szybka traca wlasciwosci. Xcess jest bez porownania lepszym olejem.

Wysłane z prodiża

Tej seri LM nie sprawdziłem, jednak X-CESS też bardzo traci swoje właściwości.

Brałbym LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL lub jeżeli nie chcesz tyle wydawać to Valvoline - jest lepszy niż Motul X-CESS 8100, a nieco gorszy niż LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL

Opublikowano

LM Diesel Synthoil nie spełnia normy 505.01, więc przy PD odpada.

Opublikowano

Czyli zostać przy motulu i nie kombinować?

Śmiało możesz zostać przy X-Cessie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...