tkamicki5 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Witam.panowie zapytam sie was bo mam dylemat. Wiem ze powinien silniczek moj chodzic na 5w40 ale nie wiem co poprzednio bylo lane i jaki przebieg ma motor bo wstawialem słupek teraz i aktualnie zalany jest elf 10w40 sti i mam dylemat czy pojezdzic z 2-3tys km, zlać go i wlac 5w40 czy juz jezdzic na nim cały czas. Silnik chodzi ładnie i cicho dosyc (odpukać oczywiscie) no i z rańca przy odpalaniu słychać pare sekund szklaneczki. Co doradzicie? Silnik to 1.9tdi 110km :-) Edytowane 6 Listopada 2016 przez tkamicki5
tkamicki5 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Porządnego czyli jaki dokładnie proponujesz? I odrazu zalac czy przejechac jeszcze troche na tym? Plukanie robic silnika?
pafcio87 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Panowie, znowu zbliża się wymiana oleju (przelot 150kkm) i jak zawsze pytanie: Jaki olej zalać (aktualnie Castrol): - Motul Specific 5W30 (oczywiście z normą 507) - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W30 - Valvoline Synpower XL-III 5W30 a może w ogóle z innej beczki i zalać Millers'a EE Longlife 5W30?
Leopold27 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Witam.panowie zapytam sie was bo mam dylemat. Wiem ze powinien silniczek moj chodzic na 5w40 ale nie wiem co poprzednio bylo lane i jaki przebieg ma motor bo wstawialem słupek teraz i aktualnie zalany jest elf 10w40 sti i mam dylemat czy pojezdzic z 2-3tys km, zlać go i wlac 5w50 czy juz jezdzic na nim cały czas. Silnik chodzi ładnie i cicho dosyc (odpukać oczywiscie) no i z rańca przy odpalaniu słychać pare sekund szklaneczki. Co doradzicie? Silnik to 1.9tdi 110km :-) Ja już 11 lat leje Valvoline max life 10w40,i od początku słychać było szklanki i słychać do tej pory.
endriuu Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Pafcio co nie zalejesz bedzie dobrze. Moze oprocz LM toptec wysłane z prodiża
tkamicki5 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 No ja nie wiem.moze zostane juz tez przy 10w40 tyle ze LM albo motula zaleje lub tez valvo.
Dev Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Na czaszkę upadłeś ? Zapodaj porządnego fulla
endriuu Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Liqui moly syntoil diesel lub Motul Xcess wysłane z prodiża
tkamicki5 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Na tym samym poziomie oleje te są czy jest ktoryś z nich lepszy?
cabanmat Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) LM lepszy ale i droższy X-Cessa kupisz za 125-135zł, LM to wydatek rzędu 200zł za bańkę 5L Edytowane 6 Listopada 2016 przez cabanmat
tomasz102 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Na tym samym poziomie oleje te są czy jest ktoryś z nich lepszy? Motul X-CESS 8100 - dobry, ale do spokojnej jazdy liqui moly 5w40 diesel synthoil - jeżeli jeździsz dynamicznie to weź ten olej Generalnie sam osobiście testowałem obydwa oleje i jak dla mnie wygrywa Liqui moly. +ciszej pracuje silnik(nawet po dynamicznej jeździe) +popychacze hydrauliczne ulegają szybszemu napełnieniu +po 8000 km na Motulu silnik pracował już dosyć głośno. W przypadku LM tego efektu nie ma +bardzo dobra powtarzalność molekułowa, co pozwala na lepsze smarowanie i ogranicza spalanie +100% PAO +olej opracowany specjalnie do diesla +odporność na mieszanie z ON -niższa odporność na utlenianie(chociaż tylko w trybie LL to mogłoby zaszkodzić) -cena PS. Nie rozważaj lania 10W40. Tym bardziej, że nadchodzą warunki klimatyczne, w których ważny będzie parametr 5W. Edytowane 6 Listopada 2016 przez tomasz102
tkamicki5 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 O to wlasnie chodziło :-) czyli wybór pada na LM :-)
MemberA4 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Koledzy czy Aral High Tronic moze być oryginalnym olejem sprzedawanym w ASO tylko w innej "szacie graficznej"?
tkamicki5 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Zakupiony Synthoil diesel 5w40. Teraz pytanie czy robic jakąś płukanke czy po prostu dobrze rozgrzac tego i zlać wszystko i zalac LM?
endriuu Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 plukanka nie zaszkodzi. wysłane z prodiża
lukas551 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam Potrzebuje o pomoc w doborze oleju (według parametrów ).Pojazd:A4 B6 2004r 1.9TDI AVF Wymiana oleju max 10tys km. 1. HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5W-30BMW Longlife 04 MB-Approval 229.51 / 229,31 VW 504 00/507 00 ACEA C3 ACEA A3 / B4-04 API SN / CF Porsche C30 2.HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-30 DLSBMW Longlife-04 GM dexos2 ™ MB-Approval 229,31 / 229,51 / 229.52 VW 502 00/505 00/505 01 ACEA C3 ACEA A3 / B4-04 API SN / CF 3.HIGHTEC MULTI Formuła SAE 5W-40BMW Longlife-04 GM dexos2 ™ MB-Approval 229.31 VW 502 00/505 00/505 01 ACEA C3 ACEA A3 / B4-04 API SN / CF Fiat 9,55535-S2 FORD WSS M2C917-A MB 226,5 Renault RN 0700/0710 Porsche A40 Aktualnie śmigam na oleju pozycja nr 3.Jezeli 1 i 2 lepiej odpowiadają pod AVF proszę o podpowiedź.
endriuu Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 3 pozycja to najlepszy wybor dla AVF - z tych trzech naturalnie wysłane z prodiża
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się