cabanmat Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Dzięki za sporo informacji. Ale mój 2.0tdi BRD 2007r to pompowtrysk... A od początku miał lany 5w30 i taki też chyba zaleca serwis audi? Po usunięciu dpf'a też był lany 5w30 No tak.. bo my Ci nie proponujemy Xcessa 5W40 505, tylko Specific 5W40 505.01 Kolego Endriuu lałbys motula 505 01 do CR z wyciętym DPF? A na co Ci norma dla pompek skoro ich nie masz ?? - lać 505
PawelVK Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 w razie czego jest coś lepszego od tego motula? jakiś liqui moly lub millers?
mantix Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Chłopaki, dziś przypadkowo wpadłem na stronę "kolegaberlin", oleje prosto z Niemiec.Brał tam coś ktoś. Oleje niby oryginalne, a i ceny też mocno konkurencyjne, no bardzo ciekawe.
endriuu Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Czysty zabieg marketingowy. Wszystkie oleje sa prosto z Niemiec lub Francji lub Anglii. Jesli mowimy o LM, Motulu, Millersie czy Valvo. Te oleje nie sa produkowane po prostu gdzie indziej jak w kraju skad pochodza. Inna sprawa z castrolem i innymi popularnymi. Spytaj kolegezberlina o.certyfikaty. kiedys pamietam chcialem kupic od niego LM. Na ceneo mial zdecydowanie nizej niz inni ceny LM. Rażąco niskie powiedzialbym. Wydalo mi sie to podejrzane. wysłane z prodiża
nitroo Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 w razie czego jest coś lepszego od tego motula? jakiś liqui moly lub millers?Valvoline
Rabbi Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 endriuu interesuje mnie olej pod normę 507.00 dla DPF o jak najniższej zawartości popiołu i wysokim TBN jednocześnie .Możesz coś polecić ?
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 endriuu interesuje mnie olej pod normę 507.00 dla DPF o jak najniższej zawartości popiołu i wysokim TBN jednocześnie .Możesz coś polecić ? Najprościej wywalić DPF
endriuu Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Jak najnizszy popiol i wysoki TBN to kloci samo przez sie wysłane z prodiża
Rabbi Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Już zrozumiał Ale Ty Dev tego nie napisałeś także pewnie też nie wiedziałeś (zapewne zaprzeczysz)
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Pewnie ze nie, jak ja tylko po podstawówce
Daniel85 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam Panowie pytanie do was odnosnie oliwki obecnie stosowana Motul Specyfic 5w40 505.01 i zastanawiam sie czy nie zmienic na Liqui Moly Top Tec 4100 ktory tez jest zachwalany co byscie ze swojej strony doradzili zmieniac czy pozostac przy Motulu silnik 1.9 tdi avf 304 tys ?? Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Zmienilbys z baardzo dobrego 505.01 na serie top tec ktora nie jest najlepsza. wysłane z prodiża
Daniel85 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Ok czyli wszystko jasne pozostajemy przy Motulu dziekuje za info
PawelVK Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 w razie czego jest coś lepszego od tego motula? jakiś liqui moly lub millers?Valvoline O tym znowu większość osób ma nienajlepsze zdanie, ale wiadomo ile ludzi tyle opinii. Czy ten motul jest naprawdę taki za***isty? Co z lepszymi markami typu liqui moly lub millers?
cabanmat Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Zależy... do starej normy 502/505 najlepszy jest ten Liqui Moly.. ale i najdroższy http://galonoleje.pl/sklep/5w40/109-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l-1307.html http://galonoleje.pl/sklep/home/1273-liqui-moly-diesel-synthoil-5w40-5l-1341.html Edytowane 12 Grudnia 2016 przez cabanmat
tomasz102 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Motul w zasadzie w PL jest zachwalany. Ja odnośnie tego oleju nie mam najlepszego zdania. Jeżeli chodzi o normy 505.00 Motul XCESS 8100 - testowałem i nadaje się do spokojnej jazdy. Po 8000 km wymieniałem go, bo tracił drastycznie swoje właściwości. Niska odporność na proces koksowania, co było poruszane na zagranicznych forach. W turbosprężarce niestety panuje dużo wyższa temperatura i taki sam osad może pojawić się, kiedy wyłączymy silnik i olej osiągnie temperaturę grubo ponad 100C. Tak przykładowy film znalazłem w necie: LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOL 5W40 - jeżeli ktoś jeździ w miarę dynamicznie to polecam. Olej 100% pao, wysoka odporność na koksowanie, szeroki zakres temperatur pozwalający na ograniczenie zużycia silnika podczas zimnego rozruchu jak i dynamicznej jazdy. Wymiana u mnie jest co 10 000 i jak zbliża się okres wymiany to praca silnika nieznacznie różni się niż po wymianie oleju na nowy. Tutaj natomiast test prawie identycznego oleju tylko bez składników pozwalających lepiej absorbować sadzę(jak ma to miejsce w odmienianie dla diesla): Odnośnie filmów jak widać jest sporo opinii, jednak autor jest bezstronny i jego badania wykazały, że olej podgrzewany jest do okolic 100 C. Oleje millersa i valvoline są też godne polecenia i są warte swojej ceny. Należy jeszcze wspomnieć o olejach penrite. Są to oleje australijskiego producenta, który tworzy oleje do aut racingowych i ulicznych. Oleje te charakteryzują się zawartością cynku co znacznie ogranicza zużycie silnika. Kiedyś można było spotkać odmiany tego oleju w wersji 0W50 co było ciekawą propozycją dla wielu użytkowników(ostatnio nie widziałem go w katalogu). Najczęściej jest połączeniem czwartej i piątek grupy olejowej (PAO+ESTRY). W Polsce ten olej ze względu jest dość mało popularny, a z racji tego, że ludzie lubią kupować oleje "syntetyczne" za około 80-130zł 5L. Proces produkcyjny przy użyciu technologii HC jest tańszy niż tworzenie PAO czy ESTRÓW. Oczywiście przekłada się to na cenę. W dzisiejszych czasach niestety pojęcie "olej syntetyczny" daje poczucie właściwego wyboru. Mało kto z szarych konsumentów wie, że jest coś takiego jak grupa olejowa. Obserwując ludzi, widzę jak głęboko wierzą, że "każdy olej 5W40 to taki sam olej syntetyczny". Przykłady teorii mechaników odnośnie doboru oleju to już w ogóle osobny temat. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez tomasz102
nitroo Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 w razie czego jest coś lepszego od tego motula? jakiś liqui moly lub millers?Valvoline O tym znowu większość osób ma nienajlepsze zdanie, ale wiadomo ile ludzi tyle opinii. Czy ten motul jest naprawdę taki za***isty? Co z lepszymi markami typu liqui moly lub millers? Ja tam stawiam Valvo sto razy wyżej niż przereklamowanego moim zdaniem Motula. U mnie się nie sprawdził. Liqui Moly bardziej mi pasował, tylko strasznie szybko się skończył.
endriuu Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Nie potwierdzam ze xcess traci wlasc po 8 tys. Jezdze dieslem na vp w tym oleju i wymiana najczesciej po 12 tys. Olej trzyma wlasciwosci i nie widac oznak zuzycia. Turbiny lataja az milo. Nie moge powiedziec tego samego o serii top tec LM. Po 8 tys na tt 4100 silnik byl zauwazalnie glosny i nie trzymal temperatur. Co do pao i estrow itp. Kazdy producent trzyma w scislej tajemnicy bazy olejowe. Taka gadka ze ten hc, a ten pao z estrami bo z australii to miedzy bajki. wysłane z prodiża
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się