Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żadne 10w40 nie wchodzi w grę,a cena nie ma znaczenia.Poza tym to nie jest odpowiedz na moje pytanie....

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Silnik,wszystko ok:)

Lej 5w30 a lepszy olej(LM)mu nie zaszkodzi:hi:

 

Opublikowano
10 godzin temu, A4 B6 Multi napisał:

,a cena nie ma znaczenia.

Polecam Millersa CFS lub coś z MITASU, 5W30/5W40.

Tak na marginesie sprawy MITASU ma takie oleje 10w40, że co poniektóre 5W30 czy 5w40 np. GM, CASTROL mogą spłonąć co najwyżej ze wstydu.

Opublikowano (edytowane)

Ok to zostaje przy 5w30 ale zmieniam z GM na Motul albo Liqui moly.Jaki lepszy i który dokładnie bo jest ich kilka do diesli??

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, endriuu napisał:

zalej 5w40 specific z normą 505.01. stara dobra formulacja oleju do PD. nie ma nic lepszego do avf

http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

 

wysłane z prodiża

 

 

 

 

Jak był lany od zawsze 5w30 i silnik chodzi ładnie to nie będę chyba zmieniał na 5w40?8100 xlcean FE 5W30 tez ma specyfikacje 505.01 ,ktory z Motula 5w30 będzie najlepszy?

 

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Jak ma DPF to 5W30

jak nie  masz to 5W40

Opublikowano

Dzisiaj do wszystkiego leje sie 5w30. Tak taniej dla producenta i serwisu. Wszedles na forum - znaczy jestes swiadomym uzytkownikiem auta. Lej 5w40.

wysłane z prodiża

Opublikowano
22 godziny temu, endriuu napisał:

Dzisiaj do wszystkiego leje sie 5w30. Tak taniej dla producenta i serwisu. Wszedles na forum - znaczy jestes swiadomym uzytkownikiem auta. Lej 5w40.

wysłane z prodiża
 


Ten 5w40 Motul ma być Xclean 8100 czy SPECIFIC?

Opublikowano

Cytat z pierwszej strony

Cytuj
  • MOTUL SPECIFIC VW 506.01 bdb. ale drogi

 

  • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

 

Opublikowano

Wiec który ma być??Cena nie gra roli.506.1?Chyba ma być 505.01

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, endriuu napisał:

Ma byc http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

 

To sklep kolegi dzik z forum. Masz.pewnosc ze swiezy i oryginalny olej. I cena tyz super.

 

wysłane z prodiża

 

 

 

 

Jutro wymieniam olej więc wysyłka nie wchodzi w grę.Poza tym na miejscu też mam te oleje z pewnego zródła i w dobrej cenie...

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Ludziska na 1 stronie jest podane wszystko na tacy. Druga zasada 5W30 do DPF a 5W40 do PD tylko z normą 505.1

Druga sprawa to poczytajcie, ściągnijcie sobie parametry olejów w pdf, porównajcie.... trochę własnej inicjatywy. 

Specific dobry olej i alternatywą dla niego może być też Valvoline SynPower 5W40 MST C3

Opublikowano
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Ludziska na 1 stronie jest podane wszystko na tacy. Druga zasada 5W30 do DPF a 5W40 do PD tylko z normą 505.1

Druga sprawa to poczytajcie, ściągnijcie sobie parametry olejów w pdf, porównajcie.... trochę własnej inicjatywy. 

Specific dobry olej i alternatywą dla niego może być też Valvoline SynPower 5W40 MST C3

Wiem że jest podane i czytałem to,ale w moim przypadku jak od zawsze czyli 290ty km był lany 5w30 mimo że nie mam PDF to nie byłem pewny czy lepiej zmieniac na 5w40 czy nie i dlatego moje zapytanie.

Opublikowano

Chodzi o to, że 5W40 mają wyższą lepkość przy 100 stopniach niż 5W30 - co w przypadku wałków w PD może być bardzo przydatną cechą 40 ;) 

Takie wybrane cytaty:

...olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”.

Olej 5W40 jest nieco bardziej lepki, co powoduje, że lepiej smaruje on w podwyższonych temperaturach niż 5W30, choć jego wyższe opory mogą podnieść zużycie paliwa o setne części l/100 km.

 

Decyzja należy i tak do Cb :P

 

Opublikowano

Czyli ostatecznie: ma być ten specyfic a nie x-clean? 5w40

Opublikowano

Motul 8100 X Clean 5W40

Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C 0.845
Viscosity at 40°C 84.7 mm²/s
Viscosity at 100°C 14.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C 3.64 mPa.s
Viscosity index 172
Pour point  -39°C
Flash point 234°C

Sulfated ash 0.80% weight
TBN 7.5 mg KOH/g

Motul Specific 5W40 505.1

Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C  0.848
Viscosity at 40°C 84.9 mm²/s
Viscosity at 100°C 13.9 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C 3.7 mPa.s
Viscosity index 167
Pour point  < -36°C
Flash point 215°C
Sulfated ash 0.79% weight
TBN 7.4 mg KOH/g

Z tych dwóch lepsze parametry ma XClean...

Opublikowano (edytowane)

Ech.... Tak. Skoro już musisz mieć Motula, to tak. Specifik jest lepszy do PD, chociaż ma gorsze parametry.

Edytowane przez nitroo
Opublikowano (edytowane)

hehe ja już zwariowałem!Dalej nie wiem co zalać.Ogólnie nie musi być motul,może być LM albo coś innego,ważne żeby był najlepszy jaki jest możliwy do tego silnika ,przebiegu i tego że zawsze jezdził na 5w30...

Edytowane przez A4 B6 Multi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...