Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, nitroo napisał:

Nie zawsze musisz słuchać mechanika, bo nie w każdej sytuacji musi mieć rację. Czemu tak się uparłeś na to 5W30? To olej dla DPF, a Ty go usunąłeś przecież emoji4.png pamiętaj, że serwis zaleca też Castrola i to w Long Life, więc do tego też bym wagi nie przywiązywał.

 

Jak nie mechanika czyli człowieka który robi przy tym od lat to kogo mam słuchać? Jeszcze żeby to tylko jedna osoba tak twierdziła, to bym pewnie odpuścił a tak to mam mieszane uczucia i wolałbym nie kombinować, bo przecież krzywdy swojemu autu nie zrobię lejąc najlepszy 5w30 jaki jest i zmieniając go co 10tys km.  Już pal licho, że stracę na tym 2xwięcej pieniędzy, bo wole je stracić ale spać spokojnie.

Rok temu zalałem jej MILLERS XF LONGLIFE 5w30, zrobione 10tys bez żadnych problemów.

Ogólnie większość osób które pytałem radziły pozostać przy 5w30 a to wszystko osoby powiedzmy sobie z branży.

5w30 ma też inny zakres temperatur i inną lepkość, więc naprawdę wolałbym nie kombinować i zalać po prostu najlepszy 5w30 jaki jest.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chodzi mi o to, że wielu mechaników twierdzi, że cofanie oleju np. z 10W na 5W rozszczelnia silnik, a płukanka też robi coś złego i co? Ich się nie zawsze powinno słuchać.

My tutaj byśmy nie wlewali oleju do DPF nie mając DPF, ale to Twój samochód :)

Opublikowano

Mi wystarczy to, że olej 5W40 jest nieco bardziej lepki, co powoduje, że lepiej smaruje on w podwyższonych temperaturach niż 5W30... 
 

Opublikowano
Dnia 4/27/2017 o 13:01, endriuu napisał:

Wiec Motul Specific 507 5w30 jest dla Ciebie. I wymiana co 12-15 tys

wysłane z prodiża
 

Tak dla wszelkiej pewności ... Czy to jest ten olej który polecasz ? (auto jak w profilu, jest DPF).

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4321-Motul-Specific-504-00-507-00-5W30-5L.html

Opublikowano (edytowane)

Tak to ten olej.

Olej kup na forum a nie od kolegiberlin

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano
Dnia 5/21/2017 o 09:53, cabanmat napisał:

Tak to ten olej.

Olej kup na forum a nie od kolegiberlin

A czemu na forum a nie z kolegaberlin ???

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, Bastian Black napisał:

A czemu na forum a nie z kolegaberlin ???

 

 

na forum masz 100% pewnosci że wsio bedzie jak trzeba

Opublikowano
Dnia 10.03.2017 o 13:33, endriuu napisał:

Kolego nie patrz na parametry. Patrz jak olej sie sprawuje w danym silniku. Sam mam octavie AXR. Obecnie ma prawie 400 tys. Od nowosci na specyficu 505.01. Silnik jak pszczola. Turbina jak noowka. To jest wyznacznik dobrego oleju.

wysłane z prodiża
 

A więc po 3tyś km od zmiany oleju z 5w30 GM na 5w40 MOTUL niestety raczej nie jestem zadowolony .Turbo ewidentnie głośnie pracuje[wcześniej go praktycznie nie było słychać ,a teraz syczy]zaczynają się jakieś problemy po odpaleniu auta rano[telepie silnikiem,jakby pompki nie domagały]nie raz zatelepie jak stoje w korku,wcześniej nie było mowy o żadnym najmniejszym drgnięciu.A silnik na pewno nie pracuje ciszej na MOTULU niż na GM.Także jak ktoś lał zawsze 5w30 to niech lepiej nie zmienia na 5w40.

Opublikowano
15 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

A więc po 3tyś km od zmiany oleju z 5w30 GM na 5w40 MOTUL niestety raczej nie jestem zadowolony .Turbo ewidentnie głośnie pracuje[wcześniej go praktycznie nie było słychać ,a teraz syczy]zaczynają się jakieś problemy po odpaleniu auta rano[telepie silnikiem,jakby pompki nie domagały]nie raz zatelepie jak stoje w korku,wcześniej nie było mowy o żadnym najmniejszym drgnięciu.A silnik na pewno nie pracuje ciszej na MOTULU niż na GM.Także jak ktoś lał zawsze 5w30 to niech lepiej nie zmienia na 5w40.

Gdzie kupiłeś tego Motula?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Dev napisał:

Gdzie kupiłeś tego Motula?

INTERCARS.Chyba nie chcesz powiedzieć że podróba??Dlatego wcześniejszy właściciel wiedział co robi lejąc GM,bo tego nikt nie podrabia...

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Heh. GM to najwiekszy szit robiony w raf Jedlicze. Gorszego oleju nie ma.

 

 

 

 

 

Opublikowano
Teraz, A4 B6 Multi napisał:

INTERCARS.Chyba nie chcesz powiedzieć że podróba??Dlatego wcześniejszy właściciel wiedział co robi lejąc GM,tego nikt nie podrabia...

GieMowski olej to szajstroll i nie umywa się do Motula, 

Opublikowano
Heh. GM to najwiekszy szit robiony w raf Jedlicze. Gorszego oleju nie ma.
 
 
 
 
 

Endriuu cofnij sie prosze o kilka postow i odpisz mi prosze na pytanie.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, endriuu napisał:

Heh. GM to najwiekszy szit robiony w raf Jedlicze. Gorszego oleju nie ma.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Czyli co w IC sprzedali mi podróbkę??Bo jak to wytłumaczyć to  skoro na takim "największym szajsie" GM chodził idealnie ,a na motulu już gorzej.Mi się wydaje że to przez zmianę z 5w30 na 5w40, a firma tu nie ma znaczenia.Dlatego napisałem że jak ktoś lał zawsze 5w30 to nie zmieniać na 5w40.
Teraz się zastanawiam jeszcze co mam z tym zrobić...

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano
7 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Czyli co w IC sprzedali mi podróbkę??Bo jak to wytłumaczyć to  skoro na takim "największym szajsie" GM chodził idealnie ,a na motulu już gorzej.Mi się wydaje że to przez zmianę z 5w30 na 5w40, a firma tu nie ma znaczenia.Dlatego napisałem że jak ktoś lał zawsze 5w30 to nie zmieniać na 5w40.
Teraz się zastanawiam jeszcze co mam z tym zrobić...

Wg mnie to dopiero teraz silnik w Twoim aucie zaczyna wracać do życia i jak żywy zdrowy organizm zaczyna pozbywać się go...a z krwioobiegu.

Opublikowano

Dokladnie caly ten szlam po GM musi czyscic Motul i jest tym skazony. Zrob 3 tys i zmien raz jeszcze juz na czysty olej. Zastosuj plukanke Motula. Jest na rozpuszczalniku i dobrze wyczysci.

Wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Ciekawa koncepcja:)Tylko dlaczego turbo i pompki inaczej pracują jeżeli według was zalałem zdecydowanie lepszy olej?Jeżeli chodzi o kulturę pracy to także nie ma mowy o jakiejkolwiek poprawie czy wyciszeniu.Mogę wymienić olej jeszcze raz,zrobić płukankę,ale czy jest sens?Tu chodzi o lepkość i zmianę oleju z 30 na 40,a nie czy to Motul, GM czy Castrol.Nie wydaje mi się że jak wymienię olej i zrobię płukankę to praca turbiny i pompek wróci do stanu jaki był przed zalaniem 5w40.

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Jak Ci sie nie wydaje to nie pytaj.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Matko, zmiana W30 na W40 nie ma z tym nic wspólnego. Wiesz w ogóle, za co odpowiada ten parametr? U mnie też na Motulu, którego kupiłem tu na forum, silnik głośniej pracował, dlatego teraz jeżdżę tylko na Valvoline SynPower MST C3 i jest cisza.

Opublikowano (edytowane)

Panowie poszukuję opinii użytkowników na temat tego oleju

http://pro-choice.pl/synpower-5w40-5l-p-1359.html

Zastanawiam się nad zmianą z X-Cessa, na którym zrobiłem jakieś 100tyś km.

Valvoline jest tańszy, a dowiedziałem się od sprzedawców że Motul ma iść w górę "nowy Majowy cennik"

Oglądałem jakieś głupie testy na YouTube.. i nieznacznie wygrywał SynPower od X-Cessa

Karty mają niemalże identyczne, tylko punkt płynięcia Motul ma -36, a SynPower -48

:hi:

Edytowane przez cabanmat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...