harley22 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Witam :> Mam zamiar do mojego AFN-ka zalać MOTUL SPECYFIK 5w40. Czy to dobry wybór? :gwizdanie:
Dev Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Witam :> Mam zamiar do mojego AFN-ka zalać MOTUL SPECYFIK 5w40. Czy to dobry wybór? :gwizdanie: jak najbardziej :good: :good:
macieek Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Do AFNka to lepiej cos z serii 8100, po co przeplacac za normy PD do VP Ja wlasnie kupilem sobie specyfic 505 01 i przymierzam sie do wymianki z castrola 5-40. Mam nadzieje, ze to nie bedzie zle posuniecie bo autko na castrolu ladnie sie zachowuje.
harley22 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Poprzedni właściciel zalał Castrol magnatec 10w40. i Musze sie przyznać że zrobiłem ten sam błąd Teraz troszkę poczytałem i poradziłem się wiec leje Motul
macieek Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Ja wlasnie odebralem swojego motula spec 505 01 (przyszedl Fedexem) zamowilem przez internet w angli jako rzekomo jedynego dystrybutora firmy motul: http://top-oils.co.uk/ Data wybita na bance wskazuje na luty 2010 - nie wiem czy to data produkcji czy dala nalania. Pisze tez na nim MADE IN FRANCE co mnie troche zmiartwilo bo francuziki raczej nie uzywali PD w swoich beczkowozach a moze sie myle? ale to pewnie i tak nie ma znaczenia. A co pisze na waszych motulach? pozdr
Allcon Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 A ja właśnie mam mały problem bo mam zalany mobil1 super2000 x1 10W40 i właśnie przeczytałem, że taki nie nadaje się do silnika AWX. Który z olejów najlepiej zalać? Czytałem na początku tego tematu info ale tam są wymienione 3 rodzaje. Ktoś z forum polecał mi także olej LIQUI MOLY 5W-40 TOP TEC 4100 twierdząc, że niczym nie odbiega od motula a jest tańszy i bardziej dostępny. To prawda? pozdrawiam
Orange Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 po tym co masz będzie lepsze cokolwiek co spełnia norme 50501, ja wlałem motula. ile ludzi tyle będzie odpowiedzi najważniejsze żeby kupić oryginalny olej a nie podróbkę. zamów od kogoś z forum.
tomi889 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 a ja wam powiem że od 4 lat jeżdżę na elfie 10w 40 wymieniam olej dwa razy w roku a robie na nim 15 000 ,oleju bieżę mi na te 15000 okło 0.7 przeważnie trasa wiec ten olej nie taki zły co wy na to
pereska Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 no ja tez jezdze na 10w40, choc tu na forum pisza ze to zabojstwo dla turbiny, ciekaw jestem czy to ma az tak kolosalne znaczenie.
tomi889 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 powiem tak każdy zaleje co mu sie podoba ja latam na półsyntetyku i jestem zadowolony a turbinka przeżyła 4 latka na tym oleju i nic sie nie dzieje [br]Dopisany: 07 Maj 2010, 13:12_________________________________________________ps kata wywaliłem jak ja zaraz kupiłem może to jest przyczyna że turbinka śmiga tak dobrze
Armi Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 I dodajcie jeszcze, że wyłączacie zapłon bez czekania aż się turbina schłodzi. Jak to się mówi wszystko fajnie ale do czasu... Poza tym opinie co do oleju półsyntetycznego to tylko Twoja subiektywna opinia, zalej syntetykiem i porównaj. Wtedy masz jakieś pojęcie. A tak to każdy sobie może mówić, jeżdżę na mineralnym/połsyntetyku i nic się nie dzieje. Wiadomo, każdy swoje chwali.
tomi889 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 o turbinke zawsze dbam nigdy nie wylanczam silnika tak szybko jesli zjade z autostrady na kawe to autko bzyka na wolnych okolo 2 minut a tak jak napisales to jest moja opinia i nie kazdy musi robic tak jak ja
Armi Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Tak tylko w tym wątku piszemy jaki olej jest najlepszy do silników naszych aut.
rikardo Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Jeździłem na półsyntetyku mobila i też sceptycznie byłem nastawiony do przechodzenia na motula. Ostania zima obnażyła niedoskonałość mojego oleju i zdecydowałem się zalać zalecanego motula X-cessa. Osobiście uważam, że jest różnica w jakości pracy silnika na korzyść motula ale to jest każdego indywidualna sprawa.
marcikwiat Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 ile mniej więcej czasu odczekać trzeba aby zgasić silnik?
tomi889 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 napisze tak jak bardzo butuje to dłużej a jak jadę wolniej to krócej nie napisze ile czasu ale zawsze należy pamiętać aby nie gasić go po dojechaniu do celu ja tak robie i narazie turbo dmucha az miło ps myślę że to dział o olej a nie o turbo wiec te pytania do innego działu pozdrawiam
Hosse88 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Poza tym opinie co do oleju półsyntetycznego to tylko Twoja subiektywna opinia, zalej syntetykiem i porównaj. Wtedy masz jakieś pojęcie. A tak to każdy sobie może mówić, jeżdżę na mineralnym/połsyntetyku i nic się nie dzieje. Wiadomo, każdy swoje chwali. a ja panowie przeszedlem z mobila 10w40 (zrobilem na nim 10tys) na castrola edge 5w40 i zrobilem 1 tys i nie widze kompletnie zadnej roznicy, silnik chodzi tak samo, no nie wiem moze za malo przejechalem jeszcze na tym syntetyku ale narazie to tylko spie spokojniej o turbine... :gwizdanie:
macieek Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 I dodajcie jeszcze, że wyłączacie zapłon bez czekania aż się turbina schłodzi. Jak to się mówi wszystko fajnie ale do czasu... Po spokojnej (normalnej) jezdzie po miescie i za miastem nie widze sensu zeby chlodzic jeszcze turbawke tym bardziej ze na parking dotaczam sie praktycznie na luzie.... Wyobraz sobie jakby jakas pani ktora wlasnie kupila sobie w salonie brand new A3 - jadac na zakupy musiala pamietac i marnowac czas na studzenie turbiny... Jakos ciezko mi to sobie wyobrazic Turbawke trzeba studzic i owszem po ostrej jezdzie gdy od razu zatrzymamy wozek, albo po przelocie autostrada podczas zatrzymania sie na parkingu przyautostradowym a nie podczas normalnego uzytkowania.
Armi Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Nikt nie mówi, żeby czekać zawsze kilka minut, czasem wystarczy 10-20 sekund. Ale trzeba o tym pamiętać. Polecam wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/oszczedna_eksplatacja_turbinydwa_pytania_na_przykladach-t5603.0.html;all= A tak poza tym to nie jest wątek o studzeniu czy nie studzeniu turbiny tylko temat o oleju silnikowym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się