Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

1. Skąd wynika różnica klas wagowych w tych samych samochodach?

2. Czy mając klasę wagową 8 i 10 w zawieszeniu 1BA powinienem tą samą klasę szukać w zawieszeniu 1BE?

3. Dlaczego u mnie na 1BA przód jest wyżej niż tył?

1.Różnica to silnik+skrzynia manual lub automat i chyba tyle :) a tył to quattro :) bo przecież dyfer i reszta swoje ważą :)

2. masz 8 i 10 dobierasz tak samo ale jeśli zmieniasz amorki + sprężyny ;)

3.Tył już zapewne masz uklepany :) zbiornik paliwa+ bagaże i pasażerowie dodaje ciężaru co w gruncie rzeczy dobija amorki i same sprężyny.

Z przodu masz stały ciężar :) silnik i max 2 pasażerów :)

Zauważ że w każdych autach tył siada szybciej ;P nie ważne jaka marka po prostu mając rodzinę + bagaż dociąża się tył i tyle w całej tej filozofii :)

Edytowane przez Klawisz-84
Opublikowano

tematu nie chce sie czytać koledze, na te pytania są wcześniej odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A teraz moje pytanie ;)

Mam 1BA 0JH i 0YK :facepalm:

przód 8*- 854-885 - 8eO 411 105 DG

tył 10* - 545-570 - 8e0 511 115 CT

Założyłem gaz ;P i szukam rozwiązania zbilansowania przod 68cm :facepalm: / tył 65,5cm :facepalm: zawieszenia :kox:

Chce założyć taki zestaw :

przód 8* 1BE - 900-940 - 8e0 411 105EH

tył 10* (2 klasy wyżej!!) 0YM 626-654 - 8e0 511 115DP

Amorki póki co do czerwca pozostają od 1BA, dokupiłem sobie 2x podkładki co w razie W podniosą tył o 1cm :)

Co o tym sądzicie? Cena tego zestawu sprężyn z ASO to 2x434zł przód + 2x331zł tył :facepalm:

Zastanawiam się jeszcze nad Eibach ProKit

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8ed,-b7-e10-15-003-07-22-pi-563.html nacisk 1090 przód i 1135 tył

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8ed,-b7-e10-15-003-08-22-pi-564.html nacisk 1165 przód i 1135 tył

i ostatnia wersja dla Quattro

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8ed,-b7-e10-15-003-11-22-pi-566.html nacisk 1090 przód i 1150 tył ;)

Dążę do uzyskania lekkiego klina tył lekko wyższy od przodu ;)

Cena Eibach no wybaczcie ale korzystniejsza ;P 570 zł lub 700 za zestaw od quattro :decayed:

Edytowane przez Klawisz-84
Opublikowano

Do: Klawisz 84

Samochód kupiłem obniżony ale na tyle nieudolnie iż ktoś wymienił tylko sprężyny a amortyzatory zostały od 1BA. Tak siedział że zimą robiłem za pług a przejazd po jakimkolwiek wzniesieniu to była udręka. Dodatkowo samochód na wet na najmniejszym wzniesieniu tak pływał że szkoda gadać. Nie powiem na prostej drodze prowadził się super ale nie daj Boże najechać na zakręcie na jakąś nierówność to groziło wyrzuceniem z drogi. Tak nie dało się jeździć. Więc kupiłem używane sprężyny wg. klasy wagowej wbitej w książce serwisowej. Z tyłu natomiast dodatkowo wymieniłem amortyzatory ponieważ były już wytłuczone a i tak mimo to przód jest wyżej. Zastanawiam się czy nie wymienić sprężyn z przodu o jedną klasę wagową niżej. Dobry pomysł?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam sporą różnicę pewnie przez lpg bo przed instalacją było w miarę równo.

Dzisiaj sprawdziłem ceny w ASO Olsztyn i za zestaw amortyzatory i sprężyny 4x660 + 2x330 i 2x430 jak dobrze pamiętam :-) nie uśmiecha mi się przed samymi światami :-)

Amorki i tak wymienię na bilstain b6 i sprężyny hr lub eibach, tylko że w przyszłym tygodniu robię swap 320/288 i tak naprawdę auto będzie pod ręką by wymieniać sprężyny :-)

Jedni piszą że się da jeździć, pytanie jak? Bo sam osobiście mam ciężką nogę i wolno nie jeżdżę.

Aner a jakie sprężyny były poprzednio?

Pamiętasz może?

Amorki BA pracują w innym zakresie skoku dlatego dobrze nie współpracują z krótkim springiem [emoji20]

Edytowane przez Klawisz-84
Opublikowano (edytowane)

A4 B7 Avant,zestaw naprawczy w kole zapasowym. Zawieszenie standard 1BA

Przód 0JK [10 kategoria] wysokość do rantu 68cm

Tył 0YJ [9 kategoria] wysokość rantu 67cm.

4JJsTP.jpg

Na początek kupilem same sprężyny 1BE o kategorii wagowej 10 przód,tyłu nie zmieniałem ponieważ przód nic nie zszedł w dół.Może1cm, nie pamiętam.Ale dalej koza

l5qgFN.jpg

Spreżyny jak stały obok siebie 1BA i 1BE miały różne wysokości (oczywiście 1BE była któtsza),ale od 1BE pręt był wiele grubszy od 1BA

vHfPLE.jpg

Zacząłem szukać dalej. Znalazłem aukcje z kompletem amorki + sprężyny od b6 2.0 benzyna z kategoriami wagowymi po odczytaniu kropek/kresek na sprężynach

Przód 5 kategoria wag.

Tył 9 kategoria wag. (sedan)

Zaryzykowałem,kupiłem,założyłem.

Z początkowego 68cm. zszedłem do 64,5 cm ~ 65cm przód,a zszedłem o 5 kategorii wagowej w dół !

iMZlN4.jpg

Tył z kategori 1BA 9 na 1BE 8 zszedł ładnie na 64cm

HSC1Rk.jpg

Dalej chciałem zejść przodem niżej i zmieniłem tależyki amortyzatora na A4B5

Od lewej amor 1BA ze zwykłym tależykiem,nastepnie z tależykiem A4B5 i po prawej 1BE z tależykiem A4B5.

hcP27G.jpg

Włożyłem do auta i zeszło super na 63cm.! Mówię w końcu mam zamierzony efekt!

Janfdf.jpg

Pojeździłem tak 4 m-ce. Zaczęly mi chuczeć przednie opony, a były nowe. Okazało się że wyząbkowały sie wewnętrzne strony opon. Na geometii wyszło że mam negatyw z przodu ok 1'22". Do tego często gdzieś tarłem i odboje sie rozleciały bo amory dobijały. Więc decyzja że trzeba jednak wrócić do ori tależyków B7 i w sumie jak sie wszystko ułożyło teraz mam wszedzie prawie równo ~64,5 cm.

Trochę grzebałem przy tym zawieszeniu,wydałem sporo kasy i czasu. Cięzko jest dobrać odpowiednią kategorie wagową. To jest loteria. Przód zszedłem 5 kategorii niżej co przełożyło sie na - ~3cm. Natomiast tył 1 kategoria wagowa i zeszło 3 cm. Tutaj ma również znaczenie ile sprężyna sie już "wyklepała" a tego nikt nie odgadnie.

Mam nadzieję że troche pomogłem w temacie pzdr.!! :)

Edytowane przez Kornel1989
Opublikowano

ok Kolego, czyli wniosek jeden dla wszystkich, chcecie obniżenia bez bawienia, kupujcie eibacha prokity. aaa może napisz jak cenowo wyszło to bawienie, chodzi tylko o materiały.

Opublikowano

W sumie pewnie wyszło tyle co sam zestaw sprężyn progresywnych, ale mam już w tym amorki 1be, bo zakładać eibacha na 1ba też nie ma sensu. Z 700 zł z hakiem bo 1 amor przód był stukający to szukanie takiego samego i znów robota. Sam robiłem wymiany to pewnie drugie tyle w kieszeni zostało. Ale fakt. Lepiej kupić zestaw kit i na raz wyłożyć trochę kasy niż szukać po używkach i tracić czas i nerwy. O tyle dobrze, że sprzedałem Stare części to trochę kosztów się zwróciło.

Opublikowano (edytowane)

Pro kit mam już do odbioru w paczkomacie :-)
Ale pozostaje dobór amortyzatorów. I w sumie zastanawiam się albo coś z Sachs albo przód bilstain b6 a tył B4. Na ebay de często widzę b4-ki z pro kitem a chyba te czarne bilsteiny nie są pod amory -30mm. Dobrze myślę?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

A maił ktoś do czynienia np. b6 z przodu a b4 bilsteina z tyłu? do tego pro kit?

Edytowane przez Klawisz-84
Opublikowano (edytowane)

Witajcie, przez zimę planuję obniżyć auto i chciałbym zasięgnąć waszej rady bo nikt jeszcze nie próbował czegoś takiego w Cabrio. Jako że do A4 B6 Cabrio nie ma sprężyn obniżających o więcej niż 3cm zaciekawiły mnie Eibach Sportline do A4 B6 Avant.

Nacisk na przednią i tylną oś by się zgadzał. Ze strony producenta odpowiednio 1140 i 1135kg a z mojej tabliczki 1120 i 1100kg. W teori powinno usiąść odpowiednio a w praktyce to zupełnie inny model. Jak myślicie?

Właśnie dostałem odpowiedź ze strony Eibacha ,że sprężyny fizycznie będą pasować ale nie mają pewności, że obniżą prawidłowo samochód.

Edytowane przez dejmunazimnym
Opublikowano

Witajcie, przez zimę planuję obniżyć auto i chciałbym zasięgnąć waszej rady bo nikt jeszcze nie próbował czegoś takiego w Cabrio. Jako że do A4 B6 Cabrio nie ma sprężyn obniżających o więcej niż 3cm zaciekawiły mnie Eibach Sportline do A4 B6 Avant.

Nacisk na przednią i tylną oś by się zgadzał. Ze strony producenta odpowiednio 1140 i 1135kg a z mojej tabliczki 1120 i 1100kg. W teori powinno usiąść odpowiednio a w praktyce to zupełnie inny model. Jak myślicie?

Właśnie dostałem odpowiedź ze strony Eibacha ,że sprężyny fizycznie będą pasować ale nie mają pewności, że obniżą prawidłowo samochód.

Jeśli dobrze patrzę to Sportline idą niżej niż ProKit czytaj 40-60mm :) powinno pójść w dół.

Ja dobierałem Prokit z wlepki auta mam 1040/1075 obciążenie zawieszenia. I dopasowałem sobie pod to 1090/1135 (szukałem 1150 od B6 quattro ale cena była 100zł wyższa ;P)

Opublikowano (edytowane)

Witam , Panowie mam problem pociekł mi amortyzator tylni w audi a4 b6 1.8t sline według wlepy mam zawieszenie 1BV zaglądałem pod auto i mam tam założone czerwone spręzyny i czerwowne amorki , o jakich nr zamiennych mam szukać amortyzatorów?

Auto jest bardzo niskie i tak naprawde kazdy mówi ze jest nisko i ze niby nie wygląda to na 1BV także już sam nie wiem co tam siedzi , gwintu nie ma więc pewnie jakie oryginalne . dziękuje za pomoc wrzucam fotkę dla zoobraozwania sytuacji

Chyba dołoże rownież gumy pod spręzyny na tył bo instalacje gazową wsadziłem może delikatnie pójdzie do góry jak myślicie?

wupjmon7.jpg

Edytowane przez Kris38
Opublikowano (edytowane)

Kąt pochylenia koła z przodu wg wydruku, który dostałem z geometrii komputerowej powinien wynosić od -0,4 do -1,2 stopnia

A teraz moje pomiary:
Przy zawieszeniu 1BA (wysokość 68 cm) kąt pochylenia koła wynosi -0,8 stopnia czyli idealnie

Przy zawieszeniu 1BE/1BV (wysokość 66 cm) kąt pochylenia koła wynosi -1,2 stopnia czyli max dopuszczalne

Przy sprężynach obniżających (wysokość 64 cm) kąt pochylenia koła wynosi -1,6 stopnia czyli już przekroczone.

Za duży kąt = zużywanie opon od wewnętrznej.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

siema , posiadam zawieche 1ba i przymierzam się do zmiany sprężyn obniżających eibacha . Lepiej wyjdzie jak zmienie same sprężyny czy jak kupie komplet zawieszenia sline 1BE ? moje amorki są w b.d stanie więc bardziej jestem za zmianą samych sprężyn

http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-audi-a4-b6-avant-01-04-i6441427557.html

Opublikowano

a czytałes choc z 20 stron tego tematu lub przynajmniej z 5 do tyłu? tam są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania

Opublikowano
41 minut temu, tobias napisał:

a czytałes choc z 20 stron tego tematu lub przynajmniej z 5 do tyłu? tam są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania

dobra niewazne

Opublikowano

Mam możliwość kupić sprężyny -35 H&R. Tylko mam pytanie czy ktoś do przodu zakładał takie o oznaczeniu H&R 29369 - 2 VA? Według producenta 1VA jest do 1050kg, 2VA jest od 1050kg.  Można zamontować te z numerem 2 do 1.9? Będzie mieć to jakiś negatywny wpływ? Były w 2.0TDI, ale nie widziałem tego jak siedziały w aucie. 

Opublikowano
16 godzin temu, Mitshi napisał:

Mam możliwość kupić sprężyny -35 H&R. Tylko mam pytanie czy ktoś do przodu zakładał takie o oznaczeniu H&R 29369 - 2 VA? Według producenta 1VA jest do 1050kg, 2VA jest od 1050kg.  Można zamontować te z numerem 2 do 1.9? Będzie mieć to jakiś negatywny wpływ? Były w 2.0TDI, ale nie widziałem tego jak siedziały w aucie. 

Zamontować możesz, ale nie zdziw się jak auto Ci nie siądzie jak należy. Jeśli naciski na Twojej tabliczce znamionowej są poniżej tych 1050kg, to raczej odradzam branie tego cięższego zestawu

Opublikowano (edytowane)

Właśnie na tabliczce znamionowej jest: 

1 - 1050

2 - 1080

 

A według H&R 

1 <1050

2 >1050

 

Według moich poszukiwań w google są one w stanie spoczynku takiej samej wysokości, wydaje mi się, że te od 1050 będą po prostu sztywniejsze. 

Edytowane przez Mitshi
Opublikowano

Jeśli wysokośc/długośc sprężyny jest taka sama to średnica drutu jest  inna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...