Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01/06/19 uwzględniając wszystkie działy
-
Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.2 punkty
-
michal_g84 + Ania + Adaś (8m.)2 punkty
-
Przyszła pora żeby w końcu zaprezentować auto które zastąpiło poprzednią A4 B6 limo . Auta nie szukałem na siłę po prostu czekałem aż coś się trafi ciekawego , nie miałem specjalnych wymagań miało być jedynie w wersji avant i koniecznie z quattro . I tak po kilku miesiącach poszukiwań stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej A4 Zmiana może nie spektakularna , bo wybór padł na A4 B6 jedynie w wersji avant i Q , teraz coś o aucie.... Wyposażenie: - silnik 1.9 TDI AVF + Quattro - Ori S-Line wewnętrzny + zewnętrzny -Kolor LZ3M ( misanorot perleffekt) - bixenon - PDC-tył - tempomat - zawieszenie BV - koło 18"8j et43 wzór RS6 kolor grafit Przeprowadzone modyfikacje: - montaż foteli RECARO w full elektryce - swap hamulców 345/300 - montaż blaszek ozdobnych hamulców - ściema szyb tylnych - montaż dymionych kierunkowskazów bocznych -montaż listew drzwiowych od S4 + lakier LZ9Y - montaż elektrycznie składanych luster + moduł od Kkam-a - montaż BOSE STAGE 1 - wymiana obudów luster zewnętrznych na czerń LZ9Y - montaż tylnej dokładki zderzaka S-Line na dwie rurki - montaż końcówek wydechu w wersji czarny chrom od Bazzera o średnicy 90 mm - montaż RNS-E Led -montaż Bluetooth w wersji High -montaż kierownicy multifunkcyjnej od Audi TT -wymiana szyby na B7 pod duży uchwyt lustra - montaż wewnętrznego lustra fotochrom + kompass - montaż kolor fis - montaż nakładek na pedały z RS4 B7 -montaż nakładki hamulca ręcznego z RS4 B7 - montaż elektryki tylnych szyb - montaż podgrzewanych spryskiwaczy mgiełkowych - montaż schowka ze zmieniarką i lodówką -montaż schowków foteli - montaż dodatkowych osłon silnika - montaż grilli od S4 B6 - wymiana lamp przednich na ori bixenon B6 z datą produkcji 2013r - montaż sprężyn obniżających Vogtland-a - montaż aluminiowej osłony silnika - regeneracja pompowtryskiwaczy na końcówkach AL - modyfikacja mapy silnika - obecnie 185 KM / 387Nm - wymiana stabilizatorów na RS4 B7 - CLH - montaż panelu MENU - większe koło na sezon letni, wpadły rotory w 19" 8.5j et 43 - VFIZ - montaż dokładki lotki od MAXTON DESIGN - pokrywa silnika poszła w kolor LZ3M - montaż FMIC - kluczyk z B7 -- montaż przełącznika S do zmiany map w sterowniku silnika Plany: - montaż sprzągła BRD + kevlar - montaż GTD2060vklr - korekta programu - zmiana przewodów hamulcowych na oplot - PDC przód - Homelink - AirBag off - kontrola ciśnienia w oponach - Isofix - montaż dokładki zderzaka od seata Cupry A teraz to co lubie najbardziej ..... foteczki 31.03.2019 Dziś w końcu pogoda pozwoliła coś podziałać przy aucie i dzięki temu udało się zakończyć kilka fajnych modów. Wpadło : - CLH - Panel MENU i uruchomione przewietrzanie - Nowy włącznik świateł z A4 B7 z funkcją AUTO Instalację udało się uruchomić chodź nie było łatwo , mam zainstalowaną szybę z B7 i żadne lustro fotochromatyczne pasujące pod duży uchwyt nie chciało gadać z MCE F z B6 . Są dwie możliwości wybrnięcia z tej sytuacji pierwsza to zmiana modułu MCE na taki jak występował w B7 i przeróbka instalacji auta, drugi to złożenie z dwóch luster jednego. Ja wybrałem ten drugi sposób kupiłem lustro fotochrom + kompass z B6 i przełożyłem wnętrze do obudowy lustra B7 i wszystko działa jak trzeba , jedynie funkcja Auto zawsze uruchamia światła bo czujnik nią sterujący jest zamknięty w obudowie lustra i jest nie oświetlony - mi to nie przeszkadza . Teraz trochę fotek nowych bajerów , ale i całokształtu . 14.10.2019r Pora na małą aktualizacje auto bezawaryjnie pokonuje kolejne kilometry więc w międzyczasie dostało kilka nowych fantów: - wpadł FMIC z pełnym orurowaniem - VFIZ - Nowa pompa wspomagania ZF + płukanka układu + nowy zbiorniczek wyrównawczy - Zmieniłem również pompę vacum na BOSCHA-a , bo w starym LUK-u króciec latał w każdą stronę - Wpadł też nowy czujnik oleju , bo stary się wysypał - No i standardowo serwis olejowy + wszystkie filtry No i kilka fotek po robocie jak już wszystko poskładane, teraz zbroję się na korektę .....1 punkt
-
A więc i Ja muszę się pochwalić moim skarbem ? A4 B7 2x s-line 1.8t 200 km w Quattro Co by tu jeszcze napisać? Auto jeździ na gwincie, przez co trzyma się bardzo dobrze drogi. Oryginalnie auto ma 163km jednak soft zrobiony na około 200-210 ,trudno powiedzieć. Dalszy plan jest aby auto polakierować i zrobić chrome delete. Także zmienić wydech na sportowy wraz z katalizatorem. *Auto przedstawione, ale user się nie przywitał do tej pory w odpowiednim dziale. ->Nowicjusz1 punkt
-
Pasi na lewarek, sam mam gałkę z B8 i kilku innych forumowiczow1 punkt
-
Jeśli założyłeś zaworek z tej firmy to nic dziwnego, że zasysa korek i działa on nieprawidłowo. Zamów sobie ori z serwisu i przejdzie. Przerabiałem to i te topranowskie badziewia powinni zakazać sprzedawać.1 punkt
-
I nigdy nie było? Bo wg. Elsy pompa strumieniowa jest w każdym zbiorniku w quattro. Bez tego to tylko tak jak pisałeś baypass, tylko pytanie czy to będzie łatwiejsze.1 punkt
-
Może to Ci coś pomoże. Jak to działa w oryginale: Pompa strumieniowa.pdf Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej.pdf1 punkt
-
Poziek + 1 Moskal Kolkov1 punkt
-
Wreszcie w pełni można cieszyć się swapem1 punkt
-
głowę pod maskę i trza szukać kopcenia, wieczorem w świetle latarki bdb widać skąd się kopci , ja się posiłkuję czasami małym lusterkiem na wysięgniku, też mi kopciła BRD-tka i wyszło pęknięcie kol. wydechowego nad turbo1 punkt
-
Fajnie, że 3 latka już mineło bezawaryjnie1 punkt
-
Sąsiad balkonu się dorobił po tych 3 latach? Fajne wozidło.1 punkt
-
Zrob zdj naklejki z vin, kodami wyposazenia, podaj jaki masz silnik, trzeba login ulozyc i kodowanie najpierw1 punkt
-
Do kodowania ABS/ESP powinno się zapisać stare kodowanie, według którego układasz potem login. Jakie miałeś wcześniej kodowanie ?1 punkt
-
Gratulacje 3 lecia z Audi hehe to jakiś dobry mod pod tą okazję by się przydał hehe1 punkt
-
1 punkt
-
Jak w Biedronce, niby chleb pieką, ale z ciasta nie robią :).1 punkt
-
1 punkt
-
Ja sie dziwie jak ludzie jezdza na tym najtanszym gownie... kazdy jak najtaniej kupic. Sam raz popełnilem taki bład i kupilem chyba achilles zimowke w rozmiarze 225/35/19 akurat tu byl argument zeby za duzo nie placic bo przez zime jezdze tylko moze z 5-6 dni. Ale szczerze powiem wam ze teraz wole kupic połke premium i niz kupic gowno gdzie moja letnia opona z polki premium lepiej hamowała w zime niz ten badziew ..... Tak wiec na gumach nie oszczędzajmy...1 punkt
-
1 punkt
-
Jeśli chodzi o H7 do skrętnych to napiszę, czego nie zakładaj przypadkiem: Xtec H7 100W 6000K CRYSTAL BLUE Kupiłem to dziadostwo, tu barwa nawet spoko ale świecą masakrycznie słabo1 punkt
-
Zejdź do 15 na zimę i za 800 sobie kupisz gumy z najwyższej półki.A z 2 strony,dobre 16 też za 1000 wyhaczysz.Opon nie kupuje się,co chwila,a na bezpieczeństwo jest bezcenne.200zł,to chyba nie majątek1 punkt
-
Relacja z mojej trwającej batalii z rozrządem Standardowo pęknięty slizg, do tego wyszło że dwumas teź ma dość Ktoś już kiedyś grzebał przy rozrządzie i nie wiem czy czasem go nie przestawił... Tak więc jak blokady będę miał, ale jak go prawidłowo ustawić ??? Co do pytań cewki na chwile podmienione od silnika fsi, bo wypadały zapłony Okazuje się że wystarczy porównać zdjecią w necie silników po wymianie i odrazu widać, że łańcuchy są do wymiany1 punkt
-
No wiec zdobyłem w końcu wakuometr. Wpiolem sie tak jak na filmiku w pierwszym poscie tylko nie zaraz przy vacu a dopiero przed zaworkiem zwrotnym. Po odpaleniu auta wskazówka bardzo skacze miedzy 0,7 a 0,8 stabilizuje sie gdy przytrzymam lekko do góry króciec przy pompie... jak wcisne 3 razy pedal to spada do 0,2 potem powoli rośnie jak dodam gazu to szybciej. Jak zgasze auto to wskazówka odrazu spada do 0 chyba tak nie powinno być.1 punkt
-
Tylko jest jeden minus tego komfortu coming/livin home że będzie Ci się zapalał również za dnia po każdym otwarciu drzwi wiesz o tym?? bo (nie reklamując oczywiście nikogo) na allegro jest też sprzedawca który ma taki sam moduł tyle że z czujnikiem światła który montujesz sobie gdzie chcesz np. przy szybie i wtedy włącza Ci się to dopiero po zmroku i wydłuża to trochę czas pracy żarówki wiadomo ale takie jest moje zdanie że wolał bym dołożyć 20 zł żeby wyglądało jak ori ale każdy robi jak chce i nie chce tu negować czyjegoś zdania oczywiście1 punkt
-
jeden i drugi jest dupny do 1.8T, lepiej zapodac porządny fullsyntetyk 5W40 ze swojej strony polecam Liqui Moly 5w40 synthoil high tech1 punkt
-
Zaczyna się robić ciekawie :-) Z własnych obserwacji jeszcze dodam, że 1Z z wirusem na sterowniku 8 bit szarpie na nastawniku z SDI a na nastawniku AFN jedzie płynnie. Mój 1Z na sterowniku 16 bit pisanym pod pompę AFN "słabo" jedzie na nastawniku 1Z a na tym samym "szarpiącym" nastawniku z SDI zapiernicza aż miło bez szarpania. Zaworki zwrotne zawsze brane pod pompę aby nie było problemów z ciśnieniami wewnętrznymi.1 punkt
-
dziękuję bardzo za pomoc mam nadzieję że nic nie zepsuję i pogrzebanie tam wystarczy...1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00