Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04/06/19 uwzględniając wszystkie działy
-
Więc tak po Bukowinie poszła grubsza korekta softu Niestety dwumas tego nie wytrzymał .. Dzięki koledze @golden87 udało się szybko kupić sztywne customowe koło na którym chce przekroczyć w przyszłości 350km z BPW , prawdopodobnie będzie to chyba najmocniejsze BPW na forum , a może już jest ? Koło założone razem z zestawem Sachs Performance które było wcześniej już z dwumasem , efekt bardzo dobry i już nie boi się momentu powyżej 550Nm ?3 punkty
-
Po wielu poszukiwaniach na forum i nie tylko postanowiłem pomóc innym potrzebującym. A chodzi o ciągle powracającym problemem kiepskiego odbioru stacji radiowych. Winę za kiepski odbiór z reguły ponosi wadliwy wzmacniacz jaki audi wsadziło w b6. Nie jest to bezproblemowa konstrukcja taka jak w B5. Lubi się przegrzewać. Warto go naprawić bo Koszt w ASO - 8E5035225D to 680zł. :shocked: http://www.maxelectronics.pl/ Opis na przykładzie A4 B6 sedan. Co zrobić: 1. Zdjąć element podsufitki przy tylnej szybie (odchodzi łatwo po podważeniu płaskim śrubokrętem - ma około 6 klipsów). W A4 Avant wzmacniacz jest ukryty pod lewym tylnym boczkiem. Tak to wygląda po zdemontowaniu - po prawej wzmacniacz FM. 2. Oto nasz wzmacniacz FM. Należy go zdjąć odchylając 6 czarnych klipsów (można odłączyć przewód z masą). Po zdjęciu na spodniej stronie wzmacniacza ukaże się kilka blaszek, które to dotykają odpowiednich styków na samej szybie (antena w A4 b6 to parę górnych poziomych i pionowych ścieżek przewodzących naniesionych na tylną szybę, wyglądają jak ogrzewanie tylnej szyby). W moim wypadku wystarczyło wyczyszczenie owych blaszek na wzmacniaczu i styków na szybie. Dodatkowo radziłbym włączyć radio na jakiejś stacji i ściskać czarną gumę na wzmacniaczu, aż usłyszy się poprawę odbioru. Czasem jakiś element elektroniki może nie mieć styku (tak było u mnie i to miejsce czułe na dotyk ścisnąłem na stałe metalowym klipsem). Ta obejma w czerwonym kółeczku to wspomniany metalowy klips, który znacznie poprawił odbiór. UWAGA! Dla wszystkich którzy próbują naprawić ten wzmacniacz antenowy radzę nie odklejać wierzchniej gumy ochronnej bo wraz z nią odchodzą elementy elektroniki i bezpowrotnie niszczą wzmacniacz !!! Do wzmacniacza wchodzą trzy wtyczki: -czarna/szara - antena główna FM. -żółta - Antena FM Diversity -biała - zasilanie. Antena Diversity. Antena diversity to dodatkowa antena (poza antena główna), która pomaga wzmacniaczowi/radiu znaleźć najsilniejszy sygnał stacji radiowej. Działa to tak: sygnał radiowy odbierany jest przez dwie anteny jednocześnie. Sygnały z tych dwóch anten przetwarzane są na osobnych torach odbiorczych, aż do momentu gdy są przetworzone na audio w odbiorniku radiowym, gdzie szybki układ przekierowuje sygnał z toru gdzie jest on w danej chwili mocniejszy. Poniżej na zdjęciu widać żółtą wtyczkę do anteny diversity (radio Symphony II), obok niej wtyczka głównej anteny. Owa żółta wtyczka z tyłu radia to tak naprawdę gniazdo SMC męskie na które pasuje odpowiedni wtyk SMB żeński zwany wtykiem Fakra Diversity. Jeśli takowy wtyk został uszkodzony/ucięty to można go dokupić np.tutaj: http://www.tme.eu/pl/katalog/zlacza-sma-smb-smc_100361/#id_category%3D100361%26, a plastikowa obudowa do niego dostępna jest w ASO (kod audi 4e0035674k, 4e0035675k, 4e0035610k). Antena GSM To co poniżej to antena GSM pod fabryczny telefon audi (np: nokia) umiejscowiona na lewo od wzmacniacza FM. Wtyczka kolor wiśniowy, drugi koniec kabla wychodzi w uchwycie pod telefon, ponadto jak się zdemontuje schowek to widać złączkę tego kabla przy uchwycie fabrycznego telefonu. Tematy pokrewne na forum: -A4 B5 Avant - podłączenie anteny http://www.a4-klub.pl/smf/all_podlaczenie_anteny_wzmacniacz_antenowy-t1010.0.html;msg13159;topicseen;highlight,wzmacniacz+antenowy+avant#msg13159 -A4 B5 - Słów parę o separatorze antenowym który jest niezbędny w przypadku podłączenia niefabrycznego radia (tzw: nie ori radio ) http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t71200.0.html;highlight=wzmacniacz+antenowy -A4 B5 - Wymiana anteny dachowej http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/odp_avant_wymiana_anteny_dachowej-t16379.0.html -A4 B6 - Zamiana radia ori na nieoryginalne - krótko i na temat http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t80376.0.html;highlight=wzmacniacz+antenowy -Przydatne informacje dodatkowe http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t12081.0.html;highlight=wzmacniacz+antenowy1 punkt
-
Znaczy się samochód niższy bo obciążony czyli sportowy1 punkt
-
Fotele ogarnięte to jeszcze kierownice trochę odśwież. Trochę teraz wali po oczach heh. Osobiście bym zmienił lub okleil te chromy na czarno, a szyby zostawił takie jakie są.1 punkt
-
Mam talerzyki, kiedys znalazłem w szopie stare amortyzatory z b5 ?1 punkt
-
nie możliwe,że nie ma nikogo na miejscu kto otworzy ci auto w rozsądnej kasie...1 punkt
-
1 punkt
-
U siebie mam prawie 300 ori i wyglada prawie idetnycznie, jednak speed to chyba najlepszy materiał przy odrobinie troski o utrzymanie nawet po latach wyglada elegancko, zreszta jak reszta wnetrza.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Widocznie też chce mieć własne audi bez konieczności dzielenia się1 punkt
-
otwieram to auto w kilka min bez uszkodzenia zamka no ale mieszkasz za daleko ?1 punkt
-
Na moje zostaje Ci zbić tylko szybę tylną od pasażera i zacząć działać, jak nie chcesz na specjalistę wyłożyć.1 punkt
-
1 punkt
-
Powiem Ci że jak miałem bbs-y w b6 to rant ochronny przy tych oponach robił robotę, myślę że tu zależy od felgi, te mają szeroki rant przez co opona się chowa ;/ bedzie trzeba po prostu bardziej uważać Dziś dotarły dystansiki, firma Dystom działa bardzo sprawnie Mam nadzieję że w weekend znajdę chwilkę i wleci już lato Mój towarzysz w modzeniu przy autku się załapał przy okazji1 punkt
-
W temacie dymienia, możliwych przyczyn i środków zaradczych praktycznie wszystko zostało powiedziane w tym temacie : Miłej lektury1 punkt
-
1 punkt
-
No więc przyjechała brakująca kierownica powietrza Jutro będzie montowana, przy okazji będę wymieniał wszystkie węże od podciśnienia. Wczoraj zaś wymieniałem uszczelkę od pokrywy i korek wlewu oleju bo zarówno jedno jak i drugie mi się delikatnie pocić zaczęło. Z innych rzeczy to już mam wszystko skompletowane do elektryki w tyle łącznie z podświetlanymi klamkami, boczkami tył, silniczkami wiązkami boczków i + pakietu światło (drzwi+ fotele) no i są już fotele - dziś dojechały wiązki, konektory, piny itp. Niestety z racji braku miejsca w Gdańsku, fotele musiały jechać do rodzinnego domu i dopiero 9 kwietnia będę je montował Fotele są z anglika - jeszcze zastanawiam się jak ugryźć ich podłączenie (Kaju na szczęście zadeklarował się pomóc radą jak już będę przy rezaniu) ale ja wolę wiedzieć zanim się zabiorę - obecnie mam czujnik zajęcia fotela pasażera i ustawioną przypominajkę o zapięciu pasów. Nowe fotele mają po stronie prawej dwa kable w czarnej kostce a z lewej trzy (w moich starych jest na odwrót). Teraz się zastanawiam czy kodowaniem to ogarnę czy bawić się w przekładanie czujnika ze starego fotela do nowego. W necie też czytałem coś o przekładaniu zapięć pasów od starych do nowych - aby błędu airbaga nie było - ktoś coś wie więcej? Ponieważ tam to jakoś bez ładu i składu pisane było ? No i zrobione ?????1 punkt
-
1 punkt
-
Jeżeli nie cieknie to szczerze, nie ruszałbym miski. Z tymi płukankami tez nie ma co świrować bo pomaga toto jak umarłemu kadziło. Jeżeli silnik jest zdrowy tylko nieco zachwaszczony po wymianach w LL to dobry syntetyk go wypłucze najdalej po kilkudziesięciu tysiącach km, a jeżeli są złogi nagaru to płukanka i tak ich nie ruszy. Przy demontażu miski czeka na Ciebie odkręcenie drążka stabilizatora i bardzo staranne odtłuszczenie oraz oczyszczenie krawędzi styku miski i silnika- inaczej będzie ciekło. Moment dokręcenia śrub- nie przekraczałbym zakresu 20-30 Nm.1 punkt
-
Nikt nigdy nie polecał nagrywania spolszczenia programem Clone. Polecany jest jedynie do nagrywania map z profilem pod program Clone CD. A to różnica i trzeba czytać na necie ze zrozumieniem i nie powielać bzdur.1 punkt
-
Z tego co widzę nie ma żadnej zwężki. Zwykła rura, dobrze wyprofilowana spawaniem o średnicy 70mm po całości. Do zrobienia. Dam znać jak wykonam.1 punkt
-
jak bys przeczytał cały watek to bys wiedzial w czym problem lezy Czyżbym trafił na forum audi klub polska? Jak nie chcesz udzielać jakiejkolwiek sensownej odp to jej lepiej nie udzielaj. No chyba że miałeś ciężki dzień i szukasz zaczepki... Poza tym na żadnych stronach jakie tu prześledziłem nie było napisane, że nieekranowana wiązka w samochodach bez bose jest powiązana z ekranem rns-e. I przez to buczy.1 punkt
-
Staram się cały czas coś robić, chociaż ostatnio mało czasu mam na modzenie Dzisiaj udało mi się odpalić czujnik deszczu i CLH. Jeszcze tylko muszę pociągnąć kable do przednich lamp i odpale DRL. W miedzy czasie wpadla korekta softu. Tak sie teraz prezentuja obie mapy: Zalozylem tez klape s-line i czarny sufit. Jak tylko pogoda bedzie lepsza to zrobie porzadne zdjecia.1 punkt
-
Co mam zrobić z tym pinem BOSE żeby był napis na radiu, radio concert II1 punkt
-
Ale z testów VAGa już działa. Czy jest możliwe że przez to że wentylator się nie uruchamia niedziała także klimatyzacja? Może tak być. ponieważ jeśli nie dziala wentylator bardzo szybko wzrasta ciśnienie w ukladzie. Komputer wyłączy klime aby jej nie uszkodzić. 001 1 Napięcie prądu do wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki, układu klimatyzacji -N280- w amperach 2 Wysterowanie zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- w % – Współczynnik trwania impulsu sygnału wysterowania 3 Sygnał z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- w % – Współczynnik trwania impulsu, w zależności od ciśnienia w układzie środka chłodniczego 4 Ciśnienie w obiegu środka chłodniczego w bar – Obliczane na podstawie współczynnika trwania impulsu sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-. I tak dla pola 1: Zmierzony prąd sterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- (w amperach) l Prąd płynący przez zawór regulacyjny sprężarki układu klimatyzacji -N280-. t Wskazanie = poniżej 0,050 A – Sprężarka wyłączona t Wskazanie = 0,300 A do 0,650 A (do 0,8 A) – Sprężarka w fazie regulacji, prąd sterowania zależny od wymaganej wydajności chłodniczej Dla 2" 2 Współczynnik trwania impulsu wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- (w % ) l Czas wysterowania zaworu regulacyjnego sprężarki układu klimatyzacji -N280- t Wskazanie = 0% – Sprężarka wyłączona t Wskazanie = 30....40% do 100% – Sprężarka w fazie regulacji, czas wysterowania jest zależny od wymaganej wydajności chłodniczej, wybranego trybu pracy oraz napięcia w instalacji elektrycznej. Wysterowanie trwa jednak co najmniej tyle, aby płynął średni prąd 0,3 A i najwyżej tyle, aby średni prąd nie przekroczył 0,65 A (0,8 A). Dla 3: 3 Współczynnik trwania impulsu sygnału ciśnienia z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- (w % ) l Udział czasu sygnału plus z czujnika wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 0..0.5% – Przerwa w przewodzie łączącym między czujnikiem wysokiego ciśnienia -G65- a jednostką obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- – Przerwa w zasilaniu napięciowym lub w połączeniu z masą do czujnika wysokiego ciśnienia -G65- – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 5% do 12 % – Za niskie ciśnienie w układzie środka chłodniczego (układ pusty). – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- t Wskazanie = 12 % do 87,5% – Ciśnienie w układzie środka chłodniczego w dopuszczalnym zakresie. l Jeśli przy temperaturze otoczenia wyższej niż 20° C pokazywany współczynnik trwania impulsu jest mniejszy niż 16,5 %, wartość pomiaru czujnika wysokiego ciśnienia -G65- jest nieprawidłowa lub w obiegu układu znajduje się za mało środka chłodniczego. t Wskazanie = więcej niż 87,5 ...90% – Za wysokie ciśnienie w układzie środka chłodniczego. – Wysterowanie wentylatora(ów) chłodnicy -V7- nieprawidłowe – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- – Chłodnica i / lub skraplacz zabrudzone – Usterka w układzie środka chłodniczego t Wskazanie = 90...100% – Zwarcie z potencjałem plus (lub z masą) w przewodzie łączącym między czujnikiem wysokiego ciśnienia -G65- a jednostką obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- – Przerwa w zasilaniu napięciowym lub w połączeniu z masą do czujnika wysokiego ciśnienia -G65- – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- Dla 4: 4 Ciśnienie w układzie środka chłodniczego (w bar ciśnienie bezwzględne)t Wskazanie = mniejsze niż 2,6 bar – Za niskie ciśnienie w układzie środka chłodniczego (układ pusty). – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- l Ciśnienie obliczane jest przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- na podstawie wyświetlonego w polu wskazań „3“ współczynnika wypełnienia impulsu. t Wskazanie = 2,6 bar do 29 bar – Ciśnienie w układzie środka chłodniczego w dopuszczalnym zakresie. l Jeśli przy temperaturze otoczenia większej niż 20° C pokazywane jest ciśnienie niższe niż 4 bar, wartość pomiaru czujnika wysokiego ciśnienia -G65- jest nieprawidłowa lub w układzie znajduje się zbyt mała ilość środka chłodniczego t Wskazanie = powyżej 29 bar (również chwilowe) – Za wysokie ciśnienie w układzie środka chłodniczego. – Wysterowanie wentylatora(ów) chłodnicy -V7- nieprawidłowe – Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia -G65- – Chłodnica i / lub skraplacz zabrudzone – Usterka w układzie środka chłodniczego1 punkt
-
1 punkt
-
Tutaj siemian ładnie to opisał: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=93747.msg1633293#msg16332931 punkt
-
Tzn konkretnie jak? Mnie tez dzisiaj sie zablokowal bagaznik i nie mam otwieranej kanapy... Co robic? proszę kontynuować ten wątek tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10988.0, dział warsztat nie jest od tego1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00