Ta jozkowa ex jest pod moją opieką w kwestiach elektrycznych, widuje ją rzadko, generalnie miała nie miłą przygodę na parkingu podziemnym nie z Piotrka winy, tylko kogoś srogo poyyyyebanego, ostatecznie wróciła do stanu jak należy. Co do ceny tego i innych egzemplarzy... Ja generalnie nie wiem skąd się biorą ceny na te AVFy, nie wspominając o BEXach, 15+letnie samochody po 30-40k, nosz ku*$&@% mać...
B6 to auto dla bogatych ludzi. Żeby takie kupić i utrzymać przez kilka lat trzeba mieć sporo pieniędzy. Sumarycznie więcej w przypadku b6 niż b8. Mówię o tym jak właściciel b6 i b8lift.
W razie problemu pracy silnika (klekot np. uszkodzony wariator), ciśnienia oleju, nadmiernego spalania oleju polecam kontakt z klubowym kolega Kixi4.
Spec od eliminowania bolączek i napraw silników 2.0 TFSI,
Pozdrawiam ?
Witaj,
Główna bolączka A4 I A5 B9 2.0 Tfsi z lat 2008-2012 to nadmierny pobór oleju. Sprawdź czy auto przeszło naprawę w service tj. wymianę tłoków i pierścieni na nowe poprawione.
Poczytaj :
Nie no w tym przypadku to przegiecie, wiadomo auto ma wszystko , ale też od kilku lat ma nowego wlasciciela który nie wiadomo jak się z nią odszedł po jozku :) nikt mu tyle nie da to pewne, ale jakby zszedł na ziemie i wystawił ja nawet za 28k to by się sprzedała.
Ja mam w AVF 350k ori przebiegu, chyba że ASO kłamie :) i chodzi to bez roboty no może prawie, pompa od wspomagania wyje , ale to osprzet -nowa już leży i czeka na swoją kolej.
Takie traktowanie żadnemu silnikowi nie służy na dłuższą metę, szczególnie tym z turbosprężarką o zmiennej geometrii, choć benzyny mają na ogół zwykłą turbinę.
Silniki 2.0TFSI pracują też charakterystycznie nawet sprawne:
Tu akurat egzemplarz z uszkodzonym wariatorem.
https://www.youtube.com/results?search_query=2.0+tfsi+engine+sound&sp=eAE%3D
Posłuchaj te silniki
Dużo do powiedzenia nt. tego auta i o tym silniku ma Spalacz Benzyny, swoje A4 ma od nowości, teraz pewnie coś ok.200tys.km ma już na szafie. Ma tu swój profil, ale większą aktywność wykazuje na swoim blogu:
Spalacz Benzyny - blog motoryzacyjny
WWW.SPALACZ.PL
Blog motoryzacyjny. Spalacz.pl. Piszę tutaj o motoryzacji od żwawszej i szybszej strony. Nie tęsknię za rajdowš grupš B. Nie płakałem gdy...
Ma też swój kanał na YT, ale to raczej materiały uzupełniające powyższy blog:
https://www.youtube.com/user/SpalaczBenzyny/videos
Samą linkę możesz kupić jak znajdziesz gdzieś speca co takie linki zarabia tzn. zakłada odpowiednie końcówki. Ale z doświadczenia mogę powiedzieć żebym to odpuścił, bo będziesz miał spory problem by ją odpowiednio założyć, jak podczas zakładania linka się lekko skręci to za chwilę ją szlag trafi i będziesz miał powtórkę z rozrywki. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest kupno całego mechanizmu. Co do silniczka to może prostu linka się już na tyle zblokowała, że czujnik przeciążeniowy, który znajduje się w silniczku, a który odpowiada za to by silnik się nie spalił po prostu rozłącza prąd by do tego nie dopuścić.
Ja mam te 7500k i jest dobrze..
Żarówka H11 55W PLASMA 8500K jak LED AUDI BMW VW 6159223250 - Allegro.pl
ALLEGRO.PL
Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Żarówka H11 55W PLASMA 8500K jak LED AUDI...
ooo, z ecu to ja bym poprosił bo nie szukałem.
Teraz raczej starałem się naprawić układ, ale jak coś znowu padnie to nie widzę innego wyjścia jak wyjąć.
to chyba mankament zawieszeń B6/B7
w przypadku B5 kiedy kolumna zwrotnicy jest żeliwna to można to grzać palnikiem i przy odrobinie młotkowania puści...
niestety w B6/B7 jest lipa... wg mnie aluminium utlenia się i koroduje, zwiększając swoją objętość i do tego dochodzi korozja śruby i jak utleniony alum ze stalą się spotka to ... to jest właśnie lypa
Ja najpierw ukręciłęm łepek śruby... no to przyspawałem na gwincie nakrętkę (oby tylko jedna ) nic nie dało... grzanie opalarką - kicha... chłodzenie lodem (musiałem później gorącego drinka pić) - kur kicha
w końcu śruba została w środku... no to wierciłem.... niestety śruba ani drgnęła... dziura na wylot jest a resztki siedzą... jednego wąsa udało mi się wybić a drugiego.... szlifierką uciąłem... tak też zdemontowaną zwrotnicę z śrubą w środku zawiozę do tokarza... może on spróbuje jakoś przetoczyć wewnątrz...
Czeka mnie jeszcze druga strona... codzinnie psikam WD ale pewno efekt będzie taki sam oby nie....