Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09/24/23 uwzględniając wszystkie działy
-
pdf (6).pdf pdf (5).pdf1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
pdf (24).pdf pdf (23).pdf1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć i czołem Już dość długo jestem na forum, przeszedłem przez 3 generacje audi i jakoś nigdy nie miałem chwili czasu aby pochwalić się którąkolwiek z moich lalek. No ale nastała ta chwila kiedy zebrałem się w sobie i postanowiłem przedstawić Wam moją czarną panterę. Więc A4 B7 rok 2005 1.9 TDI BKE - początkowo uboga wersja - padło akurat na ten egzemplarz ponieważ poszukiwałem dość dobrze zachowanej laluni z tym własnie motorem 1.9 TDI BKE - fabrycznie bez DPF'u. W dniu zakupu na blacie było 221 120 km - przebieg autentyczny. - kolor lakieru LZ9Y - black panther - w dniu zakupy całe zawieszenie było ori i było takie bardzo długo - teraz sportowy zawias i zestaw Lema - przyciemnione szyby - przyciemniłem 5 lecz z dwiema w przykrych okolicznościach w towarzystwie dwóch Panów z niebiesko-siwej KIA musiałem się pożegnać A teraz po kolei co się z samochodem działo odkąd wpadł w moje łapki: -13.02.2019 przy przebiegu 295 217 km wodorowanie silnika Serwisy: - klima (nabicie, ozonowanie): 10.11.2016 przy przebiegu 228 525 km 15.03.2018 przy przebiegu 265 100 km + chemiczne czyszczenie 11.05.2019 przy przebiegu 304 448 km 16.05.2020 przy przebiegu 330 350 km - czyszczenie klimatyzacji IPA 99% 14.01.2021 przy przebiegu 356 520 km 23.09.2022 przy przebiegu 374 920 km - olej motul specyfic 505 01 5w40: 10.10.2016 przy przebiegu 221 120 km + płukanka Motul engine clean 01.12.2016 przy przebiegu 232 520 km 25.02.2017 przy przebiegu 243 300 km 15.05.2017 przy przebiegu 251 500 km 20.08.2017 przy przebiegu 261 810 km 19.05.2018 przy przebiegu 272 680 km + płukanka Motul engine clean 31.08.2018 przy przebiegu 282 950 km 12.01.2019 przy przebiegu 293 191 km 11.05.2019 przy przebiegu 304 448 km 30.08.2019 przy przebiegu 314 775 km - olej Ravenol VMO 5W40 CleanSynto : 11.01.2020 przy przebiegu 324 712 km + płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9100 12.08.2020 przy przebiegu 334 200 km + płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9100 15.10.2020 przy przebiegu 344 601 km + płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9100 14.01.2021 przy przebiegu 356 520 km + płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9100 17.12.2021 przy przebiegu 365 100 km + płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9100 - olej Valvoline SynPower MST C3 5W40 : 10.09.2022 przy przebiegu 374 920 km + płukanka silnika Liqui Moly 2640 + dodatek Archoil AR9100 - olej Texaco Havoline Ultra S 5W40 : 20.04.2023 przy przebiegu 386 920 km+ płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9200v2 08.02.2024 przy przebiegu 398 564 km+ płukanka Archoil AR2820 Engine Flush + dodatek Archoil AR9200v2 - filtry: Data / przebieg / powietrza / pyłkowy / oleju / paliwa 10.10.2016 przy przebiegu 221 120 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D / MANN WK853/3X 01.12.2016 przy przebiegu 232 520 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D 25.02.2017 przy przebiegu 243 300 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D / MANN WK853/3X 15.05.2017 przy przebiegu 251 500 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D 20.08.2017 przy przebiegu 261 810 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D 19.05.2018 przy przebiegu 272 680 km / MANN C 27 192/1 / MANN CUK 3037 / MANN HU 726/2x / MANN WK853/3X 31.08.2018 przy przebiegu 282 950 km / BOSCH S 3046 / MANN CUK 3037 / MANN HU 726/2x 12.01.2019 przy przebiegu 293 191 km / KNECHT LX 819 / MANN CUK 3037 / MANN HU 726/2x / MANN WK853/3X 11.05.2019 przy przebiegu 304 448 km / KNECHT LX 819 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D 30.08.2019 przy przebiegu 314 775 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / KNECHT KL 147D 11.01.2020 przy przebiegu 324 712 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D 12.08.2020 przy przebiegu 334 200 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / KNECHT KL 147D 15.10.2020 przy przebiegu 344 601 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / 14.01.2021 przy przebiegu 356 520 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / KNECHT KL 147D 17.12.2021 przy przebiegu 365 100 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / 10.09.2022 przy przebiegu 374 920 km / KNECHT LX 819 / KNECHT LAK 93 / KNECHT OX 143D / KNECHT KL 147D 20.04.2023 przy przebiegu 386 920 km / KNECHT LX 819 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D / 08.02.2024 przy przebiegu 398 564 km / KNECHT LX 819 / MANN CUK 3037 / KNECHT OX 143D / KNECHT KL 147D Naprawy: - 15.01.2017 przy przebiegu 238 200 km świece żarowe denso 5V - 25.02.2017 przy przebiegu 243 300 km tarcze ATE (24.0125-0105.1) + klocki ATE (13.0460-7110.2) - 19.05.2017 przy przebiegu 252 130 km wymiana wysprzęglika (SACHS) + odpowietrzenie sprzęgła - 02.06.2017 przy przebiegu 255 251 km wymiana pompki sprzęgła (LUK) + odpowietrzenie sprzęgła - 16.06.2017 przy przebiegu 256 100 km wymiana sprzęgiełka alternatora (koło pasowe biegu wolnego INA) + pasek PK (CONTI) - 04.07.2017 przy przebiegu 258 230 km wymiana przegubu wewnętrznego lewego (GSP) - 09.09.2017 przy przebiegu 263 560 km P/L końcówka drążków (LEMFÖRDER) + prawego dolnego wahacza przedniego przód (LEMFÖRDER) + prawego dolnego wahacza tylnego przód (LEMFÖRDER) + pełna geometria - 08.05.2018 przy przebiegu 271 570 km czyszczenie EGR - 14.06.2018 przy przebiegu 274 635 km: Zestaw rozrządu - INA Pompa wody - ORI Napinacz paska wielorowkowego - INA Rolka zwrotna paska wielorowkowego - INA Pasek wielorowkowy - INA Płyn chłodniczy Poduszka zawieszenia silnika lewa - ORI Poduszka zawieszenia silnika prawa - ORI Poduszka skrzyni biegów - LEMFORDER Uszczelka pokrywy zaworów - ELRING Zestaw uszczelnień pompowtryskiwaczy 4szt - BOSCH Śruby pompowtryskiwaczy 4szt - ORI Uszczelnienie wiązki pompowtryskiwaczy Uszczelka pompy tandemowej (VACUM) - ELRING O-ring chłodnicy oleju - ELRING Uszczelka kolektroa ssącego- ELRING O-ring klapy gaszącej - VDO Uszczelka przewodu EGR - ELRING O-ring zaworu EGR - ORI Korek wlewu oleju - ORI Tuleja wahacza górnego 4 szt - LEMFORDER Tuleja wahacza nośnego wewnętrzna LEMFORDER Tuleja wahacza nośnego zewnętrzna LEMFORDER Tuleja wahacza reakcyjnego LEMFORDER Łącznik stabilizatora przód 2 szt LEMFORDER Gumy stabilizatora 2 szt LEMFORDER Przewody hamulcowe tył 2szt ORI Zestaw osłon przeciwpyłowych amortyzatorów tył - ORI - 16.08.2018 przy przebiegu 279 200 km Regeneracja 4 pompowtryskiwaczy - 31.09.2018 przy przebiegu 282 950 km : Zestaw kompletny sprzęgła - Sachs Koło zamachowe dwumasowe - Sachs łapa wyciskowa + czop kulisty - ORI tuleja prowadząca - ORI Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów - Elring Olej do skrzyni przekładniowy Motul Gear 75w80 2,2l - 24.10.2018 przy przebiegu 287 135 km Dualsensor ESP 4F0 907 637 - 10.12.2018 przy przebiegu 291 800 km Akumulator BOSCH S5 77Ah 780A - 22.02.2019 przy przebiegu 295 820 km Rura IC 8E0 145 573 7E - 23.03.2019 przy przebiegu 298 200 km Klocki hamulcowe tył 8E0 698 451L ATE (zestaw hamulcowy LUCAS) - 26.03.2019 przy przebiegu 298 902 km Uszczelka pokrywy zaworów ELRING + ORI korek wlewu oleju - 29.03.2019 przy przebiegu 298 928 km Montaż ORI kierownicy powietrza do IC + wymiana wszystkich przewodów podciśnienia - 11.05.2019 przy przebiegu 304 448 km obudowa (rurka) bagnetu oleju 038 103 663B + dekiel filtra oleju 038 115 433 - 18.06.2019 przy przebiegu 308 402 km przewód odpowietrzający głwoicy OE 038 121 473B - 13.07.2019 przy przebiegu 311 485 km Napęd wycieraczek FEBI BILSTEIN 36705 - 28.08.2019 przy przebiegu 314 450 km Wentylator chłodnicy TYC 802-0051 - 27.09.2019 przy przebiegu 319 950 km Piasta koła prawy tył SKF VKBA 3606 Tarcze przód Zimmermann Coat Z 100.1249.20 (8E0 615 301 AD) Klocki ATE CERAMIC przód 13.0470-7201.2 Tarcze tył Zimmermann Coat Z 100.3310.20 (8E0 615 601 M) Klocki ATE CERAMIC tył 13.0470-2880.2 Amortyzatory + sprężyny EIBACH B12 sportline E95-15-006-04-22 Poduszka amortyzatora tył LEMFORDER 27189 01 (4F0 513 353 D) x2 Poduszka amortyzatora przód LEMFORDER 25859 01 (8E0 412 377 C) x2 Śruby regulacyjne oś tylna WHT 002 262 x2 Śruby mocowania górnych wahaczy N 105 768 02 x2 Łącznik drążka stabilizatora oś tylna Lemforder LMI31012 x2 Silentblock drążka stabilizatora oś tylna Febi VO-SB-1368 x2 Guma drążka stabilizatora FEBI BILSTEIN 39817 - 18.10.2019 przy przebiegu 322 140 km Odboje sport + osłony amortyzatora tył 100mm OE: 8E0512131P - 17.05.2020 przy przebiegu 330 350 km Czujnik położenia pedału hamulca - ORI 1K2 945 511 RDW - 22.05.2020 przy przebiegu 330 800 km Gniazdo mocowania siedziska kanapy OE: 4B0 866 373 - 01 C Mocowania zagłówków - prowadnice zagłówków tylnej kanapy - 6 szt. Ori - 26.05.2020 przy przebiegu 330 850 km Włącznik świateł Exeo: 3R0 941 531 Pokrętło regulacji świateł Exeo: 3R1 919 094A - 12.08.2020 przy przebiegu 334 200 km Wypłukanie układu wspomagania zalany ori płyn G004 000 M2 - 21.01.2021 przy przebiegu 347 852 km Zestaw paska rozrządu - INA Pompa cieczy chłodzącej - ORI OE AUDI Uszczelniacz wałka rozrządu - Elring Uszczelniacz wału korbowego - Corteco Śruba koła zębatego wałka rozrządu - OE AUDI Zestaw śrub kół pasowych - Corteco Napinacz paska wielorowkowego - INA Pasek wielorowkowy - Contitech Rolka zwrotna - INA Sprzęgło jednokierunkowe alternatora - INA Koło pasowe pompy wspomagania Chłodnica wody - NRF Uszczelka pokrywy zaworów - Elring Króciec wodny głowicy - Febi Czujnik temperatury cieczy - Febi Przewód wodny - króciec głowicy - chłodnica oleju - ORI OE AUDI Przewód odpowietrzający - ORI OE AUDI - 25.08.2022 przy przebiegu 373 800 km Regeneracja rozrusznika - 03.08.2022 przy przebiegu 374 200 km Wymiana linki drzwi pasażera na nową ORI 8E0 837 085 F - 10.09.2022 przy przebiegu 374 920 km Rozebrany i wyczyszczony kolektor dolotowy - żona mnie zabiję bo dwa razy w końcowych fazach czyszczenia trafił do zmywarki ale za to można było z niego jeść Wywalony i wsadzony nowy EGR Wahler 710571D - co defacto okazło się EGR Pierburga nawet z ich logo Przy okazji wpadała zaślepka egr ograniczająca przepływ spalin i niepowodująca błędu Wywalona i wsadzona po regeneracji przepustnica - 03G 128 063J Komplet nowych ORI uszczelek wszędzie gdzie się dało - kolektor ssący, wydechowy, rury od chłodnicy spalin i EGR no wszystkie Wymienione wszystkie wężyki podciśnienia Wymienione kolanko między pasem a ickiem bo w stare już miało dość życia Wywalony i wyczyszczony kolektor wydechowy, Wywalona turbawka i wsadzona po regeneracji od AWXa plus nowe uszczelki Aby nie wkładać redukcji pomiędzy turbo a wąż wsadzony wąż między turbo a pasem od AWXa, - 23.09.2022 przy przebiegu 374 920 km Konserwacja przednich hamulców + malowanie wszystkich zacisków - bo już niestety tego wymagały Wymiana tylnych klocków hamulcowych okazało się, że moje już były na granicy wykończenia - wsadzone ATE ale nie ceramiczne bo tych akurat nie było na miejscu ;( Wymiana linek ręcznego - ATE 24.3727-0182 i ATE 24.3727-0182 Wymiana 4 górnych wahaczy LEM Wymiana dwóch dolnych przednich wahaczy - LEM Wymiana rozrządu kompletnego - DAYCO, Wymiana płynu chłodzącego za namową @MaTeo85 - Glysantin G40 Wymiana paska osprzętu plus rolka plus napinacz - DAYCO, Wypłukanie układu wspomagania zalany ori płyn G004 000 M2 Serwis klimy, Wymiana osłony przegubu wewnętrznego - SPIDAN Wymiana zwrotnicy przy montażu okazało się, że ucho ma nadpęknięcie - oczywiście ori używka. - 20.04.2023 przy przebiegu 386 920 km Klocki ATE Ceramic tył 13.0470-2880.2 Tarcze Rotinger 288 tył RT 1622-GL Zaciski hamulcowe tył SKV 45SKV153 i 45SKV154 - 12.08.2023 przy przebiegu 390 205 km 3Klocki ATE Ceramic przód 13.0470-7201.2 - 01.10.2003 przy przebiegu 392 420 km Nowa ori chłodnica płynu wspomagania Dołożenie prawego intercoolera z całym osprzętem IC ORI Nowa ORI poducha podpory silnika na pasie przednim Wypłukanie układu wspomagania zalany ori płyn G004 000 M2 Wymiana płynu chłodzącego za namową Glysantin G40 Nowe błotniki w kolor LZ9Y Lewy i prawy - 18.10.2023 przy przebiegu 396 145 km Dmuchawa powietrza 8E1820021E - 08. 02.2024 przy przebiegu 398 564 km Olej w skrzyni biegów Ravenol 75w90 Przewody hamulcowe tył ATE Tylny stabilizator od s4 18mm i nowe gumy stabilizatora - 25.02.2024 przy przebiegu 399 120 km Lampki rejestracji ORI 8E0943021B i 8E0943022B + led od @Tomnik MODY: 03.2017 tempomat i skórzana kierownica multifunkcyjna + odblokowanie FIS'a 04.2017 elektromagnetyczne czujniki cofania 08.2017 Stacja multimedialna Ownice c500 + kamera cofania + wideorejestrator + 4G + OBD itp. - miało być RNS-E jednak android wygrał i nie żałuję (ponownie wybrał bym to samo) poniżej wideo jak to hula 06.2018 gałka zmiany biegów z A3 8P 06.2018 rączka ręcznego ala S4 06.2018 podłokietnik ORI 08.2018 ORI osłona podszybia 08.2018 Żarówki H7 Bosch ultra white 4200 K 08.2018 CLH w halogenach + ori włącznik, - dzięki pomocy kolegi @kacperbdg + 03.2019 LED w przeciwmgielnych 09.2018 podświetlenie kubka i wizytownika + wymiana wizytownika bo mój jakiś czas temu sam się otworzył po nocy i już nie chce się zamknąć 10.2018 wirus na 140 hp (dzięki pomocy @golden87) 12.2018 grzane wkłady lusterek zewnętrznych 02.2019 LED we wnętrzu + LED tablicy rejestracyjnej wielkie podziękowania dla @Tomnik za wielominutowe rozmowy telefoniczne o rezystancji prawie Ohma itp 03.2019 grzane spryskiwacze mgiełkowe (spryski od @Damianq) 03.2019 oklejenie dekorów szczotkowanym alu - moje dekory były miodzio - jednak raziło mnie brak alu na popielniczkach i ramce zmiany biegów - a niestety jestem świadom, że w odcieniu moich dekorów nie dopasowałbym popiołek i ramek 03.2019 LED w postojówkach by @Tomnik 03.2019 elektrycznie składane lusterka 10 pin 04.2019 zmiana foteli na sport'y materiałowe, regulowane elektrycznie lędźwia 04.2019 schowki pod fotele od kolegi @countryFan 04.2019 4 szyby w elektryce 04.2019 pakiet światło (drzwi i fotele) + dodatkowo wpadły podświetlane klamki i oświetlenie przestrzeni nóg z diodami ambient od @Tomnik 04.2019 zawias automatyczny klapy bagażnika - zawiasy od @Bilder 06.2019 przycisk otwierania bagażnika z poziomu kabiny 06.2019 moduły od @kkam (składnie z pilota i tilt) 06.2019 blendy led lusterek 06.2019 Homelink (daszki od @siemian) 07.2019 dokładka cupra 07.2019 nagłośnienie BOSE (zestaw od @Stichy podłączenie @kaju - Panowie dziękować) 07.2019 obracana zapalniczka + panel menu 07.2019 kolor fis + vfiz 07.2019 subwoofer BOSE w koło zapasowe (z mazdy 6) 07.2019 alufelgi wzór RS4 + opony Dunlop sport maxx rt 2 225/40 07.2019 wentylowanie postojowe 09.2019 hebel przód 320 + tył 288 (zaciski + jarzma + osłony + blaszki od @rs dziadek ; tarcze + klocki od @Wandej - Panowie dziękować) 09.2019 zawieszenie Eibach B12 sportline (obniżenie przodu 45-50 mm; obniżenie tyłu 35-40 mm) 12.2019 moduł drl 30% świateł drogowych 12.2019 komplet plastików pod maską 01.2020 lampy czarne hi-halo (lampy produkcji @kamil-vag pomoc w montażu @MaTeo85 - Panowie dziękować!!!) 01.2020 malowanie grilla na czarno przy użyciu Plasti Dip Luxury Metal Sapphire Black + Plastidip Glossifier 03.2020 poduszki między fotele z logiem s-line 03.2020 gałka zmiany biegów z A4 B8 s-line 05.2020 kierownica 3-ramienna A4 B8 s-line 05.2020 nakładki progowe czarne s-line 05.2020 TPMS 05.2020 Dunlop Sport Maxx RT 2 225/40R18 92 Y XL, MFS, ZR DOT 0420 05.2020 Klimatyzowany schowek 05.2020 Stacyjka airbag off poduszki powietrznej pasażera 06.2020 Kubek, wizytownik i ESP w chromie 07.2020 Moduł doświetlania zakrętów po kącie skrętu kierownicy (od @kamil-vag) 07.2020 Listwy drzwiowe s-line (od @JawoR36) 07.2020 Klapa bagażnika s-line (od @JawoR36) 07.2020 Dokładka zderzaka tył (dyfuzor) s-line (od @JawoR36) 07.2020 Szyba przednia pod czujnik deszczu 07.2020 SWAP MCE na High (od @MaTeo85) 07.2020 Lustro wewnętrzne fotochromatyczne, czujnik deszczu i zmierzchu 07.2020 Lustra zewnętrzne fotochromatyczne (od @MaTeo85) 07.2020 Czarny sufit 08.2020 Emblematy BOSE na atrapach głośników 08.2020 Pełna dekontaminacja, polerka onestep i powłoka ceramiczna 12.2021 Aluminiowa osłona dolna silnika 09.2022 Turbo od AWX 09.2022 Lustro wewnętrzne fotochromatyczne z kompasem (od @MaTeo85) 09.2022 Tylny podłokietnik McDonalds (od @MaTeo85) 08.2023 Nowa kierownica ścięta obszyta czerwono biała nicią + nowa gałka zmiany biegów i mieszek obszyty czerwoną nicią 09.2023 Dekory Black Piano 09.2023 Oświetlenie ambient drzwi i deski rozdzielczej 09.2023 Dołożone ORI PDC tył 09.2023 Zegar radiowy "palemka" 09.2023 Ustabilizowane podłączenie kamery cofania - bez zakłóceń obrazu 10.2023 Dołożenie prawego ori intercooler'a + zakupiony MAP sensor pod 3bary (ORI) 10.2023 Grill czarny mat w plastry miodu 10.2023 Konserwacja nadkoli przód + plastikowe ORI nadkola 02.2024 Tylny stabilizator od S4 18mm + nowe gumy W dalszych planach: - grzanie w stołki, (założone inne stołki i już nie widzi mi się montaż mat - chyba, że przy kolejnej zmianie foteli - kto wie ) i starczy - dobrze, że moja kobieta tu nie zagląda bo mi głowę ukręciła za same plany i tak mówi, że powinienem się leczyć na samochód chociaż dobrze wie, że mam fioła na punkcie tego samochodu Radio + kamera cofania z dynamicznymi liniami: Spryskiwacze mgiełkowe (od @Damianq? Składane lustra + moduł składania z pilot, blendy clh, tilt (od @kkam? Automatyczny zawias klapy bagażnika (od @Bilder) + przycisk w kabinie: CLH + pakiet światło (ledy od @Tomnik) Homelink (daszki od @siemian? Vfiz open ceremony: Moduł DRL: Doświetlanie zakrętów po kącie skrętu kierownicy: Tak wyglądał środek po zakupie: Tak wygląda teraz: W planach założenie kompletu plastików pod maskę - pod maską też musi być czysto nie lubię syfu No i muszę emblemat OOOO znaleźć i założyć na obudowę Lampy mod by @kamil-vag (za pomoc w montażu podziękowania dla @MaTeo85? Tu zestawienie jak to świeci (od góry zwykłe reflektory - jak widać kreski słabe, prawa lampa mocno kulała - właściwie brak było kreski na niej), drugie zdjęcie zaraz po montażu, trzecie po regulacji lampy przy pomocy oryginalnych regulatorów przy lampie): Ramki klubowe są założone i dumnie prezentowane Czarny grill + czarne lampy: Kierownica A4 B8 s-line 3 ramienna; gałka zmiany biegów a4 b8 s-line; nakładki progowe s-line; poduchy s-line, TPMS (05.2020): Kilka starszych fotek: Stan na 07.2019: Stan na 10.2019: Setup zima 01.2020: Foto setup lato 05.2020: Stan foto 07.2020: Stan na 10.2023: Napiszcie co myślicie, co jeszcze polecacie zrobić Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie! Darek0 punktów
-
0 punktów
-
Panowie a skąd bierzecie materiał, alcantara? Jakaś polecana strona, firma? I jakiś polecany klei? Ewentualnie coś jeszcze potrzeba? Zamierzam zabrać się za podsufitkę w najbliższym czasie ?0 punktów
-
również zalewam motula, do 2.5tdi v6 leje 5w40 natomiast posiadam jeszcze 2.0tdi CR tam leje 5w30 w interwale 10 do max 12tyś w zależności jak wyjdzie ?0 punktów
-
wrzuć tutaj na rozkodowanie VIN i będziesz miał jasną odpowiedź0 punktów
-
fachowiec fachowcem ale przeciez jak każdy w necie reklamuje swoje ''puszeczki' ze specyfikami, pomyśl dobrze czy warto się w to bawić jak mowisz ze nie stosowałeś tego i nie masz zadnych problemów z silnikiem0 punktów
-
Ta nakładka na ręczny, i ten mieszek ,to jest chodliwy towar Ja na Forum, to tu kupowałem U siebie, mam już ze cztery lata ,albo i lepiej Ładnie to ogarnołeś ,te amory to jeszcze dobre? sprawdż te bałwanki ,czy całe nie popękane0 punktów
-
0 punktów
-
Po pięciu latach nielegalnej jazdy wymieniłem szkło lusterka po lewej stronie????? Właściwie to wyszło tak, że przyjacielowi rzeźbiłem podświetlenie lusterek na podwójnych diodach no i zamówiliśmy od Emila wkłady, bo w B7 były nie podgrzewane to za jedną wysyłką wziąłem sobie lewe asferyczne ✌️ Chciałem wyregulować ręczny na 3 ząbek ale nie mam podkładek pod zaciski. Teraz trzyma chyba na 7/8 jak to zrobić by na 3 już trzymał?0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Jak tylko kierownice zmieniasz bez multi , to tylko montaż. Jak kupujesz kierownice 3 ramienną, to poducha z Twojej nie pasuje .Lepiej kupować w komplecie ,bo ja sie przejechałem, i kupiłem kiere, tylko że multi i poducha nie pasowała.W końcu dopasowałem z Cabrio b7.0 punktów
-
0 punktów
-
Łukasz, no to gratulacje Jaki koszt takiego czyszczenia DPF?0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Nie wiem w końcu co tam będziesz robił, ale jak tylko dokładał ten pierścień uszczelniający (masz go teraz czy nie?) to wydaje mi się, że na zimnym silniku to bez spuszczania oleju i innych wynalazków odkręcisz umiejetnie korek, zatkniesz otwor w misce np palcem, zamontujesz co potrzeba i za dużo oleju Ci nawet nie zleci.0 punktów
-
No dobra... To trochę podłubane znowu Tym razem po spotkaniu ze słupkiem (dwa lata temu) przyszła pora na wymianę zderzaka i od razu wyrezanie trzech modów ?? Pierwszy... Oryginalne PDC tył na ori wiązcce wyprutej z innego B7 wiązka od razu pociągnięty od modułu do słupka A dla PDC z przodu tak na zaś jakby mnie kiedyś fantazja poniosła (albo jako ester egg dla następnego właściciela) zabawy trochę było ale finalnie gra tzn piszczy jak trzeba Fotka z prac W tym miejscu warto wspomnieć, że pracę zaczęły się około 16:00 zakończyły chwilę po 1:00 ? Mod 2: Od podłączenia kamery cofania do radia borykałem się z skaczącym obrazem z kamery. Powód? Podłączenie pod żarówkę wstecznego, która to sterowana jest prądem PWM... Stąd zakłócenia... Oczywiście montowałem filtry i inne cuda wianki i było ciut lepiej ale obraz irytująco skakał dalej... Tu z pomocą przyszedł post @kamil-vag o podłączeniu kamery do rnse, w którym to Kamil opisał skał wziąć sygnał ze wstecznego z Modułu Komfortu czyli pin 7 na wtyczce T12i No i w efekcie obraz żyleta i nic nie skacze ?? i mordka się cieszy ? Zdjęcie robione po ciemku ale obraz stoi na odpalonym silniku No i mod 3... Wszyscy mają palmę mam i ja Został zamontowany i pociągnie również na ORI wiązcce zegar radiowy ??? No i finalne fotki tyłka Tu po małym spa... Mycie... Wosk ? Reasumując... Zderzak czekał na strychu w kartonie 2 lata ale się doczekał ???0 punktów
-
Cześć ponownie Już, jako mąż, a nie kawaler ? 5 sierpnia autko nas wiozło do ślubu, więc wypadało go wypucować porządnie. Zeszło... długo, ojj długo... ? Autko tuż przed weselem oddałem do czyszczenia DPF. Wypalał się już coraz częściej, bo max 300km i co trzy dni to wkurzało. Teraz jest dużo lepiej, ale mogło być lepiej ? Oprócz tego i wymiany oleju po weselu w sumie nic więcej na ten moment nie było robione. Autko jeździ i nabija kolejne kilometry. Obecnie już 311k km ?0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Montaz i dzialanie czujnika jakosci powietrza Dedykuje ten mod dla tych co maja w planach wymiane panelu klimatyzacji pod 1 lub 2 DIN lub wymiane klimatronica przy wytartych przyciskach Czym sie rozni , to znaczy co takiego ma ten panel od zwyklego klimatronica otoz zamiast przycisku OFF jest przycisk od czujnika jakosci powietrza ( strzalka z literka A ) Co bedziemy potrzebowali : - panel klimatyzacji w moim wypadku byl 8E0 820 043 AR Allegro 250-500 PLN - czujnik jakosci powietrza 4B0 907 659 A ASO ( NOWY ) 260 PLN - wtyka do czujnika 1J0 972 483 A ASO 19 PLN - piny 4 sztuki ( dwa kabelki ) AS0 000 979 009 E lub u uzytkownikow z Allegro OptoGlob , radiofabric Sposob dzialania czujnika jakosci powietrza Czujnik jakości powietrza rozpoznaje szkodliwe substancje w otaczającym powietrzu (przeważnie spaliny silnika benzynowego lub wysokoprężnego) i nakazuje jednostce obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , aby przełączyła układ klimatyzacji w „tryb zamkniętego obiegu powietrza“. Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic po sygnale z czujnika jakości powietrza rozpoznaje rodzaj i stężenie zanieczyszczenia powietrza. W zależności od temperatury zewnętrznej i stężenia zanieczyszczeń jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic decyduje: – Przy temperaturze zewnętrznej powyżej + 2 °C następuje przełączenie w tryb obiegu zamkniętego już przy nieznacznym wzroście koncentracji szkodliwych substancji – Przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy ok. + 2 °C i ok. - 8 °C przełączenie w tryb obiegu zamkniętego następuje dopiero przy znacznym wzroście koncentracji szkodliwych substancji w powietrzu, przy tym jednocześnie zostaje włączona sprężarka. – Przy temperaturze mniejszej niż ok. -8 °C przełączenie następuje również dopiero przy silniejszym wzroście koncentracji szkodliwych substancji i tylko na ok. 15 s (sprężarka nie włącza się). – Kiedy koncentracja spadnie, układ klimatyzacji zostanie ponownie przełączony w „tryb świeżego powietrza“. Funkcja „Automatycznego zamkniętego obiegu powietrza“ może zostać wyłączona w każdym momencie. Jeśli funkcja jest aktywna, przy poleceniu włączenia „automatycznego zamkniętego obiegu powietrza“ sprężarka jest włączana również przy temperaturach zewnętrznych poniższej + 2 °C. Przy temperaturze poniżej ok. -8 °C praca sprężarki nawet w tym przypadku nie jest już możliwa. W samochodach z „automatycznym zamkniętym obiegiem powietrza“ sprężarka może być włączona do temperatury ok. - 8 °C także przy ręcznie włączonym zamkniętym obiegu powietrza (przycisk „zamkniętego obiegu powietrza“). Aby w obszarach z równomiernie wysokim zanieczyszczeniem powietrza układ klimatyzacji nie pracował stale w trybie obiegu zamkniętego, czujnik jakości powietrza sam się przystosowuje (dopasowuje czułość do zanieczyszczenia środowiska). Jeżeli zanieczyszczenie szkodliwymi substancjami powietrza na zewnątrz pozostaje przez dłuższy czas na względnie wysokim poziomie, czujnik jakości powietrza rozpoczyna poprzez program nauki proces przystosowywania do zmienionych warunków środowiska, tak aby polecenie obiegu zamkniętego w przypadku równomiernie zanieczyszczonego powietrza trwało z reguły krócej niż 12 minut. Jeśli występuje kolejno kilka szczytów zanieczyszczenia powietrza, układ klimatyzacji może pracować także przez dłuższy czas w trybie zamkniętego obiegu powietrza. Przestawienie klap układu klimatyzacji zajmuje trochę czasu. Aby przy nagłym wzroście ilości szkodliwych substancji (np. podczas przejazdu przez obłok spalin silnika wysokoprężnego) do wnętrza samochodu nie przedostały się szkodliwe substancje w stanie lotnym, zassane przed zamknięciem klap świeżego powietrza razem ze świeżym powietrzem, zamontowany jest filtr przeciwpyłkowy z warstwą aktywnego węgla. Filtr, który jest nasycony szkodliwymi substancjami nie może już wykonać tego zadania i musi zostać wymieniony na nowy. Aby uniknąć częstego przełączania „klap zamkniętego obieg powietrza / świeżego powietrza“, przy małym wzroście stężenia substancji szkodliwych w powietrzu przełączenie nie następuje od razu (czujnik jakości powietrza nie wysyła polecenia do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic ). W takim przypadku wystarcza działanie filtra przeciwpyłkowego z wkładem z aktywnego węgla . W celu uniknięcia zbyt częstego przełączania „klap obiegu zamkniętego / świeżego powietrza“ wysłane przez czujnik jakości powietrza włączenia „automatycznego trybu obiegu zamkniętego“ utrzymuje się co najmniej 25 sek. (minimalny czas utrzymywania), nawet gdy koncentracja szkodliwych substancji obniży się na tyle, że już nie byłby konieczny tryb obiegu zamkniętego. Jeżeli sprężarka jest wyłączona (np. w trybie pracy „Econ“), maksymalny czas trwania „automatycznego trybu obiegu zamkniętego“ jest ograniczony przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic do ok. 15 sek., aby nie doszło do zaparowania szyb. Aby zaparowane szyby zostały możliwie szybko oczyszczone, jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic w trybie pracy „Rozmrażanie“ nie dopuszcza trybu obiegu zamkniętego. Czujnik jakości powietrza potrzebuje ok. 30 sek., aby być gotowym do pracy (czas nagrzewania). W tym czasie nie następuje żadne polecenie włączenia „automatycznego obiegu zamkniętego“ z czujnika jakości powietrza -G238- do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic . Czujnik jakości powietrza jest bardzo czułym podzespołem elektronicznym , który w wyniku bezpośredniego kontaktu z rozpuszczalnikami, paliwami i określonymi związkami chemicznymi może ulec zniszczeniu. Dlatego nie montować czujników jakości powietrza , które miały kontakt z tymi substancjami. Po dawce wiedzy na temat dzialania przystepujemy do rezania i demontazu paru rzeczy w aucie . Zaczniemy od podszybia tam gdzie znajduje sie nasz przyszly czujnik jakosci powietrza . Zdejmujemy oslone akumulatora i czesc podszybia ( Ci co maja w takiej konfiguracji oslony ) Lub wystarczy zdjac oslone pd filtra przeciwpylkowego Po zdjeciu oslon mozemy zdjac oslone filtra przeciwpylkowego w celu lepszego dostepu do mocowania czujnika jakosci powietrza A Wtyczka do czujnika B Blokada czujnika C Czujnik jakosci powietrza Rozmieszczenie styków we wtyczce A 1 - Plus (zacisk 15) 2 - Minus (zacisk 31) 3- Przewód sygnałowy do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic (sygnał prostokątny, niemierzalny) W obudowie filtra przeciwpylkowego mamy juz fabrycznie przygotowany uchwyt po czujnik jakosci powietrza . Po zalozeniu czujnik przebijamy sie w scianie grodziowej w zaslepkce gumowej do srodka auta . Aby przeciagnac przewody do srodka demontujemy schowek pasazera: Demontaż schowka Po demontazu schowka czas na panel klimatyzacji ( w przypadku 1 DIN lapiemy i wyciagamy od spodu ) W przypadku 2 DIN musimy pierwsze sciagnac RNS E lub inne radio ( uzyc wyjmakow ) a nastepnie od srodka wypchac climatronic . Zdejmujemy wszystkie wtyki aby miec lepszy dostep do wtyki C I pinu 7 wolnego Na koniec oczywiscie po zmianie climatronica kasujemy wszystkie bledy i kodujemy . http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/?hl=%2Bnastawy+%2Bpodstawowe+%2Bklimatronika Schemat podlaczenia kurna .... tyle pisania dla jednego czujnika Powodzenia0 punktów
-
W końcu nastał ten dzień, musiałem się za to zabrać prędko przed jesienią, pomalowałem 5 kół przeznaczonych na zimę. Pozostaje jeszcze je zabrać do wyważenia oraz zmiany kominków + uszczelnienie na pewno jednej opony. Pakiet za 120zł. Szlifowanie papierkiem chyba 100 czy 120, potem 400 zmatowienie, podkład, kolor, bezbarwny. Zastanawiam się czy kupić jeszcze papierek 2000-2500 i na mokro przelecieć + potem ręczna polerka. Kolor to antracyt EDIT: Znowu jackpot, odebrane koła z wulkanizacji, w jednej oponie dwie dziury, wymienione wentylki, wyważone, za 5 sztuk taki serwis 150zł. Finalnie za niecałe 300zł pomalowałem i przygotowałem je do kolejnych kilku lat jazdy Myślę, że na dniach będą wjeżdżać na samochód zanim wyjadę za granicę.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00