Gość dzikidzidz Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Na polskim paliwie trzeba wymieniać filtr paliwa w zasadzie co zmianę oleju (inaczej padaczka VP44 nastąpi dużo szybciej) nie prezsadza Kolega, że filtr trzeba zmieniać co 15 tys trzeba zmieniać filtr odmy o czym pojęcia nie ma większość właścicieli i co gorsze ich mechanicy, co ile się wymienia ten filtr odmy, przy jakim przebiegu po poszukałem w historii serwisowej mojego i przy rozrządzie serwis tego nie zrobi??? tak z ciekawości ł
bratpit Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Na polskim paliwie trzeba wymieniać filtr paliwa w zasadzie co zmianę oleju (inaczej padaczka VP44 nastąpi dużo szybciej) nie prezsadza Kolega, że filtr trzeba zmieniać co 15 tys No nieprzesadza maks to 20 tyś km i to proponuje kupować tylko ORI. Z odmą to wiadomo standardzik. Ja jeździłem 2 lata AFB i złego słowa na ten silnik niepowiem , fakt jest kosztowny nawet w samym utrzymaniu bo te wszystkie odmy , filtry paliwa , przepływki ,rozrządy itd ( a ja mam na tym punkcie świra i musze mieć wszystko wymienione na czas ) robiło z tego samochodu mało ekonomiczny wózek , ale za to frajda z jazdy zdrowym V6 jest ogromna , dźwiek a w zasadzie cisza w śrdoku jak na diesla jest powalająca. Gorąco polecma takie auto ale do zakupu trzeba podejść z ogromna rozwaga bo można solidnie popłynąć bo jak zdrowy TDI daje fun z jazdy tak zmęczony daje tylko sam sztres i nerwy tak wielki że czasami będziesz miał chęć zrzucic go z mostu heh
Sprinter Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 nie prezsadza Kolega, że filtr trzeba zmieniać co 15 tys Nie ma przesady, na prawdę radzę o to zadbać, bo ten szajs z naszych stacji może narobić szkód. trzeba zmieniać filtr odmy o czym pojęcia nie ma większość właścicieli i co gorsze ich mechanicy, co ile się wymienia ten filtr odmy, przy jakim przebiegu po poszukałem w historii serwisowej mojego i przy rozrządzie serwis tego nie zrobi??? tak z ciekawości Generalnie należałoby go wymieniać maks co wymianę rozrządu, ale w zasadzie dobrze go zmienić sobie nawet co np. 60-70tys. km. To właśnie zapchana odma potrafi siać najgorsze spustoszenie...
Gość dzikidzidz Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 w( Generalnie należałoby go wymieniać maks co wymianę rozrządu, ale w zasadzie dobrze go zmienić sobie nawet co np. 60-70tys. km. To właśnie zapchana odma potrafi siać najgorsze spustoszenie... pytam, bo mie to zastanawia, ponieważ miałem zmieniane wszystkie duperele, mam wydruki z histori (nawet czasy zmiany żarówek , resepecta dla poprzedniego onwera jak to mawiał Ali G , )natomiast odmy przy 120 kkm nie zmienili. Ma na razie 150 kkm i faktycznie by sie przydało, aczkolwiek na polskiej etylinie dopiero 11 tys śmignał... (czyli flitr paliwy przy next oil change - jak radzicie, żadna oszczędność... a filozofiji ni ma tak se gdybam, bo jak niemcy tego nie zrobili, a gość raczej nie oszczędzał na serisie... Prześpie się ztym proszę zacznij używać cytowania, bo nie idzie tego czytać [pre_pl]
Sprinter Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Zmień ten filtr odmy i po sprawie, po takim przebiegu na pewno nie spełnia już swojej roli, a zapchany... Koszt filterka to około 250zł w oryginale.
Gość dzikidzidz Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Zmień ten filtr odmy i po sprawie, po takim przebiegu na pewno nie spełnia już swojej roli, a zapchany... Koszt filterka to około 250zł w oryginale. Dużo roboty? Pytanie, może pomożecie bo nie mam wejścia na leksykę, jak to będzie brzmiało po niemiecku (tzn filtr odmy, odma...), w opisie zmiany na forum znalazłem nr 059 103 464, ale to nie jest nr dla AYM, tak kombinuje, że inny nr, bo serwisy niemieckie raczej bubli nie żenią...
bratpit Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Zmień ten filtr odmy i po sprawie, po takim przebiegu na pewno nie spełnia już swojej roli, a zapchany... Koszt filterka to około 250zł w oryginale. Dużo roboty? Pytanie, może pomożecie bo nie mam wejścia na leksykę, jak to będzie brzmiało po niemiecku (tzn filtr odmy, odma...), w opisie zmiany na forum znalazłem nr 059 103 464, ale to nie jest nr dla AYM, tak kombinuje, że inny nr, bo serwisy niemieckie raczej bubli nie żenią... Trzeba zadać sobie troche trudu i poszukać http://www.a4-klub.iq.pl/smf/index.php/topic,8153.0.html jak na tacy
wojtas-audi Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Sprinter Ty tu pokazuj zdjecia nowej fury
Sprinter Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Zmień ten filtr odmy i po sprawie, po takim przebiegu na pewno nie spełnia już swojej roli, a zapchany... Koszt filterka to około 250zł w oryginale. Dużo roboty? Pytanie, może pomożecie bo nie mam wejścia na leksykę, jak to będzie brzmiało po niemiecku (tzn filtr odmy, odma...), w opisie zmiany na forum znalazłem nr 059 103 464, ale to nie jest nr dla AYM, tak kombinuje, że inny nr, bo serwisy niemieckie raczej bubli nie żenią... Trzeba zadać sobie troche trudu i poszukać http://www.a4-klub.iq.pl/smf/index.php/topic,8153.0.html jak na tacy Ja bym ten opis Carlnovy skrócił do odkręcenia samych węży wtryskowych, odkręcenia 3 śrub przy EGR. Potem wystarczy lekko go odgiąć i spokojnie można bez rzeźby zmienić filtr. Po pierwsze nie potrzeba iluś tam uszczelek (jak się ktoś uprze to jedna EGR<->kolektor), po drugie czasowo chwila moment, ze 60min. w moim przypadku... Wojtek, nie ma żadnych zdjęć
baskecior Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 Na wstępie napiszę , to co zawsze przy okazji takich dyskusji: To sa silniki specjalnej troski z uwagi na kilka rzeczy: - wadliwa konstrukcja wałków rozrządu (poprawiono w silnikach serii Bxx) - podatna na uszkodzenie przez zapowietrzenie pompa wtryskowa - podatne na uszkodzenie turbullum - podatna na uszkodzenie pompa spietrzająca - auto "serwisowane" w trybie long-life ma 95% szansę na awarię O innych drobnostkach nie wspominam. Generalnie - trzeba miec świadomość kupując takie autko. Poza tym - motor zapina niemiłosiernie (miałem okazję ujeżdzać B6 AKE q) Inną sprawą są koszty utrzymania.
Gość dzikidzidz Opublikowano 14 Września 2007 Opublikowano 14 Września 2007 Zmień ten filtr odmy i po sprawie, po takim przebiegu na pewno nie spełnia już swojej roli, a zapchany... Koszt filterka to około 250zł w oryginale. Dużo roboty? Pytanie, może pomożecie bo nie mam wejścia na leksykę, jak to będzie brzmiało po niemiecku (tzn filtr odmy, odma...), w opisie zmiany na forum znalazłem nr 059 103 464, ale to nie jest nr dla AYM, tak kombinuje, że inny nr, bo serwisy niemieckie raczej bubli nie żenią... Trzeba zadać sobie troche trudu i poszukać http://www.a4-klub.iq.pl/smf/index.php/topic,8153.0.html jak na tacy Właśnie tam szukałem, ale chodzi mi, że nr dla separatora z 98 i 2002 jest inny stąd moje zapytanie o nazwę w języku przeciwników Hansa Klossa . Jezeli to nie taka filozofia to może next week zakupie filterek i zrobię Dzięki pozdrawiam[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2007, 08:25 _________________________________________________ Trzeba zadać sobie troche trudu i poszukać http://www.a4-klub.iq.pl/smf/index.php/topic,8153.0.html jak na tacy Właśnie tam szukałem, ale chodzi mi, że nr dla separatora z 98 i 2002 jest inny stąd moje zapytanie o nazwę w języku przeciwników Hansa Klossa . Jezeli to nie taka filozofia to może next week zakupie filterek i zrobię /quote] veni vidi vici, a wiec tak nr :kompletu uszczelek" się nie zmienił , ino na końcu jest B czyli 059 103 464B Taki zestawik u Danelczyka w Looblinie to koszt 224 złociszy, podejrzewam, że jak ktoś ma dojście to znacznie taniej - niestety ja ni mam więc bulle Pozdro dzidz
audia4s4 Opublikowano 17 Września 2007 Opublikowano 17 Września 2007 Tych 150km jest mnóswo popsutych w niemczech. O 2.5 to trzeba dbac to bedzie za***iście latał. A powiedzcie mi czy te 180konne są lepsze (nie chodzi mi o moc)?
proton2 Opublikowano 17 Września 2007 Opublikowano 17 Września 2007 Kupiłem niedawno z pełną świadomością A4 z taką motorownią (AKE). Silnik jest po prostu świetny. Pewności nigdy nie ma, ale dokładne oględziny jak i różne dokumenty, które były przy samochodzie potwierdzają przebieg - 141 tys. km. Nie zdejmowałem pokryw, ale patrząc przez korek wlewu oleju, krzywki niestety wydają się lekko wytarte , odma raczej nie jest zapchana - po zdjęciu korka unosi się ładna olejowa mgiełka, ale i tak ją wymienię zaraz jak będę przy gotówce. Silnik nie ma najmniejszych śladów jakichkolwiek wycieków czy też pocenia się. Ciekną przelewy z wtryskiwaczy (o czym pisałem już w dziale o silnikach diesla), ale części już zamówione i jak tylko dotrą będzie wymiana. Rozrząd to grubsza sprawa i póki nie zbiorę funduszy musi pojeździć. BTW Znacie jakieś dobre sklepy z częściami w okolicy Bielska-Białej ? Będę też szukał odpowiedniego mechanika, któremu nie obcy będzie ten silnik. Może macie jakieś sugestie w tej kwestii ? Póki co nie żałuję zakupu
audia4s4 Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Czy te 180konne lub 163km są lepsze od tych 150? Chodzi mi o awaryjnosc
Trenero Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Panowie wiec tak Zestaw naprawczy do hydrauliki 4xwałki (168euro szt) nowego typu +dzwigienki 24szt (5,20euro szt) i hydrosztosy 24szt (5,10euro szt) odma 120euro . Zestaw naprawczy rozrządu +poppa wody i jakies 2 elementy do rozrzadu + przegub zewnetrzny, w sumie zaplacilem 1600 euro. wszystko oryginalne kupowane w serwisie audi w niemczech, osobiscie wszystko odbieralem
adadur Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Opublikowano 1 Lutego 2008 Trenero czy przez zakup w Niemczech chcesz powiedzieć że w tamtejszym ASO wychodzi taniej kupować graty.
siwykrzych Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 Powitać Co wy chcecie od silników 2.5 tdi , ja mam osobiscie i jakos nie narzekam , rozrzad zmieniłem i jest cacy , a że niektórzy piszą ze cos tam pęka jak jezdza na wariata i cisną z niego ile wlezie oczywiscie na zimnym silniku to tak jest . Jesli ktoś dba o silnik i wymienia olej na czas to bedzie z długo jezdził
Musashi Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 siwykrzych nikt nie twierdzi ze to złe silniki. jednak sa dosyc wrazliwie na niedbala eksploatację. jezeli dotychczasowi wlasciciele dbali o motorek, to bedzie sluzyl niezawodnie bez problemow z walkami czy pompami wtryskowa. jezeli samochod byl sluzbowy a jego uzytkownik mial gdzies jego stan i sposob eksploatacji, "szczesliwy" nowy wlasciciel bedzie miał wydatek zwiazany z wymiana elementow rozrzadu lub ukladu wtryskowego...
Trenero Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Trenero czy przez zakup w Niemczech chcesz powiedzieć że w tamtejszym ASO wychodzi taniej kupować graty. Tak dokladnie wychodzi taniej!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się