Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 DIVISION


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

każdy jest dorosły i odpowiada za siebie i swoje czyny, a swoją drogą może w drugą stronę ile osób jeździ na zużyty starych oponach ale najważniejsze że im się indeks zgadza tak.

Ci i ci są potencjalnie niebezpieczni na drodze. Pół biedy jak sami owiną się wokół drzewa... selekcja naturalna, reszta żyje dalej :hi:

Gorzej jak wpadną na przeciwny pas i uderzą w samochód z rodzinką na pokładzie... ileż to takich historii już było?

Ja rozumiem, że z różnych pobudek chce się być największym masta-kastą-sensejem w swojej wsi czy tam być tym kogutem stojącym najwyżej na gnojowniku, ale LYtości - powinny być tego lansu jakieś granice!

Żebym to ja jeszcze teoretyzował... ale moje doświadczenie i filmik który zamieściłem jest dla mnie niezbitym dowodem na to, co od dawna jest oczywiste... dziwnym przypadkiem moi oponenci coś zamilkli... :whistling:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • jozek726

    5819

  • Wandej

    4739

  • wladi

    3820

  • kaju

    3330

Top użytkownicy w tym temacie

Wiem do czego zmierzasz... ile razy mamy do tego wracać? Pisałem o tym już kilka stron wcześniej. Pisałem też o tym, że w zakręcie to jedna z opon musi przejąć znacznie większy ciężar niż w czasie jazdy na wprost.

DMC samochodu moje 88-ki ogarniały z prawie 100kg zapasem... a jednak:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8ZFBCLTVXUUdmUUk/view?usp=sharing

Pisałem też o tym, że tak naprawdę to tylko raz, może dwa razy moje auto było zapakowane na full...

Wiem za to jaki indeks nośności zaleca producent:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing

F1 - 2155kg :hi:

Opony Pirelli PZERO 225/40R18 88Y z 2011r, kupione jako NOWE w połowie 2012r. Dwa lata po zakupie i mega zadowoleniu zaczęły się problemy. Co jeszcze pominąłem?

Śniegu, który to rzekomo miał mi skrzypieć jak widać na filmiku brak.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też trafiłeś na jakąś wadliwą partie...ja akurat mam u siebie co prawda 92 indeks i wzmacniane, ale 88 też śmiało wkładał bym.

U mnie też wiadomo trochę mnie jest..

F1 2010 kg

Edytowane przez Tomi_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucho 77

18 8j z et35 bez dystansu lanie siada? Czy na przod trzeba dystans?

Bo.myslalem 35tyl i 40przód

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem,nie znam się

:grin:

A na poważnie felga będzie ~10mm od krawędzi blotnika :wink:

A co z wczorajszymi felami?

Et40 Odpuść chyba że coś szerszego dasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie wiem,nie znam się

Jaki skromy :decayed:


Et40 Odpuść chyba że coś szerszego dasz

Raczej ja mam 8j et 43 plus 6mm dystans i bida z nędzą :)

Zresztą gdzieś mam fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucho 77

18 8j z et35 bez dystansu lanie siada? Czy na przod trzeba dystans?

Bo.myslalem 35tyl i 40przód

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem,nie znam się

:grin:

A na poważnie felga będzie ~10mm od krawędzi blotnika :wink:

A co z wczorajszymi felami?

Et40 Odpuść chyba że coś szerszego dasz

Ja juz korby dostaje z tym obuwiem do auta.

To co wczoraj pokazalem tj.9j z et 40

Mam jeszcze do wyboru 8j z ET kolejno

35,40,42

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz żeby to jakoś wyglądało bez dystansów bierz 35

Tylko nie pamiętam co tu za dystans był :eusathink: ale chyba 17mm oczywiśćie tylko przymiarka była :decayed:

image.jpg

Edytowane przez Tomi_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f1cc8a2fd4add1f2f96129c8143781a5.jpg

Tak wygląda 19/9.5 et 45 z 3 mm dystansem z przodu jest to samo bez dystansu

naciepane z GT-I9195

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMI wlasnie et 35 i dystans 17 wiec moze 40 i mniejszy dystans.

Juz nie ogarnia majac teraz 9j i et 40 zacisk pod 320 nie wejdzie a majac 8j tak samo d*pa co nie ?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Takie cudo et 40 i 9j

3d486d3f867aefb9cb58dac470f327f4.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie bulwersuj się Tutejsi znawcy uważają, że będą OK... że to w fabryce wymyślają "mongolskie teorie" - zalecenia, minimalne wytyczne i takie tam

To ja napisałem i chodziło wtedy o rozmiar opony więc patrz co cytujesz - swoją drogą mówisz o zaleceniach producenta a sam jeździsz na 225/40 a PONOĆ POWINNO się tylko na 235 :kox:


dziwnym przypadkiem moi oponenci coś zamilkli...



Niektórzy w tym czasie pracują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który rozwala się na drzewie? :grin:

To gdzie ten śnieg? Bo nie wiem czy opony mam już zdejmować i pakować do wysyłki :decayed:

Lokalnych starszych specjalistów od zmniejszania ET i naciągu wąskich opon na szeroką felgę to i tak nie przekona, ale może któryś z początkujących adeptów optycznego podnoszenia mocy swoich A4-ek to przeczyta i się zastanowi czy lans jest cenniejszy od bezpieczeństwa:

http://kolo.naszemiasto.pl/artykul/indeks-nosnosci-i-predkosci-opony-dlaczego-nalezy-sie-ich,2404177,art,t,id,tm.html

(Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl)

"O ile w przypadku indeksu prędkości niewielkie odstępstwa są dopuszczalne, z indeksem nośności nie wolno eksperymentować. Przede wszystkim takie ogumienie szybciej się zużyje i będzie bardziej podatne na uszkodzenia. Może pęknąć w czasie jazdy, a jeśli usterka zakończy się wypadkiem, ubezpieczyciel będzie miał podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania."

http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci/

"Należy wybierać ogumienie o nośności równej bądź wyższej niż ta, zalecana przez producenta. Montowanie opon o niższym obciążeniu jest kategorycznie zakazane, gdyż grozi szeregiem negatywnych konsekwencji- niestabilnością prowadzenia pojazdu, obniżeniem poziomu bezpieczeństwa oraz szybszym zużyciem opony."

Szybsze zużywanie się opon. Hmmm, skąd ja to znam... :whistling:

Rozbawiają mnie też stwierdzenia, że węższą oponą lepiej jeździ się w koleinach... jednocześnie ignorując fakt, że przez niższy indeks nośności ma się gorszą stabilność prowadzenia taczki :grin:

Kolego indeks nośności określa się do max obciążenia przy max prędkości i nie sądzę że byś w zakręt wchdzil z max predkoscia bo mowisz ze przy zakrecie jest inny nacisk na opone i ze będziesz zapierdalal v max z full zaladowanum autem z rodzina na pokladzie.

A co do skrzypienia to po prostu kupiles c**jow opone i tyle wytrzymała 2 lata i na szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f1cc8a2fd4add1f2f96129c8143781a5.jpg

Tak wygląda 19/9.5 et 45 z 3 mm dystansem z przodu jest to samo bez dystansu

naciepane z GT-I9195

Secio no pięknie jest lecz 18 to opcja max,nie ukrywam ze boli mnie ze bede musial kupic kolo 8j

Majac teraz 9 wolałbym zostac na 8,5 taki kompromis,tylko ze te fejki nie sa w takim rozmiarze.

Ps. australijska produkcja "pdw"

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=6054356735

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Takie cudo et 40 i 9j


Ja bym na twoim miejscu dołożył pod te fele dystans 5mm i Ci zacisk wejdzie, naciąg masz tam spory nawet więc Ci nie będzie przycierać a te trochę jak dla mnie może wystawać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f1cc8a2fd4add1f2f96129c8143781a5.jpg

Tak wygląda 19/9.5 et 45 z 3 mm dystansem z przodu jest to samo bez dystansu

naciepane z GT-I9195

Secio no pięknie jest lecz 18 to opcja max,nie ukrywam ze boli mnie ze bede musial kupic kolo 8j

Majac teraz 9 wolałbym zostac na 8,5 taki kompromis,tylko ze te fejki nie sa w takim rozmiarze.

Ps. australijska produkcja "pdw"

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=6054356735

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Spoko tak wyko wysłałem żebyś wiedział jak to wychodzi przy tego typu wymiarach

naciepane z GT-I9195

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzanie zostawię innym :decayed: są osoby mające większe pojęcie niż ja ;)


Ps. australijska produkcja "pdw"
5532 FELGI 18 5x112 AUDI A4 B7 B8 A5 A6 C6 C7 A8 Q (6054356735) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

Ale akurat te felgi mi się nie widzą już lepiej te..

http://allegro.pl/nowe-felgi-988-turbo-pasujace-audi-a4-a6-a8-18-i5690355734.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzanie zostawię innym :decayed: są osoby mające większe pojęcie niż ja ;)

Ps. australijska produkcja "pdw"

5532 FELGI 18 5x112 AUDI A4 B7 B8 A5 A6 C6 C7 A8 Q (6054356735) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

Ale akurat te felgi mi się nie widzą już lepiej te..

http://allegro.pl/nowe-felgi-988-turbo-pasujace-audi-a4-a6-a8-18-i5690355734.html

Te są Oki widziałem na żywo tylko jest jeden mały problem nie ma prawych i lewych wiec ramiona z jednej strony pójdą do przodu auta a z drugie będą do tylu auta wiec troszkę nie fajnie.

naciepane z GT-I9195

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to chcialem jechac

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6076966168

Secio ze jak????

Lewa/Prawa

Edytowane przez Frimuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dawmaga kupisz Oki felgi i takie co będą lewe i prawe tylko kup sobie oems ładniejsze według mnie bo nie mają tego przetloczenia z przodu tylko z tyłu i oponę wkłada się od tyłu felgi a nie od przodu dzięki temu nikt ci nie porysuje rantu

naciepane z GT-I9195

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kolego indeks nośności określa się do max obciążenia przy max prędkości i nie sądzę że byś w zakręt wchdzil z max predkoscia bo mowisz ze przy zakrecie jest inny nacisk na opone i ze będziesz zapierdalal v max z full zaladowanum autem z rodzina na pokladzie.
też tak wyczytałem : "Indeks nośności (Li - load index) informuje o tym jakie jest dopuszczalne obciążenie dla konkretnego modelu opony, przy jeździe z maksymalną, dopuszczoną przez producenta prędkością."

czyli opona jest do 300km/h index 88 , po pierwsze nigdy w zyciu nie osiągne takich prędkości , tym bardziej w zakrętach popierdzielac , dajmy na to ze przy normalniej jezdzie do a4 trzeba by wewalić ponad 500 kilo zeby indeks przekroczyc , watpie żeby ktos tak robił , co innego w przypadku takiej opony do ciezkiego a6 w Q , myśle że do aczwórki w zupełności to wystarcza . Wcale nie neguje tego co koledzy mówicie o indeksach , moze tobie Beyer sie jakaś felerna opona trafila ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...