Kary Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Oj oby bo na poprzednim nieźle postudiowałem mechanikę a teraz chcę już po prostu podróżować bez skrzynki z narzędziami i bańki oleju w bagażniku
misha1982 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Podobno tak, ale wg mnie serwis long life go zabija, pewnie olej będą brały tylko 0.5 na 1000 a nie 1l
audiabk Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 0.5l to i tak nie mało. Miałem audi 80 b4 z 2.0 abk i oleju nie brał wcale.
Kary Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Ja mam taką teorię, że do 2002 podzespoły w silniku były jakiejś gorszej jakości i się po prostu zużyły... z tego co zauważyłem osoby z silnikami po 2002 nie piszą o zużyciu oleju... ale to tylko hipoteza, której w żaden sposób nie potwierdzę. dziś mam przejechane już 700 km i jest spokój - stan cały czas tak jak wlano. Dla mnie to diametralna zmiana - wcześniej co 200 km miałem komunikat na fisie
tracer123 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) mój alt z 2001 też bierze mniej oleju od innych (z forum), 0.5l/1300km to tylko przy katowaniu do 4-5k rpm na mieście. w trasie 0.5l jest po 3000km. na początku cięzko było się przyzwyczaić do dolewek, teraz to luz, jest komunikat to zaleje i jadę dalej. jeszcze tylko pół roku z alt. wszystko chyba zależy od tego kto miał wcześniej ten samochód, jak ktoś dbał to jest w "normie", a jak ktoś lał syf za 3 euro co 20tys km to musiało coś się stać z silnikiem. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez tracer123
xsebo1 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 mój alt z 2001 też bierze mniej oleju od innych (z forum), 0.5l/1300km to tylko przy katowaniu do 4-5k rpm na mieście. w trasie 0.5l jest po 3000km. na początku cięzko było się przyzwyczaić do dolewek, teraz to luz, jest komunikat to zaleje i jadę dalej. jeszcze tylko pół roku z alt. wszystko chyba zależy od tego kto miał wcześniej ten samochód, jak ktoś dbał to jest w "normie", a jak ktoś lał syf za 3 euro co 20tys km to musiało coś się stać z silnikiem.Mój alt pierwsze 100tys zrobił na longlife z aso, później kolega 67tys a ja odkupiłem od niego. Brał do 0.5l na 800km jeżdżac w trasie szybko. Myślę że pobór oleju większy lub mniejszy to efekt temperamentu kierowcy. Zrobiłem nim ponad 110tys i robiąc trasę z prędkościami ok 200km/h obserwowałem systematycznie wzrosty poboru olejuWysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka 1
tracer123 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) ja nie oszczędzam tego silnika od 75kkm (w sierpniu będzie 3 lata jak go mam), wiem że to gruz, jak się skończy to trudno. na początku przeganiałem go na autobanie nawet do 230km/h, teraz od 2 miesięcy alt nie widzi 5 biegu, jeżdżę po szwajcarskich miastach i cały czas jest 1,2,3 - 1,2 - 1,2,3 więc obroty powyżej 4k rpm są często. olej cały czas w normie, jak się ustabilizowało na 0.5l/1300km tak jest, a poci mi z uszczelniaczy wałka rozrządu, pluje w odmę i eżektor się poci. przebieg ma powyżej 450kkm. w europie nie reguły co do tego silnika, podobno na rynek amerykański ALT był dobry. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez tracer123
zaldar Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Nie wiem czy zauważyliście ale 95% postów o braniu oleju przez ten silnik napisali własciciele b6, nie mówcie tylko że ci z b7 wstydzili się przyznać, po prostu w b7 pobór jest minimalny i nie ma o czym pisać
xsebo1 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 A4 b7 ma jednostkę 2.0l 16v na całkiem innym sterowniku. 2.0 alt ma 20v. Bierze olej ale dużo mniejWysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 b7 ma 2.0 20v, jest poprawiona względem wersji z b6. dziwne żeby poprawiona wersja brała tak samo olej AUDI A4 B7 SEDAN 2.0 20V 131KM 2004-2008
rade Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 U mnie opcja nr. 3 rozwiązania problemu brania oleju Polecam
rade Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Tak, przygarnięcie tego właściwego, banicja tego upierdliwego
xsebo1 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 b7 ma 2.0 20v, jest poprawiona względem wersji z b6. dziwne żeby poprawiona wersja brała tak samo olej [emoji4] AUDI A4 B7 SEDAN 2.0 20V 131KM 2004-2008 Miałem na myśli bardziej polecany 2.0 tfsi https://m.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b7/sedan/silnik-benzynowy-2.0-tfsi-200km-2004-2008/Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Kary Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 w b6 też montowali te poprawione 2.0 tyle, że wersje wolnossącą ale zarówno wolnossąca wersja jak i doładowana chleje olej tak samo jak ALT. W sumie chyba od ALTów się zaczęło i do dziś Audi ma problem z benzynowymi silnikami. @tracer123 230 km/h ALTem... rozumiem, że z górki, z wiatrem i rozpęd kilkanaście kilometrów Moim zdaniem temperament kierowcy przyczynia się po prostu do szybszego zużycia tych silników, po 150 kk jak ktoś ganiał to zaczyna się powolna agonia. Audicami się super jeździ, jest wygoda i komfort ale trzeba niestety wybierać dobre silniki bo można popłynąć...
tracer123 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 (edytowane) 15 godzin temu, Kary napisał: @tracer123 230 km/h ALTem... rozumiem, że z górki, z wiatrem i rozpęd kilkanaście kilometrów na równej autostradzie bez wiatru na oponach 195/65, nie powinno nikogo dziwić że leciałem tak przez 3 czy 5km żeby stabilnie się rozbujać. na 225/50 przestaje "ciągnąc" przy 215km/h. nawet jakieś wideo na yt znalazłem: Edytowane 6 Czerwca 2017 przez tracer123
xsebo1 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Brakuje 6 biegu żeby przy 200 wrzucić 6 i mieć 3 tys obrotów [emoji3]Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 dlatego na jesień wjeżdża do mnie a6 c6 3.0 tdi Q z 6 biegowym tiptronikiem
xsebo1 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Mam taki sam plan [emoji16] tylko na acc mi najbardziej zależy i poliftowe Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się