Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj oby :) bo na poprzednim nieźle postudiowałem mechanikę :) a teraz chcę już po prostu podróżować bez skrzynki z narzędziami i bańki oleju w bagażniku :) 

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To w b7 alt zostało poprawione?

Opublikowano

Podobno tak, ale wg mnie serwis long life go zabija, pewnie olej będą brały tylko 0.5 na 1000 a nie 1l

Opublikowano

0.5l to i tak nie mało. Miałem audi 80 b4 z 2.0 abk i oleju nie brał wcale.

Opublikowano

Ja mam taką teorię, że do 2002 podzespoły w silniku były jakiejś gorszej jakości i się po prostu zużyły... z tego co zauważyłem osoby z silnikami po 2002 nie piszą o zużyciu oleju... ale to tylko hipoteza, której w żaden sposób nie potwierdzę. dziś mam przejechane już 700 km i jest spokój - stan cały czas tak jak wlano. Dla mnie to diametralna zmiana - wcześniej co 200 km miałem komunikat na fisie :)

Opublikowano (edytowane)

mój alt z 2001 też bierze mniej oleju od innych (z forum), 0.5l/1300km to tylko przy katowaniu do 4-5k rpm na mieście.
w trasie 0.5l jest po 3000km. na początku cięzko było się przyzwyczaić do dolewek, teraz to luz, jest komunikat to zaleje i jadę dalej. jeszcze tylko pół roku z alt.
 

wszystko chyba zależy od tego kto miał wcześniej ten samochód, jak ktoś dbał to jest w "normie", a jak ktoś lał syf za 3 euro co 20tys km to musiało coś się stać z silnikiem.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano
mój alt z 2001 też bierze mniej oleju od innych (z forum), 0.5l/1300km to tylko przy katowaniu do 4-5k rpm na mieście.
w trasie 0.5l jest po 3000km. na początku cięzko było się przyzwyczaić do dolewek, teraz to luz, jest komunikat to zaleje i jadę dalej. jeszcze tylko pół roku z alt.
 
wszystko chyba zależy od tego kto miał wcześniej ten samochód, jak ktoś dbał to jest w "normie", a jak ktoś lał syf za 3 euro co 20tys km to musiało coś się stać z silnikiem.

Mój alt pierwsze 100tys zrobił na longlife z aso, później kolega 67tys a ja odkupiłem od niego. Brał do 0.5l na 800km jeżdżac w trasie szybko. Myślę że pobór oleju większy lub mniejszy to efekt temperamentu kierowcy. Zrobiłem nim ponad 110tys i robiąc trasę z prędkościami ok 200km/h obserwowałem systematycznie wzrosty poboru oleju

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

ja nie oszczędzam tego silnika od 75kkm (w sierpniu będzie 3 lata jak go mam), wiem że to gruz, jak się skończy to trudno.

na początku przeganiałem go na autobanie nawet do 230km/h, teraz od 2 miesięcy alt nie widzi 5 biegu, jeżdżę po szwajcarskich miastach i cały czas jest 1,2,3 - 1,2 - 1,2,3 więc obroty powyżej 4k rpm są często. olej cały czas w normie, jak się ustabilizowało na 0.5l/1300km tak jest, a poci mi z uszczelniaczy wałka rozrządu, pluje w odmę i eżektor się poci. przebieg ma powyżej 450kkm.

w europie nie reguły co do tego silnika, podobno na rynek amerykański ALT był dobry.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Nie wiem czy zauważyliście ale 95% postów o braniu oleju przez ten silnik napisali własciciele b6, nie mówcie tylko że ci z b7 wstydzili się przyznać, po prostu w b7 pobór jest minimalny i nie ma o czym pisać:)

Opublikowano

A4 b7 ma jednostkę 2.0l 16v na całkiem innym sterowniku. 2.0 alt ma 20v. Bierze olej ale dużo mniej

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

b7 ma 2.0 20v, jest poprawiona względem wersji z b6. dziwne żeby poprawiona wersja brała tak samo olej :)

 

AUDI A4 B7 SEDAN 2.0 20V 131KM 2004-2008 

Opublikowano

U mnie opcja nr. 3 rozwiązania problemu brania oleju :jerk:Polecam :P  

entjq2P.jpg

Opublikowano

W sensie zamkniecie auta w garażu? :D

Opublikowano

Tak, przygarnięcie tego właściwego, banicja tego upierdliwego :D 

Opublikowano
b7 ma 2.0 20v, jest poprawiona względem wersji z b6. dziwne żeby poprawiona wersja brała tak samo olej [emoji4]
 

AUDI A4 B7 SEDAN 2.0 20V 131KM 2004-2008 


Miałem na myśli bardziej polecany 2.0 tfsi https://m.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b7/sedan/silnik-benzynowy-2.0-tfsi-200km-2004-2008/

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

w b6 też montowali te poprawione 2.0 tyle, że wersje wolnossącą  ale zarówno wolnossąca wersja jak i doładowana chleje olej tak samo jak ALT. W sumie chyba od ALTów się zaczęło i do dziś Audi ma problem z benzynowymi silnikami. 

@tracer123 230 km/h ALTem... rozumiem, że z górki, z wiatrem i rozpęd kilkanaście kilometrów :)

Moim zdaniem temperament kierowcy przyczynia się po prostu do szybszego zużycia tych silników, po 150 kk jak ktoś ganiał to zaczyna się powolna agonia. Audicami się super jeździ, jest wygoda i komfort ale trzeba niestety wybierać dobre silniki bo można popłynąć...
 

Opublikowano (edytowane)

 

15 godzin temu, Kary napisał:

 

@tracer123 230 km/h ALTem... rozumiem, że z górki, z wiatrem i rozpęd kilkanaście kilometrów :)

 

na równej autostradzie bez wiatru na oponach 195/65, nie powinno nikogo dziwić że leciałem tak przez 3 czy 5km żeby stabilnie się rozbujać.
na 225/50 przestaje "ciągnąc" przy 215km/h.

 

nawet jakieś wideo na yt znalazłem: 

 

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Brakuje 6 biegu żeby przy 200 wrzucić 6 i mieć 3 tys obrotów [emoji3]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dlatego na jesień wjeżdża do mnie a6 c6 3.0 tdi Q z 6 biegowym tiptronikiem :D

Opublikowano

Mam taki sam plan [emoji16] tylko na acc mi najbardziej zależy i poliftowe

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...