Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W duzym fiacie co chodził na selectolu specjal przez 14 lat miałem czyściej niż w ALT:kox:

Niestety u nas jest gdzieś wysoka temp na tłokach (prawdopodobnie te cienkie pierścienie za słabo odprowadzają ciepło) w dodatku elektromechaniczny termostat utrzymujący temp silnika 100* + wymiana oleju co 30 tysięcy robi swoje. Pod pokrywą zaworów można zobaczyć co zostaje z oleju w takich warunkach.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czyli te co mają czystą górę powinny brać mało:mysli: Ciekawe czy to by się sprawdzało bo u mnie tak jest w sumie.

Opublikowano

2 tyg temu wymieniałem uszczelkę pokrywy, czytając wcześniejsze posty byłem nastawiony że będzie uwalona od nagaru itp... o dziwo czyściutka, także jak widać może nie wszędzie nagar tak się zbiera, a czy bierze - jasne ale nie tak jak u kolegów wyżej :wink: alt to alt, zależnie jak skatowany jeden weźmie mniej, drugi więcej. Pozdr.

Opublikowano

Ja mam czysciutko pod deklem a olej wpierd...

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

adamo_175 : No na tysiaka :)

Może dobry olej plus częsta wymiana i płukanka silnika wypłuczą te nagary ? ja na to liczę ..

Opublikowano

no własnie boje sie tej płukanki bo jak ja kiedys zastosowałem w golfie3 to wszystko sie rozszczelniło i musiałem robic remont,uszczelki uszczelniacze pierscienie,ale za to jak go zrobiłem to litr w zupełnosci starczał od wymiany do wymiany,a leje 10w40 do 20latka,ale ja nie o tym:doh: wiem ze to jest nowszy silnik ale czy zastosowanie tej plukanki nie rozszczelni tego silnika i doprowadzi do odwrotnego skutku?? i jaki srodek konkretnie polecacie,do którego macie zaufanie:decayed:

Opublikowano

adamo ja zawsze przy wymianie dolewam motul engine clean, nie ma żadnych negatywnych efektów stosowania :wink:

Opublikowano
no własnie boje sie tej płukanki bo jak ja kiedys zastosowałem w golfie3 to wszystko sie rozszczelniło i musiałem robic remont,uszczelki uszczelniacze pierscienie,ale za to jak go zrobiłem to litr w zupełnosci starczał od wymiany do wymiany,a leje 10w40 do 20latka,ale ja nie o tym:doh: wiem ze to jest nowszy silnik ale czy zastosowanie tej plukanki nie rozszczelni tego silnika i doprowadzi do odwrotnego skutku?? i jaki srodek konkretnie polecacie,do którego macie zaufanie:decayed:

U mnie Liqui Moly Pro line nic nie rozszczelniła ale nie wiem czy pobieranie oleju wzrosło czy zmalało. Ale na pewno teraz nie jest czarny jak przedtem:good:

Opublikowano

koledzy mój samochód jest w serwisie pod koniec tygodnia odbieram.

Tak jak pisałem wykonywany jest kompletny remont silnika:

-Uszczelniacze zaworów

-Uszczelka pod głowicą

-Naprawa głowicy - planowanie itp

-Pierścienie

-Prowadnice zaworowe

Przy okazji wymieniam kompletny rozrząd + łańcuch faz rozrządu, czy jakoś tak.

Za sam remont silnika zapłacę 2tyś zł - 1200zl dobre części i 800zl robocizna.

Jak na razie to powiem tylko tyle, że 90% rzeczy które są wypisywane na tym czy innych forach to kompletne bzdury.

A dokładnie dam wam jeszcze znać za jakiś czas:)

Opublikowano

To bardzo mało jak za częsci same tylko 1200zł:good:

Niech Ci mechanik wyczyści dobrze tłoki i pierścienie:good: Ciekawe czy to coś da w ogóle:kwasny:

Opublikowano
koledzy mój samochód jest w serwisie pod koniec tygodnia odbieram.

Tak jak pisałem wykonywany jest kompletny remont silnika:

-Uszczelniacze zaworów

-Uszczelka pod głowicą

-Naprawa głowicy - planowanie itp

-Pierścienie

-Prowadnice zaworowe

Przy okazji wymieniam kompletny rozrząd + łańcuch faz rozrządu, czy jakoś tak.

Za sam remont silnika zapłacę 2tyś zł - 1200zl dobre części i 800zl robocizna.

Jak na razie to powiem tylko tyle, że 90% rzeczy które są wypisywane na tym czy innych forach to kompletne bzdury.

A dokładnie dam wam jeszcze znać za jakiś czas:)

Trzymam kciuki:thumbup1: Napisz później co i jak i co z rzeczy które są wypisywane trzeba zaliczyć do bzdur.

Opublikowano

co z tego ile miał bym oleju? koledzy weźcie pod uwagę jedną istotną sprawę, że jeśli dolewacie olej to z czasem będziecie go dolewać coraz więcej i więcej. sprawdzone na mnie:) dziś odebrałem samochód, wszystko okej. Mam stare części. Ogólnie zaglądałem już tam podczas pracy nad silnikiem i powiem wam, że jeśli rozbierzecie swój silnik to zobaczycie co było przyczyną spalania oleju. W żadnym silniku spalanie oleju nie jest rzeczą normalną. Chyba że spali do 0,5l na zmianę. Na forum dużo osób zwala winę na ALT lub na odmę mówiąc, że ten typ tak ma. Odma sama w sobie nie pożera nam oleju:) Olej dostaje się do odmy z układu dolotowego. A czemu tak się dzieje? - Bo w silniku coś przepuszcza np. pierścienie. Według mnie osoby którym ALT bierze olej, nie powinny zwalać winy na ten silnik, tylko przyznać się. że kupiliśmy slaby egzemplarz:) Tak jak ja, a mój samochód prawdopodobnie mógl być przegrzany. Chociaż dokładnie już nigdy się nie dowiem bo nie wiem jak ktoś go użytkował przede mną:) Odezwę się za jakieś 2-3tygodnie to dam wam wszystko dokładnie znać:)

Opublikowano
co z tego ile miał bym oleju? koledzy weźcie pod uwagę jedną istotną sprawę, że jeśli dolewacie olej to z czasem będziecie go dolewać coraz więcej i więcej. sprawdzone na mnie:) dziś odebrałem samochód, wszystko okej. Mam stare części. Ogólnie zaglądałem już tam podczas pracy nad silnikiem i powiem wam, że jeśli rozbierzecie swój silnik to zobaczycie co było przyczyną spalania oleju. W żadnym silniku spalanie oleju nie jest rzeczą normalną. Chyba że spali do 0,5l na zmianę. Na forum dużo osób zwala winę na ALT lub na odmę mówiąc, że ten typ tak ma. Odma sama w sobie nie pożera nam oleju:) Olej dostaje się do odmy z układu dolotowego. A czemu tak się dzieje? - Bo w silniku coś przepuszcza np. pierścienie. Według mnie osoby którym ALT bierze olej, nie powinny zwalać winy na ten silnik, tylko przyznać się. że kupiliśmy slaby egzemplarz:) Tak jak ja, a mój samochód prawdopodobnie mógl być przegrzany. Chociaż dokładnie już nigdy się nie dowiem bo nie wiem jak ktoś go użytkował przede mną:) Odezwę się za jakieś 2-3tygodnie to dam wam wszystko dokładnie znać:)

Myślę że będzie dobrze:thumbup1: Szkoda ze nie zrobiłeś fotek tłoków i pierścieni. Ale możesz opisać dokładniej co widziałeś:wink:

Opublikowano

No zobaczymy czy nie będzie mu wciągało tego oleju po remoncie , wtedy zmieni się zdanie w zależności od wyniku co do remontów:) ogólnie to chyba pół na pół no sam jestem ciekaw :) bynajmniej w innych markach to różne rezultaty były..

Opublikowano
witam ponawiam pytanie , myslal ktos albo moze juz zrobil swap silnika z 2,0 ALT na 3,0 lub 1,8 T ?

moim zdaniem nieopłacalne, lepiej zrobić swapa na inne auto. Chyba że masz już całego 1,8t na przekładki. Trzeba zmienić cały zespół napędowy, sterownik, wypadało by wydech to i zderzak na 2 rurki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...