Attis3 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Kolego te patenty nie powstały po to żeby utrudnić sobie życie... Ja testowałem różne rozwiązania przez pół roku... Wiele z nich jest opisane przez użytkowników tego forum powyżej. Nie chcę nikogo zniechęcać i się nie wtrącam -ktoś chce niech kombinuje - może wymyśli coś fajnego. Ja nad odmą w tym silniku spędziłem pół roku. Moim zdaniem sposób podany w pierwszym poście jest najbezpieczniejszy + dodatki michassa, które są update`m tego pomysłu. Od 2 tygodni testuje nowy sposób na ALT-cie kolegi. Jeśli jeszcze 2 tygodnie utrzyma zaj.biste osiągnięcia to pokażę sposób na forum. Odpowiadając na pytanie: tłumik płomieni jak sama nazwa wskazuje ma tłumić przepływ powietrza (czyli płomieni) a nie płynu jakim jest olej. Już mówię jak to testowaliśmy: tłumik płomieni w przezroczysty wężyk między czwórnikiem a dolotem, kamerka pod maskę i na autostradę. Olej zapierdzielał aż miło... Jeśli bardzo Ci zależy na teście to rozpędź silnik go 6000 rpm i zobacz jak rzyga. Nie wydawajcie sianka na rzeczy za które już inni zapłacili!!
gregorypeck Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 tłumik płomieni w przezroczysty wężyk między czwórnikiem a dolotem, kamerka pod maskę i na autostradę. Olej zapierdzielał aż miło... RESPECT!!! (dalbys rade wrzucic te filmiki z testów?)
fahur Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 tłumik płomieni w przezroczysty wężyk między czwórnikiem a dolotem, kamerka pod maskę i na autostradę. Olej zapierdzielał aż miło... RESPECT!!! (dalbys rade wrzucic te filmiki z testów?) Dołączam się do prośby :-D
Wandej Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Tak czytam te wasze problemy z tym motorem i dochodze do wniosku ze chyba nie mam ALT :polew: Ciekawe od czego to zalezy ze moj nie ma w sumie zadnych z tych objawów a wiekszosc ma
adaxus Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Odpowiadając na pytanie: tłumik płomieni jak sama nazwa wskazuje ma tłumić przepływ powietrza (czyli płomieni) a nie płynu jakim jest olej. Już mówię jak to testowaliśmy: tłumik płomieni w przezroczysty wężyk między czwórnikiem a dolotem, kamerka pod maskę i na autostradę. Olej zapierdzielał aż miło... W takim razie dlaczego ci co stosują filtr stożkowy + tłumiki płomieni, mają z olejem spokój ? Sam filtr napewno nie pomoze... Co do tłumika płomieni to zobacz ze jego budowa to gęsta sprężynka - która notabene powinna wyłapać "gęste opary oleju" i przefiltrować je z cząstek oleju... przynajmniej tak mi na "chłopski" rozum wychodzi... Pozdro
gielda211 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Ja mam filtr stożkowy i tlumik plomieni ale u mnie konstrukcja oparta jest na patencie attis3 rozni sie tylko tym ze wąż z odmy+ nie idzie do dolotu tylko konczy sie filtrem stozkowym a mniejwiecej w połowie weża wsadziłem tłumik płomieni zaraz po nim trojnik to ktorego podłaczyłem przewód ktory idzie do serwa a na samym koncu filtr stozkowy.... Wszystko oparte jest na patencie Attis3!!! Zastosowałem filtr ponieważ nie moglem zmieścić tego wielkiego weża olejoodpornego pod tą plastikową osłoną audi:)
adaxus Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Dalej główkuje zatem skoro jedni piszą, że tłumik płomieni nie pomaga w skraplaniu oleju - w takim razie jaką role pełni ta gumowa membrana w czwórniku ? Generalnie od jutra zabieram się również za przeróbkę. A Powiedzcie mi czy trzeba wiercić otwór w tej gruszce ? Będę robił dokładnie tak jak wy więc mam nadzieje, że sie powiedzie Z waszych projektów widzę, że część z was zatyka otwór w czwórniku a część nie :> Od czego to zależy ?
Attis3 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 tłumik płomieni w przezroczysty wężyk między czwórnikiem a dolotem, kamerka pod maskę i na autostradę. Olej zapierdzielał aż miło... RESPECT!!! (dalbys rade wrzucic te filmiki z testów?) Trochę czasu upłynęło... Temat rozrastał się na początku na prv-ie z michassem a dopiero później zaistaniał tutaj... Ale... Poszukam plików. Jak znajdę to wrzucę. Dalej główkuje zatem skoro jedni piszą, że tłumik płomieni nie pomaga w skraplaniu oleju - w takim razie jaką role pełni ta gumowa membrana w czwórniku ? Tłumik płomieni służy na 100% do tłumienia przepływu powietrza, które zabiera olej nie do jego skraplania. Zobacz - skroplisz olej na tłumiku i co z nim dalej?? gdzie on ma wrócić?? Będzie pchany w dolot i co z tej przeróbki?? Chyba nic?? PS. Membrana "miała" zatrzymywać olej z pomocą podciśnienia kierowanego w czwórnik ale efekty wszyscy widzimy... Prawie się udało ale "prawie" robi wielką różnicę... :polew: Od 2 tygodni jestem w kontakcie z głównym niemieckim dystrybutorem vw/audi (polscy niestety nie chcieli nawet o tym słyszeć...) i rozmawiamy o wciągnięciu tego bubla na listę wymiany serwisowej, nie jest to takie proste bo musieliby stworzyć nowe części... ALT-ów jest ok 430 tys sztuk więc kwota też jest porażająca. I jeszcze jedna miła informacja - jeden z konstruktorów silników audi przegląda ten wątek i z tego co usłyszałem to opinia była taka: "tylko Polacy mogli coś takiego wymyślić". Czy to komplement?? Nie wiem, ale ważne, że się ruszyło w naszym temacie. Może będzie 1 forumowy patent na części do Audi... Pozdrawiam!!
gregorypeck Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 kawał dobrej roboty odwaliliście chłopaki i chociaż mnie ten problem (odpukać) aż tak nie doskwiera to trzymam kciuki za was pozdrawiam
Wandej Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Powinniscie teraz pokazac to ludziom z serwisow Niech zrobia kit naprawczy odmy a jak nie to niech sie wstydza ze uzytkownicy sami ogarneli problem tylu aut
adaxus Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Powiem wam masakra... Ale dobrze... Chłopaki opatentujcie to i niech AUDI płaci za swoje błędy A tak BTW jest ktoś na tyle łebski, żeby zrobić na szybko np. PDFa co trzeba zrobić ? Powiem tak - wydrukowałem ten cały wątek i dam go mojemu mechanikowi - ale niewiem czy sie połapie. Wkońcu w wątku przeplata się kilka sposobów ze sobą. Spróbuje najpierw chyba sposób robena - najmniej pracochłonny. Jak nie będzie pomagać to trzeba będzie jakoś wprowadzić do tego MOD ATTIS3 + MICHASS Pozdro
michass Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Attis3,ich wusste nicht, dass Sie Deutsch sprechen.Uparty z ciebie wuja .Jak oni choćby się oficjalnie przyznają do bubla z przed 10 lat,to wstawiam flaszke do lodówki.Postawie obok tej pierwszej co jeszcze nie obalilim. Mam prośbę,jeśli kontaktujesz się z kompetentnymi osobami,to może oni by powiedzieli czy w silniku ALT były wprowadzane jakieś zmiany materiałowe lub konstrukcyjne na przestrzeni kilkuletniej produkcji.W polskim serwisie :audi: usłyszałem że ALT to ALT i nie ma prawa być nic innego bo wtedy by otrzymał inne już oznaczenie.Z tym że koleś który to mówił nie wzbudził mojego zaufania,delikatnie mówiąc :guma:To by mogło pomóc ustalić czemu chleją olej przeważnie 2001 i 2002 a np.2004 nie.Oni coś wiedzą ,ale rżną głupa na mój gust.
Attis3 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Dzięki za słowa uznania ale należały się będą wszystkim, którzy tu się wypowiadają i pytają bo dzięki temu zadziałało - przynajmniej w przypadkach w których odma była powodem bania oleju. (...)czy w silniku ALT były wprowadzane jakieś zmiany materiałowe lub konstrukcyjne na przestrzeni kilkuletniej produkcji.(...)To by mogło pomóc ustalić czemu chleją olej przeważnie 2001 i 2002 a np.2004 nie.Oni coś wiedzą ,ale rżną głupa na mój gust.(...) Z tego co wiem była pewna zmiana w rozprowadzaniu oleju. Zostały przebudowane kanały olejowe ale to nie jest potwierdzona informacja - dokumentacja techniczna z maja 2000 i z czerwca 2003 wygląda identycznie wiec - WTF?? Głupa rżną ostro ale dobierzemy im się do d*py a jak nie będą chcieli współpracować to inaczej będziemy rozmawiać chociażby przez Europejskie Centrum Konsumenckie a oni mogą dać do 10 000 000 euro kary jak się udowodni że wiedzieli o usterce a jej nie naprawili. Lubię tą firmę i robią śliczne auta ale to nie znaczy, że w jednej z najdroższych marek na rynku ( używane i nowe ) można sobie tak grać. Większość z nas ciężko pracowała na to auto i chcemy chociażby tego, żeby powiedzieli: okej nasz błąd - sorry. Powiem Wam też, że w Niemczech zupełnie inaczej traktuje się klienta. U nas jest okej bo nigdy nie miałem problemu w serwisie z częściami ale np jeśli chodzi o informacje o aucie to jest kosmos. Tam jest to naprawdę fajnie rozwiązane i chociażbyś przyjechał starą 80-siątką to będziesz traktowany jak potencjalny klient który chce kupić R8 i będą starali się udzielić Ci wszystkich informacji o jakie prosisz. Co do pdf`a to chętnie bym to zrobił ale we wtorek urodził mi się syn więc nawet tutaj wchodzę z doskoku... Może michass znajdzie chwilę i opisze Ci to dokładnie?? Zapytaj go!! Pozdrowionka chłopaki!! Dzięki!! [br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 19:11_________________________________________________PS. Jest jeszcze jedno co miałem Wam przekazać!! Wężyk pompy podciśnienia też jest źle wykonany!! Przy rozgrzanym silniku zamyka się jego prześwit i pompa nie daje rady. Wynik: słabsze hamulce i gorsze przyspieszenie przez niepełne otwieranie kierownicy powietrza w kolektorze ssącym. Wężyk idzie z przepustnicy (nie do końca ale tak będzie najłatwiej znaleźć) i wchodzi do trójnika podciśnienia który rozdziela ssanie na serwo i feralny czwórnik odmy. Nie mówię że u Wszystkich jest ten problem ale w 3 znanych mi ALTach jest (był). Numer części: 06B 133 241 AK Wygląd: kolanko zagięte w dwie strony Objaw: Syczenie na gorącym silniku (bez problemu zamkniecie go do końca palcami jak silnik będzie chodził), nieprawidłowe ciśnienie w układzie podciśnienia. Naprawa: kolanko miedziane fi 8-10, dwa kawałki węża olejoodpornego ok 4 cm.
tigy Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 a to mój patent - działa a co do Attis - to u mnie też padł ... rozwarstwia się i wstawiłem zamiennik - długi wąż zawinięty w koło zbiornika wyrównawczego ... jak bierze lewe powietrze - duzo pali .. :/[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 19:52_________________________________________________
itor Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 06B 133 241 AK o tej czesci kolega pisze? (w serwisie krzycza sobie za nia 231 zł) http://img703.imageshack.us/img703/10/123edt.jpg moglby kolega wrzucic jakies foto jak to poprawic?
Attis3 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 tak ale problem jest z wężykiem, który tutaj jest opisany numerkiem 12. W serwisie można kupić cały zespół węży podciśnienia - czyli wszystko co na focie. Trzeba go zastąpić jakimś własnym wynalazkiem...
itor Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 tak ale problem jest z wężykiem, który tutaj jest opisany numerkiem 12. W serwisie można kupić cały zespół węży podciśnienia - czyli wszystko co na focie. Trzeba go zastąpić jakimś własnym wynalazkiem... czyli poprostu podmienic to kolanko na jakies metalowe?
Roben Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Dzisiaj dla sprawdzenia zdjąłem filterek na odmie i mam sucho, nie mam nic oleju na filtrze, dodatkowo odłączyłem wężyk z podciśnienia bo ma duże ssanie i może też zaciągać olej.
Attis3 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 tak ale problem jest z wężykiem, który tutaj jest opisany numerkiem 12. W serwisie można kupić cały zespół węży podciśnienia - czyli wszystko co na focie. Trzeba go zastąpić jakimś własnym wynalazkiem... czyli poprostu podmienic to kolanko na jakies metalowe? Dokładnie.
adaxus Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Koledzy dzisiaj byłem po kilka części w ASO i zagadałem przy okazji jak rozwiązują branie oleju w ALT. Opowiedzieli, ze audi sugeruje wymianę pierścieni ( co już wiadomo od dawna ). Powiedział, ze mieli kilka takich wymian i klienci nie wracali... Albo im pomogło albo sie wkur...li i sprzedali fury
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się