malinek21 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam! Czy jak zasłonie tektura połowe chłodnicy gdy jezdze samochodem w temperatutach około -10 stopni to moze coś to zaszkodzic??
kubson Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Jasne że nie jak do tego jeździsz bardzo krótkie dystanse to zakładaj ;]
malinek21 Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Własnie bo przykładowo jezdziłem to temperatura góra dochodziła do 70stopni a teraz ładnie 90
majkel_majki Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Własnie bo przykładowo jezdziłem to temperatura góra dochodziła do 70stopni a teraz ładnie 90 Trzeba termostat Kolego wymienić na nowy sprawny, a nie stosować pomysły rodem z Żukmana czy Nysy przy sprawnym termostacie przysłanianie chłodnicy nie ma sensu bo i tak termostat przed otwarciem nie puszcza w nią płynu.
grzesiek88 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 dobrze ci kolega radzi wymień termostat. Mi w tamtym roku -28 i ładnie 90o trzymał
kubson Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Prosto tak napisać wymień termostat do tego czasu niech jeźdzdi z tekturom ;]
AudiB4 Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Ja tam przy tak niskich temp. zasłaniam chłodnicę,nie zaszkodzi mu to,a szybciej się nagrzewa,a przegrzać się nie przegrzeje.
fusse Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 termostat termostatem, ale jak ktos robi krotkie odciniki, to karton przed chlodnice to bardzo dobry pomysl. ja mam zaslonieta cala chlodnice, jezdze tylko po miescie i auto ladnie dobija do 90 stopni,co bylo ciezko osiagnac wczesniej. chlodnica jest zamknieta, ale powietrze owiewa silnik...
wiesiek3d Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Wisko powoduje że wentylator cały czas się kręci więc zasłonięcie chłodnicy w krótkich trasach pomoże.
Lukasz_N Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja tam przy tak niskich temp. zasłaniam chłodnicę,nie zaszkodzi mu to,a szybciej się nagrzewa,a przegrzać się nie przegrzeje. Czyli temostat masz do du..y. Prawidlowo dzialajacy termostat nie otwiera sie jesli temperatura cieczy nie osiagnie min 87stC. A wisko nie ma nic do rzeczy bo przy sprawny termostacie to ciecz nie ma prawa sie pojawic na chlodnicy na duzym obiegu nim nie osiagnie 87stC.
majkel_majki Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja tam przy tak niskich temp. zasłaniam chłodnicę,nie zaszkodzi mu to,a szybciej się nagrzewa,a przegrzać się nie przegrzeje. Przerabiałem zasłanianie chłodnicy w audi z silnikiem FSI, to nie ma sensu i nic nie daje.
rikardo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam! Czy jak zasłonie tektura połowe chłodnicy gdy jezdze samochodem w temperatutach około -10 stopni to moze coś to zaszkodzic?? Nie przejmuj się tektura nie zaszkodzi a nawet pomoże silnikowi szybciej złapać prawidłową temperaturę pracy ale trzeba o niej pamiętać i wyjąć gdy się ociepli. Po za ubiegłoroczną wcześniejsze zimy nie były mroźne dlatego zaprzestano stosować zasłanianie chłodnicy i myślenie, że termostat rozwiąże problemy z dogrzaniem silnika jest błędne.
Kowi87 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja u siebie nie mam EGR i nagrzewanie do 90 jest długie i to też pózniej trzeba pałować auto, bo przy tej temperaturze poprostu nie trzyma tych 90st po złapaniu, termostat mam sprawny, i teraz tez tak myśle o tej tekturze :gwizdanie:
fayera Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 I ja idę po tekturę :tongue4:bo do roboty niedaleko i jak 70 złapie to dobrze
Mariusz Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Wczoraj przy mrozie 9*C zagrzał się tylko do 80*C po przejechaniu 11 km po założeniu tektury pomogło na tej samej trasie dziś rano mróz 11,5*C temperatura 90*C jednak zawsze coś daje ta tekturka
k0za Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 W autach benzynowych to inna bajka. Tam złapanie 90* i utrzymanie jest stosunkowo proste. Inaczej sprawa wygląda w dieslach, one z natury dłużej się nagrzewają. Sprawny termostat to jedno, a owiewanie silnika mroźnym powietrzem też dużo spowalnia nagrzewanie, lub jak w moim przypadku w temp około -20 i spokojnej jeździe na trasie temp cieczy spada do około 80* albo niżej Także motyw z zasłonięciem chłodnicy nie jest wcale pozbawiony sensu ( chodzi tutaj oto aby w całej komorze silnika była wyższa temp )
cocoo24 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 u mnie termostat jest ok, ale strasznie długie się przy mrozie nagrzewa w zasadzie po 15 km po mieście mam 90 stopni,a wtedy już pod robotą jestem chyba też zasłonie chłodnice
majkel_majki Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Przy sprawnym termostacie proponuję dla eksperymentu przejechać się swoją trasą bez ogrzewania, zobaczycie o ile szybciej silnik złapie temperaturę.
Cristoforo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 wyłączcie ogrzewanie i po 8 km temp. powinna byc już na poziomie 80c jeśli cały czas jedziemy a nie stoimy w korkach
cocoo24 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 wyłączcie ogrzewanie i po 8 km temp. powinna byc już na poziomie 80c jeśli cały czas jedziemy a nie stoimy w korkach spróbuje, ale przecez piźdizło bedzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się