adr1018 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej. Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu
RALF76 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej. Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu Wydaje mi się że wypowiedź dotyczyła iż po spaleniu świeć żarowych nie ma informacji na ten temat - ECU grzeje świece w zależności od temp zewnętrznej i temp silnika ale nie wiemy czy są świece dobre czy spalone. Słyszałem w 2.0 już jest diagnostyka i pokazuje że swiece spalone.....
mily Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej. Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu Nieprawda, ja mam 3 autka na 1,9 i każdy wyłącza świece w zalezności od temperatury (widzę to po amperomierzu i przygaszaniu się światła). Ja nie podgrzewam świec kilkakrotnie bo odpala odrazu, jednak poniżej -10 stopni ze względu żeby akumulator nie dostawał za bardzo to czekam aż świece zgasną całkowicie (zgaszenie się kontrolki nie jest jednoznaczne z wyłączeniem świec), logika jest taka: - po przekręceniu kluczyka zapalają się świece i kontrolka (napięcie na aku spada u mnie z 12 do 11V), - jeżeli zostanie osiągnięta odpowienia temperatura to kontrolka gaśnie i wtedy powinno się uruchomić silnik (przy dobrym akumulatorze, pamiętajmy że aku ma obciążenie i jeszcze dorzucamy mu rozrusznik, napięcie u mnie spada do ok 9-10V) - po odpaleniu świece jeszcze dogrzewają, żeby nie telepało - teraz się dopiero wyłączają (i jak jest słaby akumulator to teraz moim zdaniem powinno się odpalić, bo wraca napięcie z 11 do 12V i ma większre uderzenie na rozrusznik) Temat świec rok temu już opisywałem, najlepsze moim zdaniem są BOSHA (jeżeli chodzi o dogrzewanie), bo są na napięcie 11V czyli w zimie pracują efektywnie (bo w warunkach znamionowych), tylko że jak dostaną 12V to ich żywotność spada (szybciej się spalają), BERU są na 12V, mnie efektywnie grzeją ale ciężko jest je spalić. Co do wielokrotnego podgrzewania nie ma wpływu na długotrwałość świec.
michalutp Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jak Ci raz pali motor od strzała a raz po dłuższym kręceniu to paliwo może Ci się cofać, ja mam tak u siebie ale nie mam kiedy wymienić zaworka zwrotnego na filtrze, świece oczywiście raz się grzeje i u mnie styka nawet jak było rok temu -25 ale wtedy kilka razy musiał przekręcić, a też nie mam za mocnego aku, bo na początku mu ciężko kręcić
Musashi Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej. Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu im nizsza temp tym czas nagrzewania jest dluzszy a wiec i kontrolka dluzej swieci. tyle ze roznice moga byc niezauwazalne[br]Dopisany: 02 Grudzień 2010, 12:07_________________________________________________ 1.Wydaje mi się że wypowiedź dotyczyła iż po spaleniu świeć żarowych nie ma informacji na ten temat - ECU grzeje świece w zależności od temp zewnętrznej i temp silnika ale nie wiemy czy są świece dobre czy spalone. 2. Słyszałem w 2.0 już jest diagnostyka i pokazuje że swiece spalone..... ad.1 dokladnie. ad 2. tak w 2.0 tdi 16Vjest diagnostyka stanu swiec zarowych. nie sa zasilane przekaznikiem tylko specjalnym dedykowanym modulem sterujacym impulsami wypelniajacymi. podkreslam dotyczy to tylko i wylacznie silnikow 16V (BLB, BRE, BRD, BKD itp). silniki 2,0 tdi 8V (m.in.BPW) sa starsza generacja i swiece zarowe sa zasilane na zasadzie takiej samej jak AVF, AWX i starsze. [br]Dopisany: 02 Grudzień 2010, 12:14_________________________________________________pamietajmy ze niesprawnosc swiec zarowych to nie tylko ich przepalenie, ale rowniez wzrost opornosci (probnik zarowkowy czy diodowy wykaze ze sa sprawne) prowadzacy do zmniejszenia temperatury ich pracy.
wiktorsam Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Mój pali na dotyk, nawet ułamek sekundy szybciej łapie niż latem. To co zauważyłem to u mnie lepiej odpala jak przekręcam zapłon od razu po tym jak zgaśnie kontrolka świec, a nie jak czekam aż pyknie przekaźnik od świeczek.
lutas Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Przy temp. -15 kontrolka od świec pali mi się nawet 5-6 sekund i dopiero gaśnie, a auto odpala po ok. 2 sekundach kręcenia rozrusznikiem. Świece to Beru, wymieniane około 1,5 roku temu.
mily Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Mój pali na dotyk, nawet ułamek sekundy szybciej łapie niż latem. To co zauważyłem to u mnie lepiej odpala jak przekręcam zapłon od razu po tym jak zgaśnie kontrolka świec, a nie jak czekam aż pyknie przekaźnik od świeczek. Jaki masz akumulator?? Bo u mnie akumulator wytrzymuje 2-3 lata i już w zimę nie daje rady.
Przemots Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Bo u mnie akumulator wytrzymuje 2-3 lata Krótko.U mnie w 1Z czwarty rok i kręci jak szalony
Bertoni Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam,Mi dziś(-14stopni)auto po dwóch dniach nieodpalania,po ok 6-7sekundach świecenia kontrolki, zagadał po około 2ekundach kręcenia tyle że jakieś 10 sekund nierówno pracował-po tym czasie miał już normalne obroty,czyżby któraś z świec padła? 1.9TDI 90km
grabson765 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam,Mi dziś(-14stopni)auto po dwóch dniach nieodpalania,po ok 6-7sekundach świecenia kontrolki, zagadał po około 2ekundach kręcenia tyle że jakieś 10 sekund nierówno pracował-po tym czasie miał już normalne obroty,czyżby któraś z świec padła? 1.9TDI 90km jesli Ci silnik nie rowno pracowal to masz padnieta ktoras swiecie, a moze nawet wiecej jak jedna.
Flaha Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 u mnie pali bez problemu, ale zastanawia mnie fakt, że czy jest -5 czy -15 to kontrolka od świec zaświeca się dosłownie tylko na sekundę.... Kluczyk przekręcam chwilę później jak zgaśnie zielone OK z fisa... pytanie do innych użytkowników b7 z silnikiem bpw - u was koledzy też tak jest, że ta kontrolka świeci tak krótko?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się