kamil-vag Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Wprasowują tuleje mosiężne po powiększeniu otworu. Ustawiaj na 180. Jak leje wtrysk, to bardziej na biało kopci na postoju... Niebieski to bardziej olej w dolocie lub uszczelniacze zaworowe...
lukaszlsw Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 po tym zdjęciu widać że masz przedmuch na gnieździe. Ja zawsze frezuje gniazdo dołem , reguluje też zawsze na 180 mniej ekologi więcej mocy twardsza praca. Wszystkie 1.9 mają takie ślady po bokach gniazd, wada fabryczna szmelcwagena i mocowania na jedną śrubę pompek, jak bedzie mocno gniazdo rowalone to będzie bieda z paleniem. Z powodzeniem regenerują ale trzeba czapke out. 1
Michal94 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Spoko to ustawiam na 180st. i te wżery delikatnie spoleruje, nie będę tutaj wchodził w koszty, chodź taka tulejka mosiężna dobra sprawa - mosiądz jest twardy. Mogli od razu taką tuleje zastosować i napewno na dłużej by wytrzymało takie gniazdo. 19 minut temu, lukaszlsw napisał: po tym zdjęciu widać że masz przedmuch na gnieździe. przedmuchy z komory spalania widzisz ? Nowe oringi powinny załatwić sprawę.
lukaszlsw Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 no widać ze miedź na dole dobrze nie trzymała, pożycz gdzieś frezik i zabiel sobie dolną płaszczyznę dla pewnego styku uszczelki miedzianej. No i śruby do pompek trzeba nowe zastosować obowiązkowo i dokręcic odpowienim momentem. Przy mocno wybitych gniazdach są gdzies w sprzedaży oringi nadwymiar ale to takie już troche ratowania dechlaka na siłe...
Michal94 Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Za moje powpowtryski bosch serwis zaśpiewał tak dużą cenę że musiałem sie wstrzymać z regeneracją. Teraz na all przeglądam te aukcje: http://allegro.pl/pompowtryskiwacz-038130073-ar-0414720214-vw-audi-i6629289831.html http://allegro.pl/pompowtryskiwacz-038130073ar-0414720214-130-km-i5204436449.html Co o tym sądzicie żeby kupić pompki któryś z tych aukcji ? Te za 180zł sztuka coś za tanio, zaś te ostanie za 450zł cena wiarygodna. Co o tym sądzicie Panowie ? Moje wtryski są o oznaczeniu AR czy wstawiając wtryski o oznaczeniu AL (z silnika ASZ, ARL) do mojego silnika AWX trzeba koniecznie robić korektę dawki w ECU ? Silnik nie będzie na tym pracował ? Edytowane 27 Listopada 2017 przez Michal94
misiek95 Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 To nie oringi niszczą gniazda, tylko elementy korpusu pompki. Zeszlifuj papierkami ostre krawędzie i nic sie nie przejmuj, kolejne 500kkm zrobisz jak będziesz co jakiś czas wymieniał wyciągające sie śruby mocujące. Po montażu ALek auto będzie jeździło, ale korekta będzie konieczna. Problemy będą z BIP'ami, dymieniem i kilka innych anomalii.
Michal94 Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Jak tak to zostanę przy seryjnych pompkach AR, nie mam czasu jeździć jeszcze do tunera i robić korekty. Bez auta jak bez ręki pilnie jest potrzebne. Chciałem dawać do regeneracji pompowtryski w linkach co podałem wyżej ale coś słabo u nich z opinią dlatego wysłałem je do Nadarzyna do Pana Bogdana. Dużo pozytywnych opini ma ten gość na forach. Koszt regeneracji 400-450zł sztuka. W moim mieście bosch service stwierdził że wszystkie 4 pompki "leją" a koszt grubo ponad 3tyś. pln. Samochód tak źle nie chodził, po rozgrzaniu miał moc jak trzeba, nie mam pojęcia czemu aż 4 sztuki leją, nie spodziewałem się takiej diagnozy tym bardziej że vag nic złego nie pokazywał Edytowane 27 Listopada 2017 przez Michal94
kamil-vag Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 3 minuty temu, Michal94 napisał: W moim mieście bosch service stwierdził że wszystkie 4 pompki "leją" a koszt grubo ponad 3tyś. pln. Samochód tak źle nie chodził, po rozgrzaniu miał moc jak trzeba, nie mam pojęcia czemu aż 4 sztuki leją, nie spodziewałem się takiej diagnozy tym bardziej że vag nic złego nie pokazywał jakby Ci lały to miałbyś kopcenie... możliwe, że przyduszałoby go w momencie ruszania itp... miałeś jakieś takie odczucia ? Dlaczego w ogóle oddałeś na sprawdzenie ? Mojemu koledze jak lał jeden wtrysk to na jałowym zostawiał siwą, śmierdzącą chmurę...
Michal94 Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) 8 minut temu, kamil-vag napisał: jakby Ci lały to miałbyś kopcenie... możliwe, że przyduszałoby go w momencie ruszania itp... miałeś jakieś takie odczucia ? Tak na zimnym silniku jest go bardzo łatwo zadusić/zgasić. Trzeba dać ciut więcej gazu żeby nim ruszyć bo inaczej się zadusi i zgaśnie. U mnie na siwo nie dymi tylko na zimnym na niebiesko i co dziwne dymi kiedy chce - 1minute dymi raz przestanie i znowu dymi aż lapnie trochę temperatury, wtedy spaliny są przezroczyste ale dalej duszące "gryzące" dlatego dałem je do sprawdzenia. Aha i dość duże spalanie mam 7l-7,5/100km spr na baku nie na fis. Silnik jest cały po remoncie tylko pompki mi zostały Edytowane 27 Listopada 2017 przez Michal94
kamil-vag Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 No to rzeczywiście mogą mieć rację, że Ci podlewa...
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 W dniu 27.11.2017 o 18:45, Michal94 napisał: Tak na zimnym silniku jest go bardzo łatwo zadusić/zgasić. Trzeba dać ciut więcej gazu żeby nim ruszyć bo inaczej się zadusi i zgaśnie. U mnie na siwo nie dymi tylko na zimnym na niebiesko i co dziwne dymi kiedy chce - 1minute dymi raz przestanie i znowu dymi aż lapnie trochę temperatury, wtedy spaliny są przezroczyste ale dalej duszące "gryzące" dlatego dałem je do sprawdzenia. Aha i dość duże spalanie mam 7l-7,5/100km spr na baku nie na fis. Silnik jest cały po remoncie tylko pompki mi zostały Jak patrze na zdjęcia z posta 318 , to zamiast kombinować ze sprawdzaniem , trzeba było dokładnie wyczyścić powierzchnie głowicy i pompek do których przylegają mosiężne podkładki ( albo zabielić powierzchnie oporowe pompek frezem , jak kolega radził ), zebrać ostre krawędzie po bokach gniazd , zarzucić nowe uszczelniacze i podkładki , poskładać zgodnie z zaleceniami na nowe śruby mocujące Na 90 % po takiej operacji wszystko by śmigało aż miło A tak wydoją kasę spece od regeneracji i oby po niej nie było gorzej jak przed
Michal94 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) Dziś pompki przyszły jutro myślę skończe montaż. Panowie dla was tez ciężko było złapać wymiar pozycji pompowtryskiwacza na suwmiarce ? W mojej suwmiarce przydało by się jakby jedno ramie było dłuższe, wtedy pomiar byłby dokładniejszy a tak trzeba uważać żeby suwmiarka równo dolegała do powierzchni głowicy i tak zastanawiam się żeby jeszcze zdjąć gniazdo elektryczne wiązki PD żeby więcej miejsca było . Tak patrząc "na oko" to pompowtryskiwacze siędzą równolegle do powierzchni głowicy, chyba taka powinna być ich pozycja ? Edytowane 1 Grudnia 2017 przez Michal94
Endrio Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Dla mnie również okazało się to niewykonalne przy pomocy tradycyjnej suwmiarki. O ile dobrze pamiętam, to dla mnie przeszkadzało, że płaszczyzna bazowa z boku głowicy jest po skosie.
Michal94 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) Dokładnie płaszczyzna idzie po skosie i nie idzie równo przyłożyć ramie suwmiarki do pompki. Andrzej i w końcu w jaki sposób ustawiles pompowtryskiwacze? Tak jak zaznaczyłem na zdjeciu równolegle z boczną płaszczyzną glowicy? Edytowane 1 Grudnia 2017 przez Michal94
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 W dniu 1.12.2017 o 18:29, Michal94 napisał: Andrzej i w końcu w jaki sposób ustawiles pompowtryskiwacze? Tak jak zaznaczyłem na zdjeciu równolegle z boczną płaszczyzną glowicy? Ja u siebie ustawiałem na oko, bo moja suwmiarka też się nie nadawała do takich pomiarów I zrobiłem to tak dokładnie jak to opisujesz
Endrio Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 W dniu 1.12.2017 o 18:29, Michal94 napisał: Andrzej i w końcu w jaki sposób ustawiles pompowtryskiwacze? Tak jak zaznaczyłem na zdjeciu równolegle z boczną płaszczyzną glowicy? Miałem możliwość i dałem wyciąć szablon z plexy na CNC.
Michal94 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 (edytowane) To dobry pomysł, chyba też zrobię sobie z blachy na laserze taki szablon. Są na necie nawet takie do kupienia. Szukałem dużo informacji i nie jeden ma problem z pomiarem tych odległości, ale znalazłem ciekawy filmik: Oglądajcie od 6.30 minuty. Nie znam włoskiego ale gość chyba mówi że pomiar robiąc zgodnie z instrukcją jest niewykonalny, suwmiarka stoi nierówno. Ja zrobiłem pomiar tak jak ten gość czyli od bocznej powierzchni głowicy aleod płaszczyzny z vacumpompy, suwmiarka ładnie równo stoi, pomiar jest wykonalny trzeba tylko do danego wymiaru dodać 12.3mm np. 4cyl 65.6mm + 12.3mm =77.9mm. Ja tak robiłem i pomiary wyszły eleganco Pompki wstawione, motor nie chciał odpalić nawet po włączeniu pompki paliwa vagiem w BS, więc PLAK pod gardziel i zagadał od razu Silnik ładnie równo pracuje, chodzi dużo ciszej, w środku auta jest dużo mniej wibracji,ale niestety niebieskiego dymu dalej puszcza na zimnym ale znacznie mniej To chyba wina kompresji na którymś baniaku, sprawdzę jeszcze raz turbo czy nie cieknie bo jakoś nie ufam regeneracji turbin. Panowie jak oceniacie zregenerowane pompki: Silnik temp. 89 stopni Edytowane 3 Grudnia 2017 przez Michal94
greg2505 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 te korekty pompek to nie zawsze prawdę powiedzą ,u znajomego były w granicach +-0,5-0,6 czyli pompki powiedzmy ok,a auto nie miało mocy,nic nie trzęsło, nie dymił,palił od strzała,żadnych złych objawów ,posprawdzane inne rzeczy typu turbo,przepływka,egr itd,nawet był w serwisie w aso ,po 1 dniu rozłożyli ręce i powiedzieli że pompki ok,trafiły się używki w dobrej cenie ,wymieniliśmy sami ,nowe oringi i gniazda lekko spolerowane bo był ostry rancik i efekt auto zwija asfalt , licznikowe 230km/h bez problemu ,na poprzednich 180km/h ledwo po długim czasie,korekty podobne do poprzednich
kamil-vag Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Ale szczerze bez szału te korekcje... Ale pojeździł, może się ułoży to wszystko... Co do korekcji, każdy sprawdza sobie je na postoju. Ale zróbcie logi dynamiczne, wtedy lepiej widać, który PD czy cylinder kuleje. Opisałem to ładnie tutaj: To samo BIP-y na postoju mogą być OK, a przy obciążeniu może być już problem z dostarczaniem paliwa. Także takie sprawdzanie na postoju korekt rzeczywiście jest mało miarodajne... Co najlepsze mam pod ręką kolegi Passata z silnikiem AVB - przebieg blisko 300 tys... korekcje ma większe od moich, na jednym pod 2mg i nawet na chwilę motorówka nie drgnie... Wymieniliśmy uszczelniacze, zamienialiśmy miejscami, i poszło za pompką, sugerowałem, żeby dać jedną inną na próbę, ale stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to jeździ dalej i nic nie wskazuje po logach, że jest źle itd... Także jedynym sensownym sprawdzeniem pompek jest chyba oddanie na profesjonalny stół pobierczy... tylko, że mam wrażenie, że w każdym z aut powyżej tych 200 tys wyjdzie, że coś jest nie tak hehe
greg2505 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Kamil ja miałem na 4 cylindrze 2.99 i nie drgał,wymieniłem uszczelniacze ,pompkę z 4 na 3 ,korekcja poszła za pompką na 3 z tym że teraz jest ok 1.00-1.30 ,auto minimalnie żwawsze,ale myślę wymienić tą jedną ,bo końcówkę miała czyściutką (wydaje mi się że leje),pozostałe 3 miały lekki nagar na końcówkach,co o tym sądzisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się