deex Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 posprawdzaj kolego wszytkie weze , złaczki pewnie jest nieszczelnie ...
Mabrothrax Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Coś się ruszyło, i chyba powiązane jest z WG. Podłączony pod kompresor chodził jakby na dwa stopnie, rozruszany trochę teraz puszcza od czasu do czasu prawidłowe doładowanie. W sobotę wyjmę WG i sprawdzę, ale zapewne problem leży gdzieś tam. Okazało się, że sztanga się zapiekła, to tyle. Wszystko jest już względnie ok.
?uki1984 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Czy jakąś porządna dziura w dolocie może powodować wpadanie awaryjnego? Auto jeździ na 0,4 bara bez względu na to czy jest seria czy kość z programem. N75 mam nowy z RS2, DV to nowy 710N z ASO. Rozebrać wszystko w cholerę i szukać dziur? Zrób "Boost Leak Test". Weź zaślepioną rurę pcv o przekroju 2,75 cala. wywierdź u góry otwór wmontuj w tą dziurę wentylek taki jak masz w kołach. Uszczelnij klejem na gorąco. Masz gotowy kit do testu szczelności układu. Ściągasz tipa z przepływki i wkładasz tą pcv i zaciskasz opaską podłączasz kompresor i pompujesz max tyle co pompuje Turbina i słuchaj czy Ci gdzieś nie syczy. UWAGA!!! Ważne!!! Wcześniej odkręć korek wlewu oleju. I do tego odłącz rurę odmy przy tipie i zaślep czymś tipa i z drugie strony też zaślep rurę. Przy takim teście wyjdą nieszczelności układu, których nie zobaczysz na oko. Jak gdzieś syczy to spryskaj to miejsce wodą z mydłem i będziesz widział gdzie się robią bombelki. Dzięki temu testowi nie będziesz musiał rozkręcać całego układu podciśnienia i do ładowania. Oszczędzasz czas i nerwy Tu masz instrukcję z YT Sam robiłem u mnie wszystko szczelne u kumpla w TT pare nieszczelności znaleźliśmy:kwasny: ---------- Post dopisany at 23:54 ---------- Poprzedni post napisany at 23:51 ---------- Jak nie masz kompresora można wykorzystać pompke na stacji paliw:decayed: ---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 23:54 ---------- Okazało się, że sztanga się zapiekła, to tyle. Wszystko jest już względnie ok. No to nie doczytałęm i nie potrzebnie się wypowiedziałem:doh:
Mabrothrax Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Dzięki za tutorial, taka wiedza na pewno się przyda :-) Najpewniej mam po prostu uszkodzony WG bo się nie zamyka. Dopiero jakoś na tygodniu wygrzebie turbo i się okaże. Bo ogólnie ścieżkę diagnozy mam już za sobą całą i zostało do sprawdzenia tylko WG. Bo wymieniłem już wszystkie przewody, sprawdziłem szczelność, wymieniłem N75, wymieniłem przepływkę i dalej to samo. Z tego co zauważyłem po ostatnich testach to po odłączeniu przepływomierza auto się budzi, pompuje 1 bar ale przycina w konkretnym zakresie obrotowym. Jednakże to nie potwierdza bodaj uszkodzenie przepływki bo auto wpada w tzw bezpieczny tryb awaryjny i ssie ile wlezie. Dodatkowo zrobiłem również test polegający na podłączeniu przewodu zasilania z turbo bezpośrednio do WG, zasadniczo powinno puścić zadane ciśnienie, puściło 0,3 ... Stąd diagnoza, że to WG. No chyba, że coś pomyliłem lub ktoś na inne sugestie.
szczuraz Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 To a propos doładowania to i ja zadam pytanie: Czy ECU ścina wam doładowanie przy skrajnie wysokiej/niskiej temperaturze ? Podam przykład - jadę o 5 rano do pracy, temperatura otoczenia ok 14-16 stopni, rześkie powietrze, autostrada. Mam doładowanie 1.1 bar w peaku. Wracam z pracy tą samą autostradą temp powietrza +/- 30 stopni i mam doładowanie 0.9-1.0 bar w peaku. Zauważyłem że podczas silnych mrozów też ścinało mi doładowanie... Znajomy w EVO po programi też tak miał przy mrozach ale podczas upałów ładuje mu normalnie.
kkrawat Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Maciek u mnie ścina przy mrozie przy upałach jest normalnie
_Bartek_ Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 U mnie zauważyłem taką sytuację. Jak gorąco to dmucha 0,9 bar. Normalnie 1.1.
Dev Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 To a propos doładowania to i ja zadam pytanie: Czy ECU ścina wam doładowanie przy skrajnie wysokiej/niskiej temperaturze ? Podam przykład - jadę o 5 rano do pracy, temperatura otoczenia ok 14-16 stopni, rześkie powietrze, autostrada. Mam doładowanie 1.1 bar w peaku. Wracam z pracy tą samą autostradą temp powietrza +/- 30 stopni i mam doładowanie 0.9-1.0 bar w peaku. Zauważyłem że podczas silnych mrozów też ścinało mi doładowanie... Znajomy w EVO po programi też tak miał przy mrozach ale podczas upałów ładuje mu normalnie. Kolego, jest taki dział fizyki, nazywa sie "Termodynamika" tam znajdziesz odpowiedz na swoje
Mabrothrax Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Pokończyły mi się pomysły. N75 nowe, Przewody nowe, brak zauważonych dziur w dolocie, przepływka nowa, aktuator wraz ze sztangą sprawdzone, wszystko jest ok. Auto nadal nie trzyma doładowania. Na vagu wywalał wcześniej overboost, błąd zniknął ale pojawił się błąd przepływomierza - za mała masa powietrza czy coś takiego. Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dev Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 zdejmij przewód od N75 do aktuatora i go zaslep a potem sie przejedz, jak bedzie zmiana to bedziesz wiedziec gdzie szukac usterki
Mabrothrax Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Po zdjęciu mknie jak szalone aż ścina wtryski. N75 mam z RS2 i podpięte jest następująco najkrótszy - turbo, średni - wg, najdłuższy - tip. Później przy próbach po zamienieniu kolejności WG i TIPa przez chwile dwukrotnie auto jechało pod 0,8 doładowania ( seria kość ) i przestawało. Tak jednorazowo.
Dev Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 baro sensor jebn...ięty miałem dzisiaj do zrobienia 1.8T, wszystko nowe i dalej nie hulało wykonałem jeden telefon do zaprzyjaznionego tunera i sie wyjasniło znajdziesz go obok ECU, nr 1 http://forums.audiworld.com/picture.php?albumid=66020&pictureid=144210
Mabrothrax Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 O cholera, to teraz zagwozdka. Ciekawe gdzie ja to mam, mam swapowany silnik i nie wiem gdzie to upchnęli. Ten sensor się wymienia, wywala czy co z nim ? Jakiś numer części ?
sylwiasty Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Oryginalnie siedzi w puszcze obok sterownika. U siebie też zacznij poszukiwania w pobliżu sterownika. Takie małe czarne "cacko" z wtyczką.
Mabrothrax Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 No dobra, już wiem gdzie to cholerstwo siedzi. Idę to wydłubać. Wydłubałem, czujnik jak czujnik. Da się bez tego jeździć czy po prostu trzeba wymienić żeby sprawdzić czy to to?
pioteros Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Dobre pytanie, ciekawe w ogole jak sprawdzic czy jest sprawny Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
Pawel_M Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 No dobra, już wiem gdzie to cholerstwo siedzi. Idę to wydłubać.Wydłubałem, czujnik jak czujnik. Da się bez tego jeździć czy po prostu trzeba wymienić żeby sprawdzić czy to to? Jeżeli masz auto na starszym sterowniku ( 5 wtyczek ) to poniżej podaję wartości do sprawdzenia czujnika ciśnienia atmosferycznego. Odpinasz wtyczkę i mierzysz na czujniku wartość między poszczególnymi pinami. 1 pin i 2 pin - wartość około 1200 Ohm 1 pin i 3 pin - wartość około 2650 Ohm 2 pin i 3 Pin - wartość około 2370 Ohm Dodatkowo sprawdzając oporność podepnij jeszcze raz pin 1 z pinem 2 i dmuchnij w czujnik oporność na mierniku powinna się zmienić. Możesz również sprawdzić wtyczkę od strony instalacji elektrycznej. Na wypiętej wtyczce i na zapłonie między pinem 1 i 3 powinno być około 5V tak samo sprawdź pin 2 i 3 również powinno być około 5V Wartości podane powyżej nie dotyczą silników z nowszym sterownikiem który był montowany pod koniec 1996r ( sterownik na 2 wtyczki )
pioteros Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opis jak sprawdzic baro nensor dla samochodow po 96 roku http://audi.workshop-manuals.com/a4-mk1/index.php?id=2047 U mnie niestety jest sprawny i dalej sie bujam z niskim boostem Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
wampir Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Panowie dwa pytanka w ten piekny poranek: 1. Jakie brać swiece do AMB (170KM) ? 2. Czy warto tankować PB98? Ewentualnie stroić auto na PB98?
Booster Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 1. PFR6Q do serii są spoko 2. Jeżeli będziesz stoił na 98 to 95 nie będziesz mógł lać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się