Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posprawdzaj kolego wszytkie weze , złaczki pewnie jest nieszczelnie ...

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Coś się ruszyło, i chyba powiązane jest z WG. Podłączony pod kompresor chodził jakby na dwa stopnie, rozruszany trochę teraz puszcza od czasu do czasu prawidłowe doładowanie. W sobotę wyjmę WG i sprawdzę, ale zapewne problem leży gdzieś tam.

Okazało się, że sztanga się zapiekła, to tyle. Wszystko jest już względnie ok.

Opublikowano
Czy jakąś porządna dziura w dolocie może powodować wpadanie awaryjnego? Auto jeździ na 0,4 bara bez względu na to czy jest seria czy kość z programem. N75 mam nowy z RS2, DV to nowy 710N z ASO. Rozebrać wszystko w cholerę i szukać dziur?

Zrób "Boost Leak Test". Weź zaślepioną rurę pcv o przekroju 2,75 cala. wywierdź u góry otwór wmontuj w tą dziurę wentylek taki jak masz w kołach. Uszczelnij klejem na gorąco. Masz gotowy kit do testu szczelności układu.

Ściągasz tipa z przepływki i wkładasz tą pcv i zaciskasz opaską podłączasz kompresor i pompujesz max tyle co pompuje Turbina i słuchaj czy Ci gdzieś nie syczy.

UWAGA!!! Ważne!!! Wcześniej odkręć korek wlewu oleju. I do tego odłącz rurę odmy przy tipie i zaślep czymś tipa i z drugie strony też zaślep rurę.

Przy takim teście wyjdą nieszczelności układu, których nie zobaczysz na oko.

Jak gdzieś syczy to spryskaj to miejsce wodą z mydłem i będziesz widział gdzie się robią bombelki.

Dzięki temu testowi nie będziesz musiał rozkręcać całego układu podciśnienia i do ładowania. Oszczędzasz czas i nerwy :wink:

Tu masz instrukcję z YT

Sam robiłem u mnie wszystko szczelne u kumpla w TT pare nieszczelności znaleźliśmy:kwasny:

---------- Post dopisany at 23:54 ---------- Poprzedni post napisany at 23:51 ----------

Jak nie masz kompresora można wykorzystać pompke na stacji paliw:decayed:

---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 23:54 ----------

Okazało się, że sztanga się zapiekła, to tyle. Wszystko jest już względnie ok.

No to nie doczytałęm i nie potrzebnie się wypowiedziałem:doh:

Opublikowano

Dzięki za tutorial, taka wiedza na pewno się przyda :-) Najpewniej mam po prostu uszkodzony WG bo się nie zamyka. Dopiero jakoś na tygodniu wygrzebie turbo i się okaże. Bo ogólnie ścieżkę diagnozy mam już za sobą całą i zostało do sprawdzenia tylko WG. Bo wymieniłem już wszystkie przewody, sprawdziłem szczelność, wymieniłem N75, wymieniłem przepływkę i dalej to samo.

Z tego co zauważyłem po ostatnich testach to po odłączeniu przepływomierza auto się budzi, pompuje 1 bar ale przycina w konkretnym zakresie obrotowym. Jednakże to nie potwierdza bodaj uszkodzenie przepływki bo auto wpada w tzw bezpieczny tryb awaryjny i ssie ile wlezie.

Dodatkowo zrobiłem również test polegający na podłączeniu przewodu zasilania z turbo bezpośrednio do WG, zasadniczo powinno puścić zadane ciśnienie, puściło 0,3 ... Stąd diagnoza, że to WG. No chyba, że coś pomyliłem lub ktoś na inne sugestie.

Opublikowano

To a propos doładowania to i ja zadam pytanie: Czy ECU ścina wam doładowanie przy skrajnie wysokiej/niskiej temperaturze ?

Podam przykład - jadę o 5 rano do pracy, temperatura otoczenia ok 14-16 stopni, rześkie powietrze, autostrada. Mam doładowanie 1.1 bar w peaku. Wracam z pracy tą samą autostradą temp powietrza +/- 30 stopni i mam doładowanie 0.9-1.0 bar w peaku. Zauważyłem że podczas silnych mrozów też ścinało mi doładowanie... Znajomy w EVO po programi też tak miał przy mrozach ale podczas upałów ładuje mu normalnie. :wtf:

Opublikowano

Maciek u mnie ścina przy mrozie przy upałach jest normalnie

Opublikowano

U mnie zauważyłem taką sytuację. Jak gorąco to dmucha 0,9 bar. Normalnie 1.1.

Opublikowano
To a propos doładowania to i ja zadam pytanie: Czy ECU ścina wam doładowanie przy skrajnie wysokiej/niskiej temperaturze ?

Podam przykład - jadę o 5 rano do pracy, temperatura otoczenia ok 14-16 stopni, rześkie powietrze, autostrada. Mam doładowanie 1.1 bar w peaku. Wracam z pracy tą samą autostradą temp powietrza +/- 30 stopni i mam doładowanie 0.9-1.0 bar w peaku. Zauważyłem że podczas silnych mrozów też ścinało mi doładowanie... Znajomy w EVO po programi też tak miał przy mrozach ale podczas upałów ładuje mu normalnie. :wtf:

Kolego, jest taki dział fizyki, nazywa sie "Termodynamika"

tam znajdziesz odpowiedz na swoje :wtf:

Opublikowano

Pokończyły mi się pomysły. N75 nowe, Przewody nowe, brak zauważonych dziur w dolocie, przepływka nowa, aktuator wraz ze sztangą sprawdzone, wszystko jest ok. Auto nadal nie trzyma doładowania. Na vagu wywalał wcześniej overboost, błąd zniknął ale pojawił się błąd przepływomierza - za mała masa powietrza czy coś takiego. Ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano

zdejmij przewód od N75 do aktuatora i go zaslep

a potem sie przejedz, jak bedzie zmiana to bedziesz wiedziec gdzie szukac usterki

Opublikowano

Po zdjęciu mknie jak szalone aż ścina wtryski. N75 mam z RS2 i podpięte jest następująco najkrótszy - turbo, średni - wg, najdłuższy - tip. Później przy próbach po zamienieniu kolejności WG i TIPa przez chwile dwukrotnie auto jechało pod 0,8 doładowania ( seria kość ) i przestawało. Tak jednorazowo.

Opublikowano

baro sensor jebn...ięty :facepalm:

miałem dzisiaj do zrobienia 1.8T, wszystko nowe i dalej nie hulało

wykonałem jeden telefon do zaprzyjaznionego tunera i sie wyjasniło

znajdziesz go obok ECU, nr 1

http://forums.audiworld.com/picture.php?albumid=66020&pictureid=144210

Opublikowano

O cholera, to teraz zagwozdka. Ciekawe gdzie ja to mam, mam swapowany silnik i nie wiem gdzie to upchnęli. Ten sensor się wymienia, wywala czy co z nim ? Jakiś numer części ?

Opublikowano

Oryginalnie siedzi w puszcze obok sterownika. U siebie też zacznij poszukiwania w pobliżu sterownika. Takie małe czarne "cacko" z wtyczką.

Opublikowano

No dobra, już wiem gdzie to cholerstwo siedzi. Idę to wydłubać.

Wydłubałem, czujnik jak czujnik. Da się bez tego jeździć czy po prostu trzeba wymienić żeby sprawdzić czy to to?

Opublikowano

Dobre pytanie, ciekawe w ogole jak sprawdzic czy jest sprawny

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano
No dobra, już wiem gdzie to cholerstwo siedzi. Idę to wydłubać.

Wydłubałem, czujnik jak czujnik. Da się bez tego jeździć czy po prostu trzeba wymienić żeby sprawdzić czy to to?

Jeżeli masz auto na starszym sterowniku ( 5 wtyczek ) to poniżej podaję wartości do sprawdzenia czujnika ciśnienia atmosferycznego. Odpinasz wtyczkę i mierzysz na czujniku wartość między poszczególnymi pinami.

1 pin i 2 pin - wartość około 1200 Ohm

1 pin i 3 pin - wartość około 2650 Ohm

2 pin i 3 Pin - wartość około 2370 Ohm

Dodatkowo sprawdzając oporność podepnij jeszcze raz pin 1 z pinem 2 i dmuchnij w czujnik oporność na mierniku powinna się zmienić.

Możesz również sprawdzić wtyczkę od strony instalacji elektrycznej. Na wypiętej wtyczce i na zapłonie między pinem 1 i 3 powinno być około 5V tak samo sprawdź pin 2 i 3 również powinno być około 5V

Wartości podane powyżej nie dotyczą silników z nowszym sterownikiem który był montowany pod koniec 1996r ( sterownik na 2 wtyczki )

Opublikowano

Panowie dwa pytanka w ten piekny poranek:

1. Jakie brać swiece do AMB (170KM) ?

2. Czy warto tankować PB98? Ewentualnie stroić auto na PB98?

Opublikowano

1. PFR6Q do serii są spoko

2. Jeżeli będziesz stoił na 98 to 95 nie będziesz mógł lać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...