majkel20 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Koledzy co proponujecie zamiast motula? Skusiłem się na niego po zachwalanych opiniach (kupiony od zaufanej osoby na forum, więc chyba 100% ori), ale dzisiaj zauważyłem że mi go bierze trochę. Poprzednio wlany przez Niemca Castrol Long Life nie spalił nic, a przynajmniej na bagnecie tego nie zauważyłem. Przebieg zrobiony po wlaniu Motula to ok 2000km, wziął pół miarki (pomiędzy min a max teraz stoi, zalany był prawie do max). Motul 5W40 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cacek89 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 moze akurat zbieg okolicznosci ze zaczal brac olej akurat teraz po wymianie oleju na inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiomaniak Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Koledzy co proponujecie zamiast motula? Skusiłem się na niego po zachwalanych opiniach (kupiony od zaufanej osoby na forum, więc chyba 100% ori), ale dzisiaj zauważyłem że mi go bierze trochę. Poprzednio wlany przez Niemca Castrol Long Life nie spalił nic, a przynajmniej na bagnecie tego nie zauważyłem. Przebieg zrobiony po wlaniu Motula to ok 2000km, wziął pół miarki (pomiędzy min a max teraz stoi, zalany był prawie do max). Motul 5W40 505.01 Możesz spróbować Liqui Moly też mają dobre opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 ja bym po pierwsze raz jeszcze na spokojnie sprawdził poziom oleju na równym i zimnym silniczku, druga sprawa, ile wcześniej śmigałeś na castrolu? Wrzuć mi na pw gdzie ten olej kupiłeś. Ps. Kupując olej u autoryzowanego sprzedawcy możesz spuścić i oddać go do analizy do dystrybutora MOTUL jeśli są dla Ciebie jakiekolwiek obawy że kupiłeś podrobiony produkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel20 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 moze akurat zbieg okolicznosci ze zaczal brac olej akurat teraz po wymianie oleju na inny Być może, nie bluzgam od razu na Motula, ale może faktycznie trochę przeraklamowany ja bym po pierwsze raz jeszcze na spokojnie sprawdził poziom oleju na równym i zimnym silniczku, druga sprawa, ile wcześniej śmigałeś na castrolu? Wrzuć mi na pw gdzie ten olej kupiłeś. Ps. Kupując olej u autoryzowanego sprzedawcy możesz spuścić i oddać go do analizy do dystrybutora MOTUL jeśli są dla Ciebie jakiekolwiek obawy że kupiłeś podrobiony produkt. Olej dziku kupiony od Ciebie, także wierzę w to że 100% ori Na castrolu 8tysi jeździł. Olej sprawdzany zawsze rano, zimny silnik, równa powierzchnia gdzie stoi auto Poczytałem trochę na forum i niektórzy też piszą że im coś bierze Motula trochę[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 10:37_________________________________________________Na razie nie panikuję, będę patrzył jak dalej zużywa olej, może uzyska pewien poziom i przestanie Ale rozglądam się jak coś za czymś innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o oleje z najwyższej półki to też Millersa można polecić. W podobnych cenach co Motul. A i podróbek nie ma bo jeszcze zbyt mało znany:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 moze akurat zbieg okolicznosci ze zaczal brac olej akurat teraz po wymianie oleju na inny Być może, nie bluzgam od razu na Motula, ale może faktycznie trochę przeraklamowany ja bym po pierwsze raz jeszcze na spokojnie sprawdził poziom oleju na równym i zimnym silniczku, druga sprawa, ile wcześniej śmigałeś na castrolu? Wrzuć mi na pw gdzie ten olej kupiłeś. Ps. Kupując olej u autoryzowanego sprzedawcy możesz spuścić i oddać go do analizy do dystrybutora MOTUL jeśli są dla Ciebie jakiekolwiek obawy że kupiłeś podrobiony produkt. Olej dziku kupiony od Ciebie, także wierzę w to że 100% ori Na castrolu 8tysi jeździł. Olej sprawdzany zawsze rano, zimny silnik, równa powierzchnia gdzie stoi auto Poczytałem trochę na forum i niektórzy też piszą że im coś bierze Motula trochę mi moje avfisko też nieco brało,ale przelot miałem 3oo tyś! ale to było w granicach kilkuset ml na 9-10 tyś i nie ukrywam, ja mam ciężką nogę. Pamiętaj: krótkie trasy po mieście, niedogrzany silnik, lub szybkie trasy i wysokie prędkości obrotowe, to wszystko sprawia że autko coś lubi sobie wypić. Jeśli u Ciebie zeszła połowa miarki czyli jakieś 500ml bodajże na 2000km to sporo, nigdzie samochodzik nie cieknie? Turbo nie puszcza oliwy?EGR ? Jeśli miałby brać dużo to powinien skubaniec conieco to sygnalizować chociażby delikatnym kopceniem...ale to chyba za małe branko oleju. Jakkolwiek. Gdy olej stosowany w silniku jest klasy 5W30 i autko zaczyna brać oliwkę, idziesz w kierunku 5W40 żeby obniżyć branie oleju... dziwne że oleju który powinien być generalnie mniej konsumowany bierze bardziej:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel20 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 mi moje avfisko też nieco brało,ale przelot miałem 3oo tyś! ale to było w granicach kilkuset ml na 9-10 tyś i nie ukrywam, ja mam ciężką nogę. Pamiętaj: krótkie trasy po mieście, niedogrzany silnik, lub szybkie trasy i wysokie prędkości obrotowe, to wszystko sprawia że autko coś lubi sobie wypić. Jeśli u Ciebie zeszła połowa miarki czyli jakieś 500ml bodajże na 2000km to sporo, nigdzie samochodzik nie cieknie? Turbo nie puszcza oliwy?EGR ? Jeśli miałby brać dużo to powinien skubaniec conieco to sygnalizować chociażby delikatnym kopceniem...ale to chyba za małe branko oleju. Jakkolwiek. Gdy olej stosowany w silniku jest klasy 5W30 i autko zaczyna brać oliwkę, idziesz w kierunku 5W40 żeby obniżyć branie oleju... dziwne że oleju który powinien być generalnie mniej konsumowany bierze bardziej:( Nic nie cieknie właśnie, wszystko ok. Może też ze względu na panującą temp. na zewnątrz? Jest możliwe że wykazuje że jest go mniej trochę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 nie wiem jak mozna myslec tymi kategoriami "bierze olej to zmieniam na inny",skoro ci bierze olej to cos jest nie tak z uszczelnieniami zaworow badz turbiny i to trzeba naprawic ,jezeli jest spory ubytek.Obserwowac rano przy odpaleniu czy nie ma chmury niebieskiej,sprawdzic weze dolotowe czy nie zalega w nich sporo oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel20 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 nie wiem jak mozna myslec tymi kategoriami "bierze olej to zmieniam na inny",skoro ci bierze olej to cos jest nie tak z uszczelnieniami zaworow badz turbiny i to trzeba naprawic ,jezeli jest spory ubytek.Obserwowac rano przy odpaleniu czy nie ma chmury niebieskiej,sprawdzic weze dolotowe czy nie zalega w nich sporo oleju. Wszystko czyste, nie kopci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes3 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 druga sprawa, ile wcześniej śmigałeś na castrolu? dzik czemu pytasz ile jeździł na castrolu , czy to oznacza że silnik "uzależnia" się od castrolu i zalanie innego źle wpłynie na niego?pytam bo ja mam zamiar zmienić olej na Motul , auto ma 170 000 km i od nowości było zalewane castrolem 5W30 (tak wynika z historii serwisowej) i teraz jak zaleje motula to co sie stanie, silnik zacznie więcej brac oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszby Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Kolego skoro jeżdzisz na castrolu i nic się nie dzieje to po co zmieniasz? Zostań przy tym oleju co masz. Bo narobisz sobie kosztów. Tu na forum ludzie pisali że po zmianie oleju musieli wymieniać uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Koledzy co proponujecie zamiast motula? Skusiłem się na niego po zachwalanych opiniach (kupiony od zaufanej osoby na forum, więc chyba 100% ori), ale dzisiaj zauważyłem że mi go bierze trochę. Poprzednio wlany przez Niemca Castrol Long Life nie spalił nic, a przynajmniej na bagnecie tego nie zauważyłem. Przebieg zrobiony po wlaniu Motula to ok 2000km, wziął pół miarki (pomiędzy min a max teraz stoi, zalany był prawie do max). Motul 5W40 505.01 moze akurat zbieg okolicznosci ze zaczal brac olej akurat teraz po wymianie oleju na inny Być może, nie bluzgam od razu na Motula, ale może faktycznie trochę przeraklamowany Na castrolu 8tysi jeździł. Olej sprawdzany zawsze rano, zimny silnik, równa powierzchnia gdzie stoi auto Poczytałem trochę na forum i niektórzy też piszą że im coś bierze Motula trochę[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 10:37_________________________________________________Na razie nie panikuję, będę patrzył jak dalej zużywa olej, może uzyska pewien poziom i przestanie Ale rozglądam się jak coś za czymś innym przeciez oleje long life 5w30 maja mniejsza lepkosc, wiec z definicji ich zuzycie musi byc odrobine wieksze niz 5w40. jezeli tobie majkel20 motula zuzywa wiecej niz castola LL, raczej zastanawialbym sie nad oryginalnoscia czy tez nawet faktycznym zalaniem owym castrolem. domyslam sie ze kupiles auto z taka informacja i olej byl wg niej zalany przez niemca. to ze miales etykietke z jakims wpisem nawet do ksiazki serwisowej nic nie znaczy.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 09:37_________________________________________________ Kolego skoro jeżdzisz na castrolu i nic się nie dzieje to po co zmieniasz? Zostań przy tym oleju co masz. Bo narobisz sobie kosztów. Tu na forum ludzie pisali że po zmianie oleju musieli wymieniać uszczelki. jak ja lubie tego typu posty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Kolego skoro jeżdzisz na castrolu i nic się nie dzieje to po co zmieniasz? Zostań przy tym oleju co masz. Bo narobisz sobie kosztów. Tu na forum ludzie pisali że po zmianie oleju musieli wymieniać uszczelki. aha czyi wedlug tego rozumowania jezde maluchem i mam jezdzic nim cale zycie bo nic sie nie dzieje czy jak??? niemaszki jesli auto bylo serwisowane w aso to leja przewaznie SLX Castrola bo tak maja podpisane umowy z dostawcami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszby Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Kolego skoro jeżdzisz na castrolu i nic się nie dzieje to po co zmieniasz? Zostań przy tym oleju co masz. Bo narobisz sobie kosztów. Tu na forum ludzie pisali że po zmianie oleju musieli wymieniać uszczelki. aha czyi wedlug tego rozumowania jezde maluchem i mam jezdzic nim cale zycie bo nic sie nie dzieje czy jak??? niemaszki jesli auto bylo serwisowane w aso to leja przewaznie SLX Castrola bo tak maja podpisane umowy z dostawcami Kolego jeśli miałbyś kupić drugiego malucha to lepiej zostań przytym co masz - teraz kumasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 druga sprawa, ile wcześniej śmigałeś na castrolu? dzik czemu pytasz ile jeździł na castrolu , czy to oznacza że silnik "uzależnia" się od castrolu i zalanie innego źle wpłynie na niego?pytam bo ja mam zamiar zmienić olej na Motul , auto ma 170 000 km i od nowości było zalewane castrolem 5W30 (tak wynika z historii serwisowej) i teraz jak zaleje motula to co sie stanie, silnik zacznie więcej brac oleju ? pytałem o to ponieważ wiele aut do PL przyjeżdza z wlepkami po castrolu i klient często wymienia oliwkę po przejechaniu góra 1000km. Stąd trudno dokładnie powiedzieć jak wyglądała eksploatacja na castrolu. Dlatego o to zapytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 ja serwisuje auta w aso vw i zawsze lali mi castrola nigdy nie mialem innego oleju ale teraz ponoc maja tez mobil 1 i shell helix w ofercie nie wiem bo nie widzialem nie moge potwierdzic ja mialem zawsze castrol slx lub inny castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jendker Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Wiem, ze rzesza klubowiczow lata na oliwie motul, ale mysle, ze warto zwrocic uwage na olej firmy Valvoline. Jest rowniez czarny kon o nazwie Gulf, malo znany, tani, a co za tym idzie za wielu pewnie uwazany za jakies badziewie. Podam tu linki to testu wykonanego przez wieksza firme dystrybucji olejow i smarow za namowa jednego z auto forum/klubu. Test mial na celu sprawdzenie jednego z parametrow olejow silnikowych, a mianowicie lepkosci. Jesli naruszam ktorys z pktow regulaminu forum a4-klub.pl to prosze wybaczyc, ale nie mam na celu reklamy jakiegos konkretnego producenta olejow samochodowych lecz jedynie udostepnic material, ktory byc moze pozwoli klubowiczom bardziej dbac o serca swoich wozow. prezentacja działania mazyny nowy olej fordowski fordowski po 10tyś przebiegu stopień wytarcia wałeczka testowego po olejach fordowskich motul gulf castrol shel 5w40 gulf 5w40 valvoline motul z nanotechnologią stopień wytarcia wałeczka po nanotechnologii kilka pytań na koniec Moja refleksja. Na temat castrola juz dawno mialem kiepskie zdanie, a ten test tylko mnie w tym upewnil... Pozdrawiam i milej lektury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Brawo, super pokazik... Ale co z tego wynika? Ze np. Castrol i Motul w jednym stali domu...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jendker Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Osobiscie roznicy nie dostrzeglem miedzy castrolem i motulem, ale zaznaczam iz test mial na celu sprawdzenie lepkosci, a to tylko jeden z parametrow olejow samochodowych. Myslalem, ze podyskutujemy raczej o tej tajemniczej butelce z nanotechnologia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się