Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jaki silnik diesla wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nadzieje kolego ze chociaz raz miales te licznikowe 220/h ;)

Nie no powaznie szanuje Tdi za oszczednosc i bezawaryjnosc

Ale sam osobiscie sobie nie kupie tdi wole 3.0 v6 w junkersie :gwizdanie:

Jak to mowia jedni wola dlugonogie zgrabne blondyneczki :naughty:

inni "kobiece" cycate niskie brunetki :tongue4:

Opublikowano

Może kolego rozszerzysz temacik bo Twoja opinia na pewno będzie bardzo ciekawa z racji tego ze masz oba silniki...

Jakie są te zalety i wady ze AFN w większości góra? co się takiego złego dzieje w Twoim ABC?

Koledzy, Wy zaraz o remontach i Bóg wie jakich problemach..., obydwa moje auta (AFN+ oraz ABC) mają w stosunku do wieku niskie przebiegi więc NIC się nie psuje.

Gazu w ABC nie mam, przeżyłem już te wszystkie II, III (IGS Landi Renzo) i IV (BRC, STAG) generacje gazu w różnych samochodach, i nie, dziękuję, nie tańczę, choć rozumiem tych, co gaz mają zainstalowany.

Niestety muszę zaznaczyć, że przy założeniu, że ABC spali na każde 100km 12-13l LPG + 1.5l PB95 należy przyjąć, że nadal jest to silnik z WYŻSZYMI KOSZTAMI ZAKUPU PALIWA. Może niewiele, ale jednak jest to fakt absolutnie niepodważalny.

Jeśli chodzi o moje porównanie to:

ABC PB95 (2.6E 150 KM/110 KW przy 5750 obr/min, 245 Nm przy 3500 obr/min):

+ ładny gang

+ kultura pracy

+ niższa cena transakcyjna zakupu

- wyższe zużycie paliwa (średnio 10-12l PB95/100km)

- znacznie trudniejsza odsprzedaż

- wyższa utrata wartości

- droższe ubezpieczenie OC

+ tańsze ubezpieczenie AC

- kłopoty z zakupem NOWYCH ORYGINALNYCH części zamiennych w ASO

- droższe serwisowanie

- bardziej kłopotliwe serwisowanie

+ wyższa prędkość maksymalna

- niższy moment obrotowy

- niezbyt przyjazny silnik do ciągnięcia przyczepy

+ bezproblemowy rozruch w każdej temperaturze

+ łatwiej kupić zadbany egzemplarz (co nie oznacza, że łatwo)

SUMA:

7 plusów

9 minusów

AFN+ ON (1,9TDI 136 KM/100 KW przy 3900 obr/min, 285 Nm przy 2450 obr/min by Rogal):

- dość kiepski gang silnika

- kultura pracy

- wyższa cena zakupu

+ niskie zużycie paliwa (5.0-7.0l ON/100km.)

+ łatwa odsprzedaż

+ niska utrata wartości

+ tańsze OC

- droższe ubezpieczenie AC

+ łatwy zakup ORYGINALNYCH, NOWYCH części zamiennych w ASO

+ tańsze serwisowanie

+ mniej kłopotliwe serwisowanie

- niższa prędkość maksymalna

+ wyższy moment obrotowy

+ przyjazny silnik do ciągnięcia przyczepy

+ bezproblemowy rozruch w każdej temperaturze

- trudniej kupić zadbany egzemplarz (co nie oznacza. że nie jest to możliwe)

SUMA:

10 plusów

6 minusów

A więc jako człowiek mający w posiadaniu obydwa te silniki JEDNOCZEŚNIE jeszcze raz podkreślam, że suma zalet jest po stronie silnika 1.9TDI.

Oczywiście porównanie to ma sens przy założeniu, ze obydwa auta prezentują ten sam, doskonały stan techniczny.

Opublikowano

Dzieki miczek za podsumowanie :good: ja sie podpisuje pod tym :)

Opublikowano

Siemka ;)

Wtrącając się do tematu , jeżeli moje 90 konne turbo burbo osłabło strasznie ... i chciałbym kupić np. AFN 110. to czy on bezproblemowo wejdzie w przód mojego sedana ?

Chodzi mi o to czy będę musiał coś przerabiać itp :) ?

W sprawach silnikowych moja wiedza jest uboga.. inaczej.. praktycznie zerowa..

A4'ke mam z 1996 r. w sedanie , bryknąłem się AFN'em qmpla w Avancie z tego samego roku i muszę przyznać że różnice odczułem sporą . ; ))

pozdrawiam

Opublikowano

Fizycznie wejdzie, ale do poprawnosći działania trzeba będzie kompa przelozyć :gwizdanie: ale to nie watek nt swapów :wink4:

Opublikowano

ja mam 1.9 TDI 90KM AHU od 2 lat ( przejechałem 40 tys km) zero napraw jeśli chodzi o silnik, tylko wymiana oleju Motul 8100 X-ces 5w40 I FILTRA MANN. Tyle w tym temacie.

Opublikowano

Podpisuje się pod postem "majuDJ". Właśnie dla tego kupiłem AHU - zero problemów, tym bardziej z czyszczeniem turbinki :tongue4: a jak się dba o motorek to osiągami zbyt mocno nie odstaje od AFNa

Opublikowano

Dla mnie taki mały diesel jak 1.9 ma jedną zaletę, nieskie spalanie. Jadąc w trasię np. do Niemiec tankujesz w domu pełny bak ropy, jedziesz sobie lajtowo i jeżeli zmieścisz się w 1000-1200 km całkowitego dystansu do przejechania to tankujesz drugi raz dopiero spowrotem w domu. Jadąc na lpg co 300, w najlepszym wypadku co 400 km szukasz stacji bo się lpg w małej butli kończy. Poza tym zalet diesla brak, beznadziejny, męczący dźwięk silnika, wysokich prędkości podróżnych na farbycznych przełożeniach bez zarzyniania przez dłuższy czas nie utrzyma, a jazda momentem obrotowym to g...o nie jazda :rolleyes:

Nie mówię nic o dużych silnikach w rodzaju 3.0 tdi bo to jest inna bajka niż toporny krunkiel 1.9.

Opublikowano

Dla mnie taki mały diesel jak 1.9 ma jedną zaletę, nieskie spalanie. Jadąc w trasię np. do Niemiec tankujesz w domu pełny bak ropy, jedziesz sobie lajtowo i jeżeli zmieścisz się w 1000-1200 km całkowitego dystansu do przejechania to tankujesz drugi raz dopiero spowrotem w domu. Jadąc na lpg co 300, w najlepszym wypadku co 400 km szukasz stacji bo się lpg w małej butli kończy. Poza tym zalet diesla brak, beznadziejny, męczący dźwięk silnika, wysokich prędkości podróżnych na farbycznych przełożeniach bez zarzyniania przez dłuższy czas nie utrzyma, a jazda momentem obrotowym to g...o nie jazda :rolleyes:

Nie mówię nic o dużych silnikach w rodzaju 3.0 tdi bo to jest inna bajka niż toporny krunkiel 1.9.

Tyle że jadąc na trasie 140 czy 150 w Niemczech, AVG też mało spali i wcale nie zachowuje się na drodze jak krunkiel:)))

Opublikowano

Do 160 jeżdzi sie w miare OK takim AFN/AVG, później zaczyna robić sie głośno z powodu silnika, tu VKa czy to oN czy PB ma olbrzymia przewage :good:

Opublikowano

Do 160 jeżdzi sie w miare OK takim AFN/AVG, później zaczyna robić sie głośno z powodu silnika, tu VKa czy to oN czy PB ma olbrzymia przewage :good:

Ja przy zmianie oprogramowania u Rogala w 1.9TDI AFN zmieniłem też skrzynię biegów na dłuższą, co znacząco wpłynęło na podwyższenie prędkości podróżnej mojej A4 (na skrzyni fabrycznej licznikowe 220km/h na 5 biegu i odcinało wtrysk, teraz prędkość max na 5 biegu to około 215km/h bez odcięcia paliwa, przy znacznie mniejszych obrotach), natomiast potwierdzam, ABC oferuje wyższy komfort podróżowania na autostradzie.

Niestety w 2.6E ABC 150KM zużycie paliwa wzrasta bardziej przy wzroście prędkości podróżnej, niż w 1.9TDI+ AFN 136KM.

Ach, gdyby nie te koszty paliw, inaczej by wyglądała motoryzacja, ale ekonomia w życiu jest jednak istotna.[br]Dopisany: 25 Maj 2011, 13:14:35_________________________________________________

bierz 1.9 TDI AWX :decayed: :decayed:

No nie wiem, kolego Zmija, mam równolegle do AFN i ABC co prawda nie 1.9TDI AWX 131KM 285Nm (5-biegów) lecz bliźniaczego 1.9TDI AVF 131KM 310Nm (6-biegów), i myślę, że AFN jest o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem, niż PD w 1.9TDI AWX ...

Opublikowano

Jak to dłuższa skrzynia a mniejszy Vmax :mysli: mój na seryjnej mysle że zamknie skrzynie na 225km, 215 leciałem i miałem 4200obr, ciągnie do 4600 :gwizdanie:

Opublikowano

Kolego miczek.mk czy spalanie zmieniło się po wymianie skrzyni na dłuższą?? :hi:

Opublikowano

Jak to dłuższa skrzynia a mniejszy Vmax :mysli: mój na seryjnej mysle że zamknie skrzynie na 225km, 215 leciałem i miałem 4200obr, ciągnie do 4600 :gwizdanie:

Oczywiście, nie wystarcza mocy przy dłuższym przełożeniu na 5 biegu. Mam bezpieczne oprogramowanie 136KM 285Nm.

Stara skrzynia miała kod APL, a nowa była od 1.9PD, kodu nie pamiętam, ale ma wyraźnie dłuższe przełożenia.

Robiłem sporo testów, przed i po wymianie skrzyni, bo do tematu przygotowywałem się dłuższy czas, robiłem sobie nawet tabelki na różnych stałych prędkościach obrotowych na różnych biegach jakie prędkości licznikowe są uzyskiwane przez auto[br]Dopisany: 25 Maj 2011, 13:30:13_________________________________________________

Kolego miczek.mk czy spalanie zmieniło się po wymianie skrzyni na dłuższą?? :hi:

Instalacja chipa u Rogala i dłuższej skrzyni biegów nastąpiła prawie w jednym czasie, więc mogę jedynie powiedzieć, że zużycie paliwa po modyfikacji oprogramowania na 136KM i wymianie skrzyni na dłuższą absolutnie nie spowodowało zwiększenia zużycia paliwa.

A na 100% auto jest bez porównania dynamiczniej eksploatowane.

Jest to nadal super-ekonomiczny samochód jak na gabaryty, masę czy osiągi.

Pamiętajmy, że skrzynia jest oczywiście dłuższa bo od 1.9TDI PD (ale nie jakaś super-długa np. 2.5TDI bo to nie ta liga), a chip to tylko bezpieczne 136KM/285Nm.

Opublikowano

Jak to dłuższa skrzynia a mniejszy Vmax :mysli: mój na seryjnej mysle że zamknie skrzynie na 225km, 215 leciałem i miałem 4200obr, ciągnie do 4600 :gwizdanie:

Oczywiście, nie wystarcza mocy przy dłuższym przełożeniu na 5 biegu. Mam bezpieczne oprogramowanie 136KM 285Nm.

Stara skrzynia miała kod APL, a nowa była od 1.9PD, kodu nie pamiętam, ale ma wyraźnie dłuższe przełożenia.

Robiłem sporo testów, przed i po wymianie skrzyni, bo do tematu przygotowywałem się dłuższy czas, robiłem sobie nawet tabelki na różnych stałych prędkościach obrotowych na różnych biegach jakie prędkości licznikowe są uzyskiwane przez auto[br]Dopisany: 25 Maj 2011, 13:30:13_________________________________________________

Kolego miczek.mk czy spalanie zmieniło się po wymianie skrzyni na dłuższą?? :hi:

Instalacja chipa u Rogala i dłuższej skrzyni biegów nastąpiła prawie w jednym czasie, więc mogę jedynie powiedzieć, że zużycie paliwa po modyfikacji oprogramowania na 136KM i wymianie skrzyni na dłuższą absolutnie nie spowodowało zwiększenia zużycia paliwa.

A na 100% auto jest bez porównania dynamiczniej eksploatowane.

Jest to nadal super-ekonomiczny samochód jak na gabaryty, masę czy osiągi.

Pamiętajmy, że skrzynia jest oczywiście dłuższa bo od 1.9TDI PD (ale nie jakaś super-długa np. 2.5TDI bo to nie ta liga), a chip to tylko bezpieczne 136KM/285Nm.

zmieniajac skrzynie zostawiles sprzeglo AFN ??

Opublikowano

Jeśli to od AWX to jest P&P miedzy modelami, AWX jest mocniejsze

Opublikowano

zmieniajac skrzynie zostawiles sprzeglo AFN ??

Tak, założone zostało nowe kompletne sprzęgło LUK (tarcza, docisk, łożysko, koło zamachowe, śruby) dedykowane do mojego 1.9TDI AFN.

Zresztą tu link do przebojów ze sprzęgłem w moim A4.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=41030.msg459338#msg459338

Opublikowano

Podpisuje się pod postem "majuDJ". Właśnie dla tego kupiłem AHU - zero problemów, tym bardziej z czyszczeniem turbinki :tongue4: a jak się dba o motorek to osiągami zbyt mocno nie odstaje od AFNa

Dokładnie, też moge polecić AHU, leje motula filtry filtrona, ostatnio mann'a , od kupna zrobiłem 60 tys i tylko rozrzad wymieniłem + n75 ale to ponoć standard z tym zaworkiem.

Kolega w AFNie przejechane ma 420 tys i też zachwala;)

Opublikowano

Też jestem zadowolony z mojego AHU :good: Zrobiłem 150 tys. przez 3 lata i tylko n75 i rozrząd jeśli chodzi o silnik. Myślałem na początku o jakimś zwiększeniu mocy, ale mi przeszło. Ma wozić spokojnie moją dupe, a nie pokazywać jak to się zbiera na światłach. Do tego są inne auta i inna liga :hi: Nie zamieniłbym na nic innego :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...