maniek1983 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Witam Mam mały problem ponieważ zauważyłem coś takiego napinacz paska wykrzywił się ale dlaczego??? jak wymieniałem rozrząd 10tys km temu to ten napinacz plus pasek tez wymieniłem ale dlaczego tak krótko to działało? czy możliwe że przyczyną tego może być cena która wynosiła 140 zł za napinacz? narazie wszystko działa jak zdjełem pasek to napinacz luzów nie ma ale tylko patrzeć jak sie urwie ;( ;( miał ktoś taką sytuacje? POZDRAWIAM
vauxhall95 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Napinacz PAPA.Szykuj sie na wymiane,bo zetnie pasek
maniek1983 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 jasne to idzie na wymiane tylko dlaczego tak krótko to trzymało 10 tys km ;( zapewne przyczyniła sie cena ale mechanik powiedział że ten też dobry :wallbash:
cowboy1 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Dobry napinacz kosztuje okolo 300zl,zalozysz i bedziesz jezdzil.
maniek1983 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 no własńie ale jestem wkurzony na tego mechanika jakieś dziadostwo mi wsadził za 140 zł twierdządz ze dobre a ja nie prosiłem go o oszczedności pewnie zamiast paska na rozdządzie mam rajstopy :wallbash: :wallbash:
NiskoiSzerokoAudiA4 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 sprawdz kółko od alternatora czy dziala sprzęgiełko ja w octavi tez po ok 7 tyś wymienilem ale od napinacza odadł "amrek" pękł wymienilem teraz pasek napinacz oraz sprzęgiełko alternatora zobacz tez kolo pasowe moze cos się z nim stało pozdrawiam :hi:
maniek1983 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 tak zrobie jutro wszystko sprawdze i dam znac Pozdrawim
Gość lightfighter87 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Maniek1983, na twoje szczęście i nieszczęście przerabiałem ten temat bardzo dokładnie. Ale do rzeczy bez ględzenia. Sprawa wyglądała u mnie identycznie, napinacz był pochylony i niewiele brakowało do zerwania wszystkiego w cholerę. W warsztacie w którym serwisuje auto mechanicy przerabiali już ten temat i chodzi o jakiś rodzaj drgań powodujący taki stan rzeczy. Jedynym rozwiązaniem które daje spokój (od 15 tys km temu, kiedy to robiłem wszystko jest idealnie względem siebie) to wymiana napinacza, dołożenie sprzęgiełka i najważniejsze czyli koło pasowe alternatora. W granicach 400-500 zmieścisz się z tym wszystkim - u mnie hula Ruville elegancko. Koledzy słusznie podpowiadali, aczkolwiek najważniejszą rzeczą jest koło pasowe alternatora.
maniek1983 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 lightfighter87 ale mnie pocieszyłeś :slina: normalnie załamka co dopiero zamówiłem olej i filtry a tu z grubej rury audica mi nóż w plecy wbiła z tym napinaczem ale faktycznie coś musi z tym być skoro tak wygina te napinacze czyli prócz napinacza, paska, koła pasowego alternatora to jeszcze sprzęgiełko o te sprzęgiełko to chodzi przy kole pasowym????[br]Dopisany: 18 Maj 2011, 21:54_________________________________________________czyli tak kupuję: - napinacz - pasek - koło pasowe na alternator ze sprzęgiełkiem (a jak sprawdzić czy w tej chwili mam kolo pasowe ze sprzęgiełkiem, czy bez??? i czy ono prawidłowo działa czy nie) - mechanik
Duch^ Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Najprawdopodobniej powodem wygięcia napinacza jest sprzęgiełko alternatora. Koszt nie taki mały jak za takie kółko ale robotę swoją robi. Do wymiany z tego co można powiedzieć z daleka to: pasek, sprzęgło alternatora(koło) i ten napinacz. Sprzęgiełko sprawdź czy się łopatki ruszają w jedną stronę tylko w alternatorze gdy masz zgaszony silnik.
Gość lightfighter87 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Proponuje jeszcze sprawdzić taką rzecz, mianowicie osłony rozrządu. Możliwe że są źle spasowane lub wykrzywione z racji wieku i popychają napinacz (przy okazji wymiany wspomnianych elementów).
grabson765 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 moj znajomy tez zalozyl napinacz za 140zl i tez wytrzymal 10tys ja zalozylem za 240zl febi i hula do dzis 22tys km. wszyscy mowia o tym sprzegielku alternatora ale z tego co mi sie wydaje u ciebie jeszcze go nie bedzie.
andriu23 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 zdejmij pasek z alternatora, zablokuj wirnik i kręć kółkiem powinno ciągnąć tylko w jedną stronę żeby napędzić alternator w drugą powinno na zablokowanym się obracać. Sprawdź jeszcze luz wzdłużny na tym kółku.
CrocodileReggae Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Niech ktoś zgasi silnik - ty sprawdzaj czy wirnik alternatora od razu się zatrzyma - jeśli tak to sprzęgiełko do wymiany
szyku Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 jak miałem jeszcze audi to także spotkało mnie to samo napinacz wygiął się ... koszt u mnie to coś ponad 300zł za nowy jak dobrze pamiętam i pasek od razu wymieniłem ... pocieszający był jednak fakt że gdy wyjąłem uszkodzony okazało się że miał 15 lat
maniek1983 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Opublikowano 19 Maja 2011 Dzięki Panowie za pomoc i mam pytanie czy jeśli mam kolo pasowe alternatora bez sprzęgiełka to czy bez problemu żadnego mogę założyć koło pasowe ze sprzęgiełkiem????????????
lukaszooo Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 w 1Z nie ma sprzegielka na alternatorze...... przerabialem ten problem, wymienilem 3 napinacze az wkoncu pojechalem do ASO kupilem ori napinacz za 430 zl i byl spokoj, srednio napinacz starczal na 5 tys km, moj pierwszy za 130zl wytrzymal miesiac , wedlug moich doswiadczen powody sa 4, musi byc ori napinacz + porzadny pasek najlepiej tez ori, tulejki w alternatorze musza byc sztywne, i najważniejsze sprawna pompa wspomagania, wedlug mnie pompa wspomagania stawia duze opory gdy jest na wykonczeniu moja teoria sprawdzila sie juz w 3 przypadkach z napinaczami ...
cowboy1 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 W alternatorze jak by kto pytał to sa łozyska,a nie tulejki lukaszooo;
franek84 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Kolego tak jak już pisali, w 1Z nie ma sprzęgła alternatora a na pocieszenie powiem Ci że przy rozrządzie też miałem "niby" wszystko wymienione i też pojeździłem z 8 000 aż się skrzywił i tak jeżdziłem ale po ok 20 tyś zaczęło mi pasek zrzucać i kupiłem najtańsze badziewie na rynku "hans Pries"-firma za 120 zł i o dziwo jeżdżę do dziś czyli ok 40 tyś!wymieniłem sobie sam (dziękując kolegom z forum za opis wymiany) czas to 0,5h bo mechanior powiedział mi z napinacze 350 czy 450 nie pamiętam już ale to była dla mnie przesada! poszukaj kolego dobrze i będziesz miał opis krok po kroku bez ściągania przodu :gwizdanie: pozdr
maniek1983 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Opublikowano 30 Maja 2011 Panowie dzis sie wziełem za wymiane napinacza i zonk :wallbash: za chiny nie mogęodkręcićtego zaje....... wiatraka nawet specjalny klucz sobie dorobiłem i kicha jutro pewnie pojade do mechaniora ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się