Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

esp skalibruje sie samo po przejechaniu krotkiego odcinka. bez obaw mozesz wymieniac, a co do radia mi nawet fal nie pogubilo podczzas wymiany manetki, wiec kodu pewnie tez wpisywac nie musisz.... oooodwagi :)

Opublikowano
Witam Panowie. Przerezałem cały wątek od początku do końca i na temat ESP znalazłem tylko szczątkowe info. W weekend będę rezał FIS w aucie mojego ojce. Jedyne czego lekko się obawiam to właśnie ESP. Czy po zdjęciu kiery i poskładaniu wszystkiego do kupy trzeba jakoś jeszcze dodatkowo kalibrować ESP? Będę chyba zmuszony do roboty na założonym aku bo nie mam kody do concerta i nie mam pewności czy po odłączeniu aku ruszy bez jego podania więc wolę nie ryzykować. Podpowiedzcie mi tylko proszę co z tym ESP.

Tylko taśmą nie kręć po ściągnięciu kierownicy i będzie ok, tak jak kolega wyżej pisze ESP samo się skalibruje. Nie musisz odpinać akumulatora, ale musisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i jest ok., robiłem już to kilka razy. Co do radia, to jeśli radio siedzi tam fabrycznie to 100% nie potrzebujesz kodu po odpięciu aku. Wtedy nr WSC jest identyczny jak w sterowniku silnika, co oznacza że radio jest fabrycznie -ale nie wiem co jeśli ten nr ktoś przypisał i dał ten sam co w sterowniku silnika (będzie trzeba taki test przeprowadzić przy nie fabrycznie montowanym radiu), czy wtedy pyta o kod.

Opublikowano

Różne zdania są na temat odpinania akumulatora i już sam nie wiem czy warto odpinać czy nie

Opublikowano

ja robiłem kilka i nie odpinałem. byle zapłonu nie przekręcać przy odpiętym jaśku. no i najlepiej zaznaczyć położenie taśmy po ściągnięciu kiery markerem. ustawiasz później do mm i nie ma kłopotu.

powodzenia.

Opublikowano
Witam Panowie. Przerezałem cały wątek od początku do końca i na temat ESP znalazłem tylko szczątkowe info. W weekend będę rezał FIS w aucie mojego ojce. Jedyne czego lekko się obawiam to właśnie ESP. Czy po zdjęciu kiery i poskładaniu wszystkiego do kupy trzeba jakoś jeszcze dodatkowo kalibrować ESP? Będę chyba zmuszony do roboty na założonym aku bo nie mam kody do concerta i nie mam pewności czy po odłączeniu aku ruszy bez jego podania więc wolę nie ryzykować. Podpowiedzcie mi tylko proszę co z tym ESP.

Tylko taśmą nie kręć po ściągnięciu kierownicy i będzie ok, tak jak kolega wyżej pisze ESP samo się skalibruje. Nie musisz odpinać akumulatora, ale musisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i jest ok., robiłem już to kilka razy. Co do radia, to jeśli radio siedzi tam fabrycznie to 100% nie potrzebujesz kodu po odpięciu aku. Wtedy nr WSC jest identyczny jak w sterowniku silnika, co oznacza że radio jest fabrycznie -ale nie wiem co jeśli ten nr ktoś przypisał i dał ten sam co w sterowniku silnika (będzie trzeba taki test przeprowadzić przy nie fabrycznie montowanym radiu), czy wtedy pyta o kod.

ostatnio podczas podlaczania zmieniarki wypiolem cale radio. ale sie zdziwilem gdy po wszystkim zalaczam radio a tam nawet stachi nie pogubilo...

Opublikowano

Radia przypisują VIN od auta ... możesz takie radyjko wymontować na kilka tygodni i potem ruszy bez problemu. Ale jak przerzucisz do innego auta to zapyta od kod by się przyuczuć pod nowe auto.

Co do odpinania jaśków ... prawidłowo powinno się odpinac aku jest ta operacja wówczas bezpieczniejsza - tak zaleca każdy producent aut - dlaczego?

Układ sterujący wyposazony jest w kondensatory podtrzymujące napięcie (awaryjne) - dlatego też należy odłączyć aku - wystarczy odpiąc kleme "-" odczekać chwile w tym czasie kondensatory rozładują się i przystąpić do demontażu ... a wręcz KONIECZNE JEST ODPINANIE AKU kiedy grzebie sie przy sterowniku i o tym mniej ludzi pamięta i w tym przypadku jest więcej wypadków.

Nie zmienia to faktu, że w przypadku prac z airbagiem przy wyłączonym zapłonie nic nie powinno sie zdarzyć.

Opublikowano

Cześć wam. Mam dziwny problem...

Niedawno złożyłem do kupy cały zestaw tzn . kiera MF z b7, moduł kierownicy z końcówką Q, taśma, manetka tempomatu i manetka FIS.

Problem powstaje przy samym kodowaniu...

16-Stering wheel udało się zakodować bez większych problemów. Zakodowałem go tak:

Adress 16 Stering Wheel

07-Recode

Kod: 02041

Problem pojawia się przy kodowaniu 17-Instruments. Niestety mój VAG-COM jest ograniczoną wersją i musiałem skorzystać z VAG CAN PRO u zaprzyjaźnionego mechanika. Po wejściu w Adaptacje i kanał 19 wprowadzałem następujące kodowanie:

01200

Wyskoczył błąd, że nie może tego zakodować :kwasny: Spróbowałem więc wpisać 01100 i poszło. "1" w trzeciej pozycji daje mi tylko "Highline without DIS" więc chyba nie tak powinno być. W każdym bądź razie nie działa FIS (nie ma błędu z brakiem płynu spryskiwaczy), przyciskiem u dołu manetki da sie wyłączyć wyświetlacz, ale tak mogłem robić zanim cokolwiek kodowałem...

Ponadto zakodowałem tempomat:

01-Engine

Login-11

Wpisałem 11463 i zatwierdziłem. Poszło. Ale tempomat nie działa :facepalm:

Czy ktoś mi może powiedzieć, co zrobiłem źle? Stawiam na tą Adaptację i brak możliwości zakodowania 01200 zamiast 01100. Jak to zrobić? Dlaczego VAG CAN PRO nie chce tego zrobić? :kwasny: Pomocy...

P.S. W 16-Stering Wheel nie mam błędu "01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number" więc nie muszę chyba przyuczać Vinu do modułu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huh walka z kodowaniem i się udało ^^ na przyszłość w instruments-17 kanał 19 przy kodowaniu Driver Information system należy wybrać "0" czyli DIS -1. :wink:

Opublikowano

Witam czy może ktoś wie jak można odblokować pełny fis w wersji B8? Mam Pełny wyświetlacz ale nie kolorowy, pokazuje mi cały czas ile mi zostalo kilometrów do przejechania. Próbowałem włączyć fis tak jak jest to opisane ale w 16- stering whel nie da się wejść w 10-adaptacje ani 07- recoding gdyż wyświetla (ta funkcja jest nie dostępna). Wersje oprogramowania pokazuje mi 0013. Natomiast w 17- instruments Pokazuje wersję oprogramowania 0224. Do adaptacji wszedłem i wpisałem wartość 00024 ale nic się nie zmieniło. Próbowałem wpisać inną wartość 31000 taką jak znalazłem tu na forum ale odrzuciło. Może robię coś źle albo w b8 robi się to jakoś inaczej, Proszę o pomoc

Opublikowano
Witam czy może ktoś wie jak można odblokować pełny fis w wersji B8? Mam Pełny wyświetlacz ale nie kolorowy, pokazuje mi cały czas ile mi zostalo kilometrów do przejechania. Próbowałem włączyć fis tak jak jest to opisane ale w 16- stering whel nie da się wejść w 10-adaptacje ani 07- recoding gdyż wyświetla (ta funkcja jest nie dostępna). Wersje oprogramowania pokazuje mi 0013. Natomiast w 17- instruments Pokazuje wersję oprogramowania 0224. Do adaptacji wszedłem i wpisałem wartość 00024 ale nic się nie zmieniło. Próbowałem wpisać inną wartość 31000 taką jak znalazłem tu na forum ale odrzuciło. Może robię coś źle albo w b8 robi się to jakoś inaczej, Proszę o pomoc

Nie stosuj procedury od B6 do B8

Poczytaj tu: Audi A4 B8

Zadaj osobne pytanie a koledzy na pewno odpowiedzą. Jak będziesz na pałę zmieniał kodowanie to na pewno coś popsujesz

Opublikowano

czy po odblokowaniu pełnego fisu trzeba go jeszcze jakoś skalibrować czy on ogarnie sie sam ? chodzi mi konkretnie o wartości spalanego paliwa

Opublikowano

U mnie działa ok, nic nie kalibrowalem, ale u Ciebie może być, że będzie trzeba vagiem lekko skalibrowac

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

czy cała procedura wymiany manetki i odblokowania pełnego FIS jest taka sama dla diesla i benzyny w B6 ?

Opublikowano

Tak, jest to taka sama procedura.:wink:

Opublikowano
U mnie działa ok, nic nie kalibrowalem, ale u Ciebie może być, że będzie trzeba vagiem lekko skalibrowac

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Wiesz wydaje mi się że pokazuje mi nadmierne spalanie { srednia wychodzi mi zwykle ponad 10 l , latam głównie w mieście } dlatego sądze że może trzeba go skalibrować . Słyszałem że po odblokowaniu fisu dobrze jest zatankować auto na maxa a nastepnie wyliczyć spalanie starym matematycznym sposobem i porównać z tym co pokazuję fis . Jak go skalibrowac vagiem?

Opublikowano

Można przybliżyć wartość spalania rzeczywistego do spalania na komputerze, zmieniając parametr Consumption.

Domyślnie ma wartość 100%, można go zmieniać w zakresie (85% - 115%). Im wyższa wartość tym komputer będzie pokazywał większe spalanie.

Kodowanie: Instruments (17) - Adaption (10) - Channel 3 - Consumption 85% - 115% (zmiana co 5%, np. 105, 110, itp.)

Opublikowano
Można przybliżyć wartość spalania rzeczywistego do spalania na komputerze, zmieniając parametr Consumption.

Domyślnie ma wartość 100%, można go zmieniać w zakresie (85% - 115%). Im wyższa wartość tym komputer będzie pokazywał większe spalanie.

Kodowanie: Instruments (17) - Adaption (10) - Channel 3 - Consumption 85% - 115% (zmiana co 5%, np. 105, 110, itp.)

Ok ,ok wielkie dzięki za info / pozostaje tylko kwestia jakie jest rzeczywiste spalanie w moim przypadku he he . Raczej bede musiał zalać go na full i podzielić ilosc spalonego paliwa / kilometry i wtedy powinienem uzyskac średnia a następnie skorygować vagiem. Dobrze rozumuję czy sie myle?:naughty:

Opublikowano

dokładnie :wink:

Opublikowano

Takie kodowanie do sedana będzie chodziło 31001? Nie wyłączy tempomatu?

Opublikowano

To co podałeś w adaptacji licznika nie wyłączy tempomatu, ale przy kodowaniu modułu kierownicy musisz uważać by sobie nie wyłączyć manetki tempomatu.:wink:

Opublikowano

dziś mi pseudo mechanik kodował tempomat i fis, z fisem nie mógł sobie poradzić. Zostało tak że tylko mogę wyłączyć wyświetlacz przyciskiem reset i nic więcej nie działa. Co może być nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...