betoniaraxxx Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Cześć, koledzy pomóżcie. Dzisiaj wróciłem z pracy i w połowie drogi silnik zaczął dziwnie głośniej pracować. Tzn. przy obrotach powyżej 2000 obrotów to dość dziwny dzwięk słychać ale nie że tak cały czas, ale po przygazowaniu. Ja tak słuchałem i wydaje mi sie że chyba któreś łożysko ale na wolnych obrotach nic nie słychać Najgorzej bo za miesiąc jade do PL i czeka go długa droga i nie byłoby ciekwie stanąć gdzieś po drodze. Teraz to sam juz nie wiem ale na początku to wydawało mi się ze to cos z lewej strony silnika i napewno nie jest to stukanie tłumików czy takie tam, lecz nie wiem jak zachowuje sie awaria turbiny bo nigdy nie miałem TDI. Silnik pracuje normalnie, moc jak najbardziej wporządku. Narazie żadnych skutków bocznych awarii i co teraz , Pomóżcie!
vetto Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 nagraj to psluchamy lub obejzymy bedzie latwiec ci pomoc
.Pablo. Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Witam :> Jaki to właściwie dźwięk, tylko głośniej chodzi, a może coś w rodzaju stuków? i słychać to tylko podczas jazdy czy nawet na postoju gdy silnik ma 2 tys obr/min? Niesprawność turbiny to oczywiście spadek mocy, kopcenie itp ale z tego co piszesz to turbina jest git Napisz coś więcej to postaramy się znaleźć przyczynę. Pozdrawiam
betoniaraxxx Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Opublikowano 16 Lutego 2008 heheh nagrac to pewnie i miałbym czym tylko problem by było z wżóceniem na forum no chyba że spróbujekomus przesłac na meila plik zobacze czy dam rade. A apropo tego hałasu to tak nie sa to stuki napewno - na postoju też słychac tak jakby żęzenie ale takie głuche a nie metaliczne ale tylko przy dos konkretnym dodaniu gazu i potem jak zaraz obroty spadaja cichnie i jest oki. Obejrzałem juz cały silnik tak wiecie jakiś osłony podotykałem czy cos nie wydaje dziwnych dzwięków itp. Wiem że mozna tak zgadywać w nieskończonośc ale jutro zobacze moze dam rade nagrac ten dzwięk aparatem cyfrowym. Co jeszcze dziwne byłem przed chwila i juz nic nie słychac ale auto juz wystygło, zobacze jutro co bedzie i dam wam znac.
tomaszv8 Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Czy to aby nie pompa wody? Ja by zrobił tak: jeżeli masz możliwość zagrzej auto, zdemontuj paski wielorowkowe, odpal na chwilę auto i posłuchaj czy dźwięk się pojawia. Jeżeli nie to sprawdź wszystkie elementy napędzane przez pasek. Jeżeli dźwięk jest to szukaj w silniku. I nie ryzykował bym jazdy do PL bez usunięcia usterki.
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 jazda do kraju to bylby samobojstwo, awaria na autostradzie moze byc bardzo kosztowna. wrzuc dzwiek komus na PW. zamiesci sie na forum. wez kogos na fotel pasazera i wsluchajcie sie, z ktorej strony to slychac. tak jak tomasz mowi zdejmij paski, ale pokrecilbym recznie rolkami, altrnatorem itd. i sprawdzil czy nie halsuja, nie ma jakis zaciec, itp. halas moze sie dobywac z ktorejs rolki, lozysk alternatora, pompy wspomagania,sprezarki klimy, o ile jest taki jak ja sobie wyobrazam. moze rowniez dochodzic z napinacza lub rolki paska, a takze pompy wody.
betoniaraxxx Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 kurcze mam juz ten filmik nagrany ale nie umiem go przesłac :wallbash: kurcze jak to zrobić pomocy
betoniaraxxx Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 http://www.wrzuta.pl/film/elMocgNG1V/dziwny_halas_silnika to chyba udało mi sie dzięki koledzy za pomoc w zamieszceniu filmiku. Nie wiem czy cos tam bedzie słychać ale może jednak ktos cos wyczuje. Narazie śmigam zobaczymy co sie bedzie działo co wy na to.
krzysiek23 Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 ja mialem cos podobnego(co do odglosow)zawsze pod obciazeniem,u mnie wirnik w turbo tak tarl najgorzej bylo go slychac po puszczeniu gazu jak schodzil z obrotow,wg.mnie ten dzwiek tez jest slyszalny z lewej strony,ale dzwieki w silnikach strasznie sie rozchadza wiec trzeba poczekac na wypowiedzi innych
Musashi Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 wydaje mi sie ze to albo kolo pasowe alternatora ( tam jest uklad sprzegla jednokierunkowego) albo sprzeglo wiskotyczne wentylatora. zdejmij pasek i pokrec uwaznie kazdym z kolek.
bakrzych Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 to przypadłość AWX-ów, ten typ tak ma, proponuję poczytać, była już o tym mowa http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.0
betoniaraxxx Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Opublikowano 5 Marca 2008 No kurde niewierze to jest identyczny dzwięk tylko jeszcze u mnie nie tak intensywny jak kolega tu dał filmik. I co teraz , może to wina oleju, bo nie wiem co było przedtem i zalałem castrola diesel 10W40 półsyntetyk i z normą 505.00 co wszyscy mi odradzali ale człowiek mądry po szkodzie. A powiedzcie mi jeszce co teraz powinienem zrobić, czy zmienić na pełensyntetyk i czy tak odrazu. Dodam jeszcze że zrobiłem na nim dopiero z 1000 km .
YATES Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Masz PD-ka więc zrób płukanie preparatem MOTUL Engine Clear i zalej fullsyntetykiem najlepiej MOTUL Specyfic z normą 505.01.
czeslaw555 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 ja tez wlałem tego castrola (jako nowicjusz)ale dostałem odp.od doświadczonych kolegów z forum że można śmigać na tym oleju spoko,a przy następnej wymianie przejść na polecanego Motul 5w/40 ,to jak w końcu zrobić?ja mam przejechane na nim ok 2 tys km
piotrr07 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 miałem niemal identyczną przypadłość ale u mnie padło koło pasowe alternatora razem z napinaczem paska wielorowkowego ale to jest nic w porównaniu z olejem jakim zalałeś swoją niunię
czeslaw555 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 to znaczy co masz na mysli mówiąc o oleju?
krzysiek23 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 to znaczy co masz na mysli mówiąc o oleju? pd- norma 505.01 a on zalal 505.00
czeslaw555 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 No nie jestem pewien czy się trochę nie mylisz ,gdyż książka "instrukcja obsługi A4" podaje olej do 1,9 TD właśnie VW 505 00
YATES Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Do 90KM i 110KM ma być 505.00,a do pompowtrysków tylko 505.01.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się