Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] dziwny hałas spod maski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, koledzy pomóżcie. Dzisiaj wróciłem z pracy i w połowie drogi silnik zaczął dziwnie głośniej pracować. Tzn. przy obrotach powyżej 2000 obrotów to dość dziwny dzwięk słychać ale nie że tak cały czas, ale po przygazowaniu. Ja tak słuchałem i wydaje mi sie że chyba któreś łożysko ale na wolnych obrotach nic nie słychać :mysli:

Najgorzej bo za miesiąc jade do PL i czeka go długa droga i nie byłoby ciekwie stanąć gdzieś po drodze.

Teraz to sam juz nie wiem ale na początku to wydawało mi się ze to cos z lewej strony silnika i napewno nie jest to stukanie tłumików czy takie tam, lecz nie wiem jak zachowuje sie awaria turbiny bo nigdy nie miałem TDI. Silnik pracuje normalnie, moc jak najbardziej wporządku. Narazie żadnych skutków bocznych awarii i co teraz , Pomóżcie!

Opublikowano

Witam :>

Jaki to właściwie dźwięk, tylko głośniej chodzi, a może coś w rodzaju stuków? i słychać to tylko podczas jazdy czy nawet na postoju gdy silnik ma 2 tys obr/min? Niesprawność turbiny to oczywiście spadek mocy, kopcenie itp ale z tego co piszesz to turbina jest git :naughty: Napisz coś więcej to postaramy się znaleźć przyczynę.

Pozdrawiam :decayed:

Opublikowano

heheh nagrac to pewnie i miałbym czym tylko problem by było z wżóceniem na forum no chyba że spróbujekomus przesłac na meila plik zobacze czy dam rade.

A apropo tego hałasu to tak nie sa to stuki napewno - na postoju też słychac tak jakby żęzenie ale takie głuche a nie metaliczne ale tylko przy dos konkretnym dodaniu gazu i potem jak zaraz obroty spadaja cichnie i jest oki. Obejrzałem juz cały silnik tak wiecie jakiś osłony podotykałem czy cos nie wydaje dziwnych dzwięków itp. Wiem że mozna tak zgadywać w nieskończonośc ale jutro zobacze moze dam rade nagrac ten dzwięk aparatem cyfrowym. Co jeszcze dziwne byłem przed chwila i juz nic nie słychac ale auto juz wystygło, zobacze jutro co bedzie i dam wam znac. :wallbash::mysli:

Opublikowano

Czy to aby nie pompa wody? Ja by zrobił tak: jeżeli masz możliwość zagrzej auto, zdemontuj paski wielorowkowe, odpal na chwilę auto i posłuchaj czy dźwięk się pojawia. Jeżeli nie to sprawdź wszystkie elementy napędzane przez pasek. Jeżeli dźwięk jest to szukaj w silniku. I nie ryzykował bym jazdy do PL bez usunięcia usterki.

Opublikowano

jazda do kraju to bylby samobojstwo, awaria na autostradzie moze byc bardzo kosztowna. wrzuc dzwiek komus na PW. zamiesci sie na forum.

wez kogos na fotel pasazera i wsluchajcie sie, z ktorej strony to slychac. tak jak tomasz mowi zdejmij paski, ale pokrecilbym recznie rolkami, altrnatorem itd. i sprawdzil czy nie halsuja, nie ma jakis zaciec, itp.

halas moze sie dobywac z ktorejs rolki, lozysk alternatora, pompy wspomagania,sprezarki klimy, o ile jest taki jak ja sobie wyobrazam. moze rowniez dochodzic z napinacza lub rolki paska, a takze pompy wody.

Opublikowano

kurcze mam juz ten filmik nagrany ale nie umiem go przesłac :wallbash: :wallbash: kurcze jak to zrobić pomocy :notworthy:

Opublikowano

http://www.wrzuta.pl/film/elMocgNG1V/dziwny_halas_silnika

to chyba udało mi sie dzięki koledzy za pomoc w zamieszceniu filmiku. Nie wiem czy cos tam bedzie słychać ale może jednak ktos cos wyczuje. Narazie śmigam zobaczymy co sie bedzie działo co wy na to. :confused4:

Opublikowano

ja mialem cos podobnego(co do odglosow)zawsze pod obciazeniem,u mnie wirnik w turbo tak tarl najgorzej bylo go slychac po puszczeniu gazu jak schodzil z obrotow,wg.mnie ten dzwiek tez jest slyszalny z lewej strony,ale dzwieki w silnikach strasznie sie rozchadza wiec trzeba poczekac na wypowiedzi innych

Opublikowano

wydaje mi sie ze to albo kolo pasowe alternatora ( tam jest uklad sprzegla jednokierunkowego) albo sprzeglo wiskotyczne wentylatora.

zdejmij pasek i pokrec uwaznie kazdym z kolek.

Opublikowano

No kurde niewierze to jest identyczny dzwięk tylko jeszcze u mnie nie tak intensywny jak kolega tu dał filmik. I co teraz , może to wina oleju, bo nie wiem co było przedtem i zalałem castrola diesel 10W40 półsyntetyk i z normą 505.00 co wszyscy mi odradzali ale człowiek mądry po szkodzie. A powiedzcie mi jeszce co teraz powinienem zrobić, czy zmienić na pełensyntetyk i czy tak odrazu. Dodam jeszcze że zrobiłem na nim dopiero z 1000 km .

Opublikowano

Masz PD-ka więc zrób płukanie preparatem MOTUL Engine Clear i zalej fullsyntetykiem najlepiej MOTUL Specyfic z normą 505.01.

Opublikowano

ja tez wlałem tego castrola (jako nowicjusz)ale dostałem odp.od doświadczonych kolegów z forum że można śmigać na tym oleju spoko,a przy następnej wymianie przejść na polecanego Motul 5w/40 ,to jak w końcu zrobić?ja mam przejechane na nim ok 2 tys km

Opublikowano

miałem niemal identyczną przypadłość ale u mnie padło koło pasowe alternatora razem z napinaczem paska wielorowkowego ale to jest nic w porównaniu z olejem jakim zalałeś swoją niunię :audi:

Opublikowano

to znaczy co masz na mysli mówiąc o oleju?

Opublikowano

to znaczy co masz na mysli mówiąc o oleju?

pd- norma 505.01 a on zalal 505.00

Opublikowano

No nie jestem pewien czy się trochę nie mylisz ,gdyż książka "instrukcja obsługi A4" podaje olej do 1,9 TD właśnie VW 505 00

Opublikowano

Do 90KM i 110KM ma być 505.00,a do pompowtrysków tylko 505.01.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...