Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie układu samopoziomowania w B7 Xenon Bixenon skretny nie skrętne Lampy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie ten TEMAT ( inna mniejsza moc żarówki w tym wypadku leda )

Opublikowano

takie pytanie, bo nigdzie nie widzę info , czy ktoś coś kiedyś myślał lub wie czy skrętne da sie adaptować do B6 ?

Opublikowano

Nie ma ori lamp skrętnych w B6. Skrętne zaczęły się od B7.

Ina instalacja, sterowniki, lampy.

Opublikowano

Ja próbuję ogarnąć (przerobiłem wizualnie cabrio B6 na B7 :wink: ), na razie brak czasu lub chęci bym zamknął w końcu ten temat.

Ale myślę, że powinno się udać :)

Opublikowano

Jak masz już lampy z B7 to masz już z górki tym bardziej że potrzeba mniej przewodów przy skrętnych i z tego co pamiętam nie będziesz musiał ich dokładać

Opublikowano

To prawda, ale nie wiem dlaczego sterownik zgłasza mi błędy związane z czujnikami poziomowania (są te same wg. ETKI, a poza tym wcześniej wszystko śmigało), błąd lokalnej magistrali CAN (usterkę już na 99% zlokalizowałem - uszkodzony pin w gniazdku przy lewej lampie), brak komunikacji z licznikiem (?), MCE (?) oraz ze sterownikiem w kolumnie kierownicy. Z tym ostatnim to dziwna sprawa, bo odczyty z czujnika skrętu (G85) są OK.

Optymistycznie zakładam, że wszystkie powyższe problemy rozwiąże przekodowanie sterownika :)

...ale tego nie uda się zrobić bez sprawnej lokalnej magistrali CAN (sterownik-lampy) :facepalm:

Błędne koło :P

Opublikowano (edytowane)

Koledzy piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum tworząc nowy temat.

Być może odpowiedź na moje pytanie już padła w tym temacie, ale ja nie znalazłem w nim odpowiedzi.

Mam bixenon skrętny i uszkodził mi się czujnik przedni lewy od poziomowania i właśnie czy skręcania też ?

Na fis'ie mam dwa błędy skręcanie i poziomowanie. Jak rozumiem za jedną i drugą funkcję odpowiada jeden czujnik ?

Czy ktoś może podać jego nr fabryczny ? Czy w wersji ze skrętnymi lampami jest on inny jak w zwykłych xenonach ?

Po włączeniu świateł i zapłonu światła robią góra/dół, lewo/prawo po czym wywala dwa błędy na fis'ie.

Edytowane przez TomekTdi
Opublikowano

Mam bixenon skrętny i uszkodził mi się czujnik przedni lewy od poziomowania i właśnie czy skręcania też ?

Na fis'ie mam dwa błędy skręcanie i poziomowanie. Jak rozumiem za jedną i drugą funkcję odpowiada jeden czujnik ?

Czy ktoś może podać jego nr fabryczny ? Czy w wersji ze skrętnymi lampami jest on inny jak w zwykłych xenonach ?

Po włączeniu świateł i zapłonu światła robią góra/dół, lewo/prawo po czym wywala dwa błędy na fis'ie.

Jak nazwa wskazuje jest to czujnik samopoziomowania, za skręty lamp odpowiada moduł kierownicy a nie czujnik na wahaczu.

Oba komunikaty odpowiadają za usterkę z samopoziomowaniem i brakiem adaptacji z powodu uszkodzonego czujnika.

Numery masz na pierwszej stronie tego tematu, czujniki są tylko jedne.

Opublikowano

Czujniki w wahaczach są połączone bezpośrednio z modułem skrętu umieszczonym za schowkiem pasażera. A moduł ten poprzez magistralę CAN-napędu komunikuje się min. ze sterownikiem kolumny kierownicy w którym znajduje się czujnik skrętu G85.

Błąd na FIS-ie jest bardzo ogólny, wskazuje tylko, że w sterowniku skrętu (i samopoziomu zarazem) zapisał się błąd z sygnaturą MIL-ON.

Słowem - podepnij kabel diagnostyczny i odczytaj błędy zapisane w sterowniku "55-Xenon range".


Sterownik do lamp skrętnych (AFS) jest inny niż dla lamp tylko z funkcją samopoziomowania (zwykły bixenon).

Opublikowano

Uszkodzony mam czunik, chodziło mi poprostu czy w skrętnej wersji jest taki sam jak w normalnej.

Już wiem ,że tak :)

Opublikowano

No jeśli o nie chodzi to tak, pasują również te z B6.

Opublikowano

Siemka,

Mam pytanie posiadam bi-xenon skrętny.

Co trzeba zrobić żeby skręcał na postoju?

Czekam na informacje.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Włączyć vcdsem efekt showroom, ale po przekroczeniu 30kmh wyłącza się ta funkcja i trzeba ją ponownie aktywować.

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z przejściówka adapterem do biksenonow Audi A4 B7 2005r S-Line nie pasują mi piny w wtyczce ori a adapterem,włączę postojowe jest ok włączę mijania tez świeci już ksenon a jak włączę długie to świeci się krótkie i do jazdy dziennej :kwasny:

Opublikowano

Rozpiska pinów jest na pierwszej stronie. Kodowanie zmieniłeś na bixa...

Opublikowano

Rozpiska z pierwszej strony jest zgodna z adapterem ale kostka przy aucie ma inne rozmieszczenie ,nie mam kompa pokładowego wiec nie mam błędów żadnych chyba ze chodzi o coś innego?

Opublikowano

Rozpiska z pierwszej strony jest zgodna z adapterem ale kostka przy aucie ma inne rozmieszczenie ,nie mam kompa pokładowego wiec nie mam błędów żadnych chyba ze chodzi o coś innego?

jeżeli ktoś nie ma zakupionych przejściówek może zrobić przekładkę pinów:

Zwykłe lampy mają rozkład:

(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)

(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)

(M30) [8/56a] - drogowe - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)

(M29) [6/56b] - światła mijania - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)

[5/31] - masa (brązowo - biały)

[7/31] - masa (brązowy)

Xenon

(M5) [9/BL] - kierunkowskaz - Pin 2 we wtyczce T17a/2 (Czarno - niebieski)

(M1) [10/58L] - postojowe - Pin 3 we wtyczce T17a/3 ( Szaro - czarny)

(L174)[12/TFL] - DRL - Pin 15 we wtyczce T17a/15 ( Biało - czarny)

(N347)[11/56a] -długie - Pin 10 we wtyczce T17b/15 ( Fioletowo- niebieski)

(M29) [6/56b] - Xenon - Pin 16 we wtyczce T17a/16 ( żółto- czarny)

[5/31] - masa (brązowo - biały)

[7/31] - masa (brązowy)

INFO:

T17a - 17 pinowa wtyczka czerwona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)

T17b - 17 pinowa wtyczka zielona w lewym słupku (dla Lewej lampy i analogicznie będzie dla prawej)

To nie polonez że zmieniasz kabelki i działa, jest potrzebny komputer i np. vcds żeby zmienić kodowanie w sterowniku, w przypadku xenonu jest podobno inne napięcie. Jak Ci wypali przetwornice to zrozumiesz.

Opublikowano

Tak jest w Aucie https://imageshack.com/i/plGoyvXJj


I wszystko jasne ;) Dzieki bardzo.


Chyba jednak nie rozumiem wszystkiego bo opis wtyczki zwykłej lampy był by ok ale są jeszcze 3 piny a wiec w jednym rzędzie mam 5 pinów a w drugim 4 czyli 3 pod rzad 1 wolny w ostatnim tez pin.Czy to są od ręcznego poziomowanie czy od czego?

Opublikowano

Witam Robiłem pinowanie kablii z waszej instrukcji xenon zapala sie okej ale nie zapala sie bi xenon a zamiast bi xenona mruga drl jak poprzestawiać ewentualnie czy są jakieś kable do zamiany ? kabli do kabiny nie ciągnąłem jeszcze do tego one są potrzebne ? oraz mam auta ze szwecji podobno są oryginalne ustawienia że światła zapalają sie odrazu na zapłonie niezależnie od położenia na włączniku , przełącznik światła czasowe nie reguje na żadne położenie co dalej ?

Opublikowano

Witam Robiłem pinowanie kablii z waszej instrukcji xenon zapala sie okej ale nie zapala sie bi xenon a zamiast bi xenona mruga drl jak poprzestawiać ewentualnie czy są jakieś kable do zamiany ? kabli do kabiny nie ciągnąłem jeszcze do tego one są potrzebne ? oraz mam auta ze szwecji podobno są oryginalne ustawienia że światła zapalają sie odrazu na zapłonie niezależnie od położenia na włączniku , przełącznik światła czasowe nie reguje na żadne położenie co dalej ?

1. Tak te kable są po to by działały długie, a imaczej przesłona bixenona

2. Kodowanie na skandynawię, światła świecą od razu w pozycji 0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...