Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Zamarznięte paliwo ? Czy odpalaniem można je rozmrozić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie szkoda rozruszników i waszych silników żeby tak meczyć samochód mi wogule teraz nie chce palić podaje mu odpowiednią dawke plaka do tapicerki w rure od filtra powietrza i odpalam samochód!!!

można też bąka puścić w dolot :kwasny:

w takich sytuacjach powinno pomoc http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html#paliwa03 ale srodek nalezaloby dodac do zbiornika gdy samochod pracuje

i przejechac z 10 km zeby paliwo wymieszane z nim, ze zbiornika dostalo sie do wtryskow.

Opublikowano

panowie szkoda rozruszników i waszych silników żeby tak meczyć samochód mi wogule teraz nie chce palić podaje mu odpowiednią dawke plaka do tapicerki w rure od filtra powietrza i odpalam samochód!!!

można też bąka puścić w dolot :kwasny:

w takich sytuacjach powinno pomoc http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html#paliwa03 ale srodek nalezaloby dodac do zbiornika gdy samochod pracuje

i przejechac z 10 km zeby paliwo wymieszane z nim, ze zbiornika dostalo sie do wtryskow.

Przed wyjazdem do Wisły pół miesiąca temu dolałem STP antyżel na pełny bak. Po pierwszej nocy w Wiśle wsiadam do auta i zerkam na FIS -5 stopni. Odpalam auto, ale zgasło od razu. Za drugim razem odpaliłem, ale z 2 sekundy się męczył nim zaskoczył. Teraz gdy temperatura waha się od -15 do -25 zapalam go też za drugim razem, ale tak 5 sekund kręcę rozrusznikiem za każdym razem (nie więcej i odczekuję przed drugim rozruchem kilkadziesiąt sekund).

1. Paliwo tankuję zawsze na Orlenie (przyzwyczajenie).

2. Nie wiem jak w przypadku Miszki, ale moim zdaniem jeśli świece są sprawne oraz aku, zalane dobre paliwo, filtra paliwa też dobry to może ten elektromagnes w rozruszniku tak przymarza? Dochodzę tak do takiego wniosku gdyż po dłuższej czy krótszej jeździe autem gdy je ostawię na kilka godzin na tym mrozie to odpala od strzała.

Opublikowano

zakladam ze Miszka ma sprawne swiece :cool1:

Opublikowano

zakladam ze Miszka ma sprawne swiece :cool1:

tego nie wiem ale w ubiegłą środę umówiłem się na wymianę - jutro jadę, nie wiem jaki jest ich stan...

wybaczcie ale całkowicie nie znam się na dieslach :embarrassed:

co prawda jak przyszły mrozy miałem problem z rozruchem ale nie taki jak dziś rano

Opublikowano

Jaki masz kąt synchronizacji wałka rozrządu przyjacielu?:) U mnie od wiosny był -5.5/-6.1/-7.1 ,ale palił elegancko :) W sierpniu zmieniłem na -0.6/-1.1 i taki jest do tej pory. U kumpla z kolei jest taki :

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_71273.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_71259.html

i muszę przyznać, że gdy obaj odpalaliśmy auta w sobotę o godzinie 13 to mój załapał tak jak to opisałem za drugim razem po kilkusekundowym kręceniu, a mojego kolegi AJM za czwartym razem( AKU ma nowy, świece podobno OK, a części alternatora miał wymienione kompletne bo się posypał).

Opublikowano

Ropa na stacjach nie jest zła tylko że nie nadaje się na zimę taką jaką mamy, czyli nie jest zimowa a jeśli już jest zimowa to nie na temperatury poniżej 15 stopni. Najlepiej lać dodatek w robocie kiedyś do dieseli (busy) lałem takie cudo w przezroczystej butelce plastikowej skyy.. coś tam o barwie jasnobrązowej przezroczystej i teraz do swojej strzały też takie coś zapodam. Bo dziś niestety musiałem go lekko zalać aż zaskoczył, ale się udało. Na "starter" nigdy auta które szanowałem nie odpalałem bo to męka najgorsza dla motoru.[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 07:27_________________________________________________A dodam że w miejscu gdzie stała moja strzałeczka na Fisie pokazało -27,5 stopnia Celcjusza. Oczywiście wyświetlacz Fis też za bardzo nic nie wyświetlał od razu.Także panowie masakra dobrze że aku mam prawie nowe.

Opublikowano

Zatankowałem auto przed tymi mrozami na SHELLU, od pracownika stacji dostałem info na temat właściwości paliwa że ma nie zamarzać do -29stopni. Pełen obaw zatankowałem 55 litrów i wrociłem do domu. Nastepnego dnia auto odpalil bardzo dobrze, w pracy jak stało 8h - na dworze, tez odpalilo bardzo dobrze a temperatury były w granicach do -22 stopni.

Więc uważam ze należy zalać odpowiednie paliwo aha dodam ze przed zimą wymieniłem filtr paliwa ktory juz miał pare ładnych lat i 4 nowe świeczki hmm od tyle.

Ale miałbym takie pytanie o to czy podczas jazdy autem w temp okolo -20 stopni może sie utworzyc tzw korek parafinowy ?

I to czy paliwo powracające może podgrzac paliwo w baku ?

Hmm szkoda ze w naszych dieslach nie da sie zrobić tak aby zimą silnik zasysał cieple powietrze ogrzewane w kolektorze wylotowym ;/

Opublikowano

mi zamarzł dzisiaj filtr w czasie jazdy przy -17 a w piątek gdy było -27 to nie zamarzł ;/ odczekałem 30 min żeby filtr ocieplił się od silnika i potrzymałem z 30s na rozruszniku i odpalił...tankowałem na orlenie ale już im dziękuje tej zimy :hi:

Opublikowano

Nie ma co zawracać sobie głowy dodatkami do paliwa, tankując auto dolejcie sobie do litrów zatankowanego ON 10% benzyny, wtedy parafina się nie wytrąca i rozruch na zimno jest łatwiejszy. Ja tak zawsze tankuję t4, do tego czysty filtr paliwa i dobry akumulator, nie ma bata żeby nie odpalił przy -20.

Opublikowano

ja wymieniłem akumulator i pali jak złoto,nie posiadam garażu i mimo najechanych 230 tys (nie chce wiedziec ile został cofniety licznik przed moim zakupem:) na mrozach -29 odpala.Podgrzewam go ze 3 razy i pali.Co do ON to moze zgestnieć przez parafine jest sposob na to,do zatankowanych 20L ON dolewamy litr benzyny,lub denaturatu taka ilość nie szkodzi naszemu dieslowi i nie mamy problemu z paliwem z gorszej stacji :hi:

Opublikowano

Ja zawsze tankuje na cerrfourze i nie mam problemów , jakis czas temu wymieniłem wszystkie filtry, swieczki sprawdziłem wszystkie ok no i zapala za pierwszym razem , pierwsze 5 sekund troche sie potrzesie (bo mu zimno ) i jest ok :)

Opublikowano

panowie szkoda rozruszników i waszych silników żeby tak meczyć samochód mi wogule teraz nie chce palić podaje mu odpowiednią dawke plaka do tapicerki w rure od filtra powietrza i odpalam samochód!!!

Uważasz że zapodawanie plaka w rurę jest bezpieczniejsze dla silnika niż długie kręcenie rozrusznikiem.

Opublikowano

co pan w takich wypadkach radzi ? bo ludzie pewnie nie mają pojęcia co w tej sytuacji ? można uzyskać-wskórać cokolwiek ?

Opublikowano

Nie ma co zawracać sobie głowy dodatkami do paliwa, tankując auto dolejcie sobie do litrów zatankowanego ON 10% benzyny, wtedy parafina się nie wytrąca i rozruch na zimno jest łatwiejszy. Ja tak zawsze tankuję t4, do tego czysty filtr paliwa i dobry akumulator, nie ma bata żeby nie odpalił przy -20.

t4 tak sobie mozesz robic. silniki z PD sa podatniejsze na zatarcie pompowtryskow.

Ropa na stacjach nie jest zła tylko że nie nadaje się na zimę taką jaką mamy, czyli nie jest zimowa a jeśli już jest zimowa to nie na temperatury poniżej 15 stopni. Najlepiej lać dodatek w robocie kiedyś do dieseli (busy) lałem takie cudo w przezroczystej butelce plastikowej skyy.. coś tam o barwie jasnobrązowej przezroczystej i teraz do swojej strzały też takie coś zapodam.

ON musi spelniac odpowiednie to temperatury zewnetrznej normy. zima najdrozszy jest ON przystosowany do wlasnie panujacych warunkow pogodowych. najtanszy letni. stacje oszczedzaja kupujac tansze paliwo.

podobnie latem na wielu stacjach mozna sie uraczyc zimowym ON, wtedy jest tansze.

dodatki do ON wybieralbym rozsadniej.[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 13:52_________________________________________________

co pan w takich wypadkach radzi ? bo ludzie pewnie nie mają pojęcia co w tej sytuacji ? można uzyskać-wskórać cokolwiek ?

tylko i wylacznie pewny ON lub ON z odpowiednim dodatkiem. ale tez nalezy zachowac umiar przy wzroscie temperatury nieodpowiednie do danych warunkow pogodowych paliwo moze zaszkodzic.

druga mozliwosc to ogrzewany garaz. uklad paliwowy nie powinien sie zaczopowac paliwo w zbiorniku jest cieplejsze a po kilku km, zostanie podgrzane przez nadmiarowe podgrzane paliwo powracajace do zbiorniika.

Opublikowano

a czy stacje ponoszę jakąkolwiek odpowiedzialność za zamarzanie paliwa w tem mniejszych niż deklarują na stacjach ?

Opublikowano

lałem takie cudo w przezroczystej butelce plastikowej skyy..

dodatki do ON wybieralbym rozsadniej

czyli SKYDD nie jest za dobry??

Opublikowano

no właśnie, co z tym Skydd'em? lać go, nie lać?

ja dzisiaj kupiłem i mam zamiar testować, tylko czy to na PD nie szkodzi :mysli:

Opublikowano

a czy stacje ponoszę jakąkolwiek odpowiedzialność za zamarzanie paliwa w tem mniejszych niż deklarują na stacjach ?

ależ oczywiście, ale trzeba je złapać za rękę. :kwasny:[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:35_________________________________________________

lałem takie cudo w przezroczystej butelce plastikowej skyy..

dodatki do ON wybieralbym rozsadniej

czyli SKYDD nie jest za dobry??

to się okazuje po dłuuuuuuugim przebiegu i stanie pompy wtryskowej lub/i wtryskiwaczy. [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 11:36_________________________________________________

no właśnie, co z tym Skydd'em? lać go, nie lać?

ja dzisiaj kupiłem i mam zamiar testować, tylko czy to na PD nie szkodzi :mysli:

na tym polega test, wynik testu jest nieznany. sztuka PD do AJM to uzywki od 200 PLN/szt. :cool1:

Opublikowano

A u mnie chyba świece już się kończą bo jak temperatura spada poniżej -10 stopni to zaczyna fiksować, świece niby grzeje ale jak go palę to zaskoczy i gaśnie, potem to już muszę gazem go traktować i maltretować rozrusznikiem. Dodam że ropa nalana ok plus dodatek. Jak silnik jest ciepławy to ok na strzała ale jak postoi tak z 5-8 godzin to porażka. Także dziś wymiana świec chyba.

Poradźcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...