Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Pany polecam MILITEC1, dodaek do oleju :hi:

Zalałem nim swój wytarty wałek , więcej o problemie w tym temacie :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/#entry4220965

Zrobiłem na nim coś koło 10kkm i nie słychać żadnej różnicy in minus w pracy motorówki :decayed:

nic się nie dzieje, a DPF-ik cały czas jeszcze na pokładzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany rozrządu zdecydowałem się na wymianę wałka rozrządu bo lepszej okazji przez kolejne 90.000km nie będzie. Wałek miałem podtarty na jednej krzywce (brak fazki na wierzchołku, krzywka wyraźnie rozklepana) jak wałek to i szklanki i panewki. Szklanki Ina czarne, panewki GLYCO, a wałek używka w idealnym stanie. Zero śladów zużycia. Przed wymianą z silnika wydobywały się wyraźnie słyszalne bu bu bu... :) w rytm obracającego się wałka i buczenie w kabinie w granicach 1700-2200 tys obr. Korekcje na jendej pompce ( na tej co była wytarta krzywka w granicach -1,3) po wymianie wałka wynosi tak jak na reszcie w granicach 0,4.

Silnik pracuje wyraźnie ciszej. Jedyna zmiana na minus jaką zauważyłem po wymianie to jak odpale po nocy to tak jakby chciał zaraz zgasnąć... Odpala od strzała i po około 2 sekundach jak obroty się normują zatelepie budą i jakby przydusi silnik i po kolejnych 2 sekundach wszystko się normuje. Od czego zacząć szukanie? Synchro ustawione na 0.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam a4 b7 z zawieszeniem 1BV plus dystanse 20 mm . Planuję w tym miesiącu kupić jakieś zimówki . Mam felgi ori s-line 17 z oponami 225/45/17 . Mogę zamienić na 215/50/17 bez obawy ze bedzie coś obcierać ? Pozdrawiam :-)

Sorry miałem otworzone 2 karty i pomyliłem tematy ;-( Prosze moderatora o przeniesienie .

Edytowane przez danielstol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany rozrządu zdecydowałem się na wymianę wałka rozrządu bo lepszej okazji przez kolejne 90.000km nie będzie. Wałek miałem podtarty na jednej krzywce (brak fazki na wierzchołku, krzywka wyraźnie rozklepana) jak wałek to i szklanki i panewki. Szklanki Ina czarne, panewki GLYCO, a wałek używka w idealnym stanie. Zero śladów zużycia. Przed wymianą z silnika wydobywały się wyraźnie słyszalne bu bu bu... :) w rytm obracającego się wałka i buczenie w kabinie w granicach 1700-2200 tys obr. Korekcje na jendej pompce ( na tej co była wytarta krzywka w granicach -1,3) po wymianie wałka wynosi tak jak na reszcie w granicach 0,4.

Silnik pracuje wyraźnie ciszej. Jedyna zmiana na minus jaką zauważyłem po wymianie to jak odpale po nocy to tak jakby chciał zaraz zgasnąć... Odpala od strzała i po około 2 sekundach jak obroty się normują zatelepie budą i jakby przydusi silnik i po kolejnych 2 sekundach wszystko się normuje. Od czego zacząć szukanie? Synchro ustawione na 0.0

Tandempompę demontowałeś z głowicy do wymiany wałka rozrządu?

Jeżeli tak, to stalowa uszczelka tandemu założona nowa ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, mechanik to robił ale chyba nie odkręcał vacum. Dziś podpiąłem jeszcze raz pod kompa i wywaliło błąd czujnika temperatury G62. Ciekawe czy to może być przyczyną...

Edytowane przez Maestro_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie pozorny czujnik, a czasami potrafi tak swirowac, zacznij moze od jego wymiany, bo w sumie koszt nie wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


hmmm, mechanik to robił ale chyba nie odkręcał vacum.

Nie da się wyjąć wałka bez odkręcania pompy, tzn. trzeba przynajmniej poluzować na śrubach, szczególnie tych górnych tak żeby odepchnąć na kilka mm pompę od sinika. Jeżeli tak zrobił mechanik, możliwe że uszczelka nie spełnia już dobrze swojego zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie że da sie wyjąć wałek bez odkrecania pompy. Wystarczy obrócić wczesniej caly rozrzad o 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien wymien, byle nowy byl sprawny, bo ja kiedys kupilem nowy ori i byl na starcie juz zepsuty. ;)

Edytowane przez KoJ@K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz wymieniać kilka razy czujnika temperatury, to idź do ASO po oryginał dobrany po VIN-ie, dobrze radzę :naughty::decayed:


Wymien wymien, byle nowy byl sprawny, bo ja kiedys kupilem nowy ori i byl na starcie juz zepsuty. ;)

On pewnie nie był zepsuty jak był ori, ich jest tyle rodzajów, że ktoś pewnie źle dobrał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


On pewnie nie był zepsuty jak był ori, ich jest tyle rodzajów, że ktoś pewnie źle dobrał :P

wow.. to nie wystarczy jak kupie np. ten?; http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-plynu-org-audi-seat-skoda-vw-i5036579679.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cały numer łącznie z literką na końcu jest taki sam jak twojego zamontowanego w aucie, i to jest naprawdę oryginał, to będzie pasował :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem taki zestaw na ebayu uk http://m.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-1-9-TDI-PD-8V-Heavy-Duty-Steel-Camshaft-Kit-99-2010-/252055154582?nav=SEARCH

Czy ten zestaw bedzie pasował do silnika z kodem 1.9 BKE?

W opisie jest napisane ze pasuje do silników z kodami:

- AJM / ANU / ARL / ASZ / ATD / ATJ / AUY / AVB / AVF / AXB / AXC / ACR / BKC / BLT / BRU / BSW / BXE / BXF. Napisałem do sprzedawcy ale odpisał mi ze do BKE nie pasuje.

Jestem prawie pewien ze BKC i BKE to to samo jedyna różnica to chyba BKC jest z PDF. ( chyba ze cos pomieszałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest to wałek do PD-ków bez DPF-a jak i tych do niego nie przystosowanych.

Jeżeli BKE jest przystosowany do montażu DPFa, albo fabrycznie miał go zamontowanego, to wałek nie będzie pasował z powodu innego profilu krzywek napędzających pompowtryski :decayed: .

Jak to konkretnie wygląda w tym konkretnym przypadku nie pamiętam , może się ktoś wypowie kto przerabiał temat i ma wszystko w głowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po naprawie glowicy i wymianie uszczelki,okazalo sie ze dwa popychacze sa do wymiany więc wymieniłem na nowe i kilka innych pier**l.teraz słychać buczenie w filtrze powietrza. Odpala dobrze,silnik pracuje równo i nic nie szarpie. Co może być przyczyną bo tego przed naprawa nie bylo. Pacjent 1.9 awx 2001 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa dobrze poskladana, nie ma gdzies jakis nieszczelnosci/luzow?

Dzisiaj to jeszcze raz dokladnie sprawdzę,bo jak przyslaniam ręką dolot to przestaje może faktycznie gdzieś dostaje lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomego galaxy również bardzo głośno dudni. Zdjąłem pokrywę i okazało się że wałek mocno wytarty. Dodatkowo jeszcze cały czas leci dym z tłumika, jak by z oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...