Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od poczatku tego tematu pisze ze 70% przypadków ciezkiego palenie z rana jak i telepanie to wina walnietych uszczelniaczy PD, tłumaczyłem juz z 10 razy dlaczego tak sie dziej........ wy wolicie myslec o wymianie połowy silnika niż słuchać sie bardziej doświadczonych .......

Zgadza się, tylko widzisz u mnie odpala super, pompki miałem wymieniane, więc muszę założyć, że uszczelniacze również. Ostatecznie przyjdzie czas i na uszczelniacze. Lepsze to, niż silnik rozbierać. Ale póki co jeżdzi, do pufania, czy tam buczenia powoli przywykłem. Czekam chyba na poważniejszą usterkę, wtedy bedzie wiadomo co i jak. No może trafi się ktoś, kto będzie chciał rozwiązać problem, weźmie auto na warsztat i bedziemy działać. Póki co nikomu auta nie oddaje - to niczego nie wnosi poza pustym portfelem i nerwami.

Opublikowano

Te drgania to sa jakies "regularne" czy poprostu raz jak stoisz to zadrzy, a pietnascie razy nie drzy? Od pompek tez moze rzucac lub od nie poprawnie dzialajacego egru.

Opublikowano

Egr wymieniłem na nowy jakiś czas temu. Są to naturalne regularne drgania na wolnych obrotach. Poduszki nowe z aso które mają teraz 4 miesiące także te są raczej ok.

Może to od search pompek...?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Te drgania to sa jakies "regularne" czy poprostu raz jak stoisz to zadrzy, a pietnascie razy nie drzy? Od pompek tez moze rzucac lub od nie poprawnie dzialajacego egru.

EGR-a to bym nie podejrzewał o powodowanie drgań na wolnych obrotach.

u mnie powodem silnych drgań silnika na biegu jałowym były uszczelniacze na pompowtryskach:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Opublikowano (edytowane)

Zawór egr to wymóg ochrony srodowiska i nie ma on nic wspólnego z pracą silnika, debilizmem jest zapłacenie 300zł za nowy, jesli leci z niego olej to znaczy ze masz turbine na wykonczeniu a nie egr do wymiany....... To sie czysci zaslepia i koniec tematu. W rzadko którym tdi egr jest czysty przewaznie wygląda to tak

e27d8ced031007a6m.jpg

Ta czesc jest zbedna i szkoda kasy na jej wymiane.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Zawór egr to wymóg ochrony srodowiska i nie ma on nic wspólnego z pracą silnika, debilizmem jest zapłacenie 300zł za nowy, jesli leci z niego olej to znaczy ze masz turbine na wykonczeniu a nie egr do wymiany....... To sie czysci zaslepia i koniec tematu. W rzadko którym tdi egr jest czysty przewaznie wygląda to tak

e27d8ced031007a6m.jpg

Ta czesc jest zbedna i szkoda kasy na jej wymiane.

Debilizmem jest Twoja wypowiedź...

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Ja kupiłem auto 3 lata temu i EGR się pocił - dość mocno. Nie kombinowałem z zaślepieniem, wiecie, jak to jest przy "nowym" aucie. Raczej stosujesz oryginalne rozwiązania. Kupiłem nowy za blisko 4 stówki, zamontowałem i trzeci rok się cieszę czystym EGRem. Nic się nie poci, nic z niego nie leci.

Więc w moim przypadku nie była to sypiąca się turbina, ale pewnie i na nią przyjdzie pora :grin:

Opublikowano (edytowane)

No to zdiwisz sie moze lukoszooo, ale u mnie po zaslepieniu i wylaczeniu egra w golfie telepania brak. A to z tą "turbina na wykonczeniu" (bo olej z egra leci) to doje...przesadziles. ;) pokaz mi jakies jedno tdi, ktore na normalnie wpietej i "pracujacej" odmie, bez OCT nie bedzie mialo olio w dolocie ?! Zaslepienia egra nie zakonczy sprawy pocenia sie olejem, a jedynie "odetnie" droge doplywu spalin do kolektora - co w kontakcie z olejem tworzy taki piekny gnój, jak na zdjeciu ktore wstawiles wyzej. ;)

Edytowane przez KoJ@K
Opublikowano

Egr wymieniłem na nowy jakiś czas temu. Są to naturalne regularne drgania na wolnych obrotach. Poduszki nowe z aso które mają teraz 4 miesiące także te są raczej ok.

Może to od search pompek...?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 na

Ja mam podobnie. Sprawdź, czy w momencie drgań obroty na vagu Tobie skaczą. U mnie wygląda to tak, że podczas drgań obroty spadaja z 882 na 863, czasem wskoczy na 903. Oczywiście lekko trzęsie budą i słychać takie lekkie stukanie w silniku. Za chwilę jest ok, po czym znowu i tak w koło macieju. Ktoś zasugerował dwumas, bo poza obrotami wszystko inne trzyma parametry.

Opublikowano (edytowane)

Twoja nie gorsza :facepalm: Takie jest moje zdanie o przydatności zaworu egr. Wiem ze kazde tdi ma olej w dolocie ale uwierz ze niektóre maja wiadro oleju, a jesli uszczelniłeś egr to olej wyjdzie gdzies indziej lub zassie go silnik.


Co do wachaniu sie obrotów tez kiedys meczył mnie ten temat, testowałem to nawet no zdrowym AWX i w tamtym tez były wahania, a drgan brak. U mnie wahania sa cały czas a drgania od czasu do czasu więc nie tedy droga.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Musi to być powiązane ze sobą, skoro w momencie drgań skaczą obroty, lub jak ktoś woli gdy skaczą obroty, to czuć drgania.

Drgania ustają i wszystko wraca do normy, więc na 100% jedno z drugim jest powiązane. Tym bardziej, że jest to cykliczne i wyczuwalne od tmp. 70st. Nie wiem tylko gdzie jest źródło jednego i drugiego. Teoretycznie można by pompki podejrzewać, ale podczas drgań korekcje się nie zmieniają zbytnio.

Ten dwumas by najbardziej pasował, tym bardziej, że w momencie drgań słychać takie charakterystyczne stukanie. Tylko nie wiem, czy dwumas ma coś wspólnego z obrotami. Bo innych objawów wskazaujących na dwumas nie ma.

Zresztą przypadek przypadkowi nie równy.

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie ma róznicy czy zimny czy ciepły i napewno nie jest to cykliczne. Niedawno zmieniłem prace i zródło paliwa, wczesniej jeździłem na byle czym teraz leje Verve i według mnie drgania sie ograniczyły. Użyłem tez srodka czyszczącego pompki bezpośrednio pod zasilanie, może po tym też cos pomogło.

Co do korekcji nie jestem informatykiem ale vag odswieża dane np 2 razy w ciągu sekundy (chyba chodzi o klatkowanie) aby zobaczyć prawdziwe dane musisz zrobić logi, tam dane sa rejestrowane np. 20 razy w ciagu sekundy. Tłumacze ja idiota ale chyba zrozumiesz. Aby zobaczyć tak minimalne zmiany musisz zrobić logi.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano
Debilizmem jest Twoja wypowiedź...

elmer80, na wałkach się nie znasz (bo fazki nie ma przecież oryginalnie, a wałek bardziej wyciera się po przeciwnej str. niż wznios) i widać na EGR też - lukaszooo ma monopol na fachową wiedzę - pogódź się z tym :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Wkoncu ktoś potwierdza moja teorie ze wałek nie wyciera sie na krzywce...........

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Wkoncu ktoś potwierdza moja teorie ze wałek nie wyciera sie na krzywce...........

Chyba nie odczytałeś mojej ironii, ale myślę że elmer80 odczyta. Tutaj ciekawy temat założony wczoraj, warto się zapoznać: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Opublikowano
Debilizmem jest Twoja wypowiedź...
elmer80, na wałkach się nie znasz (bo fazki nie ma przecież oryginalnie, a wałek bardziej wyciera się po przeciwnej str. niż wznios) i widać na EGR też - lukaszooo ma monopol na fachową wiedzę - pogódź się z tym :decayed: :decayed: :decayed:
Hahahaha...

Cofnij się 3 strony i zobacz jak wygląda zużyty wałek na zdjęciach.

Jak już będziesz te zdjęcia oglądał to może się dowiesz jak wygląda fazka na krzywce...

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

A na czym sie niby wyciera jak nie na krzywce? :) Moj byl tak wyjechany ze palca mozna bylo przeciąć bo fazki juz nie było

Opublikowano

Wkoncu ktoś potwierdza moja teorie ze wałek nie wyciera sie na krzywce...........

W profilu masz AVF z 2002 a ja z 2003 i mamy odmienne zdanie na temat fazki i wycierania się krzywek.

Już ponad rok temu wstawiłem zdjęcia swojego wałka na którym wspomniane fazki widać i oraz w którym miejscu jest wytarta krzywka.

Pokaż więc proszę zdjęcie ori wałka z AVF lub AWX w którym nie ma fazki a krzywka nie jest zużyta na wzniosie.

3 strony wcześniej kolega C4_kawon zamieścił zdjęcia wałka podobnie zużytego jak mój na którym również widać fazki.

Żeby było jasne to pisząc fazki mam na myśli krawędź, miejsce łączenia się powierzchni roboczej krzywki z powierzchnią boczną.

Dodam jeszcze że mechanicy sprawdzają krzywkę przeciągając palec po tej krawędzi właśnie. Robią tak żeby wyczuć ewentualną ostrą krawędź i nie bawić się w wycieranie oleju.

Jeśli chodzi o debilizmy i inne idiotyzmy to nie Tobie, nie mnie i nikomu nic do tego kto na co wydaje swoje 3 stówki. Jedni na EGR inni na radio z mp3 a jeszcze inni na bułgarską prostytutkę...

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Raz była dyskusja o fazkach trwająca pare stron, drugi raz nie mam zamiaru sie licytować kto ma racje. Nie widziałem tylko swojego wałka lecz kilka lub kilkanascie z czego jeden wytarł dziure w szklance i większość wytarcia miały na tylnej czesci, dlaczego tak jest ???? ja mam swoja teorie ale zostawie ja dla siebie. Jak widać na fotach wczesniej wyciera sie tez krzywka ma najwiekszy kont czyli najmniejsza powierzchnia styku ze szklanka lecz ja takiego przypadku nie widziałem, i twierdze ze foty przedstawiają ekstramalny przypadek z ogromnym przebiegiem.

Opublikowano

Ogromny czyli jaki???

Wałki: mój, mojego kolegi z AWX, kolegi C4_kawon, kolegi z linku powyżej który rozebrał w miarę świeże BPW wyglądają podobnie jeśli chodzi o krzywki. Przebiegi 200-300 tys.

Jeśli chodzi o fazki to albo te co widziałeś były zmieniane na sklepowe albo różnice wynikają z rocznika lub modelu silnika.

Stwierdzam fakty i tyle. A Ty się upierasz że wszystkie wałki zużywają się tak jak Twój.

Co do ironii to faktycznie... nie masz monopolu :-)

Także luzik...

wysłane z Commodore 64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...