Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie Jak rozczepię dolot i dudnienie jest znacznie głośniejsze to znaczy ze przyczyna jest w silniku ?

Opublikowano

Tak. Normalnie nie ma dudnienia tylko jednostajnie buczy.

Opublikowano

jak nowy to bym zakladal kolbenschmidta febiego miałem do niedawna nowka ledwo co 8tysi zrobila i wytarla się na krzywce

Ostatnio sprzedawałem wałek od swojego byłego AJM. Tamte silniki nie miały problemów z wałkiem, bo nie jeździły na serwis Long Life. Mimo że te silniki mają już swoje lata, to warto zanteresować się takim wałkiem. Mój był z 99. roku i teraz służy w sporo młodszym aucie.

Jest kilka czynników które wpływają na zużycie wałka , podstawowy to wysilenie silnika :naughty:

W 140 konnym BPW być może jeszcze po chipie obciążenie krzywek zaworowych wałka rozrządu jest o ok. 50 % większe niż w sto konnym AVB lub nie wiele mocniejszym AJM-ie :P

Poza tym jakość materiału z którego wykonywano wałki, na przestrzeni paru latek produkcji PD-ków też widać że spadła :hi:

Poza tym po wprowadzeniu DPF-ów na krzywkach pompek musiano wygospodarować miejsce na część umożliwiającą wykonanie dotrysku regeneracyjnego , co wiąże się ze zwiększeniem obciążenia jednostkowego podczas właściwego wtrysku paliwa . :whistling:

A Long Life to gwóźdź do trumny dla trwałości wałków rozrządu :wallbash:

Opublikowano (edytowane)

W Audi leci wałek z góry, w golfach i skodach od dołu. W silnikach 105KM typu bxe panewki lecą na potęgę i zdarza się że korba wychodzi bokiem :-)

Edytowane przez MariuszKK
Opublikowano

wie ktoś może gdzie i za ile dostane ori panewki do avf ? :D bo glyco juz padają prawdopodobnie

Opublikowano

wie ktoś może gdzie i za ile dostane ori panewki do avf ? :D bo glyco juz padają prawdopodobnie

Ja kupowałem w ASO Skody. Po rabatach ok 180PLN mnie wyszły o ile dobrze pamiętam.

Opublikowano

kurde jak dodzwoniłem sie do aso skody to krzykną 35zł sztuka

Opublikowano

Ktoś mi powie gdzie kupie wałek AE CAM928 lub kolbenschmidt 50006304 ???

Opublikowano

Te wałki o które pytasz są kute czy odlewy ?

Opublikowano

Wałek Ks widziałem juz na aukcjach alllegro jak i panewki .A ja kupiłem na niemieckim ebay.

Opublikowano

Te wałki są stalowe.

Wlasnie szukam któregoś z nich.


Wałek Ks widziałem juz na aukcjach alllegro jak i panewki .A ja kupiłem na niemieckim ebay.

Kupiłeś wałek KS ?? może zdradzisz wiecej informacji na temat tego sprzedającego i ceny zakupu.??

Opublikowano

http://www.ebay.de/itm/Nockenwelle-Satz-Audi-VW-1-9-2-0-TDI-PD-8V-ohne-DPF-A3-A-A6-Golf-038109101R-/271945284856?hash=item3f5133bcf8:g:O1UAAOSwHnFVu4oj

tutaj znalazłem cały zestaw do AVF można zapytać sie tylko o wałek pisze na dole "hochwertige Stahlwelle, kein Hartschalenguss !!!" Czyli stalowy jeżeli dobrze rozumiem ;)

Opublikowano

Potrzebuję dokręcić śruby zaznaczone na zdjęciu. Muszę je dokręcić z jakąś specjalną siłą Nm, czy jest to obojętne jak je dokręcę?

w9jyyg3q.jpg

Opublikowano

20nm+90'

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Potrzebuję dokręcić śruby zaznaczone na zdjęciu. Muszę je dokręcić z jakąś specjalną siłą Nm, czy jest to obojętne jak je dokręcę?

w9jyyg3q.jpg

Serwisówka sugeruje też wymianę śrub:

image.jpgimage free hosting

Opublikowano

Powinno wymieniac się wszystkie śruby tyle ze mało kto to robi. Jeśli mam pewność że nikt nigdy nie dotykał się do nich to z pełną premedytacją wsadzam stare. Bezapelacyjnie trzeba kupić śruby pompowtryskow a jeśli wiesz ze ktoś już je kiedyś odkrecal to radzę wydać 100zl i wsadzić wszystkie nowe.

Opublikowano

Podobno te śruby trzymające dźwigienki się nie rozciągają. Czytałem o tym gdzieś na naszym forum. Nie wiem ile w tym prawdy ale lepiej włożyć nowe.

Opublikowano (edytowane)

Śruby glowicy tez się niby nie rozciągają 3/4 mechaników się z tego śmieje a jednak dlaczegos ori zestaw wytrzymuje 250 tys a po wymianie zawsze są jakieś problemy.

Zasada jest prosta jeśli masz 100% pewności ze dotyka się do tego jako pierwszy to zostawiasz stare a newralgiczne wymienia się zawsze.

Jeśli nie masz pewności co do przeszłości to śruby nie są aż tak drogie żeby na nich oszczędzać bo jeśli śruba pęknie lub zerwie się gwint to koszta rosną i to znacznie.

Kolejna istotna sprawa to czyszczenie otworów srub, sam osobiście rozwaliłem blok silnika perkinsa w koparce. Głowica była robiona ok 5 raz, śruby oryginalne. Przy 5 remoncie śruby były rozciągnięte a gniazda srub zabrudzone, przy dokrecania glowicy coś pękło ale nie widzieliśmy co, odpaleniu okazało się ze pękł blok między śruba a kanałem wodnym. Były kombinacje z wklejanie szpilki ale skończyło się na nowym słupku za naprawdę gruba kasę. Po tamtej robocie miałem masę nie przyjemności a winę ponosił właściciel który stwierdził że śruba 14 nigdy się nie rozciągnie a bloku nie trzeba planować i wystarczy samo ręczne czyszczenie.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Czy to słynne pufanie występuje cały czas po mocniejszym dodaniu gazu. Bo u mnie zauważyłem że po puszczaniu gazu np.na 2 biegu słyszalne jest przez 1 lub 2 s takie pffff. Wałek sprawdzany 10kk temu i był jak nówka. Poprzedni właściciel musiał wymienić a mi nic nie powiedział. Odgłos słyszalny po puszczanie gazu .

Opublikowano

Raczej na wolnych obrotach też powinieneś to słyszeć, najlepiej rozkręcić dolot do filtra i wtedy najlepiej słychać

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...