Radex121 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Panowie Jak rozczepię dolot i dudnienie jest znacznie głośniejsze to znaczy ze przyczyna jest w silniku ?
mateusz233 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Tak. Normalnie nie ma dudnienia tylko jednostajnie buczy.
piotrsob1 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 jak nowy to bym zakladal kolbenschmidta febiego miałem do niedawna nowka ledwo co 8tysi zrobila i wytarla się na krzywce Ostatnio sprzedawałem wałek od swojego byłego AJM. Tamte silniki nie miały problemów z wałkiem, bo nie jeździły na serwis Long Life. Mimo że te silniki mają już swoje lata, to warto zanteresować się takim wałkiem. Mój był z 99. roku i teraz służy w sporo młodszym aucie. Jest kilka czynników które wpływają na zużycie wałka , podstawowy to wysilenie silnika W 140 konnym BPW być może jeszcze po chipie obciążenie krzywek zaworowych wałka rozrządu jest o ok. 50 % większe niż w sto konnym AVB lub nie wiele mocniejszym AJM-ie Poza tym jakość materiału z którego wykonywano wałki, na przestrzeni paru latek produkcji PD-ków też widać że spadła Poza tym po wprowadzeniu DPF-ów na krzywkach pompek musiano wygospodarować miejsce na część umożliwiającą wykonanie dotrysku regeneracyjnego , co wiąże się ze zwiększeniem obciążenia jednostkowego podczas właściwego wtrysku paliwa . A Long Life to gwóźdź do trumny dla trwałości wałków rozrządu
MariuszKK Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 (edytowane) W Audi leci wałek z góry, w golfach i skodach od dołu. W silnikach 105KM typu bxe panewki lecą na potęgę i zdarza się że korba wychodzi bokiem :-) Edytowane 25 Czerwca 2016 przez MariuszKK
Rafał Wróblewski Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 wie ktoś może gdzie i za ile dostane ori panewki do avf ? bo glyco juz padają prawdopodobnie
turzol Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 wie ktoś może gdzie i za ile dostane ori panewki do avf ? bo glyco juz padają prawdopodobnie Ja kupowałem w ASO Skody. Po rabatach ok 180PLN mnie wyszły o ile dobrze pamiętam.
Rafał Wróblewski Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 kurde jak dodzwoniłem sie do aso skody to krzykną 35zł sztuka
Pudlik Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Ktoś mi powie gdzie kupie wałek AE CAM928 lub kolbenschmidt 50006304 ???
Radex121 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Te wałki o które pytasz są kute czy odlewy ?
Rafał Wróblewski Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Wałek Ks widziałem juz na aukcjach alllegro jak i panewki .A ja kupiłem na niemieckim ebay.
Pudlik Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Te wałki są stalowe. Wlasnie szukam któregoś z nich. Wałek Ks widziałem juz na aukcjach alllegro jak i panewki .A ja kupiłem na niemieckim ebay. Kupiłeś wałek KS ?? może zdradzisz wiecej informacji na temat tego sprzedającego i ceny zakupu.??
Radex121 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 http://www.ebay.de/itm/Nockenwelle-Satz-Audi-VW-1-9-2-0-TDI-PD-8V-ohne-DPF-A3-A-A6-Golf-038109101R-/271945284856?hash=item3f5133bcf8:g:O1UAAOSwHnFVu4oj tutaj znalazłem cały zestaw do AVF można zapytać sie tylko o wałek pisze na dole "hochwertige Stahlwelle, kein Hartschalenguss !!!" Czyli stalowy jeżeli dobrze rozumiem
NoBody123 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Potrzebuję dokręcić śruby zaznaczone na zdjęciu. Muszę je dokręcić z jakąś specjalną siłą Nm, czy jest to obojętne jak je dokręcę?
rrrudy25 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 20nm+90' Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Tajfun211 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Potrzebuję dokręcić śruby zaznaczone na zdjęciu. Muszę je dokręcić z jakąś specjalną siłą Nm, czy jest to obojętne jak je dokręcę? Serwisówka sugeruje też wymianę śrub: image free hosting
lukaszooo Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Powinno wymieniac się wszystkie śruby tyle ze mało kto to robi. Jeśli mam pewność że nikt nigdy nie dotykał się do nich to z pełną premedytacją wsadzam stare. Bezapelacyjnie trzeba kupić śruby pompowtryskow a jeśli wiesz ze ktoś już je kiedyś odkrecal to radzę wydać 100zl i wsadzić wszystkie nowe.
car_diag_cork Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Podobno te śruby trzymające dźwigienki się nie rozciągają. Czytałem o tym gdzieś na naszym forum. Nie wiem ile w tym prawdy ale lepiej włożyć nowe.
lukaszooo Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Śruby glowicy tez się niby nie rozciągają 3/4 mechaników się z tego śmieje a jednak dlaczegos ori zestaw wytrzymuje 250 tys a po wymianie zawsze są jakieś problemy. Zasada jest prosta jeśli masz 100% pewności ze dotyka się do tego jako pierwszy to zostawiasz stare a newralgiczne wymienia się zawsze. Jeśli nie masz pewności co do przeszłości to śruby nie są aż tak drogie żeby na nich oszczędzać bo jeśli śruba pęknie lub zerwie się gwint to koszta rosną i to znacznie. Kolejna istotna sprawa to czyszczenie otworów srub, sam osobiście rozwaliłem blok silnika perkinsa w koparce. Głowica była robiona ok 5 raz, śruby oryginalne. Przy 5 remoncie śruby były rozciągnięte a gniazda srub zabrudzone, przy dokrecania glowicy coś pękło ale nie widzieliśmy co, odpaleniu okazało się ze pękł blok między śruba a kanałem wodnym. Były kombinacje z wklejanie szpilki ale skończyło się na nowym słupku za naprawdę gruba kasę. Po tamtej robocie miałem masę nie przyjemności a winę ponosił właściciel który stwierdził że śruba 14 nigdy się nie rozciągnie a bloku nie trzeba planować i wystarczy samo ręczne czyszczenie. Edytowane 20 Września 2016 przez lukaszooo
albert224 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Czy to słynne pufanie występuje cały czas po mocniejszym dodaniu gazu. Bo u mnie zauważyłem że po puszczaniu gazu np.na 2 biegu słyszalne jest przez 1 lub 2 s takie pffff. Wałek sprawdzany 10kk temu i był jak nówka. Poprzedni właściciel musiał wymienić a mi nic nie powiedział. Odgłos słyszalny po puszczanie gazu .
adamusik Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Raczej na wolnych obrotach też powinieneś to słyszeć, najlepiej rozkręcić dolot do filtra i wtedy najlepiej słychać Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się