szalonyharry Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 EGR poteguję dudnienie( jak sie otworzy) , akurat w moim BKE ,
Jettix Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) Ja miałem tak, że czasem po przygazowaniu dźwięk zanikał, a czasem nie było go wcale, jak mu się zachciało. Na ciepłym przeważnie cisza. Później z czasem zaczęły tluc szklanki, dudnienie było coraz częściej, po zdjęciu pokrywy wałek był w stanie jak na zdjęciu. Po zmianie, rano na zimnym słychać tylko dudnienie jakby pod pokrywą, ale stlumione bardzo (chyba pracę wałka słychać, tak mi się wydaje) najbardziej z prawej strony silnika przy vacu, przy innych miejscach też słychać , ale jest zupełnie inne niż wcześniej, chyba tak ma być . Po rozgrzaniu też jest słyszalne ale dużo ciszej. W filtrze powietrza cisza, na nowym walku zrobione 1.5k kolbenschmidt i szklanki Ina czarne, panewki też kolbenschmidt. Zaślepki na prowadnicach przed wlozeniem były sprawdzane, wszystko na miejscu. Edytowane 20 Marca 2019 przez Jettix
piotrekmuzyk Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Panowie sprawa rozwiązana i to dość dziwnie ... Wałek i szklanki w idealnym stanie. Przy wymianie rozrządu wymienili mi pompę paliwa w baku - miała bardzo niskie ciśnienie. Po wymianie problem nie występuje.
staniek Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Kolego,to było buczenie, czy dudnienie? Bo pisałeś tak i tak. Pytam bo wymieniłem wałek i buczy mi trochę, albo więcej niż trochę i albo tak ma być, albo coś ciągle jest nie tak Broki oczywiście na miejscu, szklanki też nowe.
piotrekmuzyk Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 17 godzin temu, staniek napisał: Kolego,to było buczenie, czy dudnienie? Bo pisałeś tak i tak. Pytam bo wymieniłem wałek i buczy mi trochę, albo więcej niż trochę i albo tak ma być, albo coś ciągle jest nie tak Broki oczywiście na miejscu, szklanki też nowe. Zobacz dwa posty wyżej - nagrałem filmik - najlepiej słuchaj na słuchawkach. Dla mnie to było basowy odgłos który najlepiej było słychać przy filtrze powietrza, a dudnienie czy buczenie ? Posłuchaj na moim filmie . Ja po wysłuchaniu wielu filmów na YT to obstawiałem wałek i szklanki - ta samo mechanik - jednak okazało się że mechanicznie wszystko idealne pod pokrywką. Sprawdzenie wydajności pompy paliwa w baku i wymiana na nową pomogło w moim przypadku, ale u mnie problem ujawniał się kiedy autem pojeździłem dynamicznie z powerem. Po kolejnym odpaleniu i przy normalnej jeździe problem nie występował. Zauważ czy u Ciebie nie jest tak samo A jeżeli ci chodzi o basowy dźwięk silnika to nie wiem jak AVF ale mój BRB czy BKE każdy jeden tak brzmi - ale to całkowicie inny odgłos jak przy uszkodzonym wałku. Pozdro Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez piotrekmuzyk
piotrekmuzyk Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Auto odebrane od "mechanika" i problem wrócił ... Dudniące basowanie z filtra pojawia się podczas gwałtownego przyśpieszenia i zostaje do ponownego odpalenia i spokojnej jazdy. Co się okazuje turbo przeładowuje i podczas testu na 3 biegu do odcinki auto wchodzi w trym awaryjny. Co ciekawe, pod zdjęciu góry filtra powietrza i przytkanie ręką filtra dudnienie ustępuje. Dzisiaj jadę do innego mechanika niech się tym zajmie ? bo już te niemieckie samochody mnie denerwują.
piotrekmuzyk Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Niestety auto u drugiego mechanika i co ? Do wymiany wałek, szklanki itd .... ufff ?
ferdek77 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Ciekawe ile aut z wytartym wałkiem, szklankami itd. jest po programie, czy występuje tu zależność ?
kamil-vag Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 To nie jest wina programu... Głównie zależy to od tego czy był stosowany interwał LL... Jaki był lany olej, co ile zmieniany itd... Kolejno broki w wałku dźwigienek, dostawanie się ropy do oleju przez uszczelniacze PD...
piotrekmuzyk Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 9 minut temu, ferdek77 napisał: Ciekawe ile aut z wytartym wałkiem, szklankami itd. jest po programie, czy występuje tu zależność ? Moje auto ma oryginalny soft, od kiedy tylko go mam lałem dobry olej i co .. problem powstał, inny kolega do mnie pisze i ten sam problem: na początku słabo odpala a po pewnym czasie dudnienie z filtra. Niestety chyba ten typ tak ma.
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 27 minut temu, piotrekmuzyk napisał: Moje auto ma oryginalny soft, od kiedy tylko go mam lałem dobry olej i co .. problem powstał, inny kolega do mnie pisze i ten sam problem: na początku słabo odpala a po pewnym czasie dudnienie z filtra. Niestety chyba ten typ tak ma. Trzeba zaspawac broki w oskach na których znajdują się dzwigienki do PDków. Tamtędy ucieka oliwa i dlatego siadają walki i popychacze.
piotrekmuzyk Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Broki na swoim miejscu były i są, a jednak wałek się wytarł, a jak widzę nie jest to odosobniony przypadek
kamil-vag Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło...
ferdek77 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) 6 godzin temu, kamil-vag napisał: To nie jest wina programu... Głównie zależy to od tego czy był stosowany interwał LL... Jaki był lany olej, co ile zmieniany itd... Kolejno broki w wałku dźwigienek, dostawanie się ropy do oleju przez uszczelniacze PD... u mnie akurat LL był do 100tys. później lałem motula co 10-12 tys. teraz 240tys. i prawdopodobnie problem jak w temacie, ciekawe czy ma ktoś, lub czy widział silnik do porównania od początku serwisowany w normalnym trybie. Jakie mogą być konsekwencje zaniechania wymiany? Do zajrzenia pod pokrywę konieczny jest klucz dynamometryczny ? Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez ferdek77
miro_x Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 wrzucam zdjęcia mojego wałka może nie dokładne ale coś tam widać .
piotrekmuzyk Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 W dniu 28.04.2019 o 18:59, kamil-vag napisał: Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło... Olej tylko LM 5w/30, filtry knecht, ON z Orlenu, wszystko wymieniane na czas - olej co 15 tyś max lub częściej - samochodem zrobiłem w 2,5 roku prawie 80 tyś ... problem powstał ewidentnie na jesieni - mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej
kamil-vag Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 58 minut temu, piotrekmuzyk napisał: mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej to to może świadczyć o słabych uszczelniaczach na PD i podlewanie paliwa do oleju, co w konsekwencji rozrzedza olej i powoduje wytarcie się wałka... Tak to wygląda w praktyce:
piotrekmuzyk Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Uszczelniacze zostały wymienione jeszcze przed wałkiem, okazało się że nic nie dało - mało tego wymienili je wadliwie i problem z mieszaniem ropy z olejem dopiero powstał dopiero druga wymiana przyniosła oczekiwany skutek. Ogólnie skumulowało się wałek, szklanki, 2 x uszczelnienia PD, DPF który był skutkiem wytartego wałka i 4 x olej w 3 tyg. Ostatnio zatarła się sprężarka klimy - Oj kochamy swoje Ałdiczki
KingRaider Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w ojca BKE, ogółem auto na zimnym do 2k obrotów jest takim mułem że to masakra (mam porównanie do drugiej b7 z takim samym motorem to lekkie wciśniecie gazu powoduje przyśpieszanie za to u ojca to sandał w podłoge to po 2k dopiero jedzie - turbo po regeneracji - sprawdzone - ustawione, rury, egr wszystko sprawdzone) oraz dudni, mocno dudni z filtra. Silnik BKE nie ma dpf, ale gdzieś doczytałem że one mają inne wałki niż te w AWX AVF, czy jak założe ten wałek od AWX (większa dostępność ładnego używanego) to będzie wszystko ok czy nie ma co się nad tym rozwodzić tylko brać od razu nowego Kolbenschmidta do tego silnika?
kamil-vag Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 W BKE jest niestety inny wałek: Ale może Ci ułatwię, że ten wałek był jeszcze w silniku BRB i niektórych BPW oraz w Passatach z silnikami BGW i BHW Także trochę rozszerzone masz teraz poszukiwania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się