Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Naprawa oraz czyszczenie silniczków siłowników klap klimatronika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten niebieski element to potencjometr ale cały jego mechanizm siedzi pod tym plastikiem, mozna to rozłożyć siedzi tam blaszka która jest podzielona na działki i palec który po niej pracuje. Problem polega na tym ze przedziałki sie wycierają lub zabrudzają i potencjometr nie spełnia swojej funkcji. Odegnij delikatnie ten plastikowy biały pierscien ze strzałeczką i tam psiuknij.

Jak zrobić nastawy jest opisane w wielu wielu tematach a nawet kilka z nich jest podwieszone więc poszukaj troszkę.

Opublikowano

Dzięki wielkie o to mi chodziło. Co do nastaw to spr. czy nie ma błędów odpalić auto włączyć klimę na auto wejść 08 kanał później w Basic S. wpisujemy 001 nr. grupy i jazda siłowniki powinny znaleźć się w pozycji 0 dobrze zrozumiałem :) Na dniach zaopatrzę się w odpowiednie smary i czyścidła i jazda.

Opublikowano (edytowane)

Tam nie trzeba nic odginać, pod tym kółkiem ze strzałką są dwie dziurki, tam wystarczy psiknąć kontakt spray i obrócić do oporu prawo lewo tym kółkiem i po sprawie. Zębatki przesmarowałem wazeliną techniczną na grubo i jest cisza. Po tym zabiegu błędy zniknęły, silniczki znów zaczęły działać także polecam - dzięki za tutorial. Mówiąc szczerze to nie wierzyłem że to pomoże, miałem 3 błędy z czego ten jasno niebieski silnik stał dęba całkiem ale jednak poszło :)

Jak wyskakuje błąd przekroczonego zakresu czy tam zwarcia to tak jak ktoś pisał wyżej, kolorowe kółko trzeba przekręcić do oporu w drugą stronę razem z potencjometrem oczywiście i będzie działać. Ogólnie ciężko to źle złożyć bo potencjometr też ma ograniczenia i się w kółko nie kreci także wystarczy ustawić potencjometr tak jak kolorowe kółko, jeśli mamy skręcone kółko na maxa w prawo to strzałka na potencjometrze też powinna być na prawo.

Cały koszt naprawy 10 zł a trzy silniczki które nie działały to prawie 300zł na allegro także warto:)

Edytowane przez quidy
Opublikowano

Dzięki wielkie za tutorial!

Wreszcie zapanowała cisza w środku! :)

Opublikowano

Dziś też się za to biorę i mam nadzieję, że u mnie też nastanie cisza, bo mam dość błędu na VAG i skrzypienia starej szafy pod schowkiem :kwasny:

Opublikowano

to ja zadam bardzo głupie pytanie... ale technicznie jestem typowym antytalentem.. gdzie znajdują się te silniczki? :decayed:

Opublikowano

A jeden w okolicy pedałów pod nogami kierowcy.

Opublikowano

Nad nogami po prawej jest lewy silnik klapy temeratury

Opublikowano

Dokładnie o to mi właśnie chodziło :)

Opublikowano

ok, dzięki Panowie! będę się musiał tym ustrojstwem zająć..

Opublikowano

witam kolegow, jak dostac sie do tej ostatniej sruby, to jest poprostu masarka.

Opublikowano

Której ostatniej?

Opublikowano

Koledzy podpowiedzcie mi proszę jak najłatwiej zlokalizować "tykający" silniczek. W mojej B6 nie ma żadnych błędów, a któryś z silniczków czasami się tłucze. Próbowałem przełączać funkcję obiegu powietrza i w różnych konfiguracjach przełączać kierunki nawiewu, ale tykanie słychać tylko w czasie jazdy, po postoju gdy auto się zaczyna nagrzewać i dmuchać ciepłym powietrzem.

Opublikowano

Cześć,

mnie też czeka demontaż i czyszczenie tych cudeniek ;)

Mam pytanie odnośnie samego demontażu siłowniczków - czy po odpięciu od danej klapki trzeba jakoś zaznaczyć położenie klapki? Czy po prostu odpinam i nie przejmuję się klapką?

Chciałbym się zabezpieczyć przed tym, że później klapka może chodzić w złym zakresie albo co gorsze - w ogóle :)

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, holker napisał:

Cześć,

mnie też czeka demontaż i czyszczenie tych cudeniek ;)

Mam pytanie odnośnie samego demontażu siłowniczków - czy po odpięciu od danej klapki trzeba jakoś zaznaczyć położenie klapki? Czy po prostu odpinam i nie przejmuję się klapką?

Chciałbym się zabezpieczyć przed tym, że później klapka może chodzić w złym zakresie albo co gorsze - w ogóle :)

na kołach zębatych są znaki. Każdy silniczek ma je trochę inaczej usytuowane. Trzeba te znaki ze sobą zgrać i wtedy będzie wszystko OK

Chociaż jak widzę w naszych A4 silniczki mają ramiona, a nie koła zębate. (robiłem takie w Polo 9N i myślałem że tutaj są takie same)

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

Nie ma zadnych znaków, odkrecasz silniczek (3 śrubki) nastepnie aby wyjac silniczek z ramienia klapki trzeba go obrocić o 90 stopni i wychodzi, jeśli wymieniasz na drugi to wkładasz drugi, przykrecasz, robisz adaptacje i po robocie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

 

2 godziny temu, lukaszooo napisał:

Nie ma zadnych znaków, odkrecasz silniczek (3 śrubki) nastepnie aby wyjac silniczek z ramienia klapki trzeba go obrocić o 90 stopni i wychodzi, jeśli wymieniasz na drugi to wkładasz drugi, przykrecasz, robisz adaptacje i po robocie.

Dzięki, czyli samą klapką się nie przejmuję, tak? Później pozycję adaptacja ogarnia? Czy po prostu klapka zostaje na swoim miejscu i nie przemieszcza się po odpięciu silniczka?

Opublikowano

Klapka cie nie obchodzi jesli się rusza to jest ok. Po odpieciu silniczka klapka lata jak chce.

 

Opublikowano

Cześć, jak zwykle porobiłem parę krótkich wideo obrazujących mój problem. Zerknijcie proszę na nie:

1. Tutaj widać jak jedna z klap dławiących/nastawiających powietrze na wiatrak chodzi z oporem. Popsikałem tam sporo WD40 od strony filtra kabinowego jak i pod schowkiem (wyczyściłem wszystko też) - zbyt wiele to nie dało.

1a. Tutaj widać od strony schowka jak ta jedna klapa opornie chodzi.

2. Tutaj zobrazowany jest mój główny problem czyli spadająca wydajność nawiewu przy przyspieszaniu. Na filmie przyspieszam od 70-150kmh i widać jak wraz z rosnącą prędkością klapy zamykają dopływ powietrza. WTF? Czy to jest normalne zachowanie czy po prostu silnik klap już zwariował? Przecież to nie ma sensu jak dla mnie. Przez chwile myślałem że jak większa prędkość to może mocniej wieje na klapy, dlatego sie przymykają ale przecież tam jest filtr i żadnego bezpośredniego strumienia powietrza nie ma na te klapy :facepalm:

 

Póki co wypiąłem wtyczkę tego silnika i klima działa jak trzeba - tyle że jak jakiś stary diesel jedzie przede mną to nawet włączenie obiegu wewnętrznego nic nie daje.
 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...