Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie świece żarowe polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Dev napisał:

debil

To wszystko na co Cie stać ? 

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez resiak82
Opublikowano
Pokazuje błąd
 
fajny test:
 
 
Taki test nic nie warty. Nie widac napięcia zasilającego i czym swiece sa zasilane. Może zasilaczem z ograniczeniem prądu dla niektórych świec:)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie świec. Zalałem świece nafta 2 tygodnie przed wykręceniem . Dwa dni przed wykręceniem zalewałam środkiem penetrującym WURTH. W dniu demontażu zalazłem ponownie środkiem penetrującym WURTH. Przed prób wykręcenia dokładnie oczyściłem i przedmuchałem sprężonym powietrze wokół świec. Na lekko ciepłym silniku przy delikatnym odkręcaniu tylko jedna drgnęła. Postanowiłem zrobić co zaleca BERU, rozgrzałam silnik bardzo mocno zalałem ponownie środkiem penetrującym i odczekałem kilka minut. Po tym zabiegu świece odkręciły się . Ważne jest aby nie szarpać i nie używać dużej siły , z bardzo dużym wyczuciem (najlepiej mieć klucz dynamometryczny do lewych gwintów czyli do wykręcania prawych) napreżyć i przytrzymać , jeśli nie puszcza znowu zagrzać silnik ( porządnie go "przegonić")i znowu zalać. Jeśli cokolwiek świeca ruszy to już sukces. Należy mieć dużo cierpliwości i powtarzać operacje z rozgrzewaniem i zalewaniem tak jak radzi BERU. Powodzenia !

 

Edytowane przez fafiks
Opublikowano

Wymieniłem świece z aso na rozgrzanym silniku 

Opublikowano

W jaki sposób ściągnąć kapturki z świec żeby nie ciągnąć za kabel ? ktoś może mi polecić jakieś szczypce do tego celu. Chciałem sprawdzić rezystancję poszczególnych świec, lecz palcami nie mogę sięgnąć kapturków. 

Opublikowano
Godzinę temu, piotr-s napisał:

W jaki sposób ściągnąć kapturki z świec żeby nie ciągnąć za kabel ?

Witam. Przy pomocy cienkich i dlugich szczypiec. Kupisz je w każdym markecie budowlanym.

Opublikowano

Dorzucę i ja kilka groszy do tematu. Mam nadzieje ze rozwieje wszystkie wątpliwości. 

Niedawno przy wymianie oleju poprosiłem o zczytanie błędów z mojego audi. Pacjent to b8 2.0 tdi 2010 rok CAHA. Okazało się ze jest błąd swieci żarowej na pierwszym cylindrze. I tu odp na pytanie czy wiadomo która świecą- tak, komputer pokazuje która świeca jest SPALONA. 

Umówiłem się na wymianę na następny dzień. Mechanik zadzwonił wieczorem i poinformował mnie jakie świece mogę wybrać i ile kosztują. Zachęcony lekturą na forum wybrałem świece BERU. I tu kolejne odpowiedzi - cena świecy to 77 zł a za wymianę zapłaciłem 70 zł za 4 świece. Wymieniamy świece wszystkie podobnie jak amortyzatory. 

Reasumujac jeśli ktoś ma chęci i narzędzia może spróbować wymiany we własnym zakresie ale koszt u mechanika nie jest duży. Wymieniamy najlepiej wszystkie. U mnie świece były oryginalne i nie było problemów z ich wykręceniem. Warto spytać mechaników, bo oni trochę wiedzy mają na ten temat. 

Opublikowano

ciekawe czy wkręcił Ci na paście ceramicznej czy bez niej ? tacy mechanicy, nigdy 100% ufności, partaczy jest mnóstwo, a odkręcenie to nie filozofia ?

Opublikowano
39 minut temu, gruzin519 napisał:

ciekawe czy wkręcił Ci na paście ceramicznej czy bez niej ? tacy mechanicy, nigdy 100% ufności, partaczy jest mnóstwo, a odkręcenie to nie filozofia ?

Są różne szkoły-jedni smarują inni nie-Z tego co kojarzę to w fabryce są wkręcane na sucho. Najważniejsze to dokręcić z odpowiednim momentem 

Opublikowano
4 godziny temu, sitar napisał:

Są różne szkoły-jedni smarują inni nie-Z tego co kojarzę to w fabryce są wkręcane na sucho. Najważniejsze to dokręcić z odpowiednim momentem 

daje sie na paste do 1400 stopni

swiece wystarczy dokrecic siłą 10Nm

Opublikowano

Wykręcałem normalną grzechotką "z wyczuciem" , 3 dni wcześniej psiknąłem wd40, przedmuchałem kompresorem gniazda z syfu, poszły bez problemu

Były Beru więc wsadziłem Beru, na pastę i 12 Nm

Analogicznie zrobiłem w Ibizie 6J 2.0 TDI CFHD (te same świece)

Opublikowano

ja uzywam tego specyfika do "upartych" swiec zarowych

2098607.jpg

Opublikowano

u mnie w caga powiało takimi bledami.. jak ciut chlodniej to ciezko pali nawet za 2 razem dopiero

 

4 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

4984 - Owieca ?arowa cylindra 1 (Q10) 
          P0671 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4985 - Owieca ?arowa cylindra 2 (Q11) 
          P0672 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4986 - Owieca ?arowa cylindra 3 (Q12) 
          P0673 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4987 - Owieca ?arowa cylindra 4 (Q13) 
          P0674 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0 
 

Opublikowano

Świece i kable do sprawdzenia, albo przekaźnik :) 

Opublikowano

u mnie był błąd świecy tylko na 1 cylindrze, wątpię że u Ciebie wszystkie 4 są spalone. Kable lub przekaźnik (sterownik)

Opublikowano

u mnie w caga powiało takimi bledami.. jak ciut chlodniej to ciezko pali nawet za 2 razem dopiero

 

4 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

4984 - Owieca ?arowa cylindra 1 (Q10) 
          P0671 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4985 - Owieca ?arowa cylindra 2 (Q11) 
          P0672 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4986 - Owieca ?arowa cylindra 3 (Q12) 
          P0673 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C

4987 - Owieca ?arowa cylindra 4 (Q13) 
          P0674 00 [039] - usterka elektryczna w obwodzie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 193644 km
                    Data: 2019.02.12
                    Czas: 20:36:07

                    Predkooa obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 0.0 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 11.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Napiecie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 31.6 °C
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania owiec ?arowych-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania owiec ?arowych: 0 ms
                    Temperatura paliwa: 18.6 °C


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0 

 

 

 

 

rozwiazanie tego problemu - padły 4 swiece zarowe na raz...
 

Opublikowano
W dniu 13.02.2019 o 22:43, Dev napisał:

ja uzywam tego specyfika do "upartych" swiec zarowych

2098607.jpg

3 świece poszły, 1 stoi. Kupiłem specyfik i zalalem świecę. Nie wiem czy próbować wykręcać na gorącym silniku. Spotkałeś się z uparta świecą? Podlewać codziennie tym specyfikiem? Podziel się doświadczeniem. Z góry dziękuję 

Opublikowano

Podzielę się moimi uwagami. Ostatnio wymieniłem świece u mechanika. Świece beru takie jak były oryginalne a koszt wymiany to 70 zł za cztery sztuki. Dodam ze nie mam garażu i sprzętu, dlatego wybrałem mechanika. 

Opublikowano
W dniu 19.03.2019 o 18:14, MikeP79 napisał:

Podzielę się moimi uwagami. Ostatnio wymieniłem świece u mechanika. Świece beru takie jak były oryginalne a koszt wymiany to 70 zł za cztery sztuki. Dodam ze nie mam garażu i sprzętu, dlatego wybrałem mechanika. 

Też dałem auto do mechanika. Świece miał wymienić przy okazji rozrządu i pompy oleju. 3 świece wykrecil bez problemu ale pierwsza stała jak zaspawana.  Nie chciał trzymać auta tydzień czasu żeby codziennie podlewać specyfikami i próbować wykręcić dlatego oddał auto. W każdym razie po 2 krotnym podaniu specyfikiem od Deva i rozgrzaniu silnika świecą puściła. Zrobiłem kilka razy obrót w lewo i w prawo aby specyfik dostał się całego gwintu. Po ostygnieciu silnika świeca znów stanęła nie do ruszenia. Po ponownym rozgrzaniu silnika odkrecila się bez żadnych problemów. Polecam próby wykrecania na gorącym silniku. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...