lukaszek13ns Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 No ja do zalanego MOTUL 6100 Synergie+ 10w40, dolałem płukankę Valvoline i zmieniłem na MOTUL 8100 x-cess 5w40, do tego zmieniłem olej w skrzyni na pełny syntetyk Valvoline Na razie przejechałem ok 1,5kkm i faktycznie zarówno silnik jak i skrzynia sprawiają wrażenie jakby im było lżej W skrzyni olej był od nowości a w silniku półsyntetyk od ok 80kkm (obecnie przejechane 210kkm) i poza tym że autku lżej żadnej różnicy - dla mnie wystarczający powód żeby przy kolejnej wymianie oleju po zimie znowu zrobić płukankę Ja tez sie przymierzam do wymiany oleju w skrzyni i dyferencjale, kiedyś już wymieniałem ale nie pamiętam przy jakim przebiegu, wtedy zalałem jakiś bp olej 75W-90 gl-5 do skrzyni i dyfra, ale jak teraz przyszły mrozy to zanim przejadę z 20km to dwójka trochę ciężkawo wchodzi, jak się nagrzeje jest ok na postoju również wszystkie biegi chodzą bardzo lekko, podczas jazdy puki sie nie zagrzeje to oprócz dwójki reszta chodzi bardzo lekko. Do dyfra będę lał oryginał, bo podobno zmieników nie ma, 130zł za litr a do skrzyni zamówię motula od kolegi dzika
sokal Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 No olej zalałem Valvoline 75w90 GL-5 po ok 30zł za litr a weszło ok 2,6 litra pod korek na idealnie wypoziomowanym aucie, wystarczy nasadka 12-kątna m16 z dziurką koszt ok 25zł za jakąś zwykłą albo ok 35zł za udarową no i dobrze jest mieć pompkę do oleju bo inaczej jest zabawa Koszt wymiany w warsztacie to ok 30zł jakby co Sama wymiana gdy mamy powyższe jest zupełnie bezproblemowa.
The a4 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Wielu nie ma co z 10 na 5w przeszlo i polatalo ponad 20 kkm Mam zamiar vlac valvoline durablend 5w 40 i to twierdza w valvolive pl ze to lepszy polsyntetyk ale nie pelny bo nie spelnia wszystkich norm fuuk syntetyka czyli takie nie wiadomo co Zaryzykuje nastepny bedzie liq moly Ktos z was lata na dura bl.....?
sokal Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ale to już chyba za bardzo odchodzimy od tematu płukanki
lukaszek13ns Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2012 pod tym linkiem do forum Audi Klub Polska bardzo ciekawy temat dotyczący olejów silnikowych i pod sam koniec, coś na temat płukanki, dość dużo czytania i informacji ale bardzo przydatne - Rozprawka na temat olejów silnikowych - bardzo przydatne • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
pan kierownik Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 pod tym linkiem do forum Audi Klub Polska bardzo ciekawy temat dotyczący olejów silnikowych i pod sam koniec, coś na temat płukanki, dość dużo czytania i informacji ale bardzo przydatne- Rozprawka na temat olejów silnikowych - bardzo przydatne .: AUDI KLUB POLSKA :. Nie trzeba daleko szukać... http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/kompendium-wiedzy-olejach-silnikowych-250664/
radi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Kupilem ostatnio Audi A4 b6 1.8TQ,olej czarny jak smola,gesty i niewiadomo jaki? zastosowalem plukanke z halfordsa Halfords Ireland | Wynn's Engine Flush 425ml , zalalem olej mobil 5w30 i jest malina,zrobilem jakis 1000km,zadnyh wyciekow,bo przed wymiana oleju mylem caly silnik myjka cisnieniowa.
The a4 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Wlasnie zastosowalem ENGINE FLUSH z Millers Oils wlalem duradlend 5w40 filtr manna i zobaczymy co bedzie ? Kiedy spuszczalem olej to przelalem go przez sitko bardzo drobne i co ...wylecialy ze 4 5 kawalki takie gluty male calosc w kupie jakiies takie 0.5 na 0.5cm wiec cos tam wyplukalo Zastanawia mnie tylko co sie dzieje z tym co zostalo w obiegu ta plukanka niby na oleju jakims tam 15w cos tam(tak powiedzial pan w milelersie) ale po przejsciu z 10w na 5w pierwsza wymiane chyba lepiej bedzie zrobic wczesniej po 5kkm? czy to poprostu odparuje jak to niektorzy mowia
lukaszek13ns Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 ja będę robił po 5 tysiącach wymianę plus znowu płukanka, ze względu na to ze może być jeszcze trochę syfu, zwłaszcza ze minimalne ilości nagaru widzę pod korkiem wlewu oleju ---------- Post dopisany at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany at 13:41 ---------- Wlasnie zastosowalem ENGINE FLUSH z Millers Oils wlalem duradlend 5w40 filtr manna i zobaczymy co bedzie ? Kiedy spuszczalem olej to przelalem go przez sitko bardzo drobne i co ...wylecialy ze 4 5 kawalki takie gluty male calosc w kupie jakiies takie 0.5 na 0.5cm wiec cos tam wyplukalo Zastanawia mnie tylko co sie dzieje z tym co zostalo w obiegu ta plukanka niby na oleju jakims tam 15w cos tam(tak powiedzial pan w milelersie) ale po przejsciu z 10w na 5w pierwsza wymiane chyba lepiej bedzie zrobic wczesniej po 5kkm? czy to poprostu odparuje jak to niektorzy mowia Możesz rozwinąć myśl co powiedział pan z millersa, bo nie bardzo rozumie
powaguspisz Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam Zalałem płukankę nie zastanawiałem się czy mozna czy nie, bach i poszło. Auto ma przelotu 260 tyś, zrobiłem płukankę, wlałem świerza oliwkę, przejechałem juz około 5 tyś km i nic się nie dziej, dodatkowo zalałem Dodatek do oleju zapewniający stabilną pracę silnika 0,3L /MOS2/ /LM/ i jest super, to co zauwarzyłem to na pewno lżej odpala łagiodniej, i ciszej pracuje. Tak więc nie bać się i spokojnie lać. A z ta teorią rozczelnienia itp. to mit nad mitem. Tak samo jak mechanik ci powiem że zalej 15w40 nie będzie brał i nie bedzie ciekło.
predki74 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Witam wczoraj zrobiłem płukankę wymieniłem olej na pełny syntetyk i jest lepiej dziś rano około -8 i nie słyszałem napinacza faz rozrządu a było zawsze przez parę sekund
lukaszek13ns Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 witam, mogę powiedzieć coś więcej po zmianie oleju już, zrobiłem 1000km, w tym 350 po warszawie, 330 trasaa w tym 90 km ekspresówka, reszta Rzeszów i okolice, jeszcze po nowym roku powrót i tu pojeżdżę wiec z 500km dojdzie, na ekspresowce prędkość średnia około 140km/h reszta trasy tak jak zwykle do 100km/h, zresztą zawsze tak jeżdżę, i zawsze po takiej trasie 0,3l castrola musiałem dolac. Oto spostrzeżenia Na 1000 km ubywało mi około 0,2-0,3L oleju oczywiście castrola, wczoraj sprawdziłem a tu miłe zaskoczenie, poziom oleju w pozycji max W wawie auto stoi w garazu pod budynkiem, temperatura najniższa jaka była przy temperaturze na zewnątrz -16 stopni w garażu +4 wiec nie mogłem ocenić jak odpala przy ujemnej temperaturze. Wczoraj auto stało na zewnątrz w nocy -10 nad ranem -8, autko pali od strzała, nawet kontrolki przy odpalaniu, nie ściemniają się, silnik od razu chodzi luźno, tak jak by bez oporów, a na 10w przy postojach na zewnątrz przy odpalaniu przygasały kontrolki i silnik kręcił się ociężale, to było w tamtym roku jak autko jeździło na 10W i stalą na zewnątrz, dodam ze akumulator ten sam dzisiaj sprawdziłem szczelność silnika wszystko ok zrobię około 5 tysięcy na tym oleju i znowu, płukanka ze by wypłukać syf po castrolu i nowy millers xfs 5W40, zastanawiam się ze by na wiosnę zalac 5W-50 A co sadzicie, o 0W-40, chce tylko poznać opinie Jak na razie MIT OBALONY - o rozszczelnieniu silnika - o tym ze auto będzie brać więcej oleju skoro na 10W brało bo w moim przypadku 10w brało a 5W nie bierze - o tym ze im starsze auto i większy przebieg to należy stosować gęstszy i gorszy olej - o tym ze płukanka rozszczelni silnik po millersie płukance nic się nie dzieje co do innych firm to nie wiem - o tym ze olej 5W wypłucze nagar i popychacze będą głośniej chodzić, a na tym oleju silnik ciszej pracuje - o tym ze castrol magnatec to dobry olej, moim zdaniem to co zobaczyłem pod korkiem i po tym ze znikało mi go około 0,2-0,3 na 100km twierdze ze castrol nadaje się do malowania płotu starego drewnianego, a nie do silnika, i po zdjęciach na forum jak castrol zalepia silnik. dalsze spostrzeżenia po przejechaniu następnego tysiąca będę opisywał, albo po 500km bo jak wrócę to po wawie nie jeżdżę bo mama autobus pod nosem, wiec kolejny tysiąc może długo potrwać za nim zrobię. Jeśli jakiś mechanik każe wam zalać olej niższej klasy niż 5W-40 ze względu na przebieg lub wiek auta, to każcie mu ze by sobie olej w głowie wymienił, i nie opowiadał bajek z PRL jak były, i nie słuchajcie tego czekam na wasze opinie po przejściu dalej i płukaniu, będzie to lektura dla potomnych którzy staną przed takim samym dylematem lub jeśli wam powie ze przejście z oleju 10 na 5 rozszczelni silnik Życze wszystkim z forum i czytającym ten watek Zdrowych i radosnych świat bożego narodzenia i Szczęśliwego nowego roku
Dev Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Ameryki nie odkryłeś temat był juz setki razy opisywany :decayed: 1
lukaszek13ns Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Ameryki nie odkryłeśtemat był juz setki razy opisywany :decayed: No to znajdź mi taki temat, na temat stosowania płukanki do silnika, i temat w którym ktoś opisuje przejście z oleju niższej klasy na wyższej klasy, jest kilka tematów ale w każdym, każdy pisze rozszczelni ci silnik, wypłucze nagar który uszczelni, ale żadnym wątku nikt nie opisuje, jak przeszedł i jakie skutki, przeważnie ludzie zakładają podobne tematy i jak już coś zrobią to zapominają o temacie, piszą tylko "ja wymieniłem olej na 5W i jest ok" i nie piszą jakie skutki są podjętej przez ich decyzji, ile km już zrobili jak się silnik zachowuje, a swój watek chce opisać od początku do samego końca czyli do następnej płukanki i zmiany oleju. Nawet na ten temat na innych forach jest mało informacji, każdy powtarza tylko mit o rozszczelnieniu silnika i tyle. Na forum są tysiące rożnych wątków, nie które są do siebie podobne, ale każdy przypadek jest inny, mimo tego samego modelu auta i silnika czy nawet przebiegu, dla tego postanowiłem założyć ten temat, i opisać spostrzeżenia, ze by ludzie wiedzieli, a nie piszesz mi tu hasło ze ameryki nie odkryłem, i ze temat jest setki razy opisywany. To dla czego o stosowaniu płukanki nie było do tej pory żadnego tematu i nikt nie opisywał skutków tego typu zabiegów na własnym aucie. Najlepiej jest napisać ze się ameryki nie odkryło, temat założony 30 listopada, dla czego nie wypowiedziałaś się wcześniej, a poza tym w tym poście nie opisujemy czy ktoś odkrył ameryke czy nie, tylko tak jak napisałem, opisujemy skutki stosowania płukanki, i zmiany oleju, z półsyntetycznego, na syntetyczny, devastation nie obraz się na mnie ale, twój post nic nie wnosi nowego do tematu, jeśli chcesz się wypowiedzieć, to rozwiń swoja myśl, lub napisz kakretnie o co ci chodzi. Wiec uważam ze jest zbędny, puki nie napiszesz czy byleś w podobnej sytuacji, z płukaniem silnika czy przejściem na inny olej. Nie napisałem tego wątku, z nudów tylko z kakretna forma zapytania, i takich odpowiedzi oczekuje, opisałem tutaj to co zrobiłem i jak auto się zachowuje, ale skoro jestem użytkownikiem tego forum, wiec postanowiłem to opisać, ze by ludzie to czytający mogło ułatwić nie które rzeczy, wiec proszę o wyrozumiałośc.
sokal Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Ale urwał Ja po płukance przejściu na 5w40 zrobiłem ok 2kkm i... Nic się nie dzieje, nie cieknie, nie ubywa, chodzi może minimalnie lżej i tyle
bediks Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Łukaszek no bo nie odkryłeś Podwieszony temat jaki olej 180 stron, 3/4 z tego o płukaniu i przechodzeniu na syntetyk a ty jeszcze piszesz ze mało informacji na ten temat
Dev Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Dwa tematy... Jeden w dziale: benzyna drugi w dziale: diesel Faktycznie ciezko je zauwazyc...
SprawdzAutoPl Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Ja zawsze uzywam Motula plukanki i nigdy nie mialem problemów.
k232 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Odświeżę troszkę temat Panowie, jak u mnie przy wymianie oleju stary olej jest delikatnie ciemniejszy niż nowy to trzeba zrobić płukankę?
jacek70 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Nie musisz ale oczywiście możesz. Prawda jest taka że zawsze olej będzie ciemniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się