Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny odgłos przy puszczaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ciezko rozroznic cokolwiek.

do sprawdzenia logi i to oczym napisalem.

Opublikowano

Ja kierowałbym się w stronę dwumasu. Miałem kilka dni temu podobny u siebie podniecałem się jak to ładnie świszcze mi turbo z racji wyciętego kata , a od kilku dni auto czeka na wymianę dwumasa :decayed:

Opublikowano

tylok co w dwumasie moze szurac? sciagales wezyk z turbiny? dzwiek zanikl?

Opublikowano
Ja kierowałbym się w stronę dwumasu. Miałem kilka dni temu podobny u siebie podniecałem się jak to ładnie świszcze mi turbo z racji wyciętego kata , a od kilku dni auto czeka na wymianę dwumasa :decayed:

Na 99% dzwięk nie jest z turbiny.

Dzwięk wydobywa się u mnie jakby zza silnika zaraz za deską rozdzielczą jak zaczyna się silnik...

Opublikowano

Moje auto jeszcze czeka na mechanika nagrałbym Wam że może szurać , dzwonić i nie wiem co jeszcze , ale aż strach odpalać. Nie jestem specem , ale dziwnie znajomy ten dźwięk.

Opublikowano
Bo glownie takie odglosy sa na zimnym silniku potem jest ok....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ten powszechnie opisywany dźwięk typu "szuranie" też był w moim AWX, ale cały czas - ciepły czy zimny. Jak tylko na zimnym u ciebie, sprawdź EGR, Turbinę i szczelności w dolocie. Nie zaszkodzi jak przeczytasz cały wątek o tym dźwięku (masz link w wątku).

Opublikowano

sprawdźcie jeszcze sprzęgiełko przy alternatorze

Opublikowano
I co naprawiłeś te szuranie?

Nie. Samochód sprzedałem, ale nie dlatego , że "szurało". 90% 1.9 tdi to ma (auta z przebiegiem powyżej 200tkm). Ja z tym jeździłem dwa lata i nic poza tym dźwiękiem mu nie dolegało. Nawet robiłem program u Rogalla.

Opublikowano

U mnie szura już od roku i się tym nie przejmuję (jak tu radzą). Po usunięciu DPF szuranie wzmogło się co najmniej 2 razy ale wiadomo, że dlatego że spaliny nie sprężają się na zatkanym DPF-ie i nie stawiają oporu dla turbiny. Mimo "szurania" autko teraz śmiga jakby miało wirusa, pali mniej a co najważniejsze turbo dziura zmalała.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia to turbina, u mnie po czyszczeniu T wszystko wróciło do normy:wink:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie to "szuranie" także jest czasami słyszalne, ale jakoś się nie przejmuję. Dopóki furka lata jak należy szkoda sobie głowę niepotrzebnie zawracać:wink:

Opublikowano
Z mojego doświadczenia to turbina, u mnie po czyszczeniu T wszystko wróciło do normy:wink:

U mnie szura już ca 45000 km. Oleju nie bierze, mocy nie ubyło wiec dopóki nie odmówi współpracy nie będe ingerował.

Opublikowano

U mnie szura tak do 2 tyś obrotów... Powyżej 2tyś obrotów jest cisza...

Opublikowano

Dzisiaj odebrałem Audi od mechanika i potwierdzam,ten dziwny dzwięk to 1000% turbinka,u mnie oprócz szurania (coś jak ryk lwa po puszczeniu gazu:grin:) łapał z dwa razy w miesiącu notlaufa ,czyszczonko i jest git a nawet dużo lepiej jak było,ogłos zupełnie zanikł.

Opublikowano

ja na szuraniu zrobiłem już 140 tysi i szuram dalej

Opublikowano

HEhe

Jak czytałem ten post to smiałem sie i jednoczesnie płakałem ze niektóre osoby co sie wypowiadają na tym forum ze mają pojęcie. Widać myliłem sie. Ten dzwiek to nic innego jak tzw. z ang. "surge" Czyli nic bardziej pięknego co moze sie dziać. Fajny dzwiek turbiny co ma za duze doładowanie w chwili gdy silnik juz wraza z obrotów a turbina jeszcze przez chwile ładuje bo wirnik siłą bezwładności jeszcze troszke pompuje. Tzw przeładowanie na spadajacych obrotach i dlatego taki dzwiek powstaje. Bardzo czesto w silnikach po tuningach to wystepuje. Ja tez to mam a najbardziej na zimnym sie uwidacznia. Swietny efekt dzwiękowy. Strasznie mi sie to podoba.

I na pewno nie są to koła dwumasowe, napewno wirniki o nic nie ocierają, napewno nie ma nieszczelności. I napewno nie bede z tym nic robić. I napewno nic tez nie szkodzi to silnikowi. Smigać i sie cieszyć ze zyje. A jak dacie filtr powietrza stożkowy to dobiero bajer sie robi z tym dzwiękiem. Np jak tu:

. NA YT macie tego mase.

Pozdro

ZC

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisał koleta "SotoM" i kolega powyżej. Miałem podobny objaw, w innym samochodzie co prawda, ale zasada działania identyczna, zaworek sterujący zmienną geometrią turbosprężarki nie sterował poprawnie kierownicami, turbo przez to przeładowywało, co objawiało się właście takim efektem dźwiękowym po zdjęciu nogi z gazu. W tamtym przypadku czyszczenie zaworka sterującego wystarczyło i objaw zniknął.

Opublikowano

Miałem identycznie kupiłem samochód w maju wymieniłem olej i później zaczęło się szuranie nie tak duże jak to było pokazane przez autora wątku było słyszane jak się otworzyło drzwi pasażera. Występowało głównie przy zejściu z obrotów ...

Spanikowałem oddałem turbo do regeneracji turbinkę mi ładnie wyczyścili, zregenerowali drzwięk ustał, było cicho 3 miesiace (około 3tyś km) i znowu zaczęło się to samo przeczytałem cały wątek na temat tego "dziwnego dzwięku" i nic z tym nie robię po prostu ten typ tak ma... AVF

Jedyny plus tego że mam piękną świecącą turbinkę ;)

Dodam że żadnych wycieków z samochodu nie ma.

Opublikowano

niestety ,a, to samo ?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...