Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych Audi A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
44 minuty temu, sylabmw napisał:

Witam. Mam problem z moja Audi A4b6 1.9tdi. Mianowicie nie dziala mi ogrzewanie. Włańczaja sie wiatraki, klimatronic działa ale caly czas pali mi sie przycisk ECON. Nie wiem czy ma to cos wspolnego. Węż powortny jest zimny zasilajacy ciepły. Caly czas podaje zimne powietrze do kabiny:( termostat wymieniony, uszczelka pod głowica rownież.... Co to moze byc? Pomóżcie bo opadaja mi ręce juz... Komputer nie pokazal błedu ani klimatyzacji ani czujnika... 

Działa tylko dmuchawa, ECON może oznaczać brak czynnik, lub inne problemy z klimatyzacją. Silniczki od klapek sprawne? Dźwigienki nie pospadały i klapki pracują? Jeśli z tym ok czy jest to perfidny (ciągły) brak nadmuchu ciepłego powietrza, czy czasem powieje ciepłym? Układ chłodzenia w tym nagrzewnica odpowietrzone?

Opublikowano

Witam moi mili. Temat dość obszerny ale dodam coś od siebie. Z problemem ogrzewania na wolnych obrotach borykam się od zeszłej zimy. To co było zrobione do tej pory: wymiana termostatu na behr, wymiana rozrządu z pompa wody continental ( stara była dobra), wymieniona nagrzewnica nowa, sprawdzone klapy ciepło zimno, kilkukrotna próba odpowietrzenia, sprawdzenie węży i wyglądają na szczelne, wymieniony korek od zbiorniczka. Reduktor podłączony pod chłodnice oleju. Dalej jest problem z ogrzewaniem, górny wąż w grodzi można zdjąć na pracującym silniku i płyn ledwo co leci. Zastanawia mnie fakt, że rurka DOLNA nagrzewnicy przy pedale GAZU jest gorąca, górna zimna lub letnia. Nie powinno być odwrotnie że woda wchodzi od góry do nagrzewnicy? Myślę czy ktoś kiedyś nie pomieszal gdzieś węży i wtedy układ nie da rady wypchnąć wody w górę przez nagrzewnice. W grodzi dolny jest gorący a górny to powrót bo wylatuje z niego płyn ale bardzo słabo. Układ wielokrotnie przelewany nowym płynem G12 po każdej naprawie 

Opublikowano
7 minut temu, DDK napisał:

Myślę czy ktoś kiedyś nie pomieszal gdzieś węży i wtedy układ nie da rady wypchnąć wody w górę przez nagrzewnice. W grodzi dolny jest gorący a górny to powrót bo wylatuje z niego płyn ale bardzo słabo. Układ wielokrotnie przelewany nowym płynem G12 po każdej naprawie 

Zamienić węże miejscami,wielu osobom  to pomogło.  

Opublikowano (edytowane)

Tak sobie poczytałem ostatnie dwie strony tego tematu i cycki mi opadły... :decayed:

Większość piszących tutaj ma urojone problemy z działaniem ogrzewania, a duża część podpowiadających usterki pisze niestworzone rzeczy dla tego że nie maja pojęcia jak działa klimatronik :D

Jego działanie polega na doprowadzaniu do zadanej przyciskami i widocznej na wyświetlaczu czy tam wyświetlaczach temperatury we wnętrzu auta i jej utrzymywaniu na tym poziomie , jeżeli jest tylko taka możliwość .

Jeżeli jest ustawione np. 25 stopni , na dworku jest podobna temperatura i tyle samo jest faktycznie w kabinie to przy braku słońca z nawiewów nie będzie leciało gorące powietrze tylko o takiej temperaturze by utrzymać zadaną , czyli około 25 st. C...

Gorące powietrze z nawiewów pojawia się tylko gdy kabina jest mocno wychłodzona , a na klimatroniku ustawimy dużo wyższą. Ale też nie zawsze, nie pojawi się gorące jeżeli silnik jest zimny :P

Gdy temperatura w kabinie jest już ustabilizowana na poziomie zadanym na klimatroniku to temperatura powietrza z nawiewów będzie zależała od temperatury zewnętrznej i nasłonecznienia. Jak na zewnątrz będzie +35 stopni i ostre słońce to może z nich lecieć powietrze o temperaturze np. +10 stopni ....

A jak na zewnątrz będzie + 15 i też słoneczko będzie grzało to z nawiewów może lecieć powietrze o temperaturze +20 stopni , pozostałe pięć się weźmie ze słońca ....:P

Kolejna sytuacja to zima , na dworku kilkanaście na minusie a większość zmarźluchów po ruszeniu ustawia temperaturę na maxa albo blisko niego, do tego spory przeciąg bo szyby parują albo zamarzają ...

No i jeśli jest to TDI to przy powolnej jeździe lub jeździe w korku się w życiu nie nagrzeje bo silnik produkuje mniej ciepła niż oddaje nagrzewnica do wnętrza auta i silnik do otoczenia :whistling:

Żeby w takich warunkach dogrzać TDI-ka tak by w miarę szybko mieć pożytek z ogrzewania to klimatronik ustawia się na minimalną temperaturę i włącza lekki nawiew ( jedna -dwie kreski ) tylko szybę . Dopiero jak temperatura silnika się ruszy ponad 60 stopni na wskaźniku to można włączyć pozostałe nawiewy i w miarę wzrostu temperatury silnika dopiero próbować podnosić zadaną temperaturę .

Jeżeli mrozy są siarczyste to też może nie wystarczyć , trzeba improwizować sposobem naszych dziadków. Zasłonięcie wlotu powietrza do chłodnicy daje dobre rezultaty, tylko trzeba to kontrolować na bieżąco , by nie ugotować motorówki jak się ociepli albo jak się za mocno rozpędzimy na autobanie :grin:

Poza tym to jaką ilością ciepła dysponujemy do ogrzewania wnętrza zależy też od kilku zdawało by się nieistotnych czynników jak np. sprawny EGR w silnikach posiadających chłodnicę spalin. Gdy  EGR działa to przy małym obciążeniu silnika chłodnica spalin odbiera znaczną ilość ciepła od spalin poprawiając bilans cieplny układu chłodzenia i mamy go więcej do ogrzewania.

Część aut ( tak od pi razy oko od 2000 roku ) wyprodukowanych na naszą strefę klimatyczną ma zamontowaną dodatkową nagrzewnicę elektryczną , która dogrzewa dodatkowo powietrze jeśli występuje niedobór ciepła do ogrzewania .

No ale żeby było tak pięknie i faktycznie ona grzała to na dworku musi być bodajże temperatura niższa niż 5 na plusie i ECON nie może być włączony . Jak świeci dioda przy nim to sorry ale ma być oszczędnie i prąd też oszczędzamy :P:D

Już mnie paluchy bolą ale jeszcze parę rzeczy .

Przepływ chłodziwa przez nagrzewnicę nie jest niczym regulowany , ma ona grzać cały czas a jej temperatura zależy od temperatury płynu i prędkości jego przepływu przez nagrzewnicę,  różnica temperatury pomiędzy wlotem a wylotem zależy od tego ile ciepła z niej klimatronik skieruje do wnętrza auta.

A kieruje go do wnętrza sterując klapkami zimnego i ciepłego powietrza tak by wylatujące z nawiewów powietrze utrzymywało zadaną temperaturę ( o ile jest to możliwe w danych warunkach :whistling:).

 

Oczywiście że zdarzają się przypadki zapchanych , zapowietrzonych lub zapowietrzających się notorycznie nagrzewnic ( z różnych powodów ), ale wtedy wlot płynu będzie gorący a wylot zimny lub ledwo ciepły ( oczywiście na rozgrzanym silniku :naughty: ).

Są też czasem uszkodzone albo zablokowane przez jakieś zanieczyszczenia termostaty , ale to trzeba wydedukować obserwując zachowanie układu chłodzenia.

Dla kogoś kto posiada wiedzę jak to wszystko działa jest możliwe bez większych problemów ustalenie gdzie może leżeć przyczyna nieprawidłowego działania układu chłodzenia, ogrzewania i klimy.

Klimatronik można diagnozować sprzętem który jest w stanie się połączyć z jego sterownikiem, jeżeli nie ma tam błędów położenia klap , ich potencjometrów i czujników temperatury to można przyjąć tezę że działa on prawidłowo . Jak są błędy to wypadało by usprawnić niedziałające elementy zanim się będzie oczekiwało jego prawidłowej pracy :P

Starsze auta w TDI-ku , te bez chłodnicy spalin miały często montowane dogrzewacze typu " webasto ", w wielu autach zapomniane i nie serwisowane nie działają.

Poza tym na włączonym ECON-ie one też nie będą dogrzewały nawet gdy są sprawne, bo ma być ekonomicznie i paliwo też oszczędzamy...:whistling:

Jak dla kogoś to wszystko odnośnie obsługi klimatronika jest zbyt skomplikowane to polecam ustawić na nim bardzo rozsądną temperaturę i wcisnąć przycisk AUTO , resztę w miarę możliwości  zrobi on za was sam, najlepiej jak potrafi  :D

Dobrej nocki :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Panowie szukam dobrego mechanika na terenie Łodzi lub okolicach  który by mi zdiagnozował ubytek wody na przy szybszej jeździe i  zarazem braku ogrzewania na biegu jałowym    będę wdzięczny za podpowiedź

Opublikowano

Panowie,nagrzewnica z tym numerem podejdzie do b6 1,8.

8E1820031A

Wiekszosc aukcji pokazuje bez literki A.

Sprzedawca zapewnia mnie ze jest nowa orginalna.

Screenshot_20210112-201811_eBay.jpg

Screenshot_20210112-201815_eBay.jpg

Screenshot_20210112-201818_eBay.jpg

Opublikowano
W dniu 13.01.2021 o 03:20, Piotrek81 napisał:

Panowie,nagrzewnica z tym numerem podejdzie do b6 1,8.

8E1820031A

Wiekszosc aukcji pokazuje bez literki A.

Sprzedawca zapewnia mnie ze jest nowa orginalna.

Wygląda tak samo. Na niektórych produktach Valeo też widnieje 8e1820031A a w katalogu hurtowni opisane są jako 8e1820031 także myślę, że wiedzą co piszą :wink:

Opublikowano

Witam wszystkich. Posiadam a4 b7 1.8t BFB i jakieś pół roku temu wymieniłem głowicę bo była pęknięta więc i uszczelka jest nowa. Tydzień temu jadąc autem znikło ogrzewanie. Objawy takie jak wyżej przedstawiają koledzy. Na postoju brak ogrzewania a gdy przytrzymam do 3 tys obrotów ogrzewanie działa tylko na chwile. Po powrocie do domu odkręciłem korek i przytrzymałem auto na 2.5tyś obrotów przez 30s. Po chwili płyn w zbiorniczku zaczał się zwiększać i wywalił dwa bąble powietrza oraz 0.5l płynu. Ogrzewanie powróciło. Przejechałem się i wszystko było ok. Odstawiłem auto do garażu myśląc że wszystko będzie ok. Rano jadąc do pracy okazało się że ponownie w aucie brak ogrzewania mimo że na blacie 90° . W pracy ponownie wykonałem czynności jak na podwórku i znowu to samo wywaliło troche płynu i kilka bąbli powietrza i ogrzewanie działa. Po pracy jadąc do domu znowu to samo :( czy ktoś może podpowie czemu po postoju układ się zapowietrza ? Dodam, że po wymianie głowicy wszystko było ok aż do 2tyg temu kiedy sprawdziłem stan płynu i okazało się że musiałem dolac 300ml G12. 

Rownież i mi audi dała w kość i pociągnęła po kieszeni, ale jestem przywiązany do tej marki i nie chce się z nią rozstawać. 

Proszę poradzcie coś ?

Opublikowano

Może jakaś mała nieszczelności i układ się zapowietrza.

Opublikowano

A czy może być tak że nigdzie nic nie cieknie ale zapowietrza się układ przez jakąś nieszczelność mimo że wszędzie jest sucho?

Opublikowano

Teoretycznie tak, praktycznie rzadko spotykane.

Może zapowietrzać się spalinami jak uszczelka głowicy zaczyna lekko przepuszczać.

Tylko wtedy przy mocnym butowaniu będzie raczej wywalać płyn przez zawór  w korku zbiorniczka wyrównawczego :decayed:

Ale jak jeździsz tylko delikatnie to może nie być wycieków ...

Opublikowano

Dobra problem rozwiązany grzeje. Teraz mam problem bo zobaczyłem że mam mokro pod dywanikiem po stronie pasażera. Płyn chlodnicy. Nagrzewnica nowa płynu nie ubywa. Czy jest możliwość że podczas odpowietrzania (całe podszybie miałem zalane płynem bo nie chciał się odpowietrzyc) mógł dostać się płyn do środka?

Opublikowano (edytowane)

Cześć. W poniedziałek oddaję auto do mechanika najprawdopodobniej na uszczelkę pod głowicą. Walka z brakiem ogrzewania i "zasysaniem" płynu chłodniczego. Wcześniej raz na jakiś czas się zagrzał, ale po wymianie termostatu przestał. Układ chłodniczy był niedawno płukany. Próbowałem z nowym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego jednak bez efektów. Pogoda zaczęła się jaka zaczęła i szyby nie chcą odparowywać (no i nie ma grzania) więc ostatni dzwonek przed poważniejszą zimą. Poza brakiem ogrzewania, czasem zasysa płyn. To znaczy czasem jest ok a czasem jakby go brakowało. Po odkręceniu korka wyrzuca go z powrotem do zbiorniczka. To uszczelka czy może być pompa wody lub nagrzewnica?

 

//To nie chłodzenie, ale śmierdzi spalinami (?) przy pracy silnika więc to może mieć związek z uszczelką prawda?

Edytowane przez baQQQ
Opublikowano

Jeśli masz twarde węże i wyrzuca ciśnienie ze zbiorniczka po odkręceniu korka to raczej przygotuj się na uszczelkę.

Opublikowano

Cześć. Mam problem z ogrzewaniem w b6 1.9tdi BKE. Gdy jadę do 120km/h ogrzewanie działa ale gdy jadę powyżej 120km/h to przestaje mi grzać w środku. Wtedy działa tylko ogrzewanie na przednią szybę i to tak nie do końca bo musi być ustawiony na maxa. Jeżeli mam ustawione nadmuch na nogi i na środkowe kratki to po przekroczeniu 120km/h zaczynają mi parować szyby i nie ma ogrzewania. Termostat, czujnik temperatury płynu, nagrzewnica i test na UPG zrobiony. Błędów na klimatroniku brak, klapy nawiewu domykają się. Panowie pomóżcie bo niedługo to zamarznę podczas jazdy.

Opublikowano
1 godzinę temu, marcin1520 napisał:

Cześć. Mam problem z ogrzewaniem w b6 1.9tdi BKE. Gdy jadę do 120km/h ogrzewanie działa ale gdy jadę powyżej 120km/h to przestaje mi grzać w środku. Wtedy działa tylko ogrzewanie na przednią szybę i to tak nie do końca bo musi być ustawiony na maxa. Jeżeli mam ustawione nadmuch na nogi i na środkowe kratki to po przekroczeniu 120km/h zaczynają mi parować szyby i nie ma ogrzewania. Termostat, czujnik temperatury płynu, nagrzewnica i test na UPG zrobiony. Błędów na klimatroniku brak, klapy nawiewu domykają się. Panowie pomóżcie bo niedługo to zamarznę podczas jazdy.

Nagrzewnica nowa?

Opublikowano
5 godzin temu, Rabbi napisał:

Nagrzewnica nowa?

Tak nowa.

Opublikowano

Bardziej bym tu obstawiał problem termostatem a nie z nagrzewnicą, jaką by nie była. Chodź może się mylę.

Dobrze by było przejechać się z zapiętym vagiem i poobserwować temp.

Opublikowano
11 godzin temu, Pieterb napisał:

Bardziej bym tu obstawiał problem termostatem a nie z nagrzewnicą, jaką by nie była. Chodź może się mylę.

Dobrze by było przejechać się z zapiętym vagiem i poobserwować temp.

Temperatura płynu powyżej tej prędkości się nie zmienia. Może to być wina dmuchawy?

Opublikowano
16 minut temu, marcin1520 napisał:

Temperatura płynu powyżej tej prędkości się nie zmienia. Może to być wina dmuchawy?

Ściągnij schowek pasażera i obserwuj wzrokowo silniczki po odpaleniu testu na vcds,możliwe iż ciegno spadło lub klapa blokuje się  w silniczku nad dmuchawą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...