Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, KingRaider napisał:

Ale to masz jakiś inny pomysł? Czy przyszedłeś powiedzieć jak dziesiątki osób ze ten typ tak ma albo ze słabe są termostaty, jakiś element układu musi być nie taki jeśli auto nie jest w stanie utrzymać 90 stopni przy jeździe po mieście 

Są takie dwie interesujące tematy z zakresu fizyki.

1. Termodynamika 

2. Sprawność cieplna

Poczytaj o jednym i drugim a na pewno rozjaśni Ci się w głowie.

Te silniki maja zbyt dużo odbiorników ciepła (chłodnica wody, oleju, egr, nagrzewnica, skrzynia biegów, zbiorniczek wody i same węże) plus dużą pojemność płynu na małym obiegu stąd problemy.

Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. 

Zajrzyj na inne fora, tam co roku jest to samo.

 

Opublikowano (edytowane)

Tak, różni się pompką, oraz innym układem króćców w rurze 11. Na ETCE słabo to widać, ale w poliftach ta rura ma te króćce wręcz specjalnie wyprofilowane, żeby płyn wracający z EGRu płynął sobie do chłodnicy a nie na mały obieg, ale jak widać nie do końca to działa.

No i coś czuje, że po aferze zmienili sposób działania pompki. Żeby były spełniane normy, pompka na maxa pompuje płyn wręcz na pałę celem wychłodzenia spalin do możliwie najniższego poziomu.

11 minut temu, Dev napisał:

Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. 

Jak nic nie zmienia, jak właśnie założenie termostatu na powrót z EGRu praktycznie załatwia sprawe (patrz wykresy powyżej). Odpięcie kabli z pompki płynu na EGR to samo. Wniosek? Zimą w obiegu spaliny nie nagrzewają odpowiednio płynu z powrotu z EGR. Płyn ten trafia do silnika na mały obieg i wychładza silnik.

Te silniki mają wysoką sprawność, ale znowu nie popadajmy w paranoje. 6 litrów ON na 100km to prawie 60 kWh energii, z której ponad połowę trzeba wytracić w formie ciepła.

Jasne, co roku to samo, ale szukałem i nigdzie nie ma, że kupił nowy samochód i nie potrafi utrzymać zimą 90 stopni. Wszystkie tematy zaczynają się cudownie w okolicach 2017/2018 roku. Akurat kiedy zaczeły wlatywać aktualizacje softów... Dlatego ciekawi mnie czy osoby z oryginalnym softem mają ten problem? Są tematy, ze w poliftach problem rozwiązuje wymiana termostatu, a innym nie więc jest jeszcze jakaś zależność.

 

Edytowane przez sebaa
Opublikowano

Pojedź na soft do tunera i on zmieni mapę paliwową, będzie mniej palił, z zasady VW ma bardzo bogatą mieszankę w paliwo z fabryki. Mniej paliwa to wyższa temperatura, co poprawi wypalanie DPF i podgrzewanie płynu spalinami.

Opublikowano
Godzinę temu, sebaa napisał:

Tak, różni się pompką, oraz innym układem króćców w rurze 11. Na ETCE słabo to widać, ale w poliftach ta rura ma te króćce wręcz specjalnie wyprofilowane, żeby płyn wracający z EGRu płynął sobie do chłodnicy a nie na mały obieg, ale jak widać nie do końca to działa.

No i coś czuje, że po aferze zmienili sposób działania pompki. Żeby były spełniane normy, pompka na maxa pompuje płyn wręcz na pałę celem wychłodzenia spalin do możliwie najniższego poziomu.

Jak nic nie zmienia, jak właśnie założenie termostatu na powrót z EGRu praktycznie załatwia sprawe (patrz wykresy powyżej). Odpięcie kabli z pompki płynu na EGR to samo. Wniosek? Zimą w obiegu spaliny nie nagrzewają odpowiednio płynu z powrotu z EGR. Płyn ten trafia do silnika na mały obieg i wychładza silnik.

Te silniki mają wysoką sprawność, ale znowu nie popadajmy w paranoje. 6 litrów ON na 100km to prawie 60 kWh energii, z której ponad połowę trzeba wytracić w formie ciepła.

Jasne, co roku to samo, ale szukałem i nigdzie nie ma, że kupił nowy samochód i nie potrafi utrzymać zimą 90 stopni. Wszystkie tematy zaczynają się cudownie w okolicach 2017/2018 roku. Akurat kiedy zaczeły wlatywać aktualizacje softów... Dlatego ciekawi mnie czy osoby z oryginalnym softem mają ten problem? Są tematy, ze w poliftach problem rozwiązuje wymiana termostatu, a innym nie więc jest jeszcze jakaś zależność.

Spuść z układu 3 litry płynu, gwarantuje ze nie bedzie problemu z grzaniem

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

Spuść z układu 3 litry płynu, gwarantuje ze nie bedzie problemu z grzaniem

Dzięki za złote rady...

Opublikowano

".... pani kierowniczko ja wszystko rozumiem, Jest zima to musi być zimno..."

Zdejmij pokrywę znad chłodnic i wsadz jakiś karton pomiędzy nie, zawsze to jakaś izolacja cieplna.

Opublikowano

Stosowanie proszków przeciwbólowych nie wyleczy, włożenie kartonu tu nic nie da chyba ze całą chłodnice się zakryje ?

Opublikowano
Godzinę temu, KingRaider napisał:

Stosowanie proszków przeciwbólowych nie wyleczy, włożenie kartonu tu nic nie da chyba ze całą chłodnice się zakryje ?

O tym.pisalem

Opublikowano

U mnie  w CGLC dziś przy -5 st.   przez 15km na włączonej klimie i bez pałowania olej osiągnął ledwie 72st

 

Opublikowano
19 minut temu, Rabbi napisał:

U mnie  w CGLC dziś przy -5 st.   przez 15km na włączonej klimie i bez pałowania olej osiągnął ledwie 72st

 

Nie załącza AC przy takiej temperaturze

Opublikowano
30 minut temu, Dev napisał:

Nie załącza AC przy takiej temperaturze

Raczej załącza,bo szyby ładnie odparowują :eusathink:

Opublikowano
Godzinę temu, Rabbi napisał:

Raczej załącza,bo szyby ładnie odparowują :eusathink:

To nie jest zasługą klimy tylko grzalki

Opublikowano

Z Grubsza MOIM ZDANIEM...  problemem jest obieg chłodnicy EGR który za wszelką cene ma za zadanie obniżyć temperature spalin dla EGR, dzięki czemu więcej spalin (dzięki niższej temperaturze spalin) zmieści się w obiegu z powrotem do kolektora ssącego. KOSZTEM niższej temperatury w układzie chłodzenia silnika, układ EGR za pomocą pompki wrzuca wodę (podgrzaną w jakims stopniu na chłodniczce EGR ) z dużego układu z dołu chlodnicy (najzimniejszy punkt) albo w mały obieg albo w okolice małego obiegu (w zależnosci czy termostat EGR jest otwarty lub nie)

Moim zdaniem, każdy który narzeka na temperaturę ZAKŁADAJĄC że ma sprawne oba termostaty powinien na próbę odłączyć sobię pompke wodną obiegu EGR i zobaczyć jak zachowuje się temperatura. Cieplej niż w tym przypadku ( z odłączoną pompką) się już nie da... A żeby zachować albo zbliżyć się do takiego stanu jaki jest z odłączoną pompką EGR (będą błędy) można podłączyć pompkę z powrotem i może ? próbować zdławić jej przepływ za pomocą jakiejś kryzy zwężającej przepływ. 

Opublikowano

To prawda co DEV napisał i co Soul, układ jest za duży w przypadku zaślepienia zaworu zwrotnego, wczoraj jadąc ładnie temperatura wskoczyła mi na blacie do 90 stopni, po czym zaczęła strasznie spadać, na zewnątrz -11, grzanie w aucie włączone. Otworzył się mały termostat i zanim się  zamknął wychłodził mi układ do jakiś 60 stopni :), mam wprogramowany egr więc będę dążył do usunięcia całkowicie układu egr spod maski i wtedy może coś się poprawi :)

Opublikowano

W tym jest problem, że te samochody nie mają termostatu na EGRze. Mały termostat odpowiada za chłodnice oleju. Przez EGR przepływ robi osobna dodatkowa pompka elektryczna. W VCDSie można ją sobie przetestować i jeśli dobrze pamiętam ma ona 3 stany pracy. Wyłączona, 45% wydajności i 95%. Logowałem ją sobie i u mnie od samego początku pracuje cały czas z wydajnością 95%. Mało tego w tym temacie, albo temacie obok ktoś tam pisał, że ona potrafi na chwile uaktywniać się po otwarciu drzwi.

1 godzinę temu, soul87 napisał:

Moim zdaniem, każdy który narzeka na temperaturę ZAKŁADAJĄC że ma sprawne oba termostaty powinien na próbę odłączyć sobię pompke wodną obiegu EGR i zobaczyć jak zachowuje się temperatura. Cieplej niż w tym przypadku ( z odłączoną pompką) się już nie da... A żeby zachować albo zbliżyć się do takiego stanu jaki jest z odłączoną pompką EGR (będą błędy) można podłączyć pompkę z powrotem i może ? próbować zdławić jej przepływ za pomocą jakiejś kryzy zwężającej przepływ. 

Dokładnie tak. Po odpięciu pompki silnik szybciej się nagrzewa. Po odłączeniu pompki można organoleptycznie zauważyć, że rura 25 robi się ciepła. Czyli ciepły płyn wychodzący z króćca 53 trafia przez rurę 23  i termostat 56 na przód silnika (samochód pracuje na małym obiegu szybciej łapiąc temperaturę). Po włączeniu pompki można dalej wyczuć, ze króciec 53 jest gorący, rura 14 to samo a wąż 25 zaczyna się robić letni. Wnioski są proste.

 

uklad.thumb.jpg.5db8a692676a1f3c962bcbff18cfeba6.jpg

Opublikowano

Tak jest, wyjscie z obiegu EGRu który z założenia powinien wyrzucac płyn w duży obieg jest za blisko rury 25 ktora jest częścią małego obiegu.

Schematu dla układów po lewej polift CJCx po prawej przed lift CAGx itp 

 

COOLING.png

Opublikowano
5 minut temu, soul87 napisał:

Tak jest, wyjscie z obiegu EGRu który z założenia powinien wyrzucac płyn w duży obieg jest za blisko rury 25 ktora jest częścią małego obiegu.

Schematu dla układów po lewej polift CJCx po prawej przed lift CAGx itp 

 

COOLING.png

CAGA przed 2009 rokiem

Opublikowano
Godzinę temu, KingRaider napisał:

To prawda co DEV napisał i co Soul, układ jest za duży w przypadku zaślepienia zaworu zwrotnego, wczoraj jadąc ładnie temperatura wskoczyła mi na blacie do 90 stopni, po czym zaczęła strasznie spadać, na zewnątrz -11, grzanie w aucie włączone. Otworzył się mały termostat i zanim się  zamknął wychłodził mi układ do jakiś 60 stopni :), mam wprogramowany egr więc będę dążył do usunięcia całkowicie układu egr spod maski i wtedy może coś się poprawi :)

To jak masz teraz zrobione? Obrócony zawór, czy zawór normalnie i za zaworem dołożony drugi termostat?

Opublikowano

zawór normalnie i dołożony termostat za zaworem 
image.png.9306e831fbbb57900a6cb3e8e69280ea.png

ale ten termostat nawet się nie otwiera przy takich warunkach jak wczoraj, a przez ten w ori mały w ori miejscu tak mi wychłodziło :D

Opublikowano

Tak, rozumiem. A jak jest ze średnicami węży? Z zaworu pasuje na termostat, czy jakaś przejściówka? Termostat ma chyba średnice 20 mm. U siebie też chyba tak dołożę.

Ciesz się, ze Ci się rozgrzał. Ja wczoraj trasa 12 km i lekko ponad 50 stopni wskazówka drgnęła. Według mnie te powyższe schematy mają źle oznaczone przepływy i tak być powinno:

ukladd.jpg.437183f9764fd8d0ddf3b9bf5310f984.jpg

Po lewej przed rozgrzaniem, po prawo po rozgrzaniu kiedy puszcza termostat na chłodnicy oleju. Ty pisałeś, że tam założyłeś na 80 stopni. Gdy on się otworzył, to poszedł ciepły płyn na ten dołożony na 75 stopni i ten dołożony puścił zimny z EGRa zanim się zamknął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...