Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 8 godzin temu, KingRaider napisał: Ale to masz jakiś inny pomysł? Czy przyszedłeś powiedzieć jak dziesiątki osób ze ten typ tak ma albo ze słabe są termostaty, jakiś element układu musi być nie taki jeśli auto nie jest w stanie utrzymać 90 stopni przy jeździe po mieście Są takie dwie interesujące tematy z zakresu fizyki. 1. Termodynamika 2. Sprawność cieplna Poczytaj o jednym i drugim a na pewno rozjaśni Ci się w głowie. Te silniki maja zbyt dużo odbiorników ciepła (chłodnica wody, oleju, egr, nagrzewnica, skrzynia biegów, zbiorniczek wody i same węże) plus dużą pojemność płynu na małym obiegu stąd problemy. Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. Zajrzyj na inne fora, tam co roku jest to samo.
sebaa Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 (edytowane) Tak, różni się pompką, oraz innym układem króćców w rurze 11. Na ETCE słabo to widać, ale w poliftach ta rura ma te króćce wręcz specjalnie wyprofilowane, żeby płyn wracający z EGRu płynął sobie do chłodnicy a nie na mały obieg, ale jak widać nie do końca to działa. No i coś czuje, że po aferze zmienili sposób działania pompki. Żeby były spełniane normy, pompka na maxa pompuje płyn wręcz na pałę celem wychłodzenia spalin do możliwie najniższego poziomu. 11 minut temu, Dev napisał: Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. Jak nic nie zmienia, jak właśnie założenie termostatu na powrót z EGRu praktycznie załatwia sprawe (patrz wykresy powyżej). Odpięcie kabli z pompki płynu na EGR to samo. Wniosek? Zimą w obiegu spaliny nie nagrzewają odpowiednio płynu z powrotu z EGR. Płyn ten trafia do silnika na mały obieg i wychładza silnik. Te silniki mają wysoką sprawność, ale znowu nie popadajmy w paranoje. 6 litrów ON na 100km to prawie 60 kWh energii, z której ponad połowę trzeba wytracić w formie ciepła. Jasne, co roku to samo, ale szukałem i nigdzie nie ma, że kupił nowy samochód i nie potrafi utrzymać zimą 90 stopni. Wszystkie tematy zaczynają się cudownie w okolicach 2017/2018 roku. Akurat kiedy zaczeły wlatywać aktualizacje softów... Dlatego ciekawi mnie czy osoby z oryginalnym softem mają ten problem? Są tematy, ze w poliftach problem rozwiązuje wymiana termostatu, a innym nie więc jest jeszcze jakaś zależność. Edytowane 25 Grudnia 2021 przez sebaa
Langista Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Pojedź na soft do tunera i on zmieni mapę paliwową, będzie mniej palił, z zasady VW ma bardzo bogatą mieszankę w paliwo z fabryki. Mniej paliwa to wyższa temperatura, co poprawi wypalanie DPF i podgrzewanie płynu spalinami.
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Godzinę temu, sebaa napisał: Tak, różni się pompką, oraz innym układem króćców w rurze 11. Na ETCE słabo to widać, ale w poliftach ta rura ma te króćce wręcz specjalnie wyprofilowane, żeby płyn wracający z EGRu płynął sobie do chłodnicy a nie na mały obieg, ale jak widać nie do końca to działa. No i coś czuje, że po aferze zmienili sposób działania pompki. Żeby były spełniane normy, pompka na maxa pompuje płyn wręcz na pałę celem wychłodzenia spalin do możliwie najniższego poziomu. Jak nic nie zmienia, jak właśnie założenie termostatu na powrót z EGRu praktycznie załatwia sprawe (patrz wykresy powyżej). Odpięcie kabli z pompki płynu na EGR to samo. Wniosek? Zimą w obiegu spaliny nie nagrzewają odpowiednio płynu z powrotu z EGR. Płyn ten trafia do silnika na mały obieg i wychładza silnik. Te silniki mają wysoką sprawność, ale znowu nie popadajmy w paranoje. 6 litrów ON na 100km to prawie 60 kWh energii, z której ponad połowę trzeba wytracić w formie ciepła. Jasne, co roku to samo, ale szukałem i nigdzie nie ma, że kupił nowy samochód i nie potrafi utrzymać zimą 90 stopni. Wszystkie tematy zaczynają się cudownie w okolicach 2017/2018 roku. Akurat kiedy zaczeły wlatywać aktualizacje softów... Dlatego ciekawi mnie czy osoby z oryginalnym softem mają ten problem? Są tematy, ze w poliftach problem rozwiązuje wymiana termostatu, a innym nie więc jest jeszcze jakaś zależność. Spuść z układu 3 litry płynu, gwarantuje ze nie bedzie problemu z grzaniem
KingRaider Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 2 godziny temu, Dev napisał: Spuść z układu 3 litry płynu, gwarantuje ze nie bedzie problemu z grzaniem Dzięki za złote rady...
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 ".... pani kierowniczko ja wszystko rozumiem, Jest zima to musi być zimno..." Zdejmij pokrywę znad chłodnic i wsadz jakiś karton pomiędzy nie, zawsze to jakaś izolacja cieplna.
KingRaider Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Stosowanie proszków przeciwbólowych nie wyleczy, włożenie kartonu tu nic nie da chyba ze całą chłodnice się zakryje ?
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Godzinę temu, KingRaider napisał: Stosowanie proszków przeciwbólowych nie wyleczy, włożenie kartonu tu nic nie da chyba ze całą chłodnice się zakryje ? O tym.pisalem
Rabbi Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 U mnie w CGLC dziś przy -5 st. przez 15km na włączonej klimie i bez pałowania olej osiągnął ledwie 72st
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 19 minut temu, Rabbi napisał: U mnie w CGLC dziś przy -5 st. przez 15km na włączonej klimie i bez pałowania olej osiągnął ledwie 72st Nie załącza AC przy takiej temperaturze
Rabbi Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 30 minut temu, Dev napisał: Nie załącza AC przy takiej temperaturze Raczej załącza,bo szyby ładnie odparowują
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Godzinę temu, Rabbi napisał: Raczej załącza,bo szyby ładnie odparowują To nie jest zasługą klimy tylko grzalki
soul87 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Z Grubsza MOIM ZDANIEM... problemem jest obieg chłodnicy EGR który za wszelką cene ma za zadanie obniżyć temperature spalin dla EGR, dzięki czemu więcej spalin (dzięki niższej temperaturze spalin) zmieści się w obiegu z powrotem do kolektora ssącego. KOSZTEM niższej temperatury w układzie chłodzenia silnika, układ EGR za pomocą pompki wrzuca wodę (podgrzaną w jakims stopniu na chłodniczce EGR ) z dużego układu z dołu chlodnicy (najzimniejszy punkt) albo w mały obieg albo w okolice małego obiegu (w zależnosci czy termostat EGR jest otwarty lub nie) Moim zdaniem, każdy który narzeka na temperaturę ZAKŁADAJĄC że ma sprawne oba termostaty powinien na próbę odłączyć sobię pompke wodną obiegu EGR i zobaczyć jak zachowuje się temperatura. Cieplej niż w tym przypadku ( z odłączoną pompką) się już nie da... A żeby zachować albo zbliżyć się do takiego stanu jaki jest z odłączoną pompką EGR (będą błędy) można podłączyć pompkę z powrotem i może ? próbować zdławić jej przepływ za pomocą jakiejś kryzy zwężającej przepływ.
KingRaider Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 To prawda co DEV napisał i co Soul, układ jest za duży w przypadku zaślepienia zaworu zwrotnego, wczoraj jadąc ładnie temperatura wskoczyła mi na blacie do 90 stopni, po czym zaczęła strasznie spadać, na zewnątrz -11, grzanie w aucie włączone. Otworzył się mały termostat i zanim się zamknął wychłodził mi układ do jakiś 60 stopni :), mam wprogramowany egr więc będę dążył do usunięcia całkowicie układu egr spod maski i wtedy może coś się poprawi
sebaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 W tym jest problem, że te samochody nie mają termostatu na EGRze. Mały termostat odpowiada za chłodnice oleju. Przez EGR przepływ robi osobna dodatkowa pompka elektryczna. W VCDSie można ją sobie przetestować i jeśli dobrze pamiętam ma ona 3 stany pracy. Wyłączona, 45% wydajności i 95%. Logowałem ją sobie i u mnie od samego początku pracuje cały czas z wydajnością 95%. Mało tego w tym temacie, albo temacie obok ktoś tam pisał, że ona potrafi na chwile uaktywniać się po otwarciu drzwi. 1 godzinę temu, soul87 napisał: Moim zdaniem, każdy który narzeka na temperaturę ZAKŁADAJĄC że ma sprawne oba termostaty powinien na próbę odłączyć sobię pompke wodną obiegu EGR i zobaczyć jak zachowuje się temperatura. Cieplej niż w tym przypadku ( z odłączoną pompką) się już nie da... A żeby zachować albo zbliżyć się do takiego stanu jaki jest z odłączoną pompką EGR (będą błędy) można podłączyć pompkę z powrotem i może ? próbować zdławić jej przepływ za pomocą jakiejś kryzy zwężającej przepływ. Dokładnie tak. Po odpięciu pompki silnik szybciej się nagrzewa. Po odłączeniu pompki można organoleptycznie zauważyć, że rura 25 robi się ciepła. Czyli ciepły płyn wychodzący z króćca 53 trafia przez rurę 23 i termostat 56 na przód silnika (samochód pracuje na małym obiegu szybciej łapiąc temperaturę). Po włączeniu pompki można dalej wyczuć, ze króciec 53 jest gorący, rura 14 to samo a wąż 25 zaczyna się robić letni. Wnioski są proste.
soul87 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Tak jest, wyjscie z obiegu EGRu który z założenia powinien wyrzucac płyn w duży obieg jest za blisko rury 25 ktora jest częścią małego obiegu. Schematu dla układów po lewej polift CJCx po prawej przed lift CAGx itp
KingRaider Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 5 minut temu, soul87 napisał: Tak jest, wyjscie z obiegu EGRu który z założenia powinien wyrzucac płyn w duży obieg jest za blisko rury 25 ktora jest częścią małego obiegu. Schematu dla układów po lewej polift CJCx po prawej przed lift CAGx itp CAGA przed 2009 rokiem
sebaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Godzinę temu, KingRaider napisał: To prawda co DEV napisał i co Soul, układ jest za duży w przypadku zaślepienia zaworu zwrotnego, wczoraj jadąc ładnie temperatura wskoczyła mi na blacie do 90 stopni, po czym zaczęła strasznie spadać, na zewnątrz -11, grzanie w aucie włączone. Otworzył się mały termostat i zanim się zamknął wychłodził mi układ do jakiś 60 stopni :), mam wprogramowany egr więc będę dążył do usunięcia całkowicie układu egr spod maski i wtedy może coś się poprawi To jak masz teraz zrobione? Obrócony zawór, czy zawór normalnie i za zaworem dołożony drugi termostat?
KingRaider Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 zawór normalnie i dołożony termostat za zaworem ale ten termostat nawet się nie otwiera przy takich warunkach jak wczoraj, a przez ten w ori mały w ori miejscu tak mi wychłodziło
sebaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Tak, rozumiem. A jak jest ze średnicami węży? Z zaworu pasuje na termostat, czy jakaś przejściówka? Termostat ma chyba średnice 20 mm. U siebie też chyba tak dołożę. Ciesz się, ze Ci się rozgrzał. Ja wczoraj trasa 12 km i lekko ponad 50 stopni wskazówka drgnęła. Według mnie te powyższe schematy mają źle oznaczone przepływy i tak być powinno: Po lewej przed rozgrzaniem, po prawo po rozgrzaniu kiedy puszcza termostat na chłodnicy oleju. Ty pisałeś, że tam założyłeś na 80 stopni. Gdy on się otworzył, to poszedł ciepły płyn na ten dołożony na 75 stopni i ten dołożony puścił zimny z EGRa zanim się zamknął.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się