Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymienilem termostat silnik się nagrzewa się  szybko łapie do 90 stopni jak jade autem na obrotach to ogrzewanie jest normalne lecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach jest powietrze letnie o co tu chodzi ?

Opublikowano

Jesteś pewien, że dobrze odpowietrzzyłeś układ?..

Opublikowano

poczatki UPG

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Langista napisał:

Jesteś pewien, że dobrze odpowietrzzyłeś układ?..

A jak go odpowietrzyć? Tu na listwie u góry? Tym małym odpowietrznikiem ?jam to zrobić?

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano

Odkręcaj zawór, aż zniknie powietrze, pilnując w między czasie poziom płynu chłodniczego. Włącz silnik, nawiew na maksa i temperatura na najwyższą. Teoretycznie wystarczyło by sam nawiew ustawić i trzymać silnik na 2000-2500 obr przez ok. 5-10 minut, ja tak przynajmniej w B5 mojego AJM odpowietrzyłem, w B6 ASN otpowietrzałem już z wykorzystaniem zaworka a później z nawiewem na maksa.

Opublikowano
3 godziny temu, Marcinlbn24 napisał:

A jak go odpowietrzyć? Tu na listwie u góry? Tym małym odpowietrznikiem ?jam to zrobić?

Masz problem z grzaniem, więc lepszą metodą odpowietrzania będzie ściągnięcie rury z powrotu od nagrzewnicy. W gumowym wężu od powrotu z nagrzewnicy jest od góry otwór, zdejmujesz z tego węża opaskę i zsuwasz go trochę aż miejsce w którym jest ten otwór zejdzie z metalowej rurki od nagrzewnicy. Powinno polecić powietrze a potem płyn. Poniżej filmik. Jak to nie pomoże to musisz szukać problemu gdzie indziej :)

 

Opublikowano

Dakej to samo jak było czujnik kupiony w aso termostat nowy działa a dalej jest to samo o co chodzi ? Na wolnych obrotach letnie jak dam gazy gorące

Opublikowano

Możliwe, że nagrzewnica zapchana i za słaba przepustowość aby ciepła wystarczająco przekazać.

Opublikowano

Witam,

zaczął mi się problem z temperaturą płynu, myślę, że to będzie termostat ale się dopytam.

Całość się wolno grzeje (i tu stawiał bym na termostat) na postoju i przye jeździe, jeśli auto ma 90° i jadąc nim trasę temperatura spada tak do 70° i trudno jest uzyskać 90. Lecz po trasie jak zaparkuję, i zostawię na jałowym biegu to od razu wskazówka leci do góry. Odkręcać termostat? Rok temu zmieniany.

 

 

Opublikowano

Ja 5 razy termostat w ciągu jednej zimy zmieniałem bo wadliwe sztuki trafiałem, Wähler x2, Behr, Febi i na koniec 'ori' z allegro za 70 zł 3 lata działał.

Opublikowano
28 minut temu, Langista napisał:

Ja 5 razy termostat w ciągu jednej zimy zmieniałem bo wadliwe sztuki trafiałem, Wähler x2, Behr, Febi i na koniec 'ori' z allegro za 70 zł 3 lata działał.

O masakra piękny pech :/ gorzej bo tu termostat razem z, czujnikiem jest, i całość trzeba kupować z obudową, 150zl.

Opublikowano

To już naprawdę trzeba mieć szczęście żeby 5 razy zmieniać termostat jednej zimy.Pół biedy jak jeszcze ktoś potrafi zmienić samemu,gorzej jak za każdym razem wizyta u mechanika...I to żebyś montował jakieś firmy krzak.

Opublikowano

Bo

53 minuty temu, juszciek napisał:

To już naprawdę trzeba mieć szczęście żeby 5 razy zmieniać termostat jednej zimy.Pół biedy jak jeszcze ktoś potrafi zmienić samemu,gorzej jak za każdym razem wizyta u mechanika...I to żebyś montował jakieś firmy krzak.

To nie kwestia szczęścia tylko złych wyborów.

Wiadomo od dawna że termostat zakłada się Ori gdyż niejeden miał problemy na zamiennikach.

Opublikowano

Co niektórzy po prostu nie wyciągają wniosków z doświadczeń innych. 

Opublikowano (edytowane)

Nie do końca, Behr i Wähler to bardzo dobre firmy, jedna z nich właśnie na pierwszy montaż idzie. Normalnie bym zwracał ale mechanikiem nie jestem i gwarancję traciłem po zamontowaniu części samemu na aucie.

Wiadomo, że jak termostat dobrej firmy kosztuje 30-50 zł a Ori na allegro 90 to zawsze się próbuje tych tańszych sposobów. Niestety w moim przypadku te tańsze trzymały kilka tygodni i szlag je trafiał.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Ja zakładam Mahle

Opublikowano

Witam. Postanowiłem nie zakładać nowego tematu i zapytać tutaj.

Posiadam A4 B7 3.0TDI Tiptronic. Wydaje mi się że silnik się wolno nagrzewa. Dzisiaj przy 8stC na zewnątrz silnik osiągnął na wskaźniku licznikowym 90stC po przejechaniu około 16KM, zauważyłem że jak jest chłodniej to potrzebuje jeszcze dłuższego dystansu. Przy sprawdzaniu temp płynu chłodniczego w grupie 007 po trasie 40Km płyn ma niby 81stC. Czasem wskazówka temp spada z 90 stopni no około 85 i znowu wraca po chwili na 90 stopni. Czy to jest objaw uszkodzonego termostatu? Jeśli tak to czy jest tylko jeden termostat czy też zawór jak w A8. Błędów w ECU brak.

Pozdrawiam.

Opublikowano
43 minuty temu, Janek93 napisał:

Witam. Postanowiłem nie zakładać nowego tematu i zapytać tutaj.

Posiadam A4 B7 3.0TDI Tiptronic. Wydaje mi się że silnik się wolno nagrzewa. Dzisiaj przy 8stC na zewnątrz silnik osiągnął na wskaźniku licznikowym 90stC po przejechaniu około 16KM, zauważyłem że jak jest chłodniej to potrzebuje jeszcze dłuższego dystansu. Przy sprawdzaniu temp płynu chłodniczego w grupie 007 po trasie 40Km płyn ma niby 81stC. Czasem wskazówka temp spada z 90 stopni no około 85 i znowu wraca po chwili na 90 stopni. Czy to jest objaw uszkodzonego termostatu? Jeśli tak to czy jest tylko jeden termostat czy też zawór jak w A8. Błędów w ECU brak.

Pozdrawiam.

wyglada na awarię czujnika wody a nie termostatu

Opublikowano

Rozumiem że chodzi o czujnik który podaje temp na wskaźnik w liczniku tak?

Opublikowano
1 godzinę temu, Janek93 napisał:

Rozumiem że chodzi o czujnik który podaje temp na wskaźnik w liczniku tak?

Do ECU

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...