darkle Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 ja mam zalanego ravenola syntetyk,jesli chodzi o 1 bieg to on nie ma synchronizacji i dlatego ciezko wchodzi nawet jak sie toczysz,2sprawa przy mrozach skrzynie w b5 i b6 ciezko pracuja dopoki nie zlapia temp roboczej. Jedynym autem jakie miałem w którym 1 bieg był niesynchronizowany był PF126p:decayed: Nie wiem ale w mojej audi nawet wsteczny jest synchronizowany. To że nie można włączyć biegu to właśnie synchronizator nie pozwala, gdyby go nie było albo był uszkodzony byłby zgrzyt. Olej w skrzyniach manualnych jest z tego co wiem przewidziany na całą żywotność auta. Jak nic się nie dzieje to nie ma co ruszać. Inna sprawa że nasze auta mają juz ponad 10lat więc wymiana nie zaszkodzi. Olej ori do skrzyń manualnych bez quattro to najczęściej G052 911 a z tego co wiem jest to nic innego jak castrol TAF-x albo jego nowszy odpowiednik syntrans transaxle 75W-90
tomatom Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Witam Darku a co należało by zaląć do 6-biegowej z quatrro a co do mostu w b7
NYNA Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Ja mam zalanego motula 75W90 GL-5 w skrzyni i w moście też. Quattro w manualu trosen kąpie się w tym samym oleju co skrzynia więc tym bardziej wymiana jest wskazana.
tomatom Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Poprzedni właścicel był miłośnikiem "metki" więc lał wszystko co akurat castrol reklamował jako superluksbajera benz tylko shell 98 itd itd zastanawiam się też nad wyrobami orlena czyli serie platinum do VW/AUDI/Skoda API porównywalne z tymi z górnej półki moje dostawczaki na tym latają
pastaldo Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 sokal myśle że chodziło w tamtym Castrolowym wątku o to "Należy jednak pamiętać, że brak potrzeby wymiany oleju przekładniowego, w rozumieniu producenta, dotyczy tylko okresu do naprawy głównej pojazdu lub podzespołu." Tak więc myślę że w 10 letnim samochodzie zmiana oleju nie zaszkodzi a może nawet będzie korzystna.
tomatom Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 czyli w wolnym tłumaczeniu jak się rozpiepszy i będziesz składał to nalej nowego oleju jest coś takiego jak karta techniczna lub charakterystyki wyrobu w której jest opisane okres trwałości w zależności od warunków użytkowania lub instrukcja obsługi pojazdu w której producent opisuje czasookresy wymiany płynów eksploatacyjnych czekam na odpowiedz technika Castrol w temacie powyżej(dotyczy trwałości oleju,ewent czasu w jakim zachowuje swoje właściwości) ,a nie interesuje mnie opinia mechanika aso któremu nie zawsze chce sie babrać w oleju ---------- Post dopisany 01-03-2013 at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2013 at 09:23 ---------- witam a oto i opinia jaką uzyskałem z działu technicznego castrola Witam, Okres wymiany oleju określa zawsze producent samochodu, nigdy producent oleju. Proszę sprawdzić w instrukcji pojazdu, jakie są terminy wymiany w przypadku Pańskiego samochodu. Olej przekładniowy, który może być zastosowany w danym mechanizmie (spełnia wymagania producenta) nie traci swoich właściwości przez okres międzywymianowy. W przypadku mechanizmów typu „Fill for life”, zaleca się wymianę oleju co max 100 000 km. Witam, Nie ma wiecznych olejów. Zwykle produkt cec**je się trwałością maksymalnie 5 lat od daty produkcji. Jeżeli zakładając średni roczny przebieg wynoszący 20 tys km, to ma to sens – wymiana przypada na 100 tys km. Jeżeli producent twierdzi, iż olej powinno się wymieniać podczas naprawy głównej, to oznacza, że sam zakłada trwałość mechanizmu na ok. 200 tys km. Jednak w takim przypadku warto wymieniać olej co 100 tys km/5 lat, ponieważ koszty takiej wymiany nie są duże, i jak napisałem wcześniej, każdy olej podlega procesowi starzenia się. czyli te 5lat lub 100000 to MAXYMALNY czasokres
christopherek Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Ja w polo gti zmienialem olej w skrzyni bo potrafia szybko sie zarznac wiec o nia trzeba dbac bo ciezko ori pozniej dostac.gdy zlalismy olej ze skrzyni byl jak asfalt a smierdzial niesamowicie.wlalem jaki byl zalecany i skrzynia do tej pory smiga mimo ze auto sprzedalem ale mam kontakt z nowym wladcicielem.swiezy Olej w zime szybciej sie rozgrzewal
papit Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Ja u siebie zmieniłem olej na Fusch i muszę powiedzieć że odczułem minimalną różnicę szczególnie przy niskich temp. kiedy biegi z rana lżej wchodzą. Ale cudów się nie spodziewajcie Wątek z forum VW. Jakie są normy VW na olej do skrzyni biegów OA4 (GQQ) ?
alf Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Nie rozumiem jak zalanie nowego oleju może mieć zły wpływ na skrzynię. Te oleje z fabryki jakoś dojrzewają z czasem czy co ? Cudowny produkt, który się nie starzeje. Zalałem u siebie oryginalny VW wbrew zaleceniom mechanika i nie jest głośniej ani lepiej, ale mam świeżą oliwe. Do starszych aut zalecają też półsyntetyk 15w40 a zalewam syntetyk 5w40 tak dla jaj.
VTG Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Ja polecam castrola transaxle 75W 90 GL4. Fajnie na nim skrzynie chodzą.
siwy2326 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Ja rowniez przymierzam sie do wymiany oleju w swojej B6,wedlug wlepki mam skrzynie GBC,znalazlem info ile oleju wchodzi do tej skrzyni i wyszlo 2,4l. Czy to mozliwe ze do quattro wchodzi tylko tyle?Rok temu bylem w serwisie Audi i po nr.vin powiedzieli ze do mojej skrzyni wchodzi 4,5l. Wymienial ktos juz w quattro? GBC : Audi A4 1.9TDi Quattro 02-03
serfin Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Rowniez uwazam, ze nie wazne czy manual czy automat olej w skrzyni warto wymieni raz na kilka lat badz 100-150tys km, napewno nie zaszkodzi. Przeciez tam caly czas pracuja tryby i panuja rozne temp od minusowych przy starcie w zime do dosc wysokich latem, a sam olej nie zachowuje swoich wlasciwosci wiecznie. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Biszczan Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Ja rowniez przymierzam sie do wymiany oleju w swojej B6,wedlug wlepki mam skrzynie GBC,znalazlem info ile oleju wchodzi do tej skrzyni i wyszlo 2,4l.Czy to mozliwe ze do quattro wchodzi tylko tyle?Rok temu bylem w serwisie Audi i po nr.vin powiedzieli ze do mojej skrzyni wchodzi 4,5l. Wymienial ktos juz w quattro? GBC : Audi A4 1.9TDi Quattro 02-03 Według danych z Elsy wchodzi 2.5L do skrzyni GBC.
Shaqr Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Koledzy jaki olej do skrzyni manualnej polecacie?
samekgsx550 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Ja słyszałem że się nie zmienia. Ponoć ten co leją w fabryce jest nie dostępny. W aso mają jakiś tam mobil ori. Ale to już nie to. Pomimo tego zmieniłem na valvoline z odpowiednimi parametrami. Dodam że był bardzo drogi. Efekt taki : Wszystkie biegi wchodzą jak w masło, ale dwójka zaczęła ciężko wchodzić. Tak jakby na dwa razy.
wiktorsam Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 A ja wymieniłem u siebie olej na castrol transaxle właśnie dlatego że zimą dwója i trójka cięzko wchodziły, dwójka potrafiła zgrzytnąć nawet, po rozgrzaniu miód malina. Po wymianie oleju przez pierwsze kilkaset km żadnej poprawy, ale później stopniowo skrzynia zaczęła chodzić coraz lepiej, teraz trójka zawsze wchodzi jak w masło, a dwójka trochę ciężej tylko przy temperaturze około -5 stopni , jak jest niższa albo wyższa to wchodzi jak w masło, nie wiem dlaczego tak dziwnie się stało, ale już nie mam żadnych zgrzytów a ciężej wchodzi bieg przez pierwsze kilkaset metrów później wszystkie wchodzą ok Także ze swojej strony polecam
piotrsob1 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Coś z autopsji odnośnie wymiany oleum w manualu ...... W 92 roku ubiegłego stulecia nabyłem VW model Santana , rocznik 82' z przebiegiem ok 100 kkm. Po paru latkach i przy przebiegu ok 200 kkm, mimo braku jakichkolwiek problemów ze skrzynią , postanowiłem wymienić w niej olej. Żeby nie było nieporozumień, oleum marki bodajże Mobil kupiłem w ASO VW, dobrane odpowiednio do typu skrzyni biegów i za parę dni własnoręcznie wymieniłem. I w tym momencie powinienem już tylko się cieszyć , ale nic z tych rzeczy Dosłownie w oczach skrzynia zaczeła się kończyć , agonia trwała może max. 5 kkm, i trzeba było szukać następnej Od tamtego czasu zajeździłem parę sprzętów, różnych marek i z różnymi przebiegami, wszystkie w manualu , bo nie trawię automatów. Żadnego nie oszczędzałem, w żadnym nie dotykałem się do wymian oleju w skrzyni, co najwyżej uzupełniałem ubytki i w żadnym ze skrzynią nie było problemów:grin:
dir Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Jeśli problem jest tylko z włożeniem pierwszego biegu - trzeba użyć znacznej siły albo przejść przez 2kę, to należy myśleć o zmianie oleju czy raczej to kwestia mechaniki / synchronizacji jedynki / wodzików itp ? pozostałe biegi wchodzą na zimno/ciepło - jak w masło / idealnie.
Yassu Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Witam. Pytałem w innym wątku, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi, dlatego dołączam się tutaj do dyskusji... Moja A4 1.9 AVF ma przebieg prawie 250tys. zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów (manual 6-bieg. HCF). Sporo już przejrzałem wątków w tym temacie. Sporo osób (czytając też inne wątki) poleca olej ORI G 052 911 A1/A2 który kosztuje krocie... Na alledrogo znalazłem za 135zł 1L !!! Oczywiście można kupić Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 1L (TAF-X) w cenie ok.35zł/1L, który również jest polecany na forum. Z tego co się dowiedziałem do skrzyni manualnej 5/6-biegowej wchodzi ok.2,3L, więc ORI to kosmos...hmm...więc zdecydowałem się kupić Castrola, ale... Wujek google kieruje mnie do forum passata...a tam (??!!) pełna dezorientacja !!! Przecież to te same skrzynie, ten sam olej, ta sama grupa VW/Audi... Olej do skrzyni biegów G052911A1/A2, norma VW 501.50 - Strona 2 Czy rzeczywiście grupa VW współpracuje z FUCHS? I to jednak nie Castrol tylko Fuchs jest olejem, który idzie na pierwsze zalanie do skrzyni? Czy ktoś może to potwierdzić? Niby do silników polecają Castrol LL, ale... Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
rikardo Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 [quote name=Yassu;3941219 Czy rzeczywiście grupa VW współpracuje z FUCHS? I to jednak nie Castrol tylko Fuchs jest olejem' date=' który idzie na pierwsze zalanie do skrzyni? Czy ktoś może to potwierdzić? Niby do silników polecają Castrol LL, ale... Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.[/quote] Pada tam stwierdzenie "podobno" więc nie masz żadnej pewności. Jak się zdecydowałeś na wymianę to lej oryginalny lub castrola który ma normę VW. CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 1L | oleje silnikowe i filtry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się