Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

no dobra panowie a jak się ma ten zaworek? https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwie_PmbyN_LAhVKCZoKHRkQA1sQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.ebay.pl%2Fitm%2FVolkswagen-Genuine-Check-Valve-07C-133-529A-%2F311501024175&psig=AFQjCNEfqyEB7WIp8akSZ7gDh_EQRQB35g&ust=1459123201245161

https://www.drive2.ru/l/7931228/

u mnie w po zatkaniu bocznego króćca w jedną stronę poszcza normalnie a w drugą lekko ale puszcza,po mojemu nie powinien

czy sprawdzał ktoś ?

Edytowane przez krzysiekml
Opublikowano

Chyba nie powinien puszczac. Mam taki nowy ori to Ci sprawdze jak nikt nie potwierdzi. Ewentualnie mam na sprzedaż go w dobrej cenie :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

też mi się zdaje że powinien w jedną stronę na 100% zamykać,obok jest taki sam zaworek tylko bez tego bocznego króćca i tamten w jedną puszcza a w przeciwną trzyma w 100%

no sprawdz jak możesz jak on tam działa :)

Opublikowano

Panowie, zna ktoś numer tego wężyka w kształcie "S", łączy on ezektor i zaworek (śruba odpowietrzająca), 1.8T AVJ 150km...?

de2ebf7f69c1.jpg

Opublikowano

058 103 221 E

Opublikowano (edytowane)

Witam,

też mam problem ze swoją odmą. Od dawna mam błąd 17705, syk przy przyspieszaniu oraz lekko twardy pedał hamulca. Oczywiście minimalne falowanie obrotów na jałowym i takie 'rzucanie' budą. Zrobiłem test szczelności, głównie syczy mi przy połączeniu tej rury metalowej za turbo z gumowym łącznikiem. Wczoraj zdjąłem eżektor. Z jednej strony był zabity na amen. Dopiero po psikaniu wd40 trochę odpuściło i jak dmuchnę, to leci powietrze od strony kolektora do tej odnogi , jednakże bardzo słabo. Nie wiem czy tak powinno być. Dodatkowo jak czyściłem ten ezektor środkiem pieniącym, to reszta została i tam przy tej górnej obudowie w kształcie koła, zaczęły iść bąbelki.....Czyli nie jest w 100% szczelny. Do zaworka słynnego nie zdążyłem dojść, bo już się sciemniało, a walczyłem ze zdjęciem tej cholernej opaski jednorazowej. Radzicie kupować nowy eżektor ? Jak zdjąłem rurę z tego zaworka nr 6, to był cały zaolejony.

Czy moge kupić zaworek nr 6 z IC, kosztuję 16 zł firmy Topran.

Edytowane przez R90
Opublikowano (edytowane)

jedynym słusznym rozwiązaniem jest otwarcie odmy i usunięcie całego tego "euro świństwa" spod machy

wtedy nic nie cieknie, nic nie smierdzi, nic nie rzuca, nie syczy, jest szczelne i dobrze pompuje

jak coś to zaworki mają trzymać tylko w jedną stronę, a w drugą puszczać to jest złożone proste urządzenie cały ten euro coś tam

Edytowane przez mroziu22
Opublikowano

Panowie, a co z tym eżektorem ?

Opublikowano

Koledzy, mam pytanko odnośnie rurki metalowej nr 9 (06B103213G). Ile śrub ją trzyma i do czego jest ona przykręcona?

88306_x800.jpg

Opublikowano (edytowane)

z tego co pamiętam to jedna ta od dołu (na rysunku z lewej) plus opaski zaciskowe na dwóch końcach.

przymocowana jest do rurnki chłodzącej olejowej trubo

Edytowane przez mroziu22
Opublikowano

jednym oczkiem do króćca z tyłu głowicy bodajże

Opublikowano

z tego co pamiętam to jedna ta od dołu (na rysunku z lewej) plus opaski zaciskowe na dwóch końcach.

przymocowana jest do rurnki chłodzącej olejowej trubo

Dzięki bardzo za pomoc!! 3 godziny się z tym męczyłem. Pomimo, że odpiąłem wtyczkę napinacza miejsca krytycznie mało. BTW rurka nr 9 zabita syfem, i kolanko pęknięte przy wejściu w trójnik. Zostało mi to wszystko wyczyścić i składać cała odmę. Jakiś wskazówki?

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Usuwałem to trzy razy więc coś mi zostało w głowie. Powiem Ci szczerze możesz kupić kolanko, wyczyścić rurkę i złożyć ale czy jest ci to potrzebne? Przy okazji pamiętaj sprawdz/wymień zaworek w trojniku między rurką a zaworkiem w kierunku kolektora ssacego. Lubi się zepsuć a kosztuje 13pln nowy, kolanko też chyba z 30 pln, BTW robisz to sam więc i tak oszczędzasz a ile masz staysfakcji przepitej browarem to już twoja sprawa.

Z mojego doświadczenie to wolę zawsze zrobić tak:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/307719-demontaz-ukladu-sai/

usunąć, sai, wszystkei zbędne węzyki i graty, sprawdzić szczelność na tym co zostanie i smigać zdrową serią. Rób jak uważasz ale ja polecam USUNIĘCIE Euro smiecia spod maski
.

Opublikowano

usunąć, sai, wszystkei zbędne węzyki i graty, sprawdzić szczelność na tym co zostanie i smigać zdrową serią. Rób jak uważasz ale ja polecam USUNIĘCIE Euro smiecia spod maski
.

A jaki to ma wpływ na kondycje silnika? To chyba tylko wtłacza powietrze z filtra powietrza do głowicy na stronę wydechową dla lepszej pracy kata

Opublikowano

A no duza .np nieszczelnosci dodatkowe ,wiecej wezy wiecej problemow

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wy***ałem SAI i spokój wiecej miejsca pod maską i przy czyszczeniu odmy dużo łatwiej.
usuniećie tego ustrojstwa ma sens wtedy gdy nie masz kata w innym wypadku szybko się rozleci

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, mission complete - kolanko odmy nr 2 oraz gumowa obudowa z zaworkiem nr 6 pomyslnie wymieniona :banan: Czas operacyjny to ok 4h poniewaz wystapilo kilka trudnosci jak urwanie kolanka podczas proby wyciagniecia go z gniazda :facepalm: , pokruszone kawalki kolanka w chlodnicy filtra oleju, strasznie zapaskudzona rurka nr 9 i najgorsze!! - braki w narzedziach....!! Po krotce: Tak wiec pierwszym krokiem bylo sciagniecie pojemnika na plyn chlodniczy, odpiecie z niego wtyczki i odlozenie go na bok, tasma malarska posklejalem luzno dyndajace kable i przykleilem je do kolektora zeby nic nie pourywac. Droga wolna (dla jednej reki :decayed: ) Najpierw rozbroilem opaske nr 7 z trojdroznej gumowej obudowy slynnego zaworku nr 6, ktory wycignalem juz swobodnie na zewnatrz. Nastepnie zabralem sie za opaske nr 23 laczaca rurke nr 9 z gumowa obudowa nr 5. Wyjalem zawleczke z kolanka nr 2 i wyszarpalem go na zewnatrz jeszcze zlaczonego z gumowa obudowa nr 5 ( najprostsza kolejnoscia mozliwosc wytargania tego calego badziejstwa na zewnatrz) Oczywiscie, podczas targania kolanka, czesc zostala w srodku no i tu zaczely sie problemy.. walczylem z tym chyba z godzine zeby ta resztke wydostac z chlodnicy filtra, czesciowo posypalo sie to do srodka, wiec wykopalem stary odkurzacz do ktorego podlaczylem gumowy wezyk i z duza iloscia cierpliwosci wyciagalem kawalki rurki z obudowy filtra wysysajac jedna czesc po drugiej... (napewno cos tam jeszcze zostalo ale mam nadzieje, ze zatrzyma sie na smoku) przy tym zabiegu bardzo wazna porada - zainwestujcie w krotki srubokret i krotkie porzadne kleszcze bo krew zalewa przy tak malej ilosci miejsca... :facepalm: No ale udalo sie. Wszystko pieknie poczyscilem ekstra sprayem, po czym wsadzilem palucha do fajki nr 9... syf jak u dziadka w piecu, probowalem zabrac sie do jej demontazu w celu przeczyszczenia tego ustrojstwa ale w tym momencie odezwaly sie braki w narzedziach i wywiesilem biala flage, za to wpadlem na inny pomysl. Przy zaworku nr 20, poluzowalem opaske i z bloku silnika rowniez i mialem otwarta gumowa rurke nr 13. Przepuscilem na dol (czyt. do rurki nr 9) znaczne ilosci plynu do czysczenia olejow, tluszczow itd pod wysokim cisnieniem. Resztke syfu wyciagnalem moim cudownym odkurzaczem wsadzajac cienka rurke od gory, doszedlem palcem ze szmatka na tyle na ile sie dalo no i troszke sie to udroznilo :) Dobra, zabieramy sie za skladanie, na pierwszy ogien poszlo polaczenie kolanka nr 2 z gumowa obudowa zaworku czyli nr 5 jeszcze na zewnatrz! Opaska zacisnieta. Drugi krok - wcisnalem te dwa zlaczone elementy na fajke nr 9 i tu niestety nie udalo mi sie zacisnac opaski dedykowanej wiec wzialem taka z srubka gdzie i tak ledwo doszedlem srubokretem. Nastepna rzecz to wsadzenie kolanka nr 2 do chlodnicy filtra i wklikniecie zawleczki. Na sam koniec, wkladamy zaworek nr 6 do rurki nr 32 jeszcze na zewnatrz!! zaciskamy opaske. Wsadzamy zaworek jego czarnym koncem do wczesniej juz osadzonej na dole gumowej oslony, zakrecamy opaske. Upewniamy sie 3 razy czy o niczym nie zapomnielismy i czy wszystko poprawnie siedzi w srodku, docisk opasek itd. Wpinamy wtyke w pojemniczek plynu chlodniczego, odklejamy wczesniej posklejane kable, osadzamy baniaka na miejscu. Gotowe :banan: Rowne obroty, skasowane bledy nie wyskakuja, check engine przepadl, Dla pewnosci bujamy sie na malo uczeszczana droge i podnosimy w aucie cisnienie na maksa zeby sprawdzic czy wszystko trzyma i czy szczelne.

Kilka spraw na koniec: Wszystkie czesci kupione w serwisie, wraz z dedykowanymi opaskami. Do BFB zielono czarny zaworek nr 6. W jedna strone puszcza na 100% w druga minimalnie z duzym oporem, test wykonany plucami 8 letniego palacza :decayed:

W moim przypadku winne bylo kolanko nr 2 (peklo i ssalo lewe powietrze) ale postanowilem dla pewnosci kupic i zaworek po czym okazalo sie, ze zaworek byl totalnie rozklekotany w srodku wiec drobna rada - jak juz sie zabieracie za wymiane to lepiej zainwestowac pare zlotych wiecej i wymienic caly dol, przynajmniej bedzie swiety spokuj.

Na koniec najwazniejsze: Cala operacja jest bardzo prosta, nawet dla laika wiec zamiast placic mechanikowi wezcie sie za to sami. 3 warunki bez ktorych nie da sie tego wykonac: 1. Anielska cierpliwosc 2. Sprytna raczka 3. Odpowiednie narzedzia (male kleszcze/przecinaki, krotkie ale solidne srubokrety, spray do oddtluszczania)

Mam nadzieje, ze komus sie to przyda.

Pozdro! :)

Stary, kocham Cie :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

Od 2 godzin szukam opisu jak to zrobić krok po kroku i znalazłem:) Dzięki za ten opis:) Też mnie to czeka bo musze znaleść przyczyne porannej nierównej pracy silnika, mieszanki za ubogiej, cofania zapłonu i korekty długoterminowej w bloku 032 dochodzącej do 22%. Mam nadzieje że jak przeczyszcze +wymienie to co zepsute to coś się poprawi:) BTW elementy nr 2, 5, 6 mam całe zapocone.

PS. na dole kolanka nr 2 jest taka zielona zawleczka trzymająca to kolanko. Da rade kupić ta zawleczka? Bo mi spadła gdzies przy sciąganiu :facepalm:

Edytowane przez WYSKUN
Opublikowano

Aby było dużo łatwiej zdejmujemy kolektor, przy okazji umucie go w środku itp.

Często jest brud w okolicach wtrysków więc są nieszczelne gniazda, trzeba je wykręcić i skręcić na klej.

Wiadomo więcej śrub do odkręcenia ale lepszą wygoda z odmą i resztą.Ręce nie podrapane

Opublikowano

Pytanie

Czemu tak zapychają się te odmy. Co można definitywnie zrobić zeby się nie zapychały i były bezobsługowe. WIem można otworzyć ale wolę być ekologiczny i mieć zamknięta

Opublikowano

Pytanie

Czemu tak zapychają się te odmy. Co można definitywnie zrobić zeby się nie zapychały i były bezobsługowe. WIem można otworzyć ale wolę być ekologiczny i mieć zamknięta

Nie wiem ale jak raz wymienisz lub przeczyścisz to chyba masz spokoj na 100 tyś km. Ja wymieniłem u siebie miesiąc temu bo była popękana i zapocona olejem jak świnia i po wymianie wszystko ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...