Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

już się odnalazłem , chodzi mi o zawór nr 6. może wiesz czy na forum jest ktoś kto mana sprzedaż takie zaworki?

Opublikowano

mialem gdzies go musze poszukac nowy był nie obiecuje

Opublikowano

to jest ten słynny zaworek :decayed: który jak jest rozwalony trzęsie silnikiem i falują obroty :decayed: ??

Opublikowano

i słychać syczenie, jakby dostawał lewe powietrze...

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ----------

sklep fajny tylko żeby jeszcze były widoczne zdjęcia produktów..

---------- Post dopisany 25-10-2013 at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 19:06 ----------

czym się różni zaworek o nr 035103245G z zaworkiem o nr 035103245A?

Opublikowano

A jest szaro-czarny

G jest zielono-czarny:wink:

Może któryś wytrzymuje większe ciśnienie doładowania

Opublikowano

są dwa rodzaje,jeden jest z bocznym króćcem a drugi nie ,ten nie typowy występuje w AMB jak pamiętam i nie we wszystkich jednostkach:wink:

a G to jest nowsza wypustka śruby odpowietrzającej ,tak kolo z serwiu mi powiedzał.

Opublikowano

Z bocznym występuje w amb, sam taki zmieniłem u siebie

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie mianowicie w sobotę wymieniłem ten ezektor w swoim samochodzie . Dodam że w ogóle nie był drożny od strony gdzie idzie rurka do trójnika ze śrubą odpowietrzającą i działał tylko w jedną stronę tam gdzie idzie do kolektora ssącego . Po wymianie słyszę wyraźne syczenie koło tego ezektora , dodam że jak ścisnę wężyk ten co idzie do kolektora ssącego to przestaje syczeć tak ma być? Silnik AVJ.

Opublikowano

Też mi syczy :) a przed wymianą nie syczało :)

Opublikowano

Podłączę się do tematu bo w moim http://a4-klub.pl/1-8t-218/falujace-niestabilne-obroty-323117/ niewiele się dzieje:kwasny:

U mnie pękła rurka nr 2 i falowały obroty od 900 do 2500 obr/min po wymianie się uspokoiło i teraz jak się silnik rozgrzeje to obroty wzrastają do 1100.

Wywala mi błąd:

16891 - Idle control system RPM: Higher than expected, P0507-001 Upper limit Exceeded

Przepustnice mechanik wyczyścił wczoraj nie była zbyt brudna.

Po ściśnięciu rurki chyba nr 10 obroty wracają w miarę do normy i mechanik stwierdził, że to zaworek nr 6 będzie do wymiany coś tam dmuchał w rukę i mówił że przepuszcza więc to może być to.

Jak myślicie czy takie objawy to może być wina zaworka nr 6?

Wcześniej miałem jeszcze błąd:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V !), P1297-001 Upper Limit exceeded

i świeciła kontrolka silnika na desce, po usunięciu błędu póki co się nie pokazał.

czy na tym rysunku widać ten zawór D.V?

Ewentualna nieszczelność w dolocie za turbosprężarka gdzie mogła by być?

pzdr

Opublikowano

tu zaworu DV nie ma.

u mnie jak padł zaworek nr6 to miałem błąd 17705.

Opublikowano

Ten zaworek to sruba odpowietrzajaca

Opublikowano
tu zaworu DV nie ma.

u mnie jak padł zaworek nr6 to miałem błąd 17705.

A silnik jak był rozgrzany, to też trzymał wyższe obroty jak miałeś błąd 17705 i padnięty zawór nr 6?

Czyli zawór nr 6 to śruba odpowietrzająca?

A nie zawór zwrotny?

Opublikowano

to jest na pewno zawór zwrotny, nazywają to śrubą itd ale jest to zaworek zwrotny. Puszcza tylko w jedną stronę powietrze. U mnie było, że np trzymał mi 1000 albo skakał 900-1500 itd. Mój był tak rozwalony że ta przesłonka latała jak chciała i wtedy chodził jak chciał

wyjmij ten zaworek i sprawdź. Dużo roboty z tym nie ma a pewność będziesz miał od razu.

Opublikowano

Mogę się założyć że to jego wina :) też to przerabiałem heh

Opublikowano
Mogę się założyć że to jego wina :) też to przerabiałem heh

No i wygrałbyś :naughty:

Jestem po wymianie zaworu nr 6 z rysunku i obroty wróciły do normy. Jest Git!:thumbup1::git:

Opublikowano

Sprawdz dobrze :) pedał w podłogę na piątce i do odcinki hahahaha

Opublikowano

Jeśli obroty są stabilne i da się odkręcić korek wlewu oleju na pracującym silniku to można domniemać że odma skrzyni korbowej jest czysta i można póki co odpuścić sobie rozbiórkę i czyszczenie?

I jeszcze jedno: czy jak wyczyszczę bądź wymienię eżektor to czy zassany wężyk ze zdjęć nie będzie zassany?

Zdj_cie0953.jpg

Zdj_cie0954.jpg

Opublikowano

Też chciałbym się zabrać za przeczyszczenie odmy, ogólnie to troszkę pod kolektorem ssącym silnik i te wężyki są "obrzygane", wygląda mi to na jakąś nieszczelność w układnie odpowietrzającym, ale.. silnik trzyma równiótkie obroty na ciepłym i zimnym, absolutnie zero falowania i ogólnie silnik pracuje OK. Dziś zdjąłem tą metalową rurkę, zawór nr 20 i te gumowe kolanko nr 36 i przeczyściłem, było troszkę "masła", nagaru, a z zaworka nr 20 wyleciało trochę wody.. Dodam, że u mnie ten zaworek wchodzi w miejsce gumowego kolanka nr 36, a w niego ten kolanko, czyli ma inne położenie niż na schemacie..

Trójnik wychodzący z pokrywy zaworów też w środku ma nagar, bo gdy włożyłem palec było ewidentnie czuć. Teraz pytanie, warto w ciemno czyścić całą odmę oraz wymienić słynny zawór nr 6 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...