Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w A4 B6 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na znakach wystarczy :) Wkładasz w pierwszy cylinder np elektrodę żeby go ustawić w GMP wtedy nacięcie na kole wałka rozrządu będzie się pokrywało z nacięciem na pokrywie zaworów punkt OT i dodatkowo możesz sobie za kołem na wałku i głowicy markerem punkty zrobić a na dolnym kole chyba nie ma żadnego znaku bo nie znalazłem wiec tez markerem zaznaczasz. Jak będziesz robił uważnie to nic nie powinno się przestawić. A wymieniasz też napinacz hydrauliczny?

Opublikowano

Dzieki za rade. Napinacz tez zamierzam wymienic bo cos mi sie zdaje ze juz slabo trzyma. Gdy poczas sprawdzania stanu paska pasek niebyl zbyt mocno napiety a gdy palcami podciagnalem napinacz do gory odrazu bylo lepiej. A jeszcze jedno pytanie napinacz przy pasku osprzetu wymienia sie caly czy wystarczy rolke sama wymienic??

Opublikowano

Ja wymieniałem cały :) Wiem ze benyA4 ostatnio łożysko w nim wymieniał :) Ale nie wiem czy rolkę dokupisz czy tylko łożysko.

Opublikowano

Czy do ALT idą różnie zestawy rozrządu???

Kupiłem niedawno auto i właśnie wymienia się rozrząd. Zamówiłem zestaw INA, ale okazało się że jest inny niż ten który mam na silniku. W zestawie INA rolka była z napinaczem, a w moim Audi napinacz był przy tej małej rolce prowadzącej. Pasek też trochę się różnił bo miał zaokrąglone zęby, a ten który miałem zamontowany (ori. Audi) miał zęby jakby bardziej kwadratowe.

Oddałem zestaw INA i na szczęście kolega znalazł mi zestaw Gates, który jest identyczny z tym który miałem założony.

Przyznam też, że nowy zestaw Gates moim zdaniem jest dużo lepiej wykonany niż zestaw INA (oczywiście wiadomo że w pudełku nie wszystko było INA :))

Czy w tych silnikach były montowane różne zestawy, czy to po prostu jakaś zmiana i można stosować taki i taki zestaw?

Opublikowano

chyba są 2 różne zestawy, bo jak zmieniałem rozrząd w ASO VW to oni też zamówili części i nie były one dokładnie takie jak do tego auta. Powiedzieli że jest jakiś drugi rodzaj czegoś (nie dociekałem) a człowiek który mnie obsługiwał przeoczył to i zamówił coś spod dużego palca.

Opublikowano

Ja też miałem założony inny.Napinacz hydrauliczny też był.Teraz mam założony normalny. No i telefon do serwisu załatwił sprawę,bo usłyszałem że można zamiennie ;p Zrobiłem już na tym rozrządzie już trochę i lata :)

Opublikowano

Od niedawna mam b6tke były właściciel zapewniał mnie że rozrząd był robiony jakiś czas temu.Wiecie co jakoś mu nie wierzyłam i 1sze co było zrobione to właśnie wymiana rozrządu, mechanik który to robił powiedział ze dobrze że wymieniam bo była by kiszka.Podsumowując dobra rada nie ma co wierzyć byłym właścicielom :kox:

Opublikowano

Też dziś u siebie wymieniłem przy 202tys km od nowości nic niewymieniane za czesci do rozrzadu dalem 600zl (pasek rozrzadu gatsa, rolka napinająca SKF, napinacz hydrauliczny wraz z rolka prowadzaca febi, pompa wody rouvil, i pasek osprzetu gatesa), dodatkowo przy wymianie wyszły niespodzianki sprzegielko alternatora, oraz łozyska na napinaczu paska osprzetu i peknieta zakowka na przewodzie klimy od sprezarki do chlodnicy. Stara pompa wody po wyciągnieciu to przy obracaniu reka przycinała sie juz i łopatki były uszkodzone wiec w pore przybrałem sie do wymiany. Natomias po pasku rozrzadu niepoznasz kiedy był wymieniany na oko niewygladał najgorzej, niewiem czy to prawda ale słyszałem ze w benzyniaku zabardzo niepoznasz zużycia paska ze niby napisy z paska słabo sie wycieraja bo nie jest on tak napiety jak w ropniakach.

Opublikowano (edytowane)

Ja wymieniałem rozrząd zaraz po kupnie B6 ALT przebieg na liczniku ok 150 tyś wszystkie części demontowane z znaczkami AUDI, wymieniałem osobiście bez zdejmowania i luzowania przedniego pasa, mechanicy demontują przedni pas i kasują za to pieniśdze.

Edytowane przez KS2507
Opublikowano

Czy do ALT idą różnie zestawy rozrządu???

Kupiłem niedawno auto i właśnie wymienia się rozrząd. Zamówiłem zestaw INA, ale okazało się że jest inny niż ten który mam na silniku. W zestawie INA rolka była z napinaczem, a w moim Audi napinacz był przy tej małej rolce prowadzącej. Pasek też trochę się różnił bo miał zaokrąglone zęby, a ten który miałem zamontowany (ori. Audi) miał zęby jakby bardziej kwadratowe.

Oddałem zestaw INA i na szczęście kolega znalazł mi zestaw Gates, który jest identyczny z tym który miałem założony.

Przyznam też, że nowy zestaw Gates moim zdaniem jest dużo lepiej wykonany niż zestaw INA (oczywiście wiadomo że w pudełku nie wszystko było INA :))

Czy w tych silnikach były montowane różne zestawy, czy to po prostu jakaś zmiana i można stosować taki i taki zestaw?

To nie tak że są 2 zestawy. Oryginalnie rozrząd był z napinaczem mechanicznym którego ramie opierało się o napinacz hydrauliczny. producenci rozrządów zaczeli robić tylko z napinaczem mechanicznym z pominięciem hydraulicznego. Sam śmigam na takim kpl INA i daje radę :wink: Ogólnie zestawów z tłumikiem nikt nie robi trzeba je dobierać w elementach :wink: Obydwa typy można wymiennie założyć do auta. Bez hydraulicznego napinacza po prostu tańszy jest zestaw :wink:

Opublikowano

To nie tak że są 2 zestawy. Oryginalnie rozrząd był z napinaczem mechanicznym którego ramie opierało się o napinacz hydrauliczny. producenci rozrządów zaczeli robić tylko z napinaczem mechanicznym z pominięciem hydraulicznego. Sam śmigam na takim kpl INA i daje radę :wink: Ogólnie zestawów z tłumikiem nikt nie robi trzeba je dobierać w elementach :wink: Obydwa typy można wymiennie założyć do auta. Bez hydraulicznego napinacza po prostu tańszy jest zestaw :wink:

Jak się poszuka to się znajdzie i zestaw :) ja znalazłem zestaw Gates (ci co paski robią :)) i rzeczywiście jest troche droższy no i oczywiście nie wszystko (tak jak w zestawie INA) jest firmy, której logo jest na pudełku - praktycznie to samo co w INA tylko napinacz inny.

Opublikowano

Nowy typ ma mechaniczny napinacz,nie ma się co pakować w stary typ bo szkoda kasy.,

Opublikowano

Kup białego markera i zrób sobie znaki. Wsumie masz znaki na kole obudowie rozrzad jest prosty a najwazniejsze jest odkrecanie śrub z odpowiednią sila

Dokrecanie śrub

Opublikowano (edytowane)

Witam, rozstrzelniła mi się pompa wody, więc czeka mnie wymiana pompy i rozrządu. Który zestaw jak w linku będzie ok? Może macie jakieś namiary na inne zestawy? Oraz jakiej firmy kupić pompę?

Który zestaw najlepszy? :

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-a6-2-0-alt-ct909-5636450-65411-i5138553865.html

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-passat-20v-1-8-t-2-0-gwarancja-i4786148424.html

http://allegro.pl/rozrzad-ina-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-b5-1-8-t-2-0-i5189836693.html

http://allegro.pl/conti-rozrzad-vw-passat-b5-fl-1-8-1-8t-2-0-i5037431717.html

http://allegro.pl/skf-rozrzad-audi-a4-b6-b7-vw-passat-b5-1-8-t-2-0-i5032730286.html

Z góry dzięki

Edytowane przez przemek1259
Opublikowano

napisz do kolegi Wandej on napewno da Ci dobry zestaw i w dobrej cenie.

Opublikowano

Wrzuć mi vin Przemek i o nic się nie martwisz:)

Opublikowano

Witam. małe pytanko czy wymianie rozrządu trzeba wymieniać ten łańcuszek z tyłu?

Jeżeli wszystko z nim w porządku to nie trzeba go wymieniać.

Opublikowano

Podepne sie pod temat.Jak czesto wymieniamy rozrzad w AWA???Mam fakture na wymiane przy 143Tkm a teraz 202tkm nalotu.Czy jest sens to ruszac?Wymiana byla w serwisie AUDI.

Opublikowano

A uszczelki Reinz mogą być czy trzeba org ?

Rozrząd SKF dobry jest ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...