Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie... widzę że ktoś poruszył problem z hałasem powyzej 3000 obr. U mnie ma to miejsce jak przyspieszam i od 3 tysięcy jest klepanie a powyzej 4tys cichnie.... Zawór mam przełożony od kolegi Beny4 i efektu brak... odłączony kabel od zaworu też nic nie zmienia... Nie wiem czy napinacz łąncuszka może taki dźwięk wydawać. Cieżko mi to nagrac bo telefon nie wyłapuje tego klekotania podczas jazdy.... Zastanawiam się jeszcze nad szklanką, bo już z jedną miałe problem i wymieniłem tylką tą wadliwą... Mam nadzieje że ktoś coś odkryje :)

Opublikowano (edytowane)

witam.

co zrobić w takiej sytuacji gdy silnik klekocze na niskich obrotach, a w czasie jazdy jest cisza.

od kilku dni zaraz po odpaleniu potrafi zgasnąć (2 dni z rzędu z rana), tak jakby obroty falowały, standardowo idą w górę (jak to po odpaleniu) a następnie szybko spadają i gaśnie.

wiem że mam uszkodzony wariator bo mam słynne kilkusekundowe klekotanie na zimnym.

za co się brać przy naprawie tego? dodam że mam na to tylko 2 tygodnie (urlop w polsce)

filmik z ciepłego silnika: www.youtube.com/watch?v=NlcccrpKcJc

wymiana zaworu wysokiego ciśnienia i regeneracja wariatora teoretycznie załatwi sprawę?

i w razie czego czy warto http://allegro.pl/wariator-alt-a4-b6-passat-audi-awa-fsi-2-0-tfsi-i4809716826.html ?

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

to ze auto gasnie to nie wina wariatora , co do tyrkotania po rozgrzaniu odlacz zawor sterujacy wariatorem lub zrob kasowanie bledow silnika (nawet jesli ich nie masz) jesli tyrkotanie ucichnie to wina zaworu. Aukcja z wariatorem jest moja wiec smialo dzwon.

Opublikowano

Warto :-)

Skontaktuj się z benyA4 z forum, to jego aukcja.

Pomocny człowiek, na pewno rozwieje Twoje wątpliwości.

Opublikowano

Witam! Od jakiegos czasu borykam sie z problemem w mojej A4 ALT, studiujac forum nic nie znalazłem w tym temacie. Wiem ze kolega Chrzanio miał podobny przypadek, regeneracja wariatora i podmiana nastawnika nie pomogły. Problemem jest stukanie podczas jazdy, metaliczny dzwiek słychac(jak depne) w obrotach od 2,5 do 3,8tys po tym zakresie jest cisza. Dzwiek ucichnie jesli w tych obrotach trzymam stały gaz nie ma obciązenia. Przy przegazowaniu na wolnych obrotach cisza, w sterowniku zero błędów. Kolega z aso postawił na napinacz wałków i go podmieniłem wraz z nowym łańcuchem ,poprawy brak. Cisnienie oleju 1,7bar na wolnych, przy 3,5tys prawie 4bary, odłączenie elektryki z nastawnika nie robi różnicy. Nagrałem 2 filmy moze cos usłyszycie, chociaz cieżko to wychwycic.

Opublikowano

pytanie do Maniek 198325 czy rozwiązałeś problem z stukaniem metalicznym przy obciążeniu ?

Opublikowano

Panowie proszę o poradę. Tak jak sporo użytkowników altka mam problem z hałasem przy odpalaniu zimnego silnika. Ostatnio jednak doszedł nowy odgłos który pojawia się już po zejściu z obrotów. Ktoś podpowie co to może być? Wariator czy zawór sterujący czy jedno i drugie?

Link: www.youtube.com/watch?v=JkFr16TFO8E&feature=youtu.be

Opublikowano

To przy rozruchu to 100% wariator ale pozniej ciezko sie wsłuchać bo ruszasz kamerka i ta wylapuje rozne dzwieki. Jak silnik sie nagrzeje to tez jest ten dzwiek ??

Opublikowano

czy jesli nic nie zrobie z tym wariatorem to stanie sie cos z silnikiem ??

Opublikowano

moze wyskakiwac blad synchronizacji walkow . Dopóki nie halasuje po rozgrzaniu to nic sie nie stanie, poza denerwujacym dzwiekiem.

Opublikowano

moze wyskakiwac blad synchronizacji walkow . Dopóki nie halasuje po rozgrzaniu to nic sie nie stanie, poza denerwujacym dzwiekiem.

Witam. W mojej Audi 2.0 FSI problemem klekoty był łańcuszek rozrządu oprócz tego mechanik wymienił mi popychacze zaworowe 16 sztuk , uszczelki zaworowe , filtr oleju , olej , cała miska olejowa byla sciagnieta i przeczyszczona . Po wymianie wszystkich tych częsci auto pracuje cicho i nie słychac zadnego klekotu. Cena z naprawą okolo 2300 zł .

moze wyskakiwac blad synchronizacji walkow . Dopóki nie halasuje po rozgrzaniu to nic sie nie stanie, poza denerwujacym dzwiekiem.

Witam. W mojej Audi 2.0 FSI problemem klekoty był łańcuszek rozrządu oprócz tego mechanik wymienił mi popychacze zaworowe 16 sztuk , uszczelki zaworowe , filtr oleju , olej , cała miska olejowa byla sciagnieta i przeczyszczona . Po wymianie wszystkich tych częsci auto pracuje cicho i nie słychac zadnego klekotu. Cena z naprawą okolo 2300 zł .

Do tego sprawdził też ciśnienie oleju ;)

Opublikowano (edytowane)

ten silnik to never ending story.

wymieniony wariator i zawór.

dzisiaj pojechałem na warsztat żeby się umówić na naprawę alternatora i niestety usłyszałem stukanie w tylnej części silnika.

został napinacz i łańcuszek.

wymienić obie rzeczy czy tylko łańcuszek?

i czy trzeba to koniecznie wymienić ? :D

czy można z tym jeździć?

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

jak walnie napinacz to napewno spadnie lancuch i bedzie po glowicy. Jesli wyciagniety jest lancuch to zeby na wariatorze zrobia sie w igielki. Łancuch raczej nie stuka , odlacz zawor i sprawdz czy ucichnie , nowe nie znaczy dobre, niestety.

Opublikowano (edytowane)

to w poniedziałek (tak jak się umówiłem) sprawdzi to mechanik.

przy okazji jeszcze sprawdzi katalizator, wywala w vagu błąd sony lambda :D

rozbroili to i się okazało że przy zaworze ciśnienia oleju urwana jest 1 śruba :o

po odłączeniu zaworu nie przestaje terkotać.

jutro zamawiają części i zmieniają napinacz i łańcuszek oraz spróbują rozwiercić urwaną śrubkę.

mechanik przy wymianie wariatora nieźle rozpieprzył ten silnik ;x

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Błąd sondy lambda czy błąd katalizatora 16804?

Przy czujniku ciśnienia oleju czy przy zaworze oleju który wchodzi do wariatora?

Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie że chodzi o zawór.
Myślałem o jednym, a pisałem o drugim :)

Lambda i katalizator już ogarniete :)

dlaczego wszystkie części do tego silnika są takie drogie ? ;x


wymieniłem łańcuszek rozrządu i napinacz i jest bez zmian :)

wychodzi na to że zawór ciśnienia oleju jest walnięty (znowu)?

albo ten typ tak ma.

przed wymianą (nagrywane xperią z1, troche ciszej łapie dzwięki)

po ( nagrywane sgs2)

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Kurde ale klekocze ten twoj silnik. Napewno ALT tak nie maja. A czy klekotanie cichnie na 3sekundy jak zrobisz kasowanie bledow. Bo jesli tak to zaworek do podmianki.

Opublikowano (edytowane)

błędów nie ma :)

zawór jest zmieniony i nie ma różnicy w klekocie. co prawda zawór jest używany (mechanik który popsuł stary zawór w uja poleciał), dopiero pod koniec maja do polski zjadę i będę mógł się z nim rozmówić.

btw. po odłączeniu zawóru tez klekot nie ustaje.

silnik pracuje równiutko, zbiera się idealnie, tylko klekocze w tylnej części silnika, w miejscu gdzie jest zawór, wariator, łańcuszek i napinacz (wszystko wymienione), silnik także nie bierze już oleju.

nie mam już pomysłów. po prostu będę jeździł, jak coś się popsuje to go sprzedam i kupie ciągnik w 1.9 TDI.

co ciekawe jak już się jedzie, nawet na jedynce 5 km/h to nic nie słychać. tylko na jałowym biegu to jest.

albo mam jeszcze jeden, parę razy w oczy mi się rzuciło na forum że niektórym po zmianie oleju silnik przestawał klekotać, muszę to sprawdzić.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Po spotkaniu z BENYm u mnie stwierdziliśmy walnięty wariator.

W moim ALTku jest tak jakby obroty falowały ( a obroty ani drgną )

Opublikowano

dobra.

jeśli klekot jest tylko po rozgrzaniu silnika, a był wymieniony łańcuszek rozrządu i napinacz to na 85% uwalony jest nastawnik faz rozrządu ?

mam okazje tanio kupić to cudo.

filmik zaraz po odpaleniu silnika, stał przez noc, nad ranem lekki mróz.

niby wszystko jest okej, kilka postów wyżej jest filmik po rozgrzaniu silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...