Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dwumasy sprzegła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minutes ago, MaciekPL said:

U mnie w przypadku 2.0tdi 150 jest 210tys km lub co 5 lat. Kolejna wymiana z tego co pytałem w Niemczech jest na takiej samej zasadzie. 210tys km lub 5 lat. Wszystko w książce jest opisane. 

U mnie 143ps też 210kkm jednak w książce (źle spojrzałem) a na stronie www Audi w IRL oraz na forum UK, że 120kkm lub co 5 lat. W książce nie mam nic napisane o czasie, właśnie dlatego pytałem. Dzięki za odpowiedź, mam w tej chwili 110kkm, przy 120kkm będę wymieniał ze względu na czas właśnie. Swoją drogą ciekawe czym są spowodowane takie rozbieżności, czyżby €€€?

Opublikowano

Jeszcze jedno, w Audi IRL komplet z pompą wody z wymianą koszt €489 pytałem u zwykłego mechanika ostatnio €510 krzyknął ?

Opublikowano
1 minutę temu, Kris1909 napisał:

U mnie 143ps też 210kkm jednak w książce (źle spojrzałem) a na stronie www Audi w IRL oraz na forum UK, że 120kkm lub co 5 lat. W książce nie mam nic napisane o czasie, właśnie dlatego pytałem. Dzięki za odpowiedź, mam w tej chwili 110kkm, przy 120kkm będę wymieniał ze względu na czas właśnie. Swoją drogą ciekawe czym są spowodowane takie rozbieżności, czyżby €€€?

Może mil to by się jakoś zgadzało, około 200tys by wychodziło. Sprawdź dobrze. 

Opublikowano

210.000km (133.000 miles) tak jest dokładnie napisane 

Opublikowano

A na stronie na 100% co 120kkm lub 5 lat

Opublikowano

Ja wymieniałem przy 230 tysiącach. 2.0 Multitronic, rok 2008.

U mnie słychać było metaliczne nieregularne dzwonienie. Koszt w KRK niecałe 3 koła z wymianą oleju i filtrów.

Opublikowano

Panowie , mam pytanie , czy jest różnica pomiędzy skrzynią w b8 120 koni i 150 koni , oraz czy jest różnica pomiędzy kompletami docisk , tarcza ,  dwumas w tych dwóch silnikach?

Pozdr.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie , przy wciskaniu i puszczaniu  pedału sprzedała słychać zgrzytanie na całej długości wciskania pedału . Co to może być? Dzieje się to zarówno kiedy silnik pracuje i kiedy nie pracuje 

Edytowane przez fafiks
Opublikowano (edytowane)

Hej,

jestem w trakcie naprawy skrzyni w a4 allroad 2.0 TFSI z s-tronic, przebieg (teoretycznie) 144kkm - potwierdzane w ASO, auto z pl salonu, serwisowane w ASO. Wymiana sprzęgieł, jakiejś "tulei przy koszyku skrzyni" i teraz problematyczna kwestia. Mechanik wyciągnął od razu dwumas do sprawdzenia i jak to określił zaczął nim "kręcić". Przy tym kręceniu dwumas wydaje "dziwny niepokojący głośny odgłos". Stwierdził też dlatego, że należałoby go od razu wymienić. Pojechał jednak do hurtowni, wyciągnął nowy dwumas Luk z pudełka i też nim pokręcił. No i wyszło, że przy kręceniu świeżym nowym dwumasem też jest taki dziwny odgłos ale bardziej delikatny, cichszy.

No i zadzwonił do mnie, że on w zasadzie to nie wie jak na to patrzeć i każdy z kim rozmawiał nie potrafił mu powiedzieć, czy tak ma być i czy ten dwumas nadaje się do wymiany. Podczas jazdy nie kojarzę jakiegoś telepania przy odpalaniu/gaszeniu, jak to opisujecie powyżej. Koszt jest oczywiście duży bo sam dwumas 3300 kosztuje, więc jakoś nie pali mi się do jego wymiany, ale też nie chce, żeby za 2 msc nie wyszło, że znowu muszę wyciągnąć całą skrzynię i wymieniać dwumas, bo to wtedy dojdzie koszt robocizny wyciągnięcia skrzyni jeszcze.

 

Ktoś doświadczony podpowie czy ten odgłos to objaw zużycia dwumasa i należy go od razu wymienić?

Auto przebiegu niby dużego nie ma, ale na pewno nikt go nie oszczędzał (stąd naprawa skrzyni x])

 

[update] mechanik jeszcze powiedział, że nie może się doszukać w dokumentacji jakie maksymalne wahania osiowe są dopuszczalne w tym dwumasie. Może ktoś zna te wartości? Lub wie gdzie szukać?

Edytowane przez ive89
uzupełnienie informacji
Opublikowano

Panowie, u mnie sprzęgło się ślizga i będę wymieniał, mały dylemat czy zmieniać komplet z dwumasą jak już się tam mechanik dobierze? Dwumas jest ok, ale przebieg 144kkm rocznik 2013, więc prawdopodobnie niebawem też padnie? Ile u Was wytrzymała dwuamasa? Koszty wraz z robocizną to €1100 - komplet , samo sprzęgło - €800

Opublikowano
14 godzin temu, Kris1909 napisał:

Panowie, u mnie sprzęgło się ślizga i będę wymieniał, mały dylemat czy zmieniać komplet z dwumasą jak już się tam mechanik dobierze? Dwumas jest ok, ale przebieg 144kkm rocznik 2013, więc prawdopodobnie niebawem też padnie? Ile u Was wytrzymała dwuamasa? Koszty wraz z robocizną to €1100 - komplet , samo sprzęgło - €800

Prosta sprawa - trzeba ocenić jego stan po wyjęciu skrzyni ;) 

Ja mam u siebie 205k przy S-Tronic i dwumasa już się rozpada. Na dniach będę robić :) 

Opublikowano

A czemu sprzęgło 800 euro? Całe zestawy są po 500-600

Opublikowano (edytowane)
15 minutes ago, aprox99 said:

A czemu sprzęgło 800 euro? Całe zestawy są po 500-600

To już z robocizną. Jak wymienię samo sprzęgło to oszczędzę €300 na częściach czyli bez kupowania dwumasy, za robotę tyle samo bez względu czy zestaw czy sprzęgło. Skłaniam się jednak do wymiany zestawu tak dla świetego spokoju. Pytałem o cenę w paru miejscach. Wahają się od €900 za wszystko do €1900! W Audi nie pytałem. 

Edytowane przez Kris1909
Opublikowano

W audi nie pytaj nawet, bo cię zaszokują. Vorsprung durch Schieße

Opublikowano

Tak też myślałem, aczkolwiek jestem mile zaskoczony, że można u Nich zrobić komplet rozrządu za €499 a mechanik mi krzyknął ponad €500

Opublikowano

Ja bym robił komplet. U mnie przy 130k już padł dwumas. Wymieniłem sprzęgło plus dwumas. Do mojego silnika są dwa rodzaje dwumasu. 

Opublikowano
8 minutes ago, mlodziak22 said:

Ja bym robił komplet. U mnie przy 130k już padł dwumas. Wymieniłem sprzęgło plus dwumas. Do mojego silnika są dwa rodzaje dwumasu. 

Dzięki, też tak zdecydowałem, myśle, że nie warto zostawiać dwumasy w moim przypadku. Części będzie miał warsztat, więc mam nadzieje, że wiedzą co i jak. Sprzęgło było ok u Ciebie? Bałem się dwumasy a tu jednak sprzęgło pierwsze padło. 

Opublikowano (edytowane)

U mnie szarpalo na ciepłym, chciałem wymienić tylko sprzęgło, ale jak dwumas był w złym stanie to już go wymieniłem. Po wymianie już tak nie czuć wibracji podczas przyspieszania,ale na postoju teraz jest gorzej niż na starym. Tarcza była jak nowa, a docisk nie wiem. Chyba czas poszukać czegoś innego. 

Edytowane przez mlodziak22
Opublikowano

Witam kupiłem dwumase z kompletnym sprzęgłem z b9 i takie ma luzy jak na filmiku. Nie mam porównania dlatego postanowiłem zapytać czy będzie chodzić czy odsyłać.

 

Opublikowano
W dniu 2.11.2019 o 20:20, mlodziak22 napisał:

Ja bym robił komplet. U mnie przy 130k już padł dwumas. Wymieniłem sprzęgło plus dwumas. Do mojego silnika są dwa rodzaje dwumasu. 

Hej, jak Ci dwumasa padła to wydawała jakieś dziwne odgłosy? Mówię tu o takim jakby dzwonieniu szczególnie na zimnym silniku, przy "przegazowaniu" też, ja tak mam przy 179tyś przebiegu, ponoć to 2-masa ale poza tym nie mam żadnych innych objawów, szarpania itd..

Chcę to zrobić ale koszt spory i chciałbym być pewny że to właśnie 2-masa.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...