Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Swoją drogą, nie miałem nigdy nieszczelności, w zeszłym roku przy przeglądzie klimy nie było praktycznie żadnego ubytku to co moze być przyczyną zatarcia kompresora?

 

Opublikowano

Może po prostu się rozwalił, u mnie tak było.  Sprzęgło według mnie nie zrywa się samo z siebie tylko wtedy kiedy dostaje mega opór. Według mnie jak chcesz się cieszyć klima na następne lata to trzeba wymienić kompresor i przepłukać cały układ. Ja to sam robiłem.

Opublikowano

Kompresor kupowałeś nowy czy regenerowany?

Po wymianie można jechać "na sucho" do serwisu aby nabili gaz?

Osuszacz i zawór rozprężny też wymieniałeś?

Jakie koszty jeśli mogę wiedziec?

 

Opublikowano

Kupiłem nowy Denso chyba z 600-700 zł. Założyli mi bez płukania itd i zatarł się po 2 miesiącach. Kupiłem kolejny, do tego nowy skraplacz/chłodnica (chyba 300-400), osuszacz 100, dysza w ASO ok 50, oringi w ASO z 30 zł, pistolet do płukania Allegro ok 100 i płyn 5l do płukania chyba z 150 zł. Jak zdejmujesz zderzak do bez problemu wszystko sobie zrobisz. Nie oszczędzaj i rób uważnie bo układ klimy jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia. Ja był duzy opór na kompresorze ze zerwało sprzęgło to na pewno jakieś opiłki poszły w układ. 
Pamiętaj aby się upewnić czy kompresor który kupisz jest fabrycznie zalany odpowiednia ilością oleju.
 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Powiedz mi tylko jeszcze czy po wymianie pojechałeś na sucho bez czynnika do napełnienia czy jak to rozwiązałeś?

 

Opublikowano

Tak, najlepiej jedz aby Ci wyciągnęli bo pisales ze masz ciśnienie i umów się ze przyjedziesz do nich napełnić. Ja miałem dość blisko czyli 4 km

Opublikowano
2 godziny temu, Użytkownik007 napisał:

Dzięki za odpowiedz.

Powiedz mi tylko jeszcze czy po wymianie pojechałeś na sucho bez czynnika do napełnienia czy jak to rozwiązałeś?

 

Kup sobie krótszy pasek i omiń kompresor żeby nie chodził bez gazu. Jak kupisz nowy to wylej z niego olej, sprawdź ile go jest i uzupełnij do wymaganej wartości dla twojej wersji silnikowej :)

Opublikowano

Kompresory Denso są fabrycznie zalane.  Przy nabijaniu klimy prosiłem aby dołożyli 2x więcej niż standardowo. Jak przejedziesz 10 km nic się nie stanie.

Opublikowano
W dniu 22.05.2020 o 11:29, kuba.goller napisał:

Sprawdź czy kompresor chodzi, czy kręci się koło i czy nie jest uwalone sprzęgło. Jak to będzie ok, to kup sobie zestaw i płyn do płukania układu, nowy osuszacz i dysze dławiącą. Nabij układ, sprawdź czy jest szczelny i musi działać. Dobrze przy takiej operacji sprawdzić i ewentualnie dolać oleju do sprężarki.

 

Problemem okazała się sprężarka, wymieniona i zalana świeżym olejem i klima śmigała. No właśnie, śmigała.. 

Działała przez myślę jakieś 1500 km, jakoś ostatnio była mniej wydajna i coś przestała chłodzić. Wentylator się kręci i na postoju coś tam może chłodu poleci ale gorzej w trakcie jazdy. Lewa wąska rurka oszroniona. 

Opublikowano

albo mało gazu, albo dysza zapchana.

Opublikowano

Jeszcze zauważyłem, że ze środkowych nawiewów leci jakby cieplejsze niż z bocznych. Wydaje mi się też, że przy odpaleniu klimatyzacji z nawiewów słychać syk przez 2-3 sekundy i ustaje. 

 

Wentylator klimatyzacji powinien się załączyć zawsze przy każdym uruchomieniu klimy niezależnie od temperatury silnika jak i temperatury zewnętrznej ?

Opublikowano
13 minut temu, mlodyB6 napisał:

Jeszcze zauważyłem, że ze środkowych nawiewów leci jakby cieplejsze niż z bocznych. Wydaje mi się też, że przy odpaleniu klimatyzacji z nawiewów słychać syk przez 2-3 sekundy i ustaje. 

 

Wentylator klimatyzacji powinien się załączyć zawsze przy każdym uruchomieniu klimy niezależnie od temperatury silnika jak i temperatury zewnętrznej ?

syczenie to częsta sprawa.

co do wentylatorów to ich praca zależna jest od wersji sterownika klimatyzacji, w początkowych modelach wentylatory włączały się dopiero gdy układ miał ciśnienie powyżej 9bar, później startowały zaraz po odpaleniu klimy nie zależnie od temperatury czy też ciśnienia

Opublikowano
3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

syczenie to częsta sprawa.

co do wentylatorów to ich praca zależna jest od wersji sterownika klimatyzacji, w początkowych modelach wentylatory włączały się dopiero gdy układ miał ciśnienie powyżej 9bar, później startowały zaraz po odpaleniu klimy nie zależnie od temperatury czy też ciśnienia

Rozumiem, to by się zgadzało bo dziś rano odpaliłem klimę i wentylator nie chodził, teraz wróciłem po trasie, odpaliłem klimę i kreci ale dmucha lekko chłodnym na postoju. Sprawdzali szczelność układu i zapewniali, że jest szczelny a nabijana była do pełna, niestety nie wiem czy wymienili dławik w takim razie 

Opublikowano (edytowane)

Panowie wie ktoś może jaki numer katalogu ma czujnik ciśnienia klimatyzacji do audi a4 b7 BRE 2007r. Sedan.

Znalazłem tylko numer samej klimatyzacji: 

8E0 820 043 BM

Wydaje mi się że będzie to numer: 8E0959126. Ale pewności nie mam.

I gdzie ewentualnie znaleźć oryginał bo szukam to same zamienniki są

Edytowane przez domlo12
Opublikowano
W dniu 30.05.2013 o 12:30, galka90 napisał:

wizualnie to nie jest dobry pomysł:( te czujniki najprawdopodobniej moga różnić się ilością pinów i nieznacznie długością gwintu czego nie widać (chodzi mi o numer 3 i 4) po za tym numer 5 jest zamienny z numerem 4. proponuję z tej aukcji wziąć ten z numerem 3R0 959 126 jest poprawiony i nie powinien się zepsuć a w b6 pasuje.

ja kupowałem ten wszystko sprawne polecam (swoja droga już jest 5zł droższy:P)

Czujnik klimatyzacji 8Z0959126 8E0959126 3r0959126 (3272764700) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a po zmianie czujnika podłączałeś pod kabel i co wychodziło?? sprawdzałeś ciśnienia zacznij od tego i wrzuć logi

Jak sprawdzić ciśnienie w układzie ?

Opublikowano

W kompie, w klimie masz ciśnienie na postoju a jak odpalisz i włączysz klime to pokazuje ile nabija kompresor. 

Opublikowano

Witam, czy po tym można wnioskować uszkodzony czujnik, czy szukać gdzie indziej?? Do niedawna wszystko działało ok.

IMG_20210411_191002_1.jpg

IMG_20210411_190653.jpg

Opublikowano

Na moje to pusty układ, czujnik pokazuje 1 bar więc ciśnienie atmosferyczne. Podjedź na serwis i sprawdź.

Opublikowano
23 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Na moje to pusty układ, czujnik pokazuje 1 bar więc ciśnienie atmosferyczne. Podjedź na serwis i sprawdź.

No ok , więc podjadę na sprawdzenie szczelności. 

  A skąd ten błąd - czy poniżej jakiegoś ciśnienia wywala czy jak to jest?? Orientujesz się??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...