iglako Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie rozumie czemu i na jakiej podstawie wiekszosc forumowiczów bardzo chwali LM 5W40 SHT .,Z mojego prywatnego doswiadczenia Motul Xcess znacznie lepiej sie sprawdza w moim BWE. Po zmianie z Castrola na LM-a nie nastąpila wogole roznica w pracy silnika m.in : przy zimnym starcie nie znikly dziwne dzwieki typu terkotanie lub krotkotrwale piszczenie. Na LM zrobilem 2 razy trase Monachium -Polska i oczywiscie na niemieckiej autostradzie gdzie na odcinkach bez ograniczen nie oszczedzalem motorowni , ciągła jazda z predkosciami srednio 160-180km/h. Od tak wysilonej jazdy silnik glosno pracowal i slychac bylo wszystkie "dzwieki swiata" typu dziwne rzegotanie i nie wiadomo co jeszcze . Na LM zrobilem tylko 3 tys km i zmienilem na Xcess-a. Po zmianie kolosalna roznica w pracy silnika . Zero dziwnych dzwiekow przy zimnym starcie jak i czegokolwiek wiecej . Do "starej babki" B5 zawsze lałem i leje Motul i do B7ki nie bede lał niczego innego. Nie jestem fachowcem ,to tylko moje prywatne doswiadczenie zreszta kazdy leje olej do swojego silnika jaki uważa. Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez iglako
arek_cccp Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Może miałeś jakąś podróbę? LM 5w40 SHT to bdb oliwa u mnie silnik jakoś na nim nie miał żadnych dziwncyh dźwięków o których pisałeś i sporo lepiej chodził silnik niż na castrolu Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez arek_cccp
iglako Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Może miałeś jakąś podróbę? LM 5w40 SHT to bdb oliwa u mnie silnik jakoś na nim nie miał żadnych dziwncyh dźwięków o których pisałeś i sporo lepiej chodził silnik niż na castrolu Kupiłem ze sklepu firmowego u mnie w miescie ktory zajmuje sie sprzedaża olejów silnikowych, opakowanie sprawdzalem i bylo ok Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez iglako
Qń1 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Panowie powoli nadchodzi czasy wymiany oleju w mojej b7 i mam dylemat:/ Do tej pory lany był olej Shell Helix Ultra Racing 10W-60, przez 20 000 km nic niepokojącego się nie działo i przepalanie oleju spadło do jakiś 200-300ml na 1000km w porównaniu do Shell Helix Ultra 5W-30 który lany był wcześniej. Jeździłbym na 10W60 dalej gdyby nie oleje które polecacie. Zastanawiam się, czy teraz mogę przejść z powrotem na olej o mniejszej lepkości ? Czy przed wymianą zastosować płukankę? Jak tak to jaką? Jeżeli chodzi o olej mam trzy typy, który wg. was będzie najlepszy? - LM 5W40 SHT - Millers Oils CFS 5w40 - Millers Oils CFS 5w40 NT
jarek920 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Jak jesteś zadowolony to po co zmieniać ja bym zostawił a jak bardzo chcesz to przetestuj inny olej i porównaj.
arek_cccp Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Millers Oils CFS 5w40 bym zalał bo Nano to raczej do mocno wysilonych silników
Lorence Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 podróbek olejów jest wiecej na rynku niż podróbek perfum polecam nie kupować w sklepie z olejami, tylko w miejscu które jest wskazane przez producenta jako oficjalny dystrybutor!
jarek920 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 kazdy w polsce mowi ze castrol to syf moje audi od nowosci do 200tys km jezdzilo na castrolu ,po zdjeciu dekla zaworow i miski olejowej wszystko bylo czysciutkie zero szlamu auto nie mialo zadnej awarii,niemieccy tunerzy zreszta czesto castrol polecaja ,moze tak jak kolega pisze w polsce duzo podrobek
afroo. Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Podróbki to jedno, a drugie świadomość użytkownika i podejście do serwisowania. Szlam w misce i pod pokrywą raczej nie bierze się z gorszego oleju, tylko z zaniedbania i zbyt późnej wymiany. Podejrzewam, że byłoby tak samo czysto zarówno na Motulu, LM i Castrolu przy regularnej wymianie max co 10kkm.
dybson Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 dokładnie, jak i od eksploatacji zależy czy samo miasto lub trasa to też ma wpływ ogromny
petrosdbz20 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Hej. Przymierzam się do zmiany aktualnego Castrola 5w30 na coś 5w40. Wstępnie mam na oku Motula. Tylko nie wiem, którego wziąć. Powinien spełniać normę 502 czy 504? Bo widzę, że są albo 502/505, albo 504/507. Niestety w Białymstoku nie widzę rekomendowanego dystrybutora, więc zostaje zamawianie. Rodzi się z tego kolejne pytanie - gdzie zamówić?
TomaszRT Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Wystarczy 502 00. 504 00 to jest Longlife.
karol3390 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) Witam mam pytanko. Niedawno kupiłem audi a4 b7 2.0tfsi z przebiegiem 202k km. Moje pytanie brzmi jakim olejem go zalać przy wymianie? Nie wiem, czym był zalewany do tej pory, nie moge nigdzie znalezc naklejki zadnej. w ksiazce tez nie moge sie dopatrzec. Kod silnika BWE Edytowane 1 Listopada 2016 przez karol3390
xcentriq Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 A weź sobie zalej kolego liqui moly synthoil high tech Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
KINIAM Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Moje pytanie brzmi jakim olejem go zalać przy wymianie? Takim jaki zaleca producent pojazdu 5W30 C3. Ekonomicznie polecam Fuchs a jak chcesz coś naprawdę dobrego to Mitasu.
karol3390 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 wiec pozostaje mi wybrać z trzech, które proponowaliścieliqui moly synthoil high tech 5w40 motul 8100 x-cess 5w40 motul 8100 x-clean 5w40i pytanie czym się różnią x-cess i x-clean?
xcentriq Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 wiec pozostaje mi wybrać z trzech, które proponowaliście liqui moly synthoil high tech 5w40 motul 8100 x-cess 5w40 motul 8100 x-clean 5w40 i pytanie czym się różnią x-cess i x-clean? No więc tak szybko ci opiszę bo olejowe porno już mnie nie bardzo wkręca. liqui moly synthoil high tech 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany jako A3/B4 czyli A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa; motul 8100 x-cess 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany tak samo czyli A3/B4 A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa; motul 8100 x-clean 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany tak samo czyli jako C3 czyli C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS); midSAPS to oleje niskopopiołowe stosowane przy filtrach cząstek stałych (DPF / FAP) Zasadniczo nie ma większej różnicy przy tych olejach, mowa o motul x-cess i liqui moly synthoil high tech. Jeżeli zależy ci na jeszcze lepszym oleju to zalewaj Fuchs Titan Race Pro S 5W40 5L albo Motul 300V 5W40. Natomiast moim zdaniem Liqui Moly High Tech czy Motul X-cess to lepszy wybór niż Mobil1 i niema co przepłacać za lepsze oleje. źródła: http://oleje.blox.pl/tagi_b/184470/ACEA.html https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40 https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-14.0-en.pdf
Piterwb Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie,czyli reasumując co wybrać? Moje 2.0 TFSI było zalane tym co w ASO tyle,ze w Szwajcarii,z silnikiem nie było nic robione. Przebieg to 99000.
Mateusz Pytel Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Witam, chciałem się podzielić swoim doświadczeniem. Moja a4 2.0tfsi 2006r BWE aktualnie 309tys przebiegu, 2 tyg temu robilem rozrzad i wszystkie plyny eksploatacyjne, z racji iż wiekszosc rzeczy robię przy samochodzie sam tylko na rorzad oddałem samochód do specjalistow ktorzy glównie dostaja tfsi, obserwujac ksiazke serwisowa mojego samochodu ktora jest prowadzona starannie i dosc skrupularnie, do silnika poprzedni wlasciciel zaczał lać olej motul 8100 x clean plus 5w30 od przebiegu 200tys z groszem.. chłopaki ktorzy robili mi rozrzad zadzwonili do mnie zebym sobie podjechał zobaczyc jak rozbiora silnik do wymiany rozrzadu, po przyjechaniu bylem milo zaskoczony brakiem nagaru, walki rozrzadu nie byly prawie wogole wytarte, ogolnie wszystko w porzadku oprocz szklanki pompy wysokiego cisnienia, była juz dosć wypracowana, zalałem ponownie ten sam olej poniewaz od wymiany w tamtym roku o tej samej porze, tj około 9-10tys km ubytek oleju był znikomy. Pozdrawiam
Quattro200HP Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Witam, chciałem się podzielić swoim doświadczeniem. Moja a4 2.0tfsi 2006r BWE aktualnie 309tys przebiegu, 2 tyg temu robilem rozrzad i wszystkie plyny eksploatacyjne, z racji iż wiekszosc rzeczy robię przy samochodzie sam tylko na rorzad oddałem samochód do specjalistow ktorzy glównie dostaja tfsi, obserwujac ksiazke serwisowa mojego samochodu ktora jest prowadzona starannie i dosc skrupularnie, do silnika poprzedni wlasciciel zaczał lać olej motul 8100 x clean plus 5w30 od przebiegu 200tys z groszem.. chłopaki ktorzy robili mi rozrzad zadzwonili do mnie zebym sobie podjechał zobaczyc jak rozbiora silnik do wymiany rozrzadu, po przyjechaniu bylem milo zaskoczony brakiem nagaru, walki rozrzadu nie byly prawie wogole wytarte, ogolnie wszystko w porzadku oprocz szklanki pompy wysokiego cisnienia, była juz dosć wypracowana, zalałem ponownie ten sam olej poniewaz od wymiany w tamtym roku o tej samej porze, tj około 9-10tys km ubytek oleju był znikomy. Pozdrawiam Miałeś już coś robione z napędem pompy oleju czy nadal trzyma?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się