Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zonk z benzyną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do rzeczy: Nie chcę pruć połowy auta i nie mam na to czasu, więc może ktoś podpowie, gdzie szukać przyczyny. Otóż - ASN 3.0 z instalacją lpg -komputer Lecho. Na Gazie jest git, na benzynie - missfire'y. Na początku były na 4 cylindrze, więc pomyślałem, że coś nie tak z kablem - wyjąłem listwę wtryskową, przylutowałem przewody na dwóch wtryskach i myślałem, że problem się skończył... Niestety nie. Połączenia elektryczne są w porządku. Po odpaleniu auta bardzo brzydko pracuje i póki się nie załączy lpg, to ciężko tym jechać - strzela w kolektor, muli, etc. Na vagu test wtryskiwaczy wychodzi ok - każdy cyka dobrze. Poza wypadającymi zapłonami innych błędów w silniku nie ma. Podejrzewam czujnik temperatury, choć wartości pokazuje poprawne... Wtryskiwacz z dnia na dzień nie pada, więc naprawdę sytuacja mnie dziwi - jak się auto rozgrzeje, to na benzynie "jakoś" chodzi, więc koncepcja z G62 może być słuszna. Spróbuję jutro jeszcze wywalić sterownik gazu i zrobić mostki - może tu jest pies pogrzebany;/ Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

A może lpg rozjechało mapę Pb ?

Opublikowano

Kiedy ostatnio tankowałeś benzynę i czy nie nalałeś jakiegoś badziewia ?

Problem pojawił się nagle, czy stopniowo się nasila ?

Opublikowano

czujnik raz, sondy dwa, katy to trzy a przepływka to cztery

Opublikowano

benzynę wykluczamy - tankowana dwa razy od tego czasu (w innym miejscu). Pracę sond w zasadzie wykluczamy (żadnych problemów z pracą na gazie - sprawdzę jeszcze wskazania). Katy się z dnia na dzień nie sypnęły, bo na lpg śmiga dobrze. Nic też nie brzęczy. Przepływka i czujnik tak naprawdę zostają... Szkoda, że czujnika na podmiankę nie mam;/ Przepływkę po prostu odepnę, to się okaże, czy to jej wina.

Opublikowano

Bartku, w tym cabrio siedzi silnik AVK!!! :) Jak montowałem w nim instalację lpg, to wymieniłem przy okazji świece na nowe od NGK na te dedykowane do ASN-a. Tak gazownicy zalecali, chyba ze wzgl. na dwie elektrody (nie wiem czemu się przy nich upierali, teoret. lepiej jak byłaby jedna). Ale było wszystko OK, więc co się miałem wymądrzać. Choć prawdę mówiąc wg. konfiguratora powinna być wmontowana jednoelektrodowa platynówka - która to wg. producenta sprawdza się i do jazdy na benie i do LPG (do ASN-a są dedykowane kosmicznie drogie LPG-1 - jednoelektrodowe).

Może tu tkwi przyczyna missfire-ów...

Cewki były wymieniane w 2011r. (akcja serwisowa), jeszcze za czasów pierwszego właściciela. Oczywiście tego w kraju ;)

Czujnik temp. cieczy chłodzącej był wymieniony rok temu.

Aha, w zbiorniku paliwa zawsze chlupała Pb98, najczęściej tankowana na Statoilu lub BP. Poprzedni właśc. też lał 98.

PS. Jak tam klima?

Opublikowano

Nie sądzę by świece miały jakiś wielki wpływ, ja mam pozakładane dedykowane do silnika tak jak podają katalogi i nie sugerowałem się że świeca ma być do LPG a do silnika bo to gazownik powinien dostosować się do świec tym bardziej że masz sekwencję i odpalasz ileś tam metrów czy km jedziesz na benzynie. U mnie są dedykowane do Pb i nic się nie dzieje na LPG jeździ tak samo. Co do katów nie musza się posypać, wałkowany temat wielokrotnie. Tam jest tak że komputer / sonda sprawdza skład chemiczny jeśli są niesprawne przepuszczają za dużo złych związków to będziesz miał m.in wypadanie zapłonów, odcina po to by ich dalej nie uszkadzać oczywiście jak przesadzisz to może się wysypać i uwierz że może to stać się z dnia na dzień,. Sprawdź wartości temperatury w ECU jeśli sa wysokie i przekraczają 900 stopni a nawet 1000 masz katy chemicznie nie sprawne.

Opublikowano

Wiem doskonale, że jest AVK, jednak więcej ludzi kojarzy tu ASN'a i dlatego taki prefiks;) Nie wiem, czy filtr paliwa nie będzie przyczyną tych problemów - z rana rzeczywiście jest duży problem z odpaleniem, jak nie przytrzymam go na obrotach, to zgaśnie. Ewidentnie nie dopala benzyny. Świece i cewki są ok na bank - na gazie auto jeździ ok. Czujnik temperatury niby pokazuje wszystko ok, choć miałem przypadek, że była lipa w 2.8 )objawy podobne) i winny był czujnik. Nie wiem...zobaczę w wolnej chwili:) Dzięki za pomoc. Klimy na razie nie ruszam, również z braku czasu - inne auta nie skończone...

Bartku, w tym cabrio siedzi silnik AVK!!! :) Jak montowałem w nim instalację lpg, to wymieniłem przy okazji świece na nowe od NGK na te dedykowane do ASN-a. Tak gazownicy zalecali, chyba ze wzgl. na dwie elektrody (nie wiem czemu się przy nich upierali, teoret. lepiej jak byłaby jedna). Ale było wszystko OK, więc co się miałem wymądrzać. Choć prawdę mówiąc wg. konfiguratora powinna być wmontowana jednoelektrodowa platynówka - która to wg. producenta sprawdza się i do jazdy na benie i do LPG (do ASN-a są dedykowane kosmicznie drogie LPG-1 - jednoelektrodowe).

Może tu tkwi przyczyna missfire-ów...

Cewki były wymieniane w 2011r. (akcja serwisowa), jeszcze za czasów pierwszego właściciela. Oczywiście tego w kraju ;)

Czujnik temp. cieczy chłodzącej był wymieniony rok temu.

Aha, w zbiorniku paliwa zawsze chlupała Pb98, najczęściej tankowana na Statoilu lub BP. Poprzedni właśc. też lał 98.

PS. Jak tam klima?

Opublikowano

Ja bym podmienił kompa gazowego na inny...może on sprawiać problemy

Opublikowano

gdyby to był stag, to bez problemu, ale lecho nie skołuję na podmianę. Po prostu trzeba będzie zrobić mostki przy połączeniach wtryskiwaczy i tyle.

Opublikowano

Przyznaję, filtra paliwa nie zdążyłem wymienić. A na pewno od ostatnich 50tyś.km nie był wymieniany... Jechałem po niego do sklepu i przytrafiła mi się stłuka na krzyżówce w następstwie czego a4 trafiło w Twoje ręce :)

Opublikowano

kolego moj znjaomy mial to samo okazalo sie ze pompa paliwa padla ie dawala juz takiego cisnienia a pozatym filtr paliwa byl tez do wymiany i ot to caly problem byl ;-)

Opublikowano
Nie sądzę by świece miały jakiś wielki wpływ, ja mam pozakładane dedykowane do silnika tak jak podają katalogi i nie sugerowałem się że świeca ma być do LPG a do silnika bo to gazownik powinien dostosować się do świec tym bardziej że masz sekwencję i odpalasz ileś tam metrów czy km jedziesz na benzynie. U mnie są dedykowane do Pb i nic się nie dzieje na LPG jeździ tak samo. Co do katów nie musza się posypać, wałkowany temat wielokrotnie. Tam jest tak że komputer / sonda sprawdza skład chemiczny jeśli są niesprawne przepuszczają za dużo złych związków to będziesz miał m.in wypadanie zapłonów, odcina po to by ich dalej nie uszkadzać oczywiście jak przesadzisz to może się wysypać i uwierz że może to stać się z dnia na dzień,. Sprawdź wartości temperatury w ECU jeśli sa wysokie i przekraczają 900 stopni a nawet 1000 masz katy chemicznie nie sprawne.

Witaj mam podobną sytuację w swoim ASN ie.

Powaguspisz czy wiesz jak sprawdzić temp. katów?

Ewentualnie może któryś z kolegów na forum wie jak wyglada procedura sprawdzenia sond i katów w tym silniku?

Gdzie tego szuakać w Vag"u ??

Opublikowano

Dziś skołowałem schemat podłączeń sterownika gazu. Zrobiłem bezpośrednie mostki do wtryskiwaczy benzynowych - lipa. Czyli filtr i pompę paliwa mam do sprawdzenia.

Opublikowano

Pompa paliwa do sprawdzenia. Oczywiscie wczesniej bym zajal sie filtrem, zeby wyeliminowac zasyfienie

Opublikowano

Tomek, nie nabijaj:decayed:

Opublikowano
Tomek, nie nabijaj:decayed:

Ja juz nie musze. Zal patrzec jak pada kilkanascie slepych strzalow:decayed:

Opublikowano

Ciśnienia nie mierzyłem, ale wacha leci czysta i pod dość sporym ciśnieniem (widać, jak szybko zapełnia słoik). O co tu jeszcze może chodzić... wtryskiwacz?

Opublikowano
Nie sądzę by świece miały jakiś wielki wpływ, ja mam pozakładane dedykowane do silnika tak jak podają katalogi i nie sugerowałem się że świeca ma być do LPG a do silnika bo to gazownik powinien dostosować się do świec tym bardziej że masz sekwencję i odpalasz ileś tam metrów czy km jedziesz na benzynie. U mnie są dedykowane do Pb i nic się nie dzieje na LPG jeździ tak samo. Co do katów nie musza się posypać, wałkowany temat wielokrotnie. Tam jest tak że komputer / sonda sprawdza skład chemiczny jeśli są niesprawne przepuszczają za dużo złych związków to będziesz miał m.in wypadanie zapłonów, odcina po to by ich dalej nie uszkadzać oczywiście jak przesadzisz to może się wysypać i uwierz że może to stać się z dnia na dzień,. Sprawdź wartości temperatury w ECU jeśli sa wysokie i przekraczają 900 stopni a nawet 1000 masz katy chemicznie nie sprawne.

Witaj mam podobną sytuację w swoim ASN ie.

Powaguspisz czy wiesz jak sprawdzić temp. katów?

Ewentualnie może któryś z kolegów na forum wie jak wyglada procedura sprawdzenia sond i katów w tym silniku?

Gdzie tego szuakać w Vag"u ??

Znajomy mechanik Launch X431 mi diagnozował, nie mam pojęcia w który kanał trzeba wejść że by to sprawdzić, ale ten co zna się na VAGACH bez kłopotu będzie wiedział. Ewidentnie jest widać podczas jazdy jak rośnie temperatura, i przekracza albo nie.

Co do sond to trudno to opisać trzeba widzieć wykres z jej pracy jak działa jakie ma parametry, i wtedy można stwierdzić jej poprawne działanie bądź nie, udaj się do dobrego znachora i wszystko Ci sprawdzi, temat nie jest trudny ale musi znać się na tym wiedzieć w który kanał wejść.

Opublikowano

Dokladnie spokojnie mozna to zlogować vagiem tak jak kolega wyżej opisał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...