Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgrzybianie Klimatyzacji od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba to robić rozsądnie. U mnie w żadnej kratce nie pokazał się środek do odgrzybiania.


@CINEK daj znać za jakiś czas czy pomogło

Chyba będę teraz szukał środka do pozbycia się wspomnianego zapachu "eukaliptusa" :) jest on dość irytujący :)

Opublikowano

Ja polecam KLIMA ANLAGEN REINIGER z LM. Zrobiłem dziurkę przed parownikiem tak jak pisali chłopaki w postach powyżej ale docelowo poluzowałem śrubki trzymające dmuchawę i wtedy przez klapkę obiegu zamkniętego szczelinką nad łopatkami dmuchawy (po odkręceniu dwóch z trzech trzymających śrub dmuchawa opadła około 1 cm) wprowadziłem przewód od kamerki z doklejonym taśmą izolacyjną wężykiem od tego specyfiku aby widzieć gdzie się natryskuje. Lepiej byłoby jeszcze dokleić do tego wszystkiego jakiś drut aby umożliwić 100% precyzyjne naprowadzanie na poszczególne miejsca parownika. Z moich obserwacji wynika, iż psikanie po wprowadzeniu przewodu "do oporu" spowoduje jedynie wymycie syfu z kolanka odprowadzającego skropliny bo nie jesteśmy w stanie na ślepo trafić na powierzchnię parownika. U mnie parownik w dolnej części był miejscami obklejony taką cienką warstwą syfu. Z radością obserwowałem jak to wszystko odkleja się i wypływa pod auto. Zużyłem 1,5 opakowania i zero jakiegokolwiek zapachu skarpet, mokrych szmat oraz tych eukaliptusowo-morsko-aloesowo-cytrusowych maskujących smrody. Ogólnie nie ma dużo roboty. Dziurka w obudowie pomaga jedynie w przypadku korzystania z rozpylania chemii dmuchawą czego jak napisałem powyżej nie robiłem.

Opublikowano

Ten mój specyfik ma na końcu 4 otwory w rożnych kierunkach i dosyć mocno się to rozpryskuje. Dodatkowo pryśnięta pianka się nieco rozpręża dlatego liczę po cichu ze jednak dosięgła do parownika. Trzymałem wciśnięty pryskacz wyciągając wężyk. Jak włączyłem potem na max nadmuch to male ilości tej pianki wydmuchiwało mi na przednią szybę więc musiało przez parownik się przedostać ale jak duża jego powierzchnia tego nie wiadomo

Opublikowano (edytowane)

@CINEK w jaki sposób użyłeś KENTa? znalazłem taką instrukcję..

Sposób użycia
1. Przed uzyciem wstrząsnąć.
2. wprowadzić rurkę i aplikować produkt jak najbliżej parownika. Można to robić od strony parownika.
3. W zależności od wilkości systemu użyć maksymalnie 1 spray.
4. Pozostawić na około 15 minut.
5. Włączyć wentylator na niski bieg na około 5 minut.

Przed użyciem warto chyba wysuszyć parownik włączając "econ"?

Zużyłeś całą puszkę ?

Edytowane przez Brzozek
Opublikowano

Ja to zrobiłem na 2 razy. Najpierw tylko trochę a potem władowałem już cała puszkę. Auto stało z tym z 30 min a pod autem powstała spora plama ze środka który wypłyną przez odpływ. Śmierdzieć nie śmierdzi ale zapach tego środka nie jest idealny jak dla mnie. Po odstaniu przez godzinę jeździłem ok 20 min z włączona klima na minimum. Jak potem dmuchnąłem na maksa to potrafiło dalej drobinki piany wyrzucić przez nadmuchy

Opublikowano

Witam.
Przeczytałem połowę stron z tego tematu i nie trafiłem na przypadek kiedy smród czuć tylko i wyłącznie na econ. Znalazłem też w jakimś temacie żeby sprawdzić zapach płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Śmierdzi tak samo więc według autora wskazywało by to na uszkodzoną nagrzewnice jednak wykonując test mokrej szyby, poprzez nagrzanie silnika do minimum 60stopni i otworzenie obiegu na szybę, co rzekomo w przypadku uszkodzenia miało by powodować wilgotną szybę nie przyniosło takiego efektu. Co prawda szyba była nagrzana ponieważ samochód stał przodem do słońca, więc może to miało wpływa. Tak czy siak, co robić? Jak żyć? Wystarczy pianka na parownik czy ten śmierdzący płyn oznacza jakiś większy problem?

Opublikowano

Śmierdzi tak samo więc według autora wskazywało by to na uszkodzoną nagrzewnice

skoro nagrzewnica puszcza płyn i czuć jego opary w samochodzie, to trzeba sprawdzić nagrzewnice, a nie piankować, otwórz zaślepkę za schowkiem i może telefonem się uda zobaczyć, czy ona cieknie...

Opublikowano

Czy ktoś z Was Panowie mógłby zrobić fotkę z konkretnie wskazanym miejscem w którym robicie ten otwór przed parownikiem?

Opublikowano

Dobre pytanie jeśli chodzi o miejsce zrobienia otworu.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Zerknijcie na stronę 22 post #431. Otwór fi10 gdzieś widziałem opis gdzie był zrobiony otwór wielkości zaślepki gumowej bodajże fi19

Najlepszym rozwiązaniem chyba jest otwór + kamerka endoskopowa i wtedy możemy zobaczyć w jakim stanie jest parownik

Edytowane przez Brzozek
Opublikowano

Czytać "lenie" temat od początku a dostawać gotowe na tacy.

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie lenie, tylko się nie pamięta co się rok temu czytało a było od A do Z czytane. Nie każdy ma tyle czasu

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nawet nie o to chodzi. Ja się nie dokopałem do zdjęć na których widać wykonany przez kogoś otwór.

Chodzi mi o to żeby wskazać mniej więcej miejsce wykonania takowego otworu.

Nie chciałbym trafić tam gdzie nie trzeba :)

Opublikowano

Eukaliptus sie wywietrzyl i teraz jestem zadowolony. Czyszczenie bylo skuteczne.

Opublikowano

Witam,

Jestem tu nowym forumowiczem. Mam pytanie odnośnie dostawania sie do parownika w B7 - po lewej, gornej stronie półki znajduje sie porętło wyłączania Air Bag pasażera. Czy przy wymontowywaniu półki coś w tym trzeba robić? wyłączyć? ew inne zalecenia, uwagi mile widziane bo nie chce czegoś sknocić.

Pozdówka

Opublikowano

Nic nie trzeba robic

Opublikowano (edytowane)
Witam.

Przeczytałem połowę stron z tego tematu i nie trafiłem na przypadek kiedy smród czuć tylko i wyłącznie na econ. Znalazłem też w jakimś temacie żeby sprawdzić zapach płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Śmierdzi tak samo więc według autora wskazywało by to na uszkodzoną nagrzewnice jednak wykonując test mokrej szyby, poprzez nagrzanie silnika do minimum 60stopni i otworzenie obiegu na szybę, co rzekomo w przypadku uszkodzenia miało by powodować wilgotną szybę nie przyniosło takiego efektu. Co prawda szyba była nagrzana ponieważ samochód stał przodem do słońca, więc może to miało wpływa. Tak czy siak, co robić? Jak żyć? Wystarczy pianka na parownik czy ten śmierdzący płyn oznacza jakiś większy problem?

- Panowie mam identyczny problem, u mnie dodatkowo wydaje się być wilgotno w aucie. czy to właśnie nagrzewnica?

- Na działającej klimatyzacji jest super świeżutko i zimniutko i żadnych przykrych zapachów, niestety gdy włączam ECON, smród takich skarpet że nie da się wytrzymać. Informuję że Aplikowałem już w parownik od strony filtra jak i od strony schowka Piankę Wurth, poźniej jak smród znowu wrócił to Alkohol izopropylowy i kolejny raz po kilku miesiącach smród wraca... Dziś dostałem od kolegi który pracuje w firmie zajmującej się klimatyzacją ale w Firmach takie dwa konkretne środki tylko i wyłącznie do parowników i skraplaczy, są dość drażniące więc zastanawiam się czy użyć...

- a może wina leży właśnie w nagrzewnicy? Gdzie ją znajdę jak to zweryfikować czy to od niej tak cuchnie?

Proszę o pomoc, z góry dziękuję.

Edytowane przez Warson
Opublikowano
Witam.

Przeczytałem połowę stron z tego tematu i nie trafiłem na przypadek kiedy smród czuć tylko i wyłącznie na econ. Znalazłem też w jakimś temacie żeby sprawdzić zapach płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Śmierdzi tak samo więc według autora wskazywało by to na uszkodzoną nagrzewnice jednak wykonując test mokrej szyby, poprzez nagrzanie silnika do minimum 60stopni i otworzenie obiegu na szybę, co rzekomo w przypadku uszkodzenia miało by powodować wilgotną szybę nie przyniosło takiego efektu. Co prawda szyba była nagrzana ponieważ samochód stał przodem do słońca, więc może to miało wpływa. Tak czy siak, co robić? Jak żyć? Wystarczy pianka na parownik czy ten śmierdzący płyn oznacza jakiś większy problem?

- Panowie mam identyczny problem, u mnie dodatkowo wydaje się być wilgotno w aucie. czy to właśnie nagrzewnica?

- Na działającej klimatyzacji jest super świeżutko i zimniutko i żadnych przykrych zapachów, niestety gdy włączam ECON, smród takich skarpet że nie da się wytrzymać. Informuję że Aplikowałem już w parownik od strony filtra jak i od strony schowka Piankę Wurth, poźniej jak smród znowu wrócił to Alkohol izopropylowy i kolejny raz po kilku miesiącach smród wraca... Dziś dostałem od kolegi który pracuje w firmie zajmującej się klimatyzacją ale w Firmach takie dwa konkretne środki tylko i wyłącznie do parowników i skraplaczy, są dość drażniące więc zastanawiam się czy użyć...

- a może wina leży właśnie w nagrzewnicy? Gdzie ją znajdę jak to zweryfikować czy to od niej tak cuchnie?

Proszę o pomoc, z góry dziękuję.

U mnie dokładnie to samo na klimie wszystko cacy ale na econ masakra... gdy włączę auto na econ od razu przednia szyba na chwilę zaparuje, zapach nieprzyjemny po chwili para znika ale dalej zapaszek jest.... od czego zacząć gdzie szukać problemu?....

Opublikowano

jak widać w moim B5 dojście do parownika jest tylko od jednej strony:

65ahc9.jpg

Jest szansa żeby go jakoś potraktować z drugiej strony i porządnie wyczyścić?

Opublikowano

filmiki od strony wentylatora, jak to wygląda parownik i dojście do niego:

zużyłem jeden środek Wurth do odgrzybiania parownika, ale nic nie dało, podwójne ozonowanie także porażka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...