Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wypadanie zapłonu szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam audi 3.0 podłączyłem go pod program bo trochę trzęsło silnikiem i szarpie przy ruszaniu, wyskoczył taki bład

16408-z2, przest.wałka rozrządu strony wydechowej w kier.

P0024-001-nieosiagnieta wartosc wymagana - MIL zapalona

Miał ktoś coś takiego?

Opublikowano

Ja mialem cos takiego a powodem byl zle zlozony rozrzad i walek nie osiagal zadanej wartosci po poprawie blad zniknal lecz dalej rozrzad nie jest na zero. Podlacz pod kompa i zobacz wartosci w kanale 093

Opublikowano (edytowane)

WItam,

odgrzeję troche kotleta.

Mam ten sam problem co przedmówcy.

U mnie sprawa wyglada następująco:

Po kupnie samochodu problem pojawiał się sporadyczenie, czasem wybiło kontrolke i w okolicach 3,5k obrotów szarpło delikanie ale było to znośne.

Po pewnym czasie problem zaczą się nasilać, aż wkońcu wymieniłem świece.

Jakiś czas był spokój, dzisiejszego ranka samochód odmówił posłuszeństwa, szarpie jest mułowaty i nie chce się wkręcać NA BIEGU (dodam iż na wciśniętym sprzęgle auto się ładnie wkręca na obroty )

Vag pokazuję wypadanie zapłonu na 1 i 3 garze

Dodam tylko że wczorajszego wieczoru zalałem po raz pierwszy pb 95 na nieznanej mi stacji, czy h*jowe paliwo może być przyczyną dzisiejszego stanu samochodu?

Pozdrawiam

P.S Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu słychać dziwny dźwięk po zgaszeniu samochodu pod maską po stronie pasażera

Edytowane przez Pomian
Opublikowano

Sprawdź na początek czy wypadanie zapłonu będzie się pojawiało cały czas nie zmiennie na tych samych cewkach czy skakało na różne. Jeśli wykasujesz błąd i pojawi się Ci ponownie ale na innych to sprawa tyka tego co każdego prawie a mianowicie katalizatory tylne.

No i czy pojawia się samo wypadanie zapłonu czy też inne błędy np,. sonda ??

Opublikowano

U mnie to samo, tylko na cylindrach 4,5,6. Zadnych innych błędów, tylko wypadanie. Autem coraz bardziej szarpało i coraz słabsze było, tragedia. Ledwo jechało. Okazało sie, że posypał sie przedni kat i zatkał drugi przez co sonda robiła zamieszanie w komputerze chociaż błędu NIE wywaliła. Pozbyłem sie wszystkich katów i problem zniknął :)

Opublikowano

Witam. Podepnę się bo mam podobne objawy. Mi do kompletu wyskoczył błąd wtrysku paliwa. ale to już po błędzie cewki. Jestem daleko od domu w pracy i chciałbym jakoś możliwie normalnie wrócić do domu. Cy mogę na własna rękę wywalić katy? Co z lambdami?

Opublikowano

Wywalanie katów było wałkowane na forum wielokrotnie wystarczy że poszukasz.... Po wywaleniu trzeba zminić soft w ECU żeby nie było byków na fisie i trybu awaryjnego.

Opublikowano

Po wywaleniu bledu rozumiem? Jak zmienic ten soft? Moze glupie pytania ale uczym sie :P

Opublikowano

Nie jak tylko kto może to zrobić Jeśli zadajesz takie pytanie to odpowiem Ci tak na pewno sam tego nie zrobisz. Robią to tunerzy którzy tuningują samochody. koszt około 500 zł w zależności w której części PL

Opublikowano

Oki, to zrobie jak wroce. Dzis (po ciezkich mekach) wyjalem katy. Wyglada na to, ze sa ok. Jak sprawdzic ten kanal 93? Krok po kroku...

Opublikowano

panowie a jak katalizatory wytniemy wszystkie to czy zmieni się kolor spalin co daje nam to ze katy są co zatrzymóją a co pozwalają by uleciało w atmosferę ?

Opublikowano

soft to ok 700zl ja moge kompa z wylaczonymi za 550 oddac, sprzedaz swoje ecu i cie 50zl wyjdzie :)

Opublikowano

Witam.Mam problem z wypadaniem zapłonu w Audi a4 b6 3.0+LPG komputer pokazuje kilka cylindrów 1,2,3,4 lub losowe wypadanie zapłonu dzieje sie tak na BP i na LPG.Spradzałem kanał 093 i wygląda to tak

-13.00 DegKW

3.00 DegKW

-5.00 DegKW

-3.00 DegKW

może byc to przyczyna wypadania zapłonu?

Opublikowano (edytowane)

Mało prawdopodobne, mam też na jednym z wałków 13 stopni odchyłki i żadnego szarpania, jedyny błąd jaki się zapisuje, to od katalizatora, jeżdżę z tym już 2-gi rok... mimo to silnik wkęca się gładko aż do czerwonego pola :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

U mnie na jednym mam 16 :) i też nie sypie błędami prędzej masz wypadanie zapłonu od katalizatora


albo od źle wyregulowanego gazu

Opublikowano

U mnie na jednym mam 16 :) i też nie sypie błędami prędzej masz wypadanie zapłonu od katalizatora

albo od źle wyregulowanego gazu

Tolerancja to [-16...+16]st. masz więc na styk :blink:

Robisz coś z tym czy zostawiasz do planowej wymiany rozrządu?

Opublikowano

Przy rozrządzie mam zamiar podjechać do Sulejówka

Opublikowano

Czyli moge stawiac na świece albo cewki? i zapomniałem dodać że ja tez mam katalizatory wycięte i wyskakuje mi błąd sondy.Jak dla mnie auto słabo jedzie jak na 220km w manualu od 0km\h do 100km\h 8,30s może za wiele oczekuje od tego silnika.

Opublikowano

Czyli nie możesz stawiać na cewki ani na świece.

To nie zapominaj o takich szczegółach jak wycięte katalizatory i pojawaiający się błąd czy to sond czy katalizatorów oznacza że jest to ŹLE zrobione i samochód wchodzi w tryb "awaryjny" co objawia się losowym wypadaniem zapłonu na losowych cylindrach i znaczną utratą mocy.

Uszkodzone katalizatory powinny być wycięte dopiero po zrobieniu programu w ECU lub za jednym zamachem zrobiłeś tak czy po prostu sobie je wyciąłeś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...